Suostuiskohan ne tiistaina mittaamaan neuvolassa sf mitan....

Mulla on 2 aiemmassa raskauessa mitattu viikolta 16 lähtien. Nytkin kun on rakenneultran mukaan pikkasen isompi vauva tulossa niin olis kiva nähdä jos siihen mittaan jotain suuriakin heittoja tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mitä mittaamista siinä joskus rv7 on? :xmas:
Kuka on sanonut että pitäisi mitata viikolta 7 lähtien?
Ei kun tuo yksi harmaa kerto, et häneltä on se mitta otettu jo ekalta kerralta lähtien, niin sitä ihmetellään, et mikä järki siinä on.

Tää ei siis liittyny sinuun mitenkään, mut sano sille neukkatätille, et otapa se mitta kauniisen käteen ja mittaa se massu!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mitä mittaamista siinä joskus rv7 on? :xmas:
Kuka on sanonut että pitäisi mitata viikolta 7 lähtien?
No joku tuossa kertoi että oli mitattu jo heti ekasta neuvolakäynnistä alkaen.
Niin?No minkäs minä sille mahdan jos th sen on silloin mitannut? ps. Joulu meni jo, turha esittää tonttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mitä mittaamista siinä joskus rv7 on? :xmas:
Kuka on sanonut että pitäisi mitata viikolta 7 lähtien?
Ei kun tuo yksi harmaa kerto, et häneltä on se mitta otettu jo ekalta viikolta lähtien, niin sitä ihmetellään, et mikä järki siinä on.

Tää ei siis liittyny sinuun mitenkään, mut sano sille neukkatätille, et otapa se mitta kauniisen käteen ja mittaa se massu!
No mä sanoin jo viimeksi mutta ei mittaa. Ei olisi hemoglobiiniakaan mitannut jos en olisi sitä vaatinut (mitattu edellisen kerran tammikuussa). Suostui kuitenkin sen mittaamaan "jos nyt niin huolissani olen". Sanoin että en ole huolissani mutta oishan se kiva tietää jos on laskenut liikaa niin tietäs koska alkaa rautaa syömään. Meinasi myöskin etten pääse keskiraskauden lääkärintarkastukseen vaikka minulla on ollut kipeitä supistuksia aika usein. No sinne sain kuitenkin ajan kun jaksoin vängätä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Th:
Sf-mitta, hb, paino, virtsakoe ja rr on mitattava jokaisella neuvolakäynnillä raskaana olevalta asiakkaalta. Ovat minimikriteerejä.
Siinä luulossa olen minäkin ollut. Täällä vaihtui vain neuvolassa työntekijä ja joka kerta otetaan paino, pissa ja kuunnellaan sydänäänet, ei muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
No mä sanoin jo viimeksi mutta ei mittaa. Ei olisi hemoglobiiniakaan mitannut jos en olisi sitä vaatinut (mitattu edellisen kerran tammikuussa). Suostui kuitenkin sen mittaamaan "jos nyt niin huolissani olen". Sanoin että en ole huolissani mutta oishan se kiva tietää jos on laskenut liikaa niin tietäs koska alkaa rautaa syömään. Meinasi myöskin etten pääse keskiraskauden lääkärintarkastukseen vaikka minulla on ollut kipeitä supistuksia aika usein. No sinne sain kuitenkin ajan kun jaksoin vängätä....
:( No jopas on! onko se ihan vakituiseen äitiysneuvolassa duunissa? Ota esimieheen yhteys, ja sano, ettei homma toimi niin kun sä haluat. Sulla on oikeus saada tietyt palvelut ja seuranta äippäneuvolasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja Th:
Sf-mitta, hb, paino, virtsakoe ja rr on mitattava jokaisella neuvolakäynnillä raskaana olevalta asiakkaalta. Ovat minimikriteerejä.
Siinä luulossa olen minäkin ollut. Täällä vaihtui vain neuvolassa työntekijä ja joka kerta otetaan paino, pissa ja kuunnellaan sydänäänet, ei muuta.
Ei edes verenpainetta joka kerta??? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja Th:
Sf-mitta, hb, paino, virtsakoe ja rr on mitattava jokaisella neuvolakäynnillä raskaana olevalta asiakkaalta. Ovat minimikriteerejä.
Siinä luulossa olen minäkin ollut. Täällä vaihtui vain neuvolassa työntekijä ja joka kerta otetaan paino, pissa ja kuunnellaan sydänäänet, ei muuta.
Ei edes verenpainetta joka kerta??? :eek:
Kerran ei mitattu mutta muuten on joo verenpaineet otettu, unohtui listasta. Mulla ne on jotain 90/50 aina.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Multa on kyl mitattu jo ekasta käynnistä alkaen.
Sf-mitta?? :xmas:

Meillä alettiin tuosta 20 viikolta eteen päin mittaa
jep
Miksihän? En ymmärrä...
siis sf-mitta on se joka mitataan mittanauhalla mahan päältä, eli kohdun korkeus!! ei sitä VOI MITATA EKA KERROILLA, koska ei se kohtu ole noussut!"!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Multa on kyl mitattu jo ekasta käynnistä alkaen.
Sf-mitta?? :xmas:

Meillä alettiin tuosta 20 viikolta eteen päin mittaa
jep
Miksihän? En ymmärrä...
siis sf-mitta on se joka mitataan mittanauhalla mahan päältä, eli kohdun korkeus!! ei sitä VOI MITATA EKA KERROILLA, koska ei se kohtu ole noussut!"!!
On mitattu multa, kai mä itse tiedän mitä neuvolakortissani on.
 

Yhteistyössä