Superfood raskausaikana

Haluaisin faktatietoa, jos jollain on antaa. Erityisesti Goji-marjojen turvallisuus kiinnostaa. Onko mitään estettä, ettei superfoodia saisi syödä raskausaikana? Neuvolassa tätä ei suositeltu, kun ei tiennyt asiasta.

Kiitos taas asiantuntijoille :flower:
 
Superfood termihän tarkoittaa myös esim. suomalaisia marjoja: mustikka, puolukka jms. Niitä voit ainakin syödä. Gojista en tiedä.

Wikipediasta:
Superfood is a term sometimes used to describe food with high phytonutrient content that may confer health benefits as a result. For example, blueberries are often considered a superfood (or superfruit) because they contain significant amounts of antioxidants, anthocyanins, vitamin C, manganese, and dietary fiber.[1]
 
Viimeksi muokattu:
aika outoa jos ei saisi syödä :O hmmm. mutta merilevää (spirulina) ei varmaankaan voi, kun levät on mainittu tuossa ruoka-ainelistassakin. Varmaan riippuu viljelyoloista tai voivatko kerätä raskasmetalleja jne. Ei ole minulla siis faktatietoa asiasta :D onko täällä mitään apua:
SUPERFOODIT
 
Juu, aivan. Tarkoitinkin juuri noita ulkomaisia marjoa yms. Kun eivät ole kovin yleisiä vielä Suomessa.

Esim. Papaijaa ei suositella raskaana oleville, Etelä-Amerikassa sitä käytetään ehkäisykeinona ja voi aiheuttaa esim. keskenmenoa.
Pellavansiemeniä ei suositella, koska kadium- ja syaanivetypitoisuudet voivat olla vaarallisen korkeita.

Tämän takia ajattelin kysyä, koska jos onnellisen tyhmänä mussutan Goji-marjoja ja aasiassa vaikka tiedettäisiin yleisesti välttää sitä raskausaikana. :D
 
Mä oon kans aivan huoleti popsinu menemään gojimarjoja. En tosin kauheasti, enkä alusta asti.
Ite tohin syödä, kun vaan on näitä puhtaasti, myrkyttömästi kasvaneita.

Spirulinaa ja clorellaa oon myöski käyttäny pieniä määriä.
 

Yhteistyössä