Surettaa kouluikäisten lasten puolesta kellä ei ole varaa tehdä hiihtolomalla maksullisia juttuja.

  • Viestiketjun aloittaja surettaa
  • Ensimmäinen viesti
"röyhkeä koira"
En lukenut ketjua. Luin vaan ekan viestin.

Tulin vaan sanomaan että älä turhaan sure.

Meillä alkoi hiihtoloma pe ja jo nyt on tehty paljon mukavia asioita mihin muulloin ei ole ollut aikaa. Esim tänään ekaluokkalainen rakenti isänsä kanssa pihalle hienon lumiukon ja linnasysteemin. Huomenna alkaa pakkaset ja ne pysyy varmaan koko hiihtoloman leikkikunnossa.

Hiihtämässäkin käytiin.

Ja on leivottu ja laiskoteltu. Ja kyläilty.

Meillä on ollut tosi mukavaa.
 
Meidän lapset eivät ole koskaan hiihtolomalla saaneet / päässeet kovin kaliisiin maksullisiin juttuihin, mikäli tässä kalleusasteikolle yltää vaan ulkomaanmatkat, tai edes vähintään risteilyt. Raukat.
Sellaiset reissut on aina tehty toisena ajankohtana, kun koko perhe on ollut lomalla.
Ja on se ollut kyllä taloudellisempikin vaihtoehto.

Tänä vuonna tiedustelin lapsilta, pitäisikö meidän lähteä sitten - sinne risteilylle, jolla voi edes lomakyselyissä itselleen pisteitä hieman onkia.. mutta he vastasivat kieltävästi.

Pitkistä kiireettömistä aamuista pyjamassa, joutenolosta ja omaehtoisesta aikataulusta nauttivat tällä lomalla meillä myös lapset. =) Enkä itsekään pane pahakseni.
 
meilä pojat saa lasketella ulkomailla vaikka joka päivä! siis härregyyd! hasky ajelulle pääsevät jos tahtovat, joka lauvantai, tai issikkavallukselle, ounou! ja uimaanki pääsevät :D

eikä kustanna ku tiisselit rajan ylitte, aijaa jäätietä ruothiin ja laittaa läpit tyyhrään mäkeä, liput on ilmaset, kaikhiin paikhoin ;)
 
taas yksi
Meidän lapset eivät ole koskaan hiihtolomalla saaneet / päässeet kovin kaliisiin maksullisiin juttuihin, mikäli tässä kalleusasteikolle yltää vaan ulkomaanmatkat, tai edes vähintään risteilyt. Raukat.
Sellaiset reissut on aina tehty toisena ajankohtana, kun koko perhe on ollut lomalla.
Ja on se ollut kyllä taloudellisempikin vaihtoehto.

Tänä vuonna tiedustelin lapsilta, pitäisikö meidän lähteä sitten - sinne risteilylle, jolla voi edes lomakyselyissä itselleen pisteitä hieman onkia.. mutta he vastasivat kieltävästi.

Pitkistä kiireettömistä aamuista pyjamassa, joutenolosta ja omaehtoisesta aikataulusta nauttivat tällä lomalla meillä myös lapset. =) Enkä itsekään pane pahakseni.
ärsyttävää lässyttämistä tällainen, sama se milloin sitä käy,ap tarkoitti että jos ei ole tapana käydä ulkomailla.
tähän tulee saivartelemaan tyypit, jotka on juuri tulleet tai lähdössä, eikö voi tajuta että teitä ei koske tämä ketju?
 
"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja Köyhän lapsi;28071868:
Miksi suurimmalle osalle (?) tuntuu olevan ihan mahdoton ajatus, että lapsi oikeasti VOI kärsiä siitä että on näkyvästi köyhempi kuin muut? Minä ja toinenkin olemme kertoneet omista lapsuuskokemuksista. Ei se silloin ala-asteikäisenä tule mieleen että "jee maailma pelastuu" tai "no ei rahalla ole väliä", kun on aina se ainoa lapsi jolla ei ole MITÄÄN kerrottavaa lomastaan.

Kun kysehän ei ole siitä mikä on "oikein" tai mikä on luonnon kannalta paras tai mikä on _aikuisen_ ihmisen mielestä hävettävää ja mikä ei. Lasten maailma on ihan erilainen, siellä ihan oikeasti moni kokee huonommuutta jos on erilainen kuin muut. MINÄ olen lapsena hävennyt sitä etten koskaan päässyt minnekään matkalle, ja MINUA se harmitti ihan vietävästi. Ja olen 100% varma että niin häpeävät ja surevat monet niistä nykylapsistakin, jotka erottuvat näin joukosta. Miksi yritätte kieltää sen?
ei kukaan yritä kieltää. on mietitty josko lähdetään käymään ja lapsilla ei vaikuta innostusta olevan.
 
ärsyttävää lässyttämistä tällainen, sama se milloin sitä käy,ap tarkoitti että jos ei ole tapana käydä ulkomailla.
tähän tulee saivartelemaan tyypit, jotka on juuri tulleet tai lähdössä, eikö voi tajuta että teitä ei koske tämä ketju?
Minulla ei ole tapanani saivarella. :saint:

Ja tässähän puhuttiin nimenomaan hiihtolomasta...:xmas:
jolloin kaikki on kallimpaa.


En halua mitätöidä köyhien lasten kurjuutta ja syrjäytymisvaaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä meidänkään lapset saa hiihtolomalla kalliita ulkomaan matkoja, ei laskettelureissuja. Mielellään toki tarjoaisi jos mahdollista olisi. Mutta ei tällä rahatilanteella.

Onneksi meidän perheestä ei kuitenkaan rakkautta puutu eikä tekemistä. Yhdessä voidaan pakata eväät, hiihtää metsäreitille ja paistella makkarat jne. pienimmät kulkee rinkassa kätevästi mukana.

Ei ehkä kaikkien luxusloma, mutta meillä lapset arvostavat sitä yhdessä oloa. Toki kyllähän hekin kylpylään tms varmasti haluaisivat. ja se heille suotaisiin jos se tällä hetkellä mahdollista olisi. mutta vaikka emme kykene maksamaan nyt mitään kalliita juttuja. keksitään sitten jotain muuta mukavaa tekemistä yhdessä :)
 
"höh"
[QUOTE="Hanna";28073628]Mua ei koskaan hävettänyt. En tiedän sitten miten onnistuin saamaan niin rautaisen itsetunnon. Mulle oli lapsena ja nuorena ihan jees se, että olin köyhästä perheestä.
Olen synytynyt vuonna -88, eli mun ikäluokka sai jo ala-asteella kännykät. Mä ostin ekan omilla kesätyörahoilla, kun menin lukioon.[/QUOTE]

Näimme lomien aikaan isäämme, jota muuten ei nähty (eroperhe). Oli kivaa kun hän ehti viedä meitä järven rantaan uimaan kesälomalla. talvella vain oltiin ja pelailtiin.

En yhtään ymmärtänyt hävetä minäkään kun ei käyty ulkomailla. en muista että yksikän kaveri olisi koskaan kertonyt käyneensä.
 
"höh"
[QUOTE="höh";28074068]Näimme lomien aikaan isäämme, jota muuten ei nähty (eroperhe). Oli kivaa kun hän ehti viedä meitä järven rantaan uimaan kesälomalla. talvella vain oltiin ja pelailtiin.

En yhtään ymmärtänyt hävetä minäkään kun ei käyty ulkomailla. en muista että yksikän kaveri olisi koskaan kertonyt käyneensä.[/QUOTE]

eikä ainakaan meilläpän ketään arvotettu sen mukan missä on käynyt tai onko rahaa. Kunnia-asia oli käyttäytyä siivosti ja pitää lapset kurissa ja nuhteessa. sillä sai arvostusta. Ei rahalla.
tai sitten en tajunnut kun olin vaan lapsi.
 

Yhteistyössä