Suosittele vaunuja

  • Viestiketjun aloittaja -ap-
  • Ensimmäinen viesti
-ap-
Lisään vielä että todennäköisesti käytettynä ostan.. Esim 2007-2008 kahdella lapsilla olleista emmaljungista pyydetään 400-500€, kesääkö ne tosiaan jousituksien ym. puolesta niin hyvin että voi noin paljon maksaa?
 
"vierAS"
Mulla ei ole kokemusta kuin näistä yksistä, eli Brion Happy kärryistä umpikumirenkailla ja hyvällä jousituksella. Toukokuussa 2010 ostettiin. Mukana on vauvan kova koppaosa ja erikseen istumaosa, jota voi pienemmän kopan kanssa käyttää kyllä ihan vaununakin. Vuoden oli käytössä, ei valittamista lainkaan, iso koppa oli kesävauvalla superhyvä, oli ilmava. Nyt pitäisi laittaa myyntiin, käytetään jo tuplakärryjä. 200euroa ajattelin max pyytää, vaunuosan kopan päällisessä on talomaalia tahra, joka näkyy jos nostaa päällisen läpän ylös. Uutena maksoi n. 500e.
 
hhhh
Kyllä mä uskon, että Emmaljungissa jousitukset kestää (meillä emmaljungat vm 2004 käytettynä ostettu ja edelleen ihan kunnossa). Mutta kyllä 400-500 kuulostaa aika tyyriiltä. Meillä Emmaljungan city crossit ja niissä on hyvää, että menee vielä isommallakin lapsena rattaina. Edellämainitut Firkonin F7 -vaunut näyttää tosi hyviltä myös.

Kantsii miettiä, käytetäänkö vaunuja lenkkipoluilla vai enemmän kaupungilla paljaalla asfaltilla. Eli tarvitaanko kunnon jykevät renkaat lumella tarpomiseen, vai esim. kauppakeskuksessa näppärästi kääntyvät.
 
Meillä 2009 ostettu Emmaljungat ja on kyllä tykätty, tuolloin asuttiin luhtitalon yläkerrassa mihin kulku portaista, olivat keposet kuljettaa :) Muutenkin käyttöominaisuudet on vastannut meidän tarpeita, lapsi syntyi syksyllä ja edelleen vaunut käytössä.Aluksi asuimme keskustassa jolloin käyttö asfalttiteillä, mutta nykyisin asumme taajaman ulkopuolella ja hyvin pelaavat sora ja metsäteilläkin.
Omakohtaista kokemusta ei oikein tosin muista vaunuista ole, muutaman kerran olen kaverin vauvaa lykkinyt brion vaunuissa mutta ovat minusta jotenkin kölsyn tuntuiset :p
 
hhhh
Gessleinin kolmipyöräisiä oon kans kuullut kehuttavan http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2253/pl mutta joku sanoi, että kolmipyöräisen kanssa saa olla vähän tarkempi katukivetystä ylittäessä ja kääntäessä, ettei vaunut keikkaa. Mutta ne on siis kätevät kääntää pienessäkin tilassa, kun etupyörä kääntyy. Jää se työntöaisan "pumppaaminen" pois.
 
-ap-
Kiitos teille paljon vastauksistanne.

Esikoisella oli aluksi pieni pyöräiset jotka olivat aivan ihanat ennen kun sitten tuli todella luminen talvi.. Myytiin rattaat ja ostettiin scootterit jotka edelleen käytössä. Jos kaikki menee hyvin niin vauva syntyy keväällä joten kesä menisi ihan mukavasti pienilläkin pyörillä ja sitten talven tulle voitais käyttää noita scoottereita. Toisaalta kiinnostaisi myös ihan kunnon nelipyöräiset vaunut isoilla renkailla jotka menisi sitten myös paremmin maastossa.. tällä hetkellä asumme kerrostalossa jossa pieni hissi mutta vauvan synnyttyä muutamme todennäköisesti aika pian omakotitaloon joten vaunujen koolla ei peiraatteessa ole sen puolesta väliä..
 
Mä olen ostanut Emmaljungan yhdistelmävaunut 2005. Olleet käytössä nyt neljällä lapsella eikä vielä mitään vikaa missään. Ehkä musta kuomu haalentunut auringossa, mutta kaikki kangasosat aivan ehjiä. Todella tyytyväinen.
 
"zenn"
Jos haluaisin sellaiset vaunut, jotka menisivät myös maastossa ottasin joko sellaiset joista saa etupyörät vaihdettua (Bugaboo Cameleon, Gesslein F2 tai F6) tai jokin muu näppärän kääntymisen mahdollistava ratkaisu, kuten esim Mutsy Urban Rider vaunuissa on.

Mä en vaan suostu hankkimaan mitään hyökkäysvaunuja, jotka eivät suostu kääntymään näppärästi, paljon pidempi käyttöikäkin tulee sitä kautta.
 
Huom harmaana
Kova on hinta jos vuosimalli on 2007 ja olleet käytössä kahdella lapsella ja pyynti on 400-500 euroa. Sopuhinta olisi varmaan noin 300 euroa.

Mutta ostaisin sata kertaa ennemmin käytetyt laatuvaunut kuin halpikset uutena. Firkon, jota joku mainosti, esimerkiksi on aika onneton verrattuna laadukkaisiin merkkeihin, kuten vaikkapa Gesslein, Teutonia, Hartan (tai tuo mainittu Emmaljunga).
 
"Luumu"
Kokemusta Teutonian ja Emmaljungan vaunuista/rattaista - ottaisin Emmaljungat. Miettisin sitten minkälaiset omien tarpeiden mukaan. Meillä esim. Teutonia Funit oli ainoat yhdistelmät, jotka mahtuivat hissiin. Esim. Bugaboot oli 1 cm liian leveät. Emmaljungan Scooter rattaat oli huippuhyvät lumisilla keleillä.
 

Yhteistyössä