Suostuisitteko tähän?

Jos 13- ja 15-vuotiaden tyttärienne isä, joka maksaa elatusmaksuja 113,02?/lapsi, ilmoittaisi että jos lapset ovat kesälomallaan yli 2 viikkoa putkeen hänellä että hän maksaa sitten vaan puolet elatusmaksusta. Sopimuksessa ei näin lue. Minä maksan menomatkat iskälään. Mies osallistuu todella satunnaisesti lastensa menoihin (antaa rahaa näille joskus kun pyytävät). Ei osallistu harrastuskuluihin, ei rippijuhlien järjestämiseen yms. Niin suostuisitteko siihen että maksaa vaan puolet elarista?
 
Mitä elatussopimuksessa lukee?meillä lukee että isä maksaa jokaisena kuukautena elatusmaksut,käsittäen myös sen kuukauden jolloin lapset on hänellä kaksi viikkoa putkeen kesällä.Mä en jousta niistä piiruakaan.Eikä mun tartte sillä meillä on sopimus.Hän noudattakoon sitä.
 
just oikein
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 00:07 saunan takana tilaa kirjoitti:
Mitä elatussopimuksessa lukee?meillä lukee että isä maksaa jokaisena kuukautena elatusmaksut,käsittäen myös sen kuukauden jolloin lapset on hänellä kaksi viikkoa putkeen kesällä.Mä en jousta niistä piiruakaan.Eikä mun tartte sillä meillä on sopimus.Hän noudattakoon sitä.
Just niin, näin sitä pitää! Ei piiruakaan joustoa, isä laitetaan kärsimään ja kynitään se niin kuiviin, että tuntuu, tietääpä sitten mitä on elämä! Mitäs on tommonen #&%?$!* ja mitäs itse olin niin tyhmä että tein kakarat tolle idiootille. Laitetaan se äijä kärsimään nyt siitä. Onneksi siis olen nyt yh, saan rahaa kun vaan kättä ojennan ja lapsiin ja elämäni kurjuuteen vetoan ja empatiaa ja ymmärrystä sossutädeiltä onhan yh:n elämä niin rankkaa etenkin kun isi on vastuuton luuseri...

Kuukauden palkka, ja teenkin töitä vain 2 viikkoa. Kulukorvaus koko kuukuden menoihin, ja käyttöä ja kuluja onkin vain 2 viikolle. Mutta oikeuksista pidetään kiinni, joustoa ei tänne päin pätkääkään, mutta minua on ymmärrettävä ja minun suuntaan kaikki muut joustaa ja kumartaa.

Sanan takana on tilaa, mene sinne, sinne joudatkin, katkeroitunut ämmä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 13:12 just oikein kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 00:07 saunan takana tilaa kirjoitti:
Mitä elatussopimuksessa lukee?meillä lukee että isä maksaa jokaisena kuukautena elatusmaksut,käsittäen myös sen kuukauden jolloin lapset on hänellä kaksi viikkoa putkeen kesällä.Mä en jousta niistä piiruakaan.Eikä mun tartte sillä meillä on sopimus.Hän noudattakoon sitä.
Just niin, näin sitä pitää! Ei piiruakaan joustoa, isä laitetaan kärsimään ja kynitään se niin kuiviin, että tuntuu, tietääpä sitten mitä on elämä! Mitäs on tommonen #&%?$!* ja mitäs itse olin niin tyhmä että tein kakarat tolle idiootille. Laitetaan se äijä kärsimään nyt siitä. Onneksi siis olen nyt yh, saan rahaa kun vaan kättä ojennan ja lapsiin ja elämäni kurjuuteen vetoan ja empatiaa ja ymmärrystä sossutädeiltä onhan yh:n elämä niin rankkaa etenkin kun isi on vastuuton luuseri...

Kuukauden palkka, ja teenkin töitä vain 2 viikkoa. Kulukorvaus koko kuukuden menoihin, ja käyttöä ja kuluja onkin vain 2 viikolle. Mutta oikeuksista pidetään kiinni, joustoa ei tänne päin pätkääkään, mutta minua on ymmärrettävä ja minun suuntaan kaikki muut joustaa ja kumartaa.

Sanan takana on tilaa, mene sinne, sinne joudatkin, katkeroitunut ämmä.

:eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 13:12 just oikein kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 00:07 saunan takana tilaa kirjoitti:
Mitä elatussopimuksessa lukee?meillä lukee että isä maksaa jokaisena kuukautena elatusmaksut,käsittäen myös sen kuukauden jolloin lapset on hänellä kaksi viikkoa putkeen kesällä.Mä en jousta niistä piiruakaan.Eikä mun tartte sillä meillä on sopimus.Hän noudattakoon sitä.
Just niin, näin sitä pitää! Ei piiruakaan joustoa, isä laitetaan kärsimään ja kynitään se niin kuiviin, että tuntuu, tietääpä sitten mitä on elämä! Mitäs on tommonen #&%?$!* ja mitäs itse olin niin tyhmä että tein kakarat tolle idiootille. Laitetaan se äijä kärsimään nyt siitä. Onneksi siis olen nyt yh, saan rahaa kun vaan kättä ojennan ja lapsiin ja elämäni kurjuuteen vetoan ja empatiaa ja ymmärrystä sossutädeiltä onhan yh:n elämä niin rankkaa etenkin kun isi on vastuuton luuseri...

Kuukauden palkka, ja teenkin töitä vain 2 viikkoa. Kulukorvaus koko kuukuden menoihin, ja käyttöä ja kuluja onkin vain 2 viikolle. Mutta oikeuksista pidetään kiinni, joustoa ei tänne päin pätkääkään, mutta minua on ymmärrettävä ja minun suuntaan kaikki muut joustaa ja kumartaa.

Sanan takana on tilaa, mene sinne, sinne joudatkin, katkeroitunut ämmä.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Onko sulla huono päivä?
500 euroa ei ole paljoa neljästä lapsesta,se on minimielari jonka exä maksaa.Suostuin siihen kun ruikutti köyhyyttään ja kurjuuttaan.Lastenvalvoja sanoi että se maksaa niin reilusti alakanttiin niistä tuloistaan että saisin rutkasti enemmän.
Mä sanoin että mulle riittää ne minimit ja enempää en vaadi.Mä myös sitten pidän kiinni siitä että se kolmen tonnin nettotuloistaan maksaa omista lapsistaan sen 5oo euroo kuussa ja ihan just niinkuin sopimukseen on präntätty.Tapaamisviikonloput joustetaan puolin ja toisin jos tarvetta tulee.Mä korjaan sen verran että mä en ole yh vaan mulla on avopuoliso ja hänen lapsensa asuu myös meillä.
Lisäksi mä käyn töissä enkä saa sossusta latiakaan.
Niin ja elämä ei ole kurjaa,se on asennekysymys. :heart:
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 21:54 mirena04 kirjoitti:
Jos 13- ja 15-vuotiaden tyttärienne isä, joka maksaa elatusmaksuja 113,02?/lapsi, ilmoittaisi että jos lapset ovat kesälomallaan yli 2 viikkoa putkeen hänellä että hän maksaa sitten vaan puolet elatusmaksusta. Sopimuksessa ei näin lue. Minä maksan menomatkat iskälään. Mies osallistuu todella satunnaisesti lastensa menoihin (antaa rahaa näille joskus kun pyytävät). Ei osallistu harrastuskuluihin, ei rippijuhlien järjestämiseen yms. Niin suostuisitteko siihen että maksaa vaan puolet elarista?
Jos teidän sopimuksessa ei erikseen mainita sitä että isän ei tarvis maksaa koko kuulta elatus maksua niin kyllä hänen täytyy se maksaa vaikka puolet kuusta oiskin isällään. Muihin kuluihin taas ei tarvitse osallistua mikäli sopimuksessa ei niin määrätä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 21:54 mirena04 kirjoitti:
Jos 13- ja 15-vuotiaden tyttärienne isä, joka maksaa elatusmaksuja 113,02?/lapsi, ilmoittaisi että jos lapset ovat kesälomallaan yli 2 viikkoa putkeen hänellä että hän maksaa sitten vaan puolet elatusmaksusta. Sopimuksessa ei näin lue. Minä maksan menomatkat iskälään. Mies osallistuu todella satunnaisesti lastensa menoihin (antaa rahaa näille joskus kun pyytävät). Ei osallistu harrastuskuluihin, ei rippijuhlien järjestämiseen yms. Niin suostuisitteko siihen että maksaa vaan puolet elarista?
Lukeeko sopimuksessanne että lapset ovat isällä yli kaksi viikkoa putkeen kesälomallaan? Jos ei, niin on kohtuullista että jos hän joustaa ottamaan lapsia silloin noin paljon vaikka ette niin ole sopineet, niin myös sinä joustat. Jos taas katsot että pidät mielummin lapset itse kuin annat puolet elatusmaksuista, niin pidä lapset itse, ei tarvitse tapella rahasta.

Eli vaihtoehdot kummallekin ovat:
- joko antaa lapset toiselle yli kahdeksi viikoksi ja maksaa siitä sen puolet elatusmaksusta tai
- pitää lapset itsellään ja silloin voi taistelematta pitää myös rahat
 
En suostuisi. Jos sinä vielä maksat matkat ja mies ei osallistu mihinkään muuhun kuin maksaa vain elarit, niin en todellakaan suostuisi. Jos kerran sopimuksessa lukee joka kuukaudelta niin silloin se on joka kuukaudelta. Meillä ei isät maksa mitään, mutta eipä tartte lapsia antaakaan huonoihin oloihin. Ja sekin on vielä hyvä ettei kuuluta kirkkoon niin ei tartte rippijuhlia järjestää. :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 15:46 Pihlaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 21:54 mirena04 kirjoitti:
Jos 13- ja 15-vuotiaden tyttärienne isä, joka maksaa elatusmaksuja 113,02?/lapsi, ilmoittaisi että jos lapset ovat kesälomallaan yli 2 viikkoa putkeen hänellä että hän maksaa sitten vaan puolet elatusmaksusta. Sopimuksessa ei näin lue. Minä maksan menomatkat iskälään. Mies osallistuu todella satunnaisesti lastensa menoihin (antaa rahaa näille joskus kun pyytävät). Ei osallistu harrastuskuluihin, ei rippijuhlien järjestämiseen yms. Niin suostuisitteko siihen että maksaa vaan puolet elarista?
Lukeeko sopimuksessanne että lapset ovat isällä yli kaksi viikkoa putkeen kesälomallaan? Jos ei, niin on kohtuullista että jos hän joustaa ottamaan lapsia silloin noin paljon vaikka ette niin ole sopineet, niin myös sinä joustat. Jos taas katsot että pidät mielummin lapset itse kuin annat puolet elatusmaksuista, niin pidä lapset itse, ei tarvitse tapella rahasta.

Eli vaihtoehdot kummallekin ovat:
- joko antaa lapset toiselle yli kahdeksi viikoksi ja maksaa siitä sen puolet elatusmaksusta tai
- pitää lapset itsellään ja silloin voi taistelematta pitää myös rahat

Meillä ei ole minkäänlaista sopimusta lasten tapaamisesta. Lapset menee isälleen silloin kun isälle sopii, 5-6 kertaa vuodessa yleensä viikonloppu kerrallaan. Kesälomat on ainoita pidempiä aikoja kun menevät sinne, jos menevät silloinkaan. Esim viime kesänä eivät olleet ollenkaan. Meidän päästä sitä joustoa on, muutaman päivän varoitusajalla ilmoitetaan että nyt vois tulla viikonlopuksi. Nyt sunnuntaina kun sinne lähtivät, samana päivänä tiedettiin että voi mennä. Kerran jo olivat menossa, mutta sitten peruttiin isän taholta, ja sitten taas sopikin... Minä en tuon kapisen rahan takia estä lapsia näkemästä isäänsä kun niin harvoin näkevät tätä. Mistään en ole tässä reilu 10 vuoden aikana ruvennut sen kanssa riitelemään, en silloin kun pisti tytöt äitinsä ja veljensä tuomaan tytöt kotiin ja nämä unohtivat kännipäissään tyttöjen kassin taksiin, mitään korvausta en saanut kassillisesra uusia vaatteita, joita ei oltu edes kotona keretty käyttää. En ruvennut silloinkaan riitelemään, kun sain kuulla hänen sanoneen minua p.ersettä jakavaksi narkkariksi. En silloinkaan riidellyt, kun hän erottuamme häipyi Ruotsiin asumaan edes hyvästelemättä lapsiaan eikä palattuaan Suomeen ilmoittanut olevansa lastensa käytettävissä. Joustanut olen kyllä ja ollut vaivaamatta herraa velvollisuuksillaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 18:16 ohhoh kirjoitti:
No kylläpä olet ollut pitkämielinen, mä en olis kyllä viitsinyt olla tommosen kanssa missään tekemisissä, toivottavasti ei hauku sinua lasten kuullen.

Kun ei oo tarvinnu kovin usein olla sen takia tekemisissä niin on vieteri venynyt... =)
 
könkkö
PIHLAJA! Miten niin isä JOUSTAA kun ottaa lapset kahdeksi viikkoa luokseen?? En ymmärrä!! Onhan ne isänkin lapsia, sama velvollisuus kuin äidilläkin, vai joustaako äitikin kun lapset saavat asua suurimman osan ajasta hänen luona? Meillä ei tuollainen tulisi kuuloonkaan, isä ottaa (haluaa) lapsen aina vkl:ksi ja aina kun vapaata!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 16:29 könkkö kirjoitti:
PIHLAJA! Miten niin isä JOUSTAA kun ottaa lapset kahdeksi viikkoa luokseen?? En ymmärrä!! Onhan ne isänkin lapsia, sama velvollisuus kuin äidilläkin, vai joustaako äitikin kun lapset saavat asua suurimman osan ajasta hänen luona? Meillä ei tuollainen tulisi kuuloonkaan, isä ottaa (haluaa) lapsen aina vkl:ksi ja aina kun vapaata!

Just näin! Joskus tuntuu siltä, että lapset (muidenkin kuin minun, ei toki kaikki) ovat lähinnä rasite isälleen, ja äitien pitäisi pyörtyä kiitollisuudesta että isä sen verran joustaa, että uhraa elämästään peräti kaksi viikkoa putkeen olemalla lastensa kanssa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 21:33 vieras kirjoitti:
Suostuisin, miksi ei? Jos kerran lapset ovat isällään, ja hän heidät elättää niinä kahtena viikkona, niin en ymmärrä, miksi en suostuisi? Ei suinkaan elatusmaksu äidin elättämiseen ole tarkoitettu ;).

Ei tietenkään, mutta tuo raha mitä isä minulle maksaa, on miljoonasosa siitä mitä nuo tytöt kuukaudessa käyttävät.
 
saunan yakana tilaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 17:29 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 16:29 könkkö kirjoitti:
PIHLAJA! Miten niin isä JOUSTAA kun ottaa lapset kahdeksi viikkoa luokseen?? En ymmärrä!! Onhan ne isänkin lapsia, sama velvollisuus kuin äidilläkin, vai joustaako äitikin kun lapset saavat asua suurimman osan ajasta hänen luona? Meillä ei tuollainen tulisi kuuloonkaan, isä ottaa (haluaa) lapsen aina vkl:ksi ja aina kun vapaata!

Just näin! Joskus tuntuu siltä, että lapset (muidenkin kuin minun, ei toki kaikki) ovat lähinnä rasite isälleen, ja äitien pitäisi pyörtyä kiitollisuudesta että isä sen verran joustaa, että uhraa elämästään peräti kaksi viikkoa putkeen olemalla lastensa kanssa!
Munkin pitäis olla kiitollinen siitä että isä antaa mulle h.uoraamisvapaata kaksi kertaa kuussa.Niin exä kerran sanoi.
Jos ihan rehellisiä ollaan niin hän saa h.uorata kuukaudeessa muutaman kerran enempi kun minä kun lapset asuu täällä. :kieh:
 
mielenkiintoista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 07:12 mirena04 kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta tuo raha mitä isä minulle maksaa, on miljoonasosa siitä mitä nuo tytöt kuukaudessa käyttävät.


********
vai että miljoonasosa, kyllä sinun lapset viettävät sitten luxus-elämään:)
elarisi ovat 226 e/kk + lapsilistä & korotukset. Mikä on niin vaikea ymmärtää, jos lapset ovat 2 viikkoa isällään ja loput 2 viikkoa äidillään kuukaudesta on teillä ihan yhtä suuret menot lapsista. sinulle plussana tulee lapsilisät siltä kuukaudelta & mahd. muitakin tukia (?). Miksi exäsi pitäisi maksaa sinulle kuukautena kun hän hoitaa 50% lapsianne?

Toki kun olet tottunut joka kuukauden elarirahaan, siihen tulee riippuvaiseksi ja pitää siitä kiinni kynsinhampain, vaikkei sille olisi mitään perustettakaan. Voi luojan kiitos, ettet sinä kuulu tuttavapiiriini. Kuinka edes viitsit tapella rahasta.
sopimusten kirjoituksen yhteydessä ei aina tule ajatelleesi kaikkia variaatoita mitä elämä tuo tuollessaan. Mutta maalaisjärjen käyttö on kyllä sallittua. eikö tuo exäsi ehdotus ole juuri sitä maalisjärjen käyttöä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 12:48 mielenkiintoista kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 07:12 mirena04 kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta tuo raha mitä isä minulle maksaa, on miljoonasosa siitä mitä nuo tytöt kuukaudessa käyttävät.


********
vai että miljoonasosa, kyllä sinun lapset viettävät sitten luxus-elämään:)
elarisi ovat 226 e/kk + lapsilistä & korotukset. Mikä on niin vaikea ymmärtää, jos lapset ovat 2 viikkoa isällään ja loput 2 viikkoa äidillään kuukaudesta on teillä ihan yhtä suuret menot lapsista. sinulle plussana tulee lapsilisät siltä kuukaudelta & mahd. muitakin tukia (?). Miksi exäsi pitäisi maksaa sinulle kuukautena kun hän hoitaa 50% lapsianne?

Toki kun olet tottunut joka kuukauden elarirahaan, siihen tulee riippuvaiseksi ja pitää siitä kiinni kynsinhampain, vaikkei sille olisi mitään perustettakaan. Voi luojan kiitos, ettet sinä kuulu tuttavapiiriini. Kuinka edes viitsit tapella rahasta.
sopimusten kirjoituksen yhteydessä ei aina tule ajatelleesi kaikkia variaatoita mitä elämä tuo tuollessaan. Mutta maalaisjärjen käyttö on kyllä sallittua. eikö tuo exäsi ehdotus ole juuri sitä maalisjärjen käyttöä

Ja missähän kohtaa olen sanonut että tappelen siitä rahasta? Lasketaanpa vaikka esikoinen, 113? elareita, lapsilisää 100? ilman korotuksia, minä pistän siihen myös 113?, yhteensä 326?. Vähennetään siitä vuokran osuus 100?, vielä on 226? "törsättävää". Harrastus 120?/kk, vielä ois tuhottavana 106?, matkakortti n.20?/kk, huisit 86? on sitten ruokaan, vaatteisiin, Linnanmäkeen, kavereitten kanssa leffaan... Ja saattaapi tuo käyttää jonkin verran sähköäkin ja pesuaineita, lääkkeitä, terveyssiteitä, meikkejä... Ai niin, ja puhelimessakin se puhuu joskus (maksan myös iskälässä soitetut puhelut). Ihan normaalilta 15-vuotiaan teinitytön elämältä kuulostaa, vai onko jotenkin luxusta? Exä ei tuon kahden viikon aikana osta vaatteita lapsilleen, ei ole tarvinnut ostaa isompaa taloa jotta kaksi lastaan mahtuisi sinne 5-6 kertaa vuodessa. Joo, ja minä itse en sitten harrasta mitään, vaatteita ostelen sillon ku on tarvis (eli kun entisiä ei enää kehtaa käyttää =)) enkä kampaajallekaan ole raahautunut 1½ vuoteen, eli minun luxuselämääni sen exän ei tarvitse kustantaa.

Ainiin, ja sopimus kirjoitettiin niin, että minä hain elatustukea kaupungilta jo isukki tahollaan sitten allekirjoitti sen. Viime vuonna alkoi itse maksamaan. Ja mainittakoon vielä, ettei meillä ole mitään joka toinen viikonloppusysteemiä, tämäkin on nyt ensimmäinen kerta kun näin pitkään ovat putkeen iskälässä. Lapset menevät isälleen silloin kun hänelle sattuu sopimaan, ei minun mielihalujeni mukaan.

Ja mistäs tiedät vaikka kuuluisitkin tuttavapiiriini? =) Tosin melkein kaikki minut tuntevat tuntevat myös exän... joten... <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 13:12 just oikein kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 00:07 saunan takana tilaa kirjoitti:
Mitä elatussopimuksessa lukee?meillä lukee että isä maksaa jokaisena kuukautena elatusmaksut,käsittäen myös sen kuukauden jolloin lapset on hänellä kaksi viikkoa putkeen kesällä.Mä en jousta niistä piiruakaan.Eikä mun tartte sillä meillä on sopimus.Hän noudattakoon sitä.
Just niin, näin sitä pitää! Ei piiruakaan joustoa, isä laitetaan kärsimään ja kynitään se niin kuiviin, että tuntuu, tietääpä sitten mitä on elämä! Mitäs on tommonen #&%?$!* ja mitäs itse olin niin tyhmä että tein kakarat tolle idiootille. Laitetaan se äijä kärsimään nyt siitä. Onneksi siis olen nyt yh, saan rahaa kun vaan kättä ojennan ja lapsiin ja elämäni kurjuuteen vetoan ja empatiaa ja ymmärrystä sossutädeiltä onhan yh:n elämä niin rankkaa etenkin kun isi on vastuuton luuseri...

Kuukauden palkka, ja teenkin töitä vain 2 viikkoa. Kulukorvaus koko kuukuden menoihin, ja käyttöä ja kuluja onkin vain 2 viikolle. Mutta oikeuksista pidetään kiinni, joustoa ei tänne päin pätkääkään, mutta minua on ymmärrettävä ja minun suuntaan kaikki muut joustaa ja kumartaa.

Sanan takana on tilaa, mene sinne, sinne joudatkin, katkeroitunut ämmä.
HUH, HUH! Kukahan se on oikein se katkeroitunut! Taidanpa jättää nämä sivut jatkossa suosiolla lukematta, on sen verran lapsellista touhua nää tekstit!!!
 
ohos
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 07:12 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 21:33 vieras kirjoitti:
Suostuisin, miksi ei? Jos kerran lapset ovat isällään, ja hän heidät elättää niinä kahtena viikkona, niin en ymmärrä, miksi en suostuisi? Ei suinkaan elatusmaksu äidin elättämiseen ole tarkoitettu ;).

Ei tietenkään, mutta tuo raha mitä isä minulle maksaa, on miljoonasosa siitä mitä nuo tytöt kuukaudessa käyttävät.
Harrastukset laitetaan tulojen mukaan.
Myös lasten harrastukset.
Silti lapset voivat ja saavat harrastaa sitä mitä haluaakin ja mikä kiinnostaa. LUvut eivät kiinnosta, minäkin voisin niitä tähän pränttäillä ja toidistaa että tiukkaa tekee jne.
Mutta entisenä yh:na, talouden ollessa välillä aika tiukillakin, elarit mitä oli ja into tapaamiseen minimaalista - lapsila oli harrastuksia, mutta ei mitään älyttömän hintaisia, karsittiin pois semmoset, mihin ei raha riittänyt. Ei heidän elämä ole siitä mennyt pilalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 22:22 ohos kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 07:12 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 21:33 vieras kirjoitti:
Suostuisin, miksi ei? Jos kerran lapset ovat isällään, ja hän heidät elättää niinä kahtena viikkona, niin en ymmärrä, miksi en suostuisi? Ei suinkaan elatusmaksu äidin elättämiseen ole tarkoitettu ;).

Ei tietenkään, mutta tuo raha mitä isä minulle maksaa, on miljoonasosa siitä mitä nuo tytöt kuukaudessa käyttävät.
Harrastukset laitetaan tulojen mukaan.
Myös lasten harrastukset.
Silti lapset voivat ja saavat harrastaa sitä mitä haluaakin ja mikä kiinnostaa. LUvut eivät kiinnosta, minäkin voisin niitä tähän pränttäillä ja toidistaa että tiukkaa tekee jne.
Mutta entisenä yh:na, talouden ollessa välillä aika tiukillakin, elarit mitä oli ja into tapaamiseen minimaalista - lapsila oli harrastuksia, mutta ei mitään älyttömän hintaisia, karsittiin pois semmoset, mihin ei raha riittänyt. Ei heidän elämä ole siitä mennyt pilalle.
Juu ei mekään köyhyysrajalla eletä tyttöjenn harrastusten takia. Mutta kun tuo armas exä kuvittelee, että lapset elävät pyhällä hengellä ja kaikki harrastuksetkin ovat ilmaisia. Jos olisin lasten kanssa yksin, tai jos nykyinen mieheni ei pitäisi minun lapsiani samanarvoisina kuin omiaan ja käyttäisi rahojaan myös heihin, niin tilanne olisi toinen. Mutta mikä sitä äijää oikeuttaa kuvittelemaan että se asia on itsestäänselvää että mieheni elättää myös hänen lapsiaan? En minäkään odota että hänen puolisonsa makselee minulle elatusmaksuja.

Ja nuo laskelmat olivat esimerkki nimimerkille mielenkiintoista joka olettaa lasteni viettävän luxuselämää. Aloin ihan mielenkiinnosta pistämään rahanmenoa paperille exän ilmoituksen jälkeen<br><br>
 

Yhteistyössä