suurperheitä?

  • Viestiketjun aloittaja ulriika
  • Ensimmäinen viesti
hei vaan, miten elätte ts. tulette rahallisesti toimeen? Toki asuinpaikkakin vaikuttaa esim. asumiskujstannuksiin.

Meillä kolme pientä, on kai sekin jo nykyään suurperhe..Neljäs voisi olla myöhemmin mukava, joko biologinen tai adoptoitu, jos vain varaa olisi. Miehelle kyllä riittää nämä kolme.
 
vuodenajat
ollaan suurperhe lapset 13,10,6 ja kuukauden päästä tyttö tulossa näin se vaan on mennyt vaikka ensimmäisen jälkeen sanoin ei ikinä enään.esikoinen syntyi 17 vuotiaana.hyvää kevään jatkoa kaikille!
 
Meilläkin on suurperhe kuusi lasta iältään 12v,10v,8v,6v,4v ja 1v7kk.Neljä tyttöä ja kaksi poikaa.Vieläkin yhden haluaisin, odotinkin mutta raskaus osoittautui tuulimunaraskaudeksi :(
Nyt olen vauvakuumeen vallassa, joten saas nähdä miten käy?
Joku tuossa edellisissä kirjoittikin että on suuri perhe,auto talo ym.
Niinhän se meilläkin taloa piti laajentaa ja auto vaihtaa 8 hengen tila-autoon.Usein kuulee joidenkin tosiaankin sanovan että" ei kai teidän yksin tarvi kunnan asukaslukua yrittää nostaa"! Jotkut osaavat olla puheissaan ilkeitäkin, mutta me suurperheelliset osaamme ottaa rennosti!!! =)
 
Täällä suurperheen mami myös Hämeestä!!

Lapset vuosimallia -94 poika
kaksoset -99 tyttö ja poika
tyttö -05 ja kesäkuun 1 on la pojalle!!

Ollaan uusperhe eli tyo viimeisin tyttö ja tämä poika on meidän yhteisiä.

Bonaripoika kuuluu myös perheeseen vm-99 hänkin.Eli kolmosethan meillä on.... :whistle:

Muistan kuinka yhen lapsen kanssa oli takkuisempaa kuin tän ison sakin kanssa.
Nyt tuntuu että jokaisella on paikkansa,tehtävänsä ja asiat hoituu kuin iteksiin.No,ei ihan kaikki eikä aina.Mutta melkoisen mukavasti.


Pärjäämisestä joku kyseli...Mies on yrittäjä ja ite teen keikkaa sairaanhoitajana kun tilanne vaatii/oma pää kaipaa töihin.
Isovanhemmat hoitaa lapsia joten päivähoitoa ei tarvita.

Rahaa kait aina sais olla aina enemmän,mutta toimeen tullaan ihan kivasti.Meillä oma iso talo,kolme autoa ja muita moottorihärveleitä... =)

Minkäs ikäisiä mameja täällä on? Ite oon 33 v,vaikka nikissä vanhentunut 32... :whistle:

 
Meille on neljäs tulossa ennen joulua.

Muiden mielestä olemme jo suurperhe, mutta omasta mielestäni ihan normaali. Pitäähän sitä kotona elämää olla!

Jotenkin minulla on se käsitys, et mitä enemmän lapsia, sen helpompaa se on. Onko näin?
 
Merinne-76
Meillä kolme tyttöä ja tulossa neljäs lapsi marraskuussa, en pidä meitä suurperheenä, koska asumme seudulla jossa paljon lestadiolaisperheitä. Eli kyllä suurperhe on jos on 9-12 lasta!! Ihmettelen kyllä miten suurperheiden äidit ja isät jaksavat....

4 riittää meille ja olen onnellinen jokaisesta lapsesta!

 
hoitsu äiti

Meillä kanssa 4 lasta josta nuorin 11 ja vanhin 19 ja vaavi tulossa joulukuussa.2 vielä välissä iältään 13 ja 17-vuotiaat. jos vielä tämänkin jälkeen yksi lapsi lisää. :)
 
:wave: Heippa!

Täällä myös lapsirakas äiti + tietenkin isukki.
Lapsia on tällä hetkellä viisi, auto on täysi, mutta talossa olisi vielä tilaa :)

Olen jo paremmalla puolen 30v.
Silti vauvakuume iskee yhä, vaikka se voisi pian olla mummokuumetta!

Elämä menee niin vauhdilla eteenpäin, saisi välillä hidastua, että ehtisi nauttimaan enemmän näistä rakkauden hedelmistä arjen pyörityksen viedessä ison palan aikaa.

Kotona olen ollut enimmäkseen, viisi vuotta työelämässä kodin ulkopuolella kuitenkin ollut, kummastakin siis kokemusta ja tällä hetkellä kotona kuopuksen 2v. kanssa.

:heart: ONNELLISIA JA ILOISIA HETKIÄ KAIKILLE! :heart:
 
Meillä 5 lasta. Pojat -98, -99 -02 ja -02 sekä tyttö -00. Vauvalle la 8/07. Ollaan uusioperhe; miehellä tyttö ja poika, minulla kolme poikaa.
Hyvin sujuu eläminen suurellakin porukalla. Ruokaan kuluu paljon rahaa, mutta toimeen tullaan.
Jokainen tekee oman osansa kotitöistä, kykyjen ja taitojen mukaan, joten ei rasita työt yksin äitiä.
 
pienisuuri
Nykymaailmassa suurperheeksi luetaan 2 + 3
Meiltä löytyypi vanhemmat ja neljä lasta. Mun mielestä kaikki on niin suhteellista, mihin vertaa...jos vertaisin perhettäni vanhempiin ja yhteen lapseen olisimme suurperhe, taas perheen rinnalla johon kuuluu vanhempien lisäksi 12lasta olemme todella pieni perhe :)
 
pienisuuri
Nykymaailmassa suurperheeksi luetaan 2 + 3
Meiltä löytyypi vanhemmat ja neljä lasta. Mun mielestä kaikki on niin suhteellista, mihin vertaa...jos vertaisin perhettäni vanhempiin ja yhteen lapseen olisimme suurperhe, taas perheen rinnalla johon kuuluu vanhempien lisäksi 12lasta olemme todella pieni perhe :)
 

Yhteistyössä