Suurperheelliset, milloin lapsiluku on täynnä?

  • Viestiketjun aloittaja Pesäpuu harmaana
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2005 klo 10:21 Kaija kirjoitti:
Meillä lapset -99, -01 ja -03. Kaikki syntyneet sektiolla. Viimeisen kohdalla lääkäri ei todennut estettä neljännelle... Siinä vaiheessa tuntui että eiköhän ne tässä nyt ole, mutta viime aikoina on jotenkin ruvennut kuumeilemaan kun kuopuskin täyttää kesällä jo kaksi... Mietityttää vaan se neljäs sektio... onko muilla kokemuksia monista sektioista? Itse olen niistä kyllä tosi hyvin toipunut, raskausajat ovat vaan olleet aika hankalia (liitoskipuja ym. aika alusta asti). Eli vielä en mene vannomaan että lapsiluku olisi täynnä...
miula neljä sektiota takana, eikä toipumisen tms. kans ollu sen kummemmi ongelmia. eli jos ei oo liäketieteellistä estettä sanottu ni ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 20:22 tiinu kirjoitti:
nyt on täynnä kun on 6 lasta. Nuorin 10kk vanhin 17v. Jos tulee niin mieheni lupas haastaa lääkärin käräjille.... Tehtiin nimittäin sterilisaatio viimeisen synnytyksen yhteydes. Enkä varmaan saisi miestä ylipuhuttua, vaikka haluaisin. Mulle on aina sopinu raskaanaolo. mistä lähtien kolmilapsinen perhe on muuttunu suurperheeksi? aika huvittavaa!

hihiih älä nyt meillä tuttavii jotka puhuvat suurperheestä ja heillä 2 lasta...hehehhe

meillä on 5 ja kuudetta odotellaan eli kohta me kai ollaan suurperhe..juu kyl kai vielä yksi sais tulla :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2005 klo 10:21 Kaija kirjoitti:
Meillä lapset -99, -01 ja -03. Kaikki syntyneet sektiolla. Viimeisen kohdalla lääkäri ei todennut estettä neljännelle... Siinä vaiheessa tuntui että eiköhän ne tässä nyt ole, mutta viime aikoina on jotenkin ruvennut kuumeilemaan kun kuopuskin täyttää kesällä jo kaksi... Mietityttää vaan se neljäs sektio... onko muilla kokemuksia monista sektioista? Itse olen niistä kyllä tosi hyvin toipunut, raskausajat ovat vaan olleet aika hankalia (liitoskipuja ym. aika alusta asti). Eli vielä en mene vannomaan että lapsiluku olisi täynnä...
minulle tehty myös 3 sektiota ja vauvakuumetta on pikkuisen ilmassa,mutta kylläkin mietityttää tuo sektioiden määrä..
 
Nomian laiskana
Meillä tällä hetkellä 3 ihanaa neitiä. Joten ei kyllä olla mikään varsinainen suurperhe.

Pitkään tuon pienimmän (1v 8kk) jälkeen aattelin, että vielä yksi... Nyt välillä noiden murkkuikästen kanssa ollessa tuntuu, ettei enää koskaan yhtään... Välillä vaan iskee kauhea vauvakuume :eek: Tosin vielähän tässä nyt yksi joukon jatkona menisi... Isäntä vaan ei enää ole niin innoissaan lapsilukua lisäämään... :/
 
Kuudetta odotellaan rvkolla 36+2 ja tämä jää nyt viimeiseksi. Oli jo päätetty, että edellinen vauvamme olisi viimeinen ( syntyi 8/04) mutta ennenkuin hormonikierukka ehdittiin laitella niin olinkin jo taas raskaana. Nyt minustakin jo tuntuu että saa riittää ( tähän asti olen pitkillä puheilla puhunut mmieheni ympäri hankkimaan lapsia lisää), raskausaika on tunutunut raskaalta pienen vauvan kanssa isompien siinä lisänä vielä sähläämässä. Pieniä raskausajan vaivojaki on alkanut olla joita ei ennen ole ollut (sokerit koholla, valkuaista virtsassa, turvotuksia) ja mielestäni ikäni (kohta 37v.) alkaa tulla myös vastaan.
Sterilisaatio tuntuu lopulliselta mutta jos näin herkästi raskaaksi tulen niin se tuntuu nyt ainoalta hyvältä vaihtoehdolta ja olenki esittänyt toiveen, että synnytyksen yhteydessä sen voisi tehdä. Asia riippuu nyt lääkäristä suostuuko sitä tekemään. Katsotaan ja odotetaan.
 
Meillä syntyi neljäs lapsi maaliskuussa -05 ja raskausaikana varasin ajan sterilisaatioon. Lisääkin olisi ollut kiva tehdä, mutta meillä puuttuu myös tukirengas lähes täysin, joten on aika ajatella enemmän järjellä, kuin tunteella. Ikuinen vauvakuume varmaankin jää, se on nyt sitten vaan kestettävä. :\|
 
Meillä on kuusi lapsukaista. -88, -89,-91,-94,02 ja 04 syntyneet. Viime kerralla tehtiin sterilisaatio synnytyksen jälkeen. Mä voisin olla jatkuvasti raskaana, se on niin ihanaa. nyt alkaa olla ikää sen verran jotta täytyy lopettaa jo, valitettavasti!
 
maria-69
Meillä 9 lasta ja nyt tuntuu että lapsiluku on täysi ;) Sain esikoisen 1984 ollessani 15v. Silloin ajattelin että tehdäänpä nyt lapset sitten tässä vaiheessa niin voi myöhemmin opiskella sitten. Toinen syntyi 1986 ja kolmas 1988. Muutaman vuoden päästä jäin sitten yksinhuoltajaksi kun lasten isää ei enää "kiinnostanut perhe-elämä". Sitten tapasin myöhemmin tämän nykyisen aviomieheni ja hänellä on edellisestä suhteesta 1991 syntynyt poika, jonka adoptoin myöhemmin (tämä poika on yhtä rakas kuin biologiset lapsenikin).
Yhteisiä lapsia minulla on nykyisen mieheni kanssa 1995 syntynyt tyttö, 1996 syntyneet kaksoset, 1998 syntynyt tyttö ja nyt nuorimmainen "iltatähti" 2004.
Lapset ovat siis tällä hetkellä: 21v tyttö, 19v tyttö, 16v tyttö, 14v poika, 10v tyttö, 8v tyttö&poika, 6v tyttö ja 10kk tyttö.
Tässä on ollut ja tulee vielä olemaan paljon tekemistä :D Kolme vanhinta tyttöä ovat jo muuttaneet pois kotoa. (16v tosin viikonloput kotona, opiskelee muualla)
Luulen että meidän lapsilukumme on nyt täysi. :D
 
nainen -78
juu juu, meille ja!! minä se vain löydän täältä "muutaman vuoden päästä" saman henkistä
porukkata. neljännen lapsen synnyttyä hetikohta kaksosten perään neljä vuotta sitten oli jonkin aikaa aamun ekana ajatuksena "voi kun olis ilta jo". nyt kun muksut ovat 7, 2X5, 4 ja kolme kookoo, niin kaikki tuntuu kauheen mukavalle. itsekin olen muuttunut lunkimmaksi
javascript:emoticon(':headwall:'), siis siedän keittiössä likaisia astioita, hiukan kuraakin eteisessä ja leluja pitkin yläkertaa. lapsetkin saavat askarrella :) . ihanaa kun on ääniä ja elämää, vaikkakin paljon nahistelua. raskauden raskaus unohtui synnytyspöydälle, ja synnytyskokemus unohtui salin ovelle. vastaus on kyllä, jos vain on tullakseen, niin tänne sopii. sisarukset ovat ottaneet iloisesti ja innolla odottaen viitosvesselin vastaan. jos mennään yksi kerrallaan etiäpäin.. ennen kolmikymppisiä kuudennen yritys `hyvä kymmenen´, katsotaan sitten, että mitä vielä.
 

Yhteistyössä