supistukset H21+

apua, olen vasta puolivälissä raskautta ja parin viikon ajan supistellut reilusti (kyseessä ei siis ennakoivia supistuksia vaan kohdunsuuta nipistää ja paineentunne siellä valtava...) kaikki ylimääräinen kuten siivous, liikkuminen, kauppakassien kannot jne. jätetty pois. samoin imetys. minut määrättiin täyslepoon, mutta- esikoinen 10 kk eli joudun väkisin kantamaan ja nostamaan häntä päivärutiinien myötä. (ja vaikka joku muu kuten mies, mummi tms. katsoisi häntä päivän hän ottaa minun huomioni sitten vaikka yöaikaan. )

onko vastaavanlaisessa tilanteessa olleita???
 
Esikoista odotellessa tuli noihin aikoihin kivuliaita supistuksia - heti kun jotain teki fyysisesti rasittavaa ja lääkärin mukaan istumatyö (painaa turhan paljon alaspäin) + että ajoin töihinkin päivittäin 100 km meno-paluu, eli olihan siinäkin aina minimissään 1.5 h istumista.

Mulla kävi niin että sairaslomalle laittoivat (vastoin omaa tahtoa - hihi) - ja lopulta ymmärsin että näin vain on nyt asiat. Olin saikulla äityisloman alkuun asti ja supistelut vain jatkuivat yhtä lailla. Joitain kertoja käytiin polilla asti ja kerran laittoivat piikin ja ostastolle, kun viikkoja oli liian vähän että synnytys olisi teoreettisesti saanut alkaa.

Ymmärrän tilanteesi hyvin, olen nyt itsekin täällä 2-vuotiaan kanssa -jota tietysti vähemmän tarvii nostella, mutta perässä juoksemista riittää!! Vielä ei ole pahasti onneksi alkanut supistelemaan (vko 16 kait menossa?) ja nyt aion kyllä kuunnella itseäni parmmin heti jos alkaa supistelemaan. Ekalla kerrallla vain oli niin "turhan" reipas, enkä suostunut olemaan "potilas" kun olin "vain" raskaana :whistle:

Yritä vain rajoittaa kaikki liika rehkiminen ja keksiä vaihtoehtosia keinoja - jos vain suinkin mahdollista. Ota rauhallisesti!!

Tsemppiä!


Ps, piti vielä lisätä että lapsi syntyi ihan ajallaan, eli 39+4
 
Mullakin supparit alkoivat rv 21 ja tosi runsaasti tuli levossakin. Äippälomaan asti olin saikulla ja pitkälti vuodelevossa, kun kohdunkaulakin alkoi aueta kunnolla rv 31. No, nyt kumminkin menossa rv 38 ja vieläkään ei ole syntynyt :) . Kannattaa kuitenkin ottaa mahdollisimman varovasti ja pyytää neuvolasta lähete äippäpolin seurantaan.
 
mua on supistellut viikola 11 lähtien, nyt jo niin kipeästi että seinästä tarvisee ottaa kiinni jos esikoinen on sylissä samaan aikaan. viikkoja 22+.. sain kuitenkin tälle viikolle ajan lääkärille, niin katsotaan mitä on käynyt, esikoinen on kohta 1v joten sitä perässä juoksua ja nostelua on tiedossa jokainen päivä
 

Yhteistyössä