Suun kautta otettavat hiivalääkkeet + raskaus

Onko kellään tietoa voiko noita suun kautta otettavia hiivalääkkeitä saada raskausaikana?
Mulla nyt menossa rv 25 ja oon ihan lopussa tän jatkuvan hiivan takia.
Käsikaupan lääkkeet ei mulle sovi, joten joudun lääkäristä hakea flagyl comp kuurin.
Tuntuu että lääkärit ei ymmärrä ollenkaan miten tää on mulle niin iso ongelma. JOKA IKINEN KERTA ne tyrkyttää canesteenia apteekista eikä meinaa uskoa kun sanon että se ei tehoa, vaan pahentaa vaan hiivaa, sama juttu on gynodactarinilla.
Oon ihan lopussa tän takia, 10 päivän kuuri ja sitten menee viikko ja taas alkaa kutina.
Ajattelin tässä jo että pitäskö sitä vaan mennä yksityiselle gynelle kysyy mielipidettä.
Tiedän ettei suun kautta otettavia suositella raskaana oleville, mutta onko se vaan että mielummin noita emätinpuikkoja vai että suun kautta otettavia ei saa ottaa..
 
Mulla kans sama ongelma viikkoja kasassa 30. Kysyin neuvolasta myös suun kautta otettavaa lääkettä kun canesten ei todellakaan auta niin lekuri sano että ei suositella.Joku suun kautta otettava lääke oli mutta se olis vaatinu tarkkaa äitipoli seurantaa joten en halunnu riskeerata lasta.Sain reseptin seuraavaa kertaa varten kun taas iskee...tämmönen lääke kun Pevaryl 150mgx3. Vielä en ole tarvinnu mutta testaan sitten kun tauti iskee. Raivostuttava ongelma :kieh:
 

Yhteistyössä