Suurperhe kuumeilijat kesäkuussa

Hävettää ihan tulla tänne marisemaan ku mulla pitäs kaikki olla nyt loistavasti ja melkeen kaikki onkin.Neljä ihanaa lasta ja tänään sain tietää viidennenkin tulevan kesällä.Nuista asioista oonkin super onnellinen:heart:
MUTTA mies ei vieläkään tiiä että ootan vauvaa:'( En oo halunnu kertoa ku ollaan taas riidelty(tai no sellasta tiuskimista ja inhottavaa puhetta,mutta lasken sen kyllä riitelyksi) ja halusin kertoa kun on sellanen hyvä hetki,mutta mies on ollu pahalla tuulella ja tosi ärsyttävä.Oikeestaan ollut pahan tuulinen nyt aika monenakin päivänä.Tää vauvan tulo on kuitenkin mulle nyt maailman tärkein asia nuiden muiden lastemme lisäksi ja tuntuu ihan hirveen pahalle etten voinut jakaa tätä onnea tänään mieheni kanssa:'( Ja oisin niin halunnu tän päivän kylpee onnen tunteessa´ja nyt tunnen syyllisyyttä ku oon pahalla mielellä vaikka oon tänään saanut näin suuren "uutisen".Niin ja oisin halunnut että mieskin ois nauttinut mun kanssa tästä suuresta uutisesta.Nyt tää riitely vaan jotenki onnistu synkistään niin hyvin alkanutta päivää.En tajua miten just nyt tää suhe alkaa mennä huonoon suuntaan:'( Pala kurkussa täytyy mennä nukkuun ja toivoa että tuo ukko ees tajuais pyytää joku päivä anteeksi tota käytöstään.Nyt en vauvasta ainakaan kerro...

Mutta täytyy mennä nukkumaan nyt tämän "pienen" salaisuuteni kanssa,kun niin väsyttää.Tuota väsyäkin oon ihmetellyt että miten en jaksa tehä mitään(esim siivota),mutta nyt tuli siihenkin selitys.

Ääh mutta marinasta huolimatta oon niin super onnellinen ja vaikka on paha mielikin niin jotenki silti tää uutinen ihanasti lämmittää sisältä päin :heart:

kultatiuku ei mun mielestä tarvi enään muuta tehä,ku mukaan juttuihin vaan =)
ÄssÄ5 :hug: Kyllä se varmaan jossain vaiheessa tärppää jollet sitten oo jo raskaana.Voimia :hug:Odottaminen ei oo helppoa.

petronella09 kaksplussan laskurin mukaan laskettu ois 5.6.2013 mutta neuvolassa on aina muistaakseni muutettu laskettuaika kaksi päivää aikasemmaksi.

Mutta nyt nukuskelemaan:xmas:

rakkaudesta äiti
 
kiitos soja=)

Eilen heräsin jo aurinkoisemmalla mielellä ja illalla sain sitten kerrottua miehellekkin vaikkei kyllä taaskaan mitenkään hirmu hyvällä tuulella ollut.Ollut pahan tuulinen töiden jälkeen monena päivänä ja se luo riitoja ku toinen tulee pahan tuulisena kotiin eikä auta kotihommissa.Välillä tuntuu että hautaudun pyykkeihin ja astioihin,ku pitää yrittää ne saada yksin puhistettua ja kaappeihin.
Vauvauutisesta mies oli tyytyväinen,muttei ehkä uskalla heti tuulettaa kauheena niinku en minäkään.Muistissa kummallakin koetut keskenmeno ja kohdunulkoinen.Kun viikkoja on enempi niin vauvasta uskaltaa jo enempi puhuakkin.

Tää vauvantulo tuntuu kyllä mahtavalle :heart: Ei sitä silti vaan voi vielä käsittää että jos kaikki menee hyvin niin sylissä tuhisee kesäkuussa pikkuinen oma nyytti.

painajaiset ovat alkaneet.Nään niitä aina raskausaikoina ja herään omaan itkuuni tai siis siihen että silmät ovat märät kyynelistä.Viimeyönä tuli sitten eka tämmönen painajainen joka kummittelee yhä mielessä.
En tietenkään joka yö nää painajaisia mutta välillä unet onkin muuten ihan sekoja ja välillä niitä ihan normaalejakin.Kai tää raskaus niin herkistää että unissakin tunteet tuntuu vahvemmilta.
Ennenkuin tiesin raskaudesta oli tunteet pinnassa päivisinkin.Muutama asia toi kyyneliä silmiin ja ihmettelin sitä silloin;) voi ku oisin tiennyt syyn=)

Huonoa oloa on yhä ja se on hyvä merkki.Täytyy syyä tiheään jos ei halua oloa tosi huonoksi.Vielä ei kuitenkaan mitään ihan oksennus oloa oo tullut,mutta sellasta pientä kuvottavaa oloa.

Neuvolaan meínaan varailla sitten aikaa kun käytän pienintä lokakuun alussa 2v neuvolassa.Ihan kiva saada ekan neuvolan päivämäärä ylös vaikka siihen vielä aikaa onkin.

Kovasti kovasti plussatuulia kaikille ja ilmotelkaahan heti kun testailette=)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta suurperheelliset=)
Rakkaudesta äiti kiva että sait jaettua ihanan vauvauutisen miehesi kanssa, riitelystä huolimatta. Riitely on kyllä inhottavaa ja varsinkin jos asiat jäävät selvittämättä yön yli:ashamed:
On tuo kyllä ihanaa aikaa, kun on plussannut:) itse kyllä muistan tuoreesti, miltä tuntui (5vuotta sitten) kun plussa pärähti testiin. Ensin itkettiin ja sitten naurettiin.

Oma olo mielenkiintoinen, keskiviikkona ihan pikkuisen verensekaistalimaa, ajattelin että menkat alkavat ja aivan liian aikaisin jo kp20. Peli oli jo menettetty, sen jälkeen ei kuitenkaan vuotoa, mutta oksettavaa oloa koko ajan. Luulen että johtuu kyllä flunssaisesta olosta eikä mistään raskautumisesta. Ja onhan tuo paha olo oire myös tulevista kuukautisista, jos ne vaikka tuleekin niin rajuina....en tiedä sitten.
Ja nyt siis elellään aikaa kp22/23-25
 
Kerttu2013 Pidetään peukkuja,että plussa pärähtää sinullekin,oireet ainakin lupaavia:heart:

rakkaudesta äiti: hyvä,että sait kerrottua miehelle vauvasta:heart:Meillä mies on kaikkien muitten paitsi esikoisen kohdalla ollut kotona,kun testin oon tehnyt ja on päästy heti fiilistelemään:heart:Esikoisesta tein testin,niin että oli töissä ja kyllähän se hetkeksi taisi laittaa asiat sekaisin,kun tekstarin sai,missä kerroin vauva uutisen:heart:

petronella ja toukosalaisuus 5+2:heart:


Taitaa kertoa minun viesti,siitä kuinka onnellinen olen tällä hetkellä,kun pelkkiä sydämiä viesti täynnä:D
 
Viimeksi muokattu:
kerttu oireet kuulostaa lupaavilta.Mullahan oli kans pahoinvoinita joka alko melkeen heti ovulaation jälkeen ja oli viluinen olo.Sitten kun tulin oikeesti flunssaan ja eka testi(jonka tein ihan liian aikasten)oli negatiivinen niin ajattelin että tuo tuleva flunssa sai mut voimaan pahoin,mutta ehei se olikin raskaus joka hormooneja myllersi ja teki huonoa oloa=) Nyt oon huomannut että hajut ottaa nenään ja samoin ensimmäinen outo "makuelämyskin" on tullut,nimittäin vesi on mielestäni maistunut kahtena päivänä ihan sokerilta :LOL: on ihan ällöttänyt sitä juoda ja oikeesti juon vettä ihan kauheesti..mitenhän nyt pärjään.Kerhossa nokkaani leijui voimakas savun haju ja kyttäsin ympärilleni että missä palaa,kunnes tajusin että kynttilän sytytyksestä jäi haju joka tuoksahti minulle ilmeisesti aika voimakkaasti.Ja kynttilä oli minusta niin kaukana että pistän kyllä raskauden piikkiin sen että haistoin sen niin voimakkaana hajuna.Nyt ekaa kertaa myös ällöttää ruuan haju joka tulee uunissa olevasta kinkkupastasta.Ei oikeen haluta ees maistaa,ku haisee pahalle.
Sillon kun en tiennyt vielä olevani raskaana mulla ei myöskään haluttanut sipsiä ja nyt ei haluta karkkia josta olen ihmeissäni kun yleensä syön karkkia hirveesti.Nyt päätinkin aloittaa karkkilakon ihan siksikin kun eihän ne väriaineet ynnä muut ole mitenkään tarpeellisia vauvalle,päinvastoin:p saa nähän kauanko lakko pitää.

petronella09 minä voisin kans laittaa sydämiä joka paikan täyteen ku leijun yhä niin pilvissä tästä uutisesta=) Tulee olemaan vaikeaa raskauden salailu kun oon niin innoissaan että voisin huutaa koko maailmalle että saamme vauvan.Eilen oli hauska hetki kun kaikki lapset kuuntelivat kainalossa ja vieressä lukemiani kirjoja.No huomasin että esikoinen oli lainannut kaksi vauvantulosta kertovaa lastenkirjaa ja niitä sitten luin hyvmyssä suin lapsille ja mietin että voi ku tietäsivätkin=)
Esikoinen varsinkin oottaa kovasti vauvaa ja on oottanut jo pitkään,joten ilahtuu hirveesti sitten kun kerrotaan ja ilahtuu varmasti kaikki muutkin kun tykkäävät kauheesti vauvoista ja pikkusista.

Täytyypä lähteä taas 4vuotiaalle lukemaan kirjaa niin saa samalla hetken itsekkin köllötellä

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi :heart:
 
petronella millonkas se sun laskettu olikaan? Onko sulla mahassa mitään tuntemuksia? Mulla välillä nipistelee mahaa ja eilen tuli vähän maha kipeeksi(piti lopettaa syöminenkin kesken ku mietin että tuliko se liiasta syömisestä).Heti säikäyttää nuo mahakivut,mutta onneksi mitään kovempia kipuja ei oo tullut ja toivottavasti ei tuukkaan.
 
Kiitos tsemppauksesta petronella ja rakkaudesta äiti:) nyt vain tuntuu siltä, etten
haluaisi pettyä kauhean kovasti, niin yritän olla mahdollisimman cool:ashamed: olisihan se
aikalailla pieni prosentuaalinen mahdollisuus olla raskaana, nyt on kuitenkin yk1. Lääkärikin soitti tänään ja ilmoitti että Papa oli puhdas, ainoastaan oireeton HIIVA:kieh:, juuh onhan siitä edellisestä kerrasta jo 15 vuotta;)
Rinnat on kyllä kipeet, niinhän ne aina ennen menkkoja. Ja tuo vilutus on ihan kamalaa ja
karkkihimo:)
Tuossa selailin vanhoja tekstejä ja lueskelin kiinnitysmisvuodosta, josko se keskiviikkoinen olikin sitä tai sitten se oli minimaalinen kuukautiskierto:LOL: en tiedä sitten, koska sitä uskaltaisi testailla. Ehkäpä vaikka tiistaina kun on kp26/23-25...tai sitten ei tarvitse testata ollenkaan. Mieskin kyselee koko ajan miksi olen niin mietteliäs?? Syli vain kaipaa niin kovasti sitä nyyttiä ja sitä salaa mielessään toivoo, että "tänne mulle, kaikki, heti, nyt"
 
rakkaudesta äiti: on minullakin ollut tuntemuksia mahassa,jos minkälaisia,viime viikolla oli aika kipeitäkin vihlaisuja ja jomotuksia,ja tottakai heti pelästyin,että kaikki ei ole niinkuin pitää,sitä vaan unohtaa kai ne kaikki oireet,mitä on aiemmissa raskauksissa ollut:whistle:Mulla laskettu aika laskurin mukaan olis 29.5,mutta luulen,että se voi aikaistua ultrassa,joka kerta ollut niin,vaikkei mihkään papereihin muutettukaan.
 
soja samaa tulin minäkin katsomaan=)
Onko kukaan testaamassa piakkoin?
Oma olo on niin kiitollinen kuin olla voi,mutta samalla tää yhä tuntuu epätodelliselle.Ehkä tämän sitten uskoo kun kuulee eka kertaa sydän äänet tai näkee sykkeen ultrassa.

Välillä pelottaa että keskenmeno voi tulla millon vaan ja välillä taas uskoo että tämähän menee hyvin ja vauva syntyy kesällä,eli hyvin sekavat fiilikset:LOL: Siitä huolimatta oon toooosi onnellinen:heart:

petronella mulla kans tuntuu vihlaisuja ja muunkin laisia mahan nipistyksiä ja välillä niitä säikähtää jos tuntuvat yhtään kovempaa.Jotenkin muistan että muiltakin jotain maha tuntemuksia oli mutta en muistanut että niitä tuntuu monta kertaa päivässä.... Toisessa raskaudessa tuli ihan kauheet mahakivut ja sillon menimme sairaalaan ku luulin että taas kohdunulkoinen mutta sillon olikin kaikki hyvin..mistä lie kivut johtui.
Väsymys alkaa olla tosi kovaa.Nytkin oon ihan poikki ja nukahan varmaan heti ku tästä sänkyyn kävelen.

Plussatuulia kaikille!!

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart:
 
...kurkkailemassa käyn....:wave:

Onnittelut vielä plussanneille :heart: en muista ketä jo kerkeilin onnitella...hah...

Joko muutkin ovat plussanneet?

Täällä odotellaan tätiä kylään :O tänään aamusella piti tädin näyttäytyä, mutta eipä ole näkyillyt eikä tuntemuksia. Meillä ei vielä yritykset ole alkaneet, joten raskaana tuskin olen :LOL: jos nyt sitten ei ehkäisy ole pettänyt, siinähän sitä olisikin! Ovis kivut oli tässä kierrossa niin kamalat etten voinut päivään muuta kun maata...toisen puolen munasarjaan ihan sattui! Säikähdin hieman, koska samalaista kipua mulla ollut aina kun olen raskautunut, kiinnittymiskipua. Nytpä kirjoittaessa kävi masua juilimaan, että taitaapa se täti nyt illalla tulla...

Mitä muille?
 
Mahtuukos joukkoon yksi kuumeilija lisää? =)

Meillä neljä lasta, tyttöjä kaikki, 12/02, 7/06, 4/10 ja 6/11 ja viidettä siis kuumeillaan. Ikää miulla 33v. Tää on ihan kamalaa kun välillä toivois että ois jo raskaana ja välillä taas "kauhistuttaa" pelkkä ajatuskin. Omituista. Tulee mietittyä sitäkin että miten arki tulis muuttumaan viidennen myötä? Kotiäitinä kumminkin oisin vielä monen monta vuotta (haaveissa olla siihen asti kun pieninkin aloittaa eskarin) joten sen osalta mihinkään työkuvioihin tms. ei muutoksia tulis. Mulla kun ei ole sitä vakipaikkaakaan...

Miulla on raskaudet olleet aika helppoja, ja kaks viimeisintä synnytystäkin sujuneet nopeasti ja helposti. En nyt nuorimman synnyttyä laitattanutkaan hormonikierukkaa niin kuin ajatus oli, joten ehkäisyn pois jättäminen on nyt vähän liiankin helppoa :whistle: ;)

Meillä ei mies ihan täysin ole vielä ajatukselle viidennestä lämmennyt, tosin ei ole täysin tyrmännytkään. Joten mennään päivä kerrallaan eteenpäin, kuullostellaan ja makustellaan ajatusta. =) Se on varmaa että viidennen jälkeen meidän lapsiluku tulee olemaan täynnä. Se tekee asiasta jotenkin sellaisen että haluais siirtää vielä, kun tietää ettei sen jälkeen tule enää koskaan raskaana olemaan. Ja sitte on nää ajatukset kun tahtois jo toukan masuun kasvamaan. :heart:

Meillä on yks tuulimunaraskaus koettuna (5/09), se opetti ettei kaikki aina mene niinkuin haluais ja toivois, ja kyllähän sen mahdollisuus pelottaa vaikka aika epätodennäköistä ilmeisesti uusiutuminen onkin.

Joten näillä sekavilla ajatuksilla jakaisin mielelläni mietteitä ja tuntemuksia muiden suurperhekuumeilijoiden kanssa. =)

Paljon onnea plussanneille ja plussatuulia kaikille muille! :wave:
 
Tervetuloa emmipine jutustelemaan :wave:

Täällä kp6 ja täytyy kyllä myöntää että otti niin koville, että oli pakko pitää breikki palstailussa :ashamed:

yk 12 menossa siis... ovista kohti tosin ja mieliala on taas vähän parempi :)

ÄssÄ 6/26
 
Superhalaus ÄssÄ5 :hug: ...hyvää kannattaa odottaa...aarghh...tiedän, helpotuksen sanoja ei ole..uutta yritystä vaan kehiin.

Hyvä että löysit perille emmipine :wave: tänne vain kaikki fiilikset purnaamaan! Mulla ihan samoja ajatuksia, miten se arki muuttuisi viidennen kanssa jne...välillä tuntuu ettei enää enää yhtään ja sitten että nyt heti pakko saada se nyytti vielä....ota nyt sit selvää. Siksi minäkin hieman odottelen vielä että tuo nuorimmainen kasvaisi, jos vaikka arki olisi sitten aavistuksen helpompaa kun ikäeroa olisi se reilu 2,5v ainakin. Empä tiedä. Mulla kun se vanhin nyt 6.5v ja tuntuu niin isolta :LOL: vaik eihän se sitä vielä ole. Toisaalta en haluaisi odottaa montaa vuotta kuitenkaan sen viidennen kanssa..ajatuksia ajatuksia....kotiäitinä minäkin olen ollut nyt esikoisen odotuksesta lähtien...kiirettä töihin ei ole.

Täällä ne menkat ei vain vielä ole alkaneet...eilen ihan muutama vaaleanpunainen tippa tuli, mut siinä se sit olikin...mikä hemmetti nyt niitä pidättää!!! Kääk. Mulla ollut aina tosiaan ihan kellontarkka alkamiskohta, alkais nyt niin ei tarttis ärsyyntyä odotukseen....:stick: mieskin kun on kuullut kunniansa monesti kun niin kärttyinen olen viime päivät ollut....

Mitenkäs kerttu2013 ???? Testailtu???

:flower:
 
Tää alkaa jo olla aika harhauttava otsikko,meidän pinolla:DOlisko aika päivittää?

Mä voin tehdä uuden pinon jos kelpaa?
Voitte laittaa tietoja punaisella tyyliin
Nimimerkki/ikä/kuinka monetta lasta kuumeillaan/paikkakunta/mahd synnäri ja muita tietoja jos haluaa:)

Itsellä kuume sahaa eestaas,pikkuhiljaa mieleen eksyilee ajatus että näin on ihan hyvä,ettei jaksa enempää:whistle:Mutta katsellaan ja pinossa roikun kuitenkin seuraamassa teidän jutustelua:)

Lily ja 9
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2194669-suurperhekuumeilijoiden-loppuvuosi-2012-3-a/
Tässä linkki uuteen pinoon :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä