Supistuksista

Onks nää mun supistukset ihan oikeita vai jotain harkkareita? Maha menee kovaks ja samalla alavatsalla tuntuu voimakasta menkkamaista jomotusta. Ei oo kuitenkaan tee kamalan kipeetä, tuntuu kyllä ilkeeltä... Viime yöstä asti on ollut tämmöstä ja en oikein tiedä ootellako vaan. Kertokaa millasilla supistuksilla teidän synnytykset on alkanu ja kauanko tämmöstä "kuulostelua" on kestänyt? Kaikki sanoo, et kyllä sä sit tiedät ku on lähdettävä, mut mä oon ruvennu epäileen...
 
Mulla kuulosteli sunnuntai-illasta maanantai puoleen päivään, sen jälkeen alkoi jo vähän tuntua et saattaapi tästä jotain tullakin. Supistuksia tuli 5-20 min välein su-ma yön yli ja seuraavan aamupäivän, pari pidempää noin tunnin-parin taukoa tosin siinä välissä. Kyllä ne sitten tiheni ja voimistui sen verran että alkoi ensin kiroiluttaa ja seuraavaksi jo itkettääkin supparin aikana. Kun alkoi itkettää niin menin sairaalaan, sillon supistukset tuli n. 3-7 min välein. Sairaalaan mennessä olin 4 cm auki ja reilu 3h siitä vauva syntyi, ilokaasun voimalla :) Synnytyksen kestoksi tuli 7h, synnytys siis alkoi suurin piirtein siitä kiroilusta ;)
 
Eilen illalla oli jo vähän lupaavaa kun supistuksia tuli 6-8 minuutin välein. Yöllä sain kohtuullisesti niiden välissä nukuttuakin mut kävi sit niin että tänä aamuna kuuden aikaan supistukset lakkas. Toisaalta hyvä, ehdin vielä nukkua mut toisaalta vähän harmittikin. Nousin puoli yhdeksän aikaan sängystä ja tunsin kun semmosta ruskehtavaa lorahti siteeseen. Oisko supistukset saanut jotain kuitenkin aikaan. Tää päivä nyt on ollu tämmöstä palloilua, ei mitään uutta. Mä pidän mielessä ton että ku alkaa kiroiluttaa, vois olla lähtö lähellä =)
 

Yhteistyössä