supistuksista synnytykseen

kuinka kauan yleensä kestää ensimmäisestä supistuksesta ponnistusvaiheeseen? nyt viikolla 38+2 ja jännittää.. Oon kuullut että ensimmäisestä supistuksesta voi mennä päiviä kunnes pääsee ponnistusvaiheeseen, minkälaisia kokemuksia muilla?
 
Ei pysty sanomaan yhtään. Usein supistukset alkavat hiljalleen tihentyen ja säännöllistyen. Synnytyshän lasketaan alkaneeksi säännöllisistä supistuksista ja ensisynnyttäjillä synnytys keskimäärin kestää 10-12 tuntia, mutta vaihtelua on tietysti puoleen sun toiseen.
 
Vaikee sanoa, esikoisesta ihan ensimmäiset supistukset tuli n. vuorokautta ennen kun vauva syntyi ja kuopuksesta supistuksia oli jostain rv14 alkaen ja säännöllisiä ja kipeitä supistuksiakin oli vaihdellen jo monta viikkoa ennen synnytystä joka loppujen lopuksi käynnistyksellä sai alkunsa.
 
minulla ei missään kolmesta raskaudesta ole ollut harjoitus supistuksia vaan kun ne on alkaneet niin se on ollut menoa...

ekassa meni n.9t eka supistuksesta syntymään,toisessa 2t 40min ja kolmannessa 1t 16min

alkaneet tosi kipeillä suppareilla heti ja ei todellakaan koko raskaus aikana ole ollut edes niitä "mahan kiristyksiä" :/
 
Heti alkoi kipeillä supistuksilla, ensimmäisestä supistuksesta 3h 50 min, säännöllisiksi muuttuivat tunnin jälkeen, eli virallinen aika oli 2h 50 min. Vitkuttelin kotona liian kauan, ensikertalaisen tyhmyyttä kun ajattelin ettei ensimmäinen synnytys etene niin nopeasti ja enkä sitten ehtinyt saada sairaalassa mitään muuta kuin ilokaasua.

Lisään vielä, että ponnistusvaihe kesti tuosta ajasta kolme varttia. Ja ensimmäisten supistusten väli taisi olla 8-10 min ja lyhenivät nopeasti tunnissa siihen 2-3 min.

 
Äippä-04
Joo kyl tosiaan on eroja näissä asioissa. Itellä alko kipeet supistukset klo 04 ja säännöllisiksi muuttui klo 8. Tytär syntyi seuraavana yönä kahdelta. Eli ekasta kipeestä supistuksesta meni 22 tuntia tytön syntymään.
 
lauantaina kipeitä suppareita 5 minuutin välein ja kestivät reilun minuutin, jatkui sunnuntai iltaan jolloin synnärillä eka kerran. 2 cm auki ja takas kotiin. Supisteli säännöllisesti koko yön ja meni limatulppa. (niin kuin kirkasta räkää jossa on vähän verta seassa). maanantai aamuna supistukset loppu ja alkoi uudelleen maanantai iltana kuuden aikaan. Kahdentoista jälkeen yöllä taas synnärille ja saliin. Sain parasetamolia ja unilääkettä. Ammeeseen ja sitten takas pöydälle. 3 cm auki ja aamulla omat supistukset 6-7 minuutin välein. takas salista kotiin. Keskiviikko aamuna mentiin siis kotiin ja nyt jo niin kepeä että kolmen aikaan takas sairaalaan ja taas saliin. klo 19 sain epiduraalin ja kalvot puhkaistiin. Klo 22 laitettiin oksitosiini ja lapsi syntyi klo 04.00.
 
Pyrystiina
Mulla alkoi supistukset heti säännöllisinä 5 min välein elikkä ekasta supistuksesta pojan syntymään meni 8h40min.

Tässä toisessa raskaudessa ensimmäinen kipeä supistus tuli rv26.

 
mulla alkoi perjantai aamuna ja lapsi syntyi maanantai-aamuna mutta säännölliset supistukset alkoi 10 tuntia ennen lapsen syntymää.mulla ei ollut koko raskausaikana harjoitussupisteluja....laiska kohtu.

mutta kyllä ne synnytyssupistukset on toista luokkaa kun millä alkaa.
 

Yhteistyössä