Supernanny Jo. Eikö sillä ole omia lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja "Vilma"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mielestä,siis jostakin syystä olen ymmärtänyt, ettei hänellä ole lapsia ?? en tosin siitä tiedä,mutta ohjelmaa seuranneena sieltä löytyy monenmonta oikeasti toimivaa kikkaa :)
 
"Vieras"
No sen neuvothan nyt yleensä on aika perusjuttuja, ei niitä ymmärtääkseen tarvitse olla omia lapsia.
Enempi ihmettelen miten ohjelman vanhemmat on niin pihalla ihan perusjutuissa.

Verrattavissa siihen, että harva lääkärikään on itse sairastanut kaikkia hoitamiaan sairauksia ;)
 
geg
Hänellä ei ole lapsia, mikä ei tee hänestä huonoa ammattilaista. Mutta kun hänellä ei myöskään ole alan koulutusta. Silti tuntuu tietävän monia vanhempia paremmin miten homma saadaan toimimaan.
 
"vierastaja"
Ehkä se on tuossa hommassa etu ettei ole omaa? Ei sokeudu neuvomaan niinkuin on omiensa kanssa toiminut tyyliin "No jos tää kerran meidän Nina-Petterillä toimi, niin toimii tää sunkin kauhukakarallas." Pystyy katsomaan ulkopuolisen silmin paremmin ilman sitä omaa sokeaa pistettä.

Osa ihmisistä on hyviä saamaan lapsia, ja osa ihmisistä on hyviä lasten kanssa. Mutta ne ei oo yksi yhteen se sama osa.
 
No eihän noi opit nyt niin ihmeellisiä ole, kun tietää lasten kehityksestä ja kehityksestä niin melko helppoa noita neuvoja on jaella. Onhan noista kasvatus jutuista vaikka mitä teorioita ja kun niitä soveltaa käytännössä niin useinhan ne toimii. Hänellä taitaa olla hieno kyky lukea ihmisiä (varsinkin lapsia) ja huomata heidän tarpeensa.
 
"Nanny"
Eihän syöpää hoitavilla lääkäreillä ole automaattisesti syöpää itsellään, psykoterapeutilla skitsofreniaa jne. Supenanny Jo:lla on hyvä ammattitaito. Monet vanhemmat ovat niin uupuneita ja "uusavuttomiakin", että tarvitsevat ulkopuolisen ammattilaisen neuvoja!
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
"vieras"
Superannyn opit ovat aika perusjuttuja. Eihän vieraan perheen ongelmien huomaaminen ja opastaminen nyt niinkään vaadi omakohtaista kokemusta äitinä olosta, helpompikin huomata ja ohjata kun ei siihen tarvitse sotkea tunteita/syyllisyyttä/syyllistymistä jne vaan hoitaa asiat asioina!

Kyllä mun mielestä lasten kasvattaminen oli paljon yksinkertaisempaa silloin kun mulla ei vielä ollut omia :D!
 
"vieras"
[QUOTE="Nanny";25937650]Eihän syöpää hoitavilla lääkäreillä ole automaattisesti syöpää itsellään, psykoterapeutilla skitsofreniaa jne. Supenanny Jo:lla on hyvä ammattitaito. Monet vanhemmat ovat niin uupuneita ja "uusavuttomiakin", että tarvitsevat ulkopuolisen ammattilaisen neuvoja![/QUOTE]

Ja aattele mä oon siivooja ja mulla on kotona aina ihan helvetin sotkusta :D
 
"jenni"
Itse kaipaisin, että JoJo menisi perheisiin, joissa adhd, asperger, kehitysvammaisuutta ym eikä aina näitä "terveitä" lapsia.
Onhan se kuluvalla kaudella ollut adhd-perheessä ainakin.

Sen koripalloilijan kommentti siihen tyttövauvan pyllyn pyyhkimiseen oli omahyväinen: Tää on mun neljäs tytär, kyllä mä tiedän. No eipä näyttänyt tietävän, jos kerran pyyhkimissuunta oli päin peetä, tai siis peestä väärään suuntaan:D
 
Ththth
[QUOTE="vieras";25937657]Tiesitkö, että monella päiväkodin ja koulun opettajilla, neuvolantädeillä ja lastensuojelun työntekijöillä ei myöskään ole lapsia?[/QUOTE]

Älä tee niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon!

* sen jälkeen kun itsellä on lapsia, on vauvanhoito-ohjeet ihorasvoista ja nukuttamisista vähän monipuolisempia kun niitä on kokeillut ja pysyy kärryillä uusimmista trendeistä. Ammatin sisältöön se lasten saanti ei juurikaan vaikuttanut *
 
adhd-lapsen äiti
[QUOTE="vieras";25937910]ehkäpä hän ei ole erityislastenhoitaja ja kyllä hän oli yhdessä jaksossa perheessä, jossa oli adhd -lapsi.[/QUOTE]

Millaisia ohjeita antoi?? Itse en nähnyt jaksoa.
 

Yhteistyössä