suosituin aihe: nukuttaminen!!!

pitkä taustatarina, mutta nyt mennään siinä, että kohta 1vee poju on tassuteltu unille omaan huoneeseen omaan sänkyyn jo sellaisen neljän kk ajan, on refluksilapsi ja omaan huoneeseen siirto oli maailman paras ratkaisu, sain itse ensimmäistä kertaa yön nukuttua 8kk!
Noh, poika toki kasvaa, saa maitopullonsa illalla sylissä, koska ei juo maitoa lähes ollenkaan päivän aikana, tän päivän saldo ehkä 200ml ennen yömaitoa, joten lisäilen Omneo-jauhetta ruokaan. Tilanteet muuttuu ja ennen aina nukahti tassutellen eli silittelin muutaman hetken ja that's it, toki huusi öisin joskus kolmekin tuntia milloin mitäkin vaivaa, täl hetkel hampaita, mutta nyt on menty siihen, et on täysin hereillä, ynisee, hymisee, pyörii, hyörii, mölisee, "puhuu" eli äitiä mammaa jne ulkittavaa hokee. Nousee pystyyn, unipussissa on yöt.
Ja tätä kestää kauan ja tilanne on mulle stressaava, en tiedä, et miten osaisin rauhoittua, kun huusi ekat 6kk koko ajan, siksi niin veen hermo tän nukkumisen kanssa.
Ongelma on siis enemmän mulla, kuin lapsella, jos lapsi itkee, häntä tietysti mennään heti rauhoittelemaan, harvemmin itkee, vaan väsyneenä mölisee ja jos vieressä jatkan silittelyä, niin aktivoituu vaan leikkimään... ÄÄH. toivotavasti joku tajuaa pointtini!
Ja tänä iltana, ekaa kertaa mun nukuttamisiltana(olen palannut töihin ja teen 3vuorotyötä) POIKA NUKAHTI sinne kaikkien tuttien, rättien ja pehmojen keskelle...!
Miehellä on lehmän hermot ja otin sen neuvoista onkeeni, et annan rauhassa mölistä ja menen rauhoittelemaan, jos on hätä ja alussa tsekkaa useammin, ettei ala seisoskelemaan ja leikkimään. Voisiko joku luvata mulle, et tää antaa vähän toivoa, etten täysin epäonnistu tän asian kanssa?! Ihana eka vuosi, myös helvetillinen vuosi kaikkineen!
 
"vieras"
Voi ei ja voimia:) Muistan kans nuo ajat! Meillä tyttö oli mahdoton pystyyn kiipeäjä ja heitti itsensä monesti alasti tuossa iässä. Joskus nukutustaistelut tuntuivat imevän kaikki mehut... Sitten keräsin hermot ja laitoin vain tytön sitkeästi takaisin pitkälleen kun kapusi ylös ja silittelin sängyssä. Ylösnousua saattoi kestää 100 x illassa, mutta en antanut periksi. Syy miksi tuohon rupesin oli se että olisi seisonut sängyssään pystyssä vaikka 2t ja sitten yliväsyneenä aloittanut huutamisen.

Tuota vaihetta kesti varmaan pari-kolme kuukautta ja sitten lopetti kun tajusi että laitan vain pitkälleen eikä muuta huomiota tipu. Nyt nuo ajat ovat muisto vain ja tuon taistelusouvin jälkeen nukahtanut ilman mitään temppuja. Nyt tyttö jo3v:) Kyllä se siitä. Tuo on vain sellainen ikä...
 
  • Tykkää
Reactions: emppu75
juu, me päätettiin heti, et siihen seisoskeluun ei kovin pitkälle anneta köyttä, koska seisoo sitten tosiaan vaikka kaks tuntia ja huudon aloittaa, lempeä kaato ja sama toistuu... ulkoillaan päivittäin, tänään veti ekaa kertaa myyryä lumihangessa, kävelee jo hyvin, syö isoja annoksia, vaikka refluksi rajoittaakin ruokavaliota, varmistan aina, et on tosiaan väsynyt, kun unille vien, tänäänkin oli, ehkä se syynä, et nukahti ALLE tunnissa =) yritän muistaa tän hetken tulevina vuosina ;)
toiset päikkärit jää varmaan pian pois, on muutaman päivänä jo jättänyt väliin, kun mä olen duunissa, niin nukkuu aina miehen kanssa kotona pidempään ja paremmin, Äitiyden kirous? ;)
 

Yhteistyössä