Suostuisitko siihen että et saisi käyttää ehkäisyä?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
Hmm. Meillä ei normaalistikaan käytetä ehkäisyä, vaan rytmimenetelmää, joka toimi hyvin parin vuoden ajan. Joten sinänsä joo. Mutta sitten taas oon sen verran härkäpää, et jos joku ukko yrittäis mua käskeä, että ET saa käyttää mitään, niin heippatihei vaan sille ukolle. :whistle: Eli en suostuisi. Vapaaehtoisesti ja omasta tahdosta kyllä. Pakotettuna en.
 
kasvihuoneilmiö
Tjaa, no en suostuis kenenkään ulkopuolisen määräämänä. Jos itse kokisin sen jostain syystä oikeaksi, niin sitten se ei olisi ongelma. Mutta kiertoni tarkkailusta en luopuisi ja sittenpä meillä ei oltaisi yhdynnässä sellaisina päivinä, joina riski raskauteen olisi suurin (siis jos ei haluttaisi lapsia). Hoituu se niinkin.... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Ei se olis mulle mikään ongelma.

Sinä olet oikein hyvä esimerkki siitä että sellaisia ihmisiä todella löytyy jotka haluavat ja voivat ottaa vastaan normia enemmän lapsia. Kukaan ei koskaan usko että vanhoillislestadiolaiset ovat sellaisia sillä he ovat kasvaneet siihen lapsesta asti. Aina vaan voivotellaan heidän taakkaansa. Ihan kun se olisi jonkun tuntemattoman asia miten jonkun kroppa kestää. Se on puhtaasti halua arvostella itselleen vierasta elämäntapaa.
Kiitos tästä ystävällisestä kommentistasi, se lämmitti todella kovin mieltäni :flower:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Ei se olis mulle mikään ongelma.

Sinä olet oikein hyvä esimerkki siitä että sellaisia ihmisiä todella löytyy jotka haluavat ja voivat ottaa vastaan normia enemmän lapsia. Kukaan ei koskaan usko että vanhoillislestadiolaiset ovat sellaisia sillä he ovat kasvaneet siihen lapsesta asti. Aina vaan voivotellaan heidän taakkaansa. Ihan kun se olisi jonkun tuntemattoman asia miten jonkun kroppa kestää. Se on puhtaasti halua arvostella itselleen vierasta elämäntapaa.
Kiitos tästä ystävällisestä kommentistasi, se lämmitti todella kovin mieltäni :flower:

Ole hyvä!
 
pesukone
kyllä suostuisin. tai siis ilman ehkäsyä tässä eletään. jokainen lapsi on tervetullut :)

ilamn ehkäsyä oltu 4vuotta ja kaksi ihanaa lasta on syntynyt meille ja tehnyt meistä perheen.

en koe ehkäsemättömyyttä ongelmaksi.

mikäpä sen ihanempaa kuin lauma pieniä pellavapäitä :)

eikä tämä ehkäsemättömyys ole uskonnosta kiinni vaan oma tahto :)
 
Kyllä, jos olisin vaihdevuosi-iässä tai jos mies olisi eunukki tai jos pitäisin jalat ristissä. Mä satun olemaan hyvin hedelmällistä sorttia, molemmat tärpänneet ekalla yk ja sillä tahdilla meillä olisi todella lapsi per vuosi niin kauan kunnes mun kroppa pettäis.
 
kaisa
EN!!!! lapsiluku on mielestäni täynnä( 2 jo kouluikäistä..) vaikka en kyllä aborttiakaan tekisi jos vahinko sattuisi..vois kyllä varmaan alkuun ketuttaa aika ankarasti:)
 

Yhteistyössä