***Suurperhekuumeilijat alkuvuonna 2013***




Suurperhekuumeilijat :

Nimimerkki/ikä/kuinka mones lapsi toiveissa/jne





:heart:SinnaH/lapset poika12/06 ja tytöt 02/09, 10/10 ja 05/12. /5. toiveissa

:heart:milli78/7. toiveissa/lapset97,-99,-01,-07,-09,-11.

:heart:Kristyr / 30v /lapset -02, -03, -05, -08, -12/kuudes toiveissa

:heart:ÄssÄ5/34v/lapset-00,-02,-07,-09,km11/06 ja 11/08/5.s lapsi/yk13

:heart:Jokinorsu/34v/lapset ovat vm -99, -02,-03, -04, -06, -07, -09,-11/9. toiveissa

:heart:äippä84/ 28v, tytöt -03, -05 ja -08, 4.s toiveissa, yk 1

:heart:Felicia/ 35v / suunnitelmissa nro. 11

:heart:carolina30+/ 35.v/ lapset -96,-97,-03,-06/5.s haaveissa (miehen -96,kaksoset-98)1.nen yhteinen haaveissa

:heart:YAW/35v/viides toiveissa/ yk10

:heart:äizikkä/ 26.v./ haaveissa 4/lapset -05, 10, -11

:heart:ikuinenkuumeilija /23v/ haaveissa 5/lapset 07, 10, 11, 12.

:heart:mileon 32v /6.haaveissa/ lapset -02,-06,-08,-09 ja -11

:heart:suurperheen mamma/ 32v/6. haaveissa/ lapset. -99, -02, -05, -07, -09 ja -11.

:heart: tanjamaa/31v/6. tulee jos on tullakseen/lapset -03, -05, -08, -09, -12

:heart:Hassel/ 35v / lapset -02, -05, -06 ja -11 / yrityksessä 5.

:heart:ÄitiViidelle/ 37v/lapset kaksospojat-98 ja tytöt -00, -06 ja -08/6. toiveissa

:heart:mamma84/ 28v/ toiveissa 6 pieni/ lapset: 02,05,07,10,12

:heart:Viides Villahousu 32v lapset 02, 06, 07 ja 11, haaveissa viides, yk 1



-----------------------------------------------------------------------
:confused:Taustalla

Kassu, ikää 35 ja kuudetta kurapöksyä kuumeilllaan. Lapset -03, -04, -06, -07, -09

HotMilk /7. lapsi toiveissa

Oliivitar ja haaveissa Kahdeksas*

tiitu 32-v. Lapset -01,-02,-04,-11 ja viides haaveissa!

Karhunvatukka/39v/6 lasta 17v-5v/ seiska haaveissa

--------------------------------------------------------------
:flower::flower::flower:Plussaanneet 2012:flower::flower::flower:


Kultatiuku ? tulossa la:? Onnea Paljon!<3
omppunen 4.s tulossa la:? Onnea paljon!<3

Vuorikristalli/5.s lapsi tulossa.La 11.7.2013 Onnea paljon!<3
:Wilhelmiin@/ 5. lapsi tulossa.La? Onnea paljon!<3

soja 32v/ 4. lapsi tulossa.La? Onnea paljon!<3
Emmipine 5.tulossa ,onnea paljon!<3
Rixutin /4.s tulossa,onnea paljon!<3

Kerttu2013/35v/4.tulossa,onnea paljon!<3
ÄssÄ5/5.tulossa,onnea paljon!<3
Kuumeilevax5 /5. tulossa,onnea paljon! <3
Soja/ la 22.7. .5.s lapsi tuloillaan(?) Onnea paljon !<3
------------------------------------------------------------

**********Vuoden 2013 PLUSSAT*************

:heart::heart::heart:Rakkaudesta äiti/32v , viides lapsi tulossa/ la lokakuu 2013/ synnytys sairaala oys/ Onnea paljon :flower:

:heart::heart::heart:Miab5/31v/viides lapsi tulossa/la lokakuu 2013? Onnea paljon:flower:

:heart::heart::heart:Sinnuli/ / Kuudes lapsi tulossa/la 2013?Onnea paljon:flower:

:heart::heart::heart::heart:HillaKat 39v/6. lapsi tulossa/la 12.12.2013 Onnea pLJON:flower:


-------------------------------------------------------------


Syntyneet:

Puolitusinaa: 12.12 aivan ihana prinsessa mitoin 3470g ja 51 cm . Rakkauspakkauksemme on meidän kahdeksas ( poika -00, tyttö -01, tyttö -04, tyttö -06, poika -08, tyttö -09,

-------------------------------------------------------------------

Edellinen keskustelumme löytyy täältä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2194669-suurperhekuumeilijoiden-loppuvuosi-2012-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
taidan ilmoittautuu tänne, jos huolitte.. :) meillä kuumeilussa "vasta" neljäs.. :D
äizikkä/ 26.v./ haaveissa 4/lapset -05, 10, -11

kp 21/28 eilen oli ihme kipuilua selän/mahan alueella oikealla, nyt pohdin tässä mitäs nyt.. tottakai tahdon uskoa että se olisi jotain kiinnittymiseen liittyvää.. tosin vähän pohdiskelen että tais olla vasta nyt ovulaatio, elikkä kierrosta taitaa tulla taas mega pitkä (tosin sekin kyllä hyödynnettiin, jos oli ovis).. elikkä odottelua..

ai niin mä sain uudenvuoden tinasta selkeen haikaran (mun äitikin jopa sen näki)! ja mun äiti taas sai selkeen vauvan, se vaan sanoi ettei vaan tulis neljäs lapsen lapsi! myönnettiin sitten miehen kanssa että joo, voi olla että tuleekin.. (oiskohan jonkun asteen enne, mun äiti on syntynyt 7.9.;mikä on meidän hääpäivä myös).. joo'o hullulla halvat huvit..

odotuksen odotusta..

äizikkä :heart:
 
Huomenta sisaret :heart:

Ihana, vuoden ensimmäinen päivä =)

Kiitos lily-rose kun siirsit meille uuden ketjun :hug:

Näin ekana päivänä olen aina niin toivoa täynnä kaikesta, kuin pikkutyttö huutelen kuinka tästä vuodesta tulee paljon parempi kaiken suhteen kuin viime vuodesta! Mä elän näitä hetkiä varten jolloin saa ja pitää unelmoida ja luoda lupauksia :heart:

YAW tuo onkin vaikeaa, olla ostamatta testiä ja kun se asia pyörii mielessä kokoajan. Plussa se on pienien asioiden tarkka yhteensattuma niin kuin ystävälleni sanottiin pariviikkoa sitten lääkärissä. Yritystä, odotusta ja kärsivällisyyttä :flower:

Täälä vrsinaiset menkat alkoikin oikeasti silloin kp 29 päivänä jolloinka kierto nyt sitten pysyikin samana :) eli nyt mennään kp 4/29 eli vielä aikaa ovikseen jne....aikaa siis mietiskellä asioita liikaa ;)

Mitäs muille?
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Kiitos uudesta ketjusta lily-rose.

Tervetuloa äizikkä!

Oijoi, onpa pitkästä aikaa huono yö takana..Meidän taapero on syntynyt 10/2011. Hän on ollut kipeänä ja viime yönä hänellä oli hengenahdistusta. : / Ja mahakipua. Eilen kokeiltiin maitoa ja näyttäis sitten että se(lehmänmaidon proteiini) ei hänelle sovi. Tai sitten tuo hengenahdistus oli yhteydessä tuohon nuhaan, joka minun mielestä on jo paranemassa. Siksi kai vieläkin imetän, kun tämä taapero ei ole oikein suostunut juomaan mitään muuta maitoa. Jos tulisin raskaaksi, niin varmaan jatkaisin imetystä vielä ainakin jonkun kuukauden. Pitäis kai arjen tullen ottaa yhteyttä neuvolaan, että mitä maitoa hänelle nyt aletaan kokeilemaan ja tehdäänkö maitoaltistusta yms. Meillä on toiseksi nuorimmainen ollut aikoinaan maito- ja vilja-allergikko, mutta sitä kesti vain kaksi ensimmäistä vuotta.

Onko teillä kellään suurperheenkasvattajilla ollut allergisia lapsia?(ja silti vauvakuumeessa...)
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille =)

Minä päätin että tänä vuonna syntyy meidän viides lapsemme joten parempi ois tulla nyt raskaaksi kun nuin hyvän uudenvuoden päätöksen tein :D

Tervetuloa äizikkä :flower:

tii tu voi harmi kun teidän pikkusella on ollut nuin huono yö.Toivotaan että löytys joku maito joka käy sitten imetyksen jälkeen tai imetyksen rinnalla.Ite oon imettänyt jokaista lastamme aina edellistä pitempään vaikkei oo allergioita ollutkaan ja tätä neljättämme imetin lähes 1v7kk ikään =) Ehhken kuitenkaan ihan kahdenvuoden ikään imetä viidettä lasta jos hänet saamme mutta sen näkee sitten :D

rakkaudesta äiti kp 3/28
 
Onko teillä kellään suurperheenkasvattajilla ollut allergisia lapsia?(ja silti vauvakuumeessa...)
Siis meillä on ollut vaikka mitä,en nyt lähde tähän luettelemaan,mutta ainakin kakkonen on kärsinyt allergioista ja kovista vatsaongelmista ja edelleenkin ongelmaa,neljännellä ja kuudennella oli pitkään maidotonta ja viljatonta,nyt normitilanne(11vja 5v) ja nyt taistelaan just 2v:n suolisto-oireiden kanssa. Ja juu-eipä se kuumetta oo vienyt vielä:whistle:
 
Kirjoitellaan äizikkä täälläkin yhdessä =) Tervetuloa!

Ja tuon iän saisi päivitellä.. 28 paukahti siis mittariin... (päivittelin sen kyllä tuonne vanhaan ketjuun, mutta jäi kaiketi huomiotta..)

Allergioista kokemusta myöskin täällä.. keskimmäisellä todettiin aikanaan puolivuotiaana lehmänmaito sekä kanamuna- allergia. Onneksi hellittivät pariin ikävuoteen mennessä, ja nykyään neiti "lehahtelee" oikeastaan vain siitepölyaikaan.

Mukavaa uutta vuotta kaikille, ja toivotaan plussapyrähdystä näin uuden vuoden kunniaksi :)
 
Tervetuloa äizikkä mukaan =)

Meillä myös allergioita, siitepölyaika todella paha. Sitten on astmaa joka siis lähti siitepölyajasta puhkeamaan ja aina kun on flunssaa saa meillä muksut hengenahdistusta aivan heti. Käytetään aktiivisesti siis baby halerilla sitä ventolinea ja kortisonia jos oikein pahalta hengitys kuulostaa. Vakkaristi olemme 3 vuotiaan kanssa 2 kertaa sairaalahoidossa vuodessa kun flunssa ja allergia ajat pahimmat. Suht pelottavaa tuo hengenahdistus siis, meillä meinasi sen 3 vuotiaan kanssa käydä todella huonosti viime keväänä ja kerkesimme nipin napin sairaalaan...Ei siitä sen enempää, vaikea asia vielä jopa kirjoittaa huomaan. :'(Oli siis hengenlähtö todella lähellä.

Kananmuna allergiaa meillä oli tuolla 1 vuotiaalla, mutta meni aika nopeasti ohi kun siedätin aika tiuhaan. Sitten koiralle ovat kaikki allergisia ja pölylle ja semmosta...perussettiä. Jotain ruoka allergioitakin löytyy siitepölyn aikaan esimerkiksi omena, mansikka, pähkinät jne....

Tosiaan kun noita allergioita on niin luulisi, että vauvakuume ei niin iskisi, mutta siis ei ei ja ei....eip hellitä niin ei...:O

Onnea synttäreistä äippä 84:flower:
 
Viimeksi muokattu:
kiitoksia tervetuloa toivotteluista.. :flower:

allergiat kyselyyn; no esikolla (7.v.) on jotain astman typpistä, mikä tuntuu vuosi vuodelta pahentuvan (ja nyt vasta lääkärikin alkoi suostumaan astmatesteihin); vaikkakin pojalla aina köhät pahenee, eikä helpota ilman avaavia lääkkeitä; ja siitepöly on kanssa pahaa aikaa, ja tulee massiivisia yskiä).. ja alkanu myös selkeesti allergisoitumaan anopin koiraan myös, turpoaa naama, yskii, aivastelee; sitten vaan allergia nappeja, että tasoittuu.. :/

ja sitten tää nyt ei kuulu samaan lootaan kun allergiat; mutta tällä esikolla on myös pahoja aisti yliherkkyyksiä, ja muita puhe (puheterapia 3-7.v)/ylivilkkaus yms vaikeuksia (erityisluokalle ollaan nyt tokalle haettu); ja kyllä siltikin tahdon lisää lapsia, vaikkakin ei ole mitään "takeita" kuinka useilla vastaavia ongelmia tulee olemaan; kaksi seuraavaa lasta olleet meinaan täysin normaaleita (ja kaikki rakkaita silti, joskin esikko ollut aina hieman haastavampi).. :)

äizikkä :heart:
 
Täällä uusi suurperheellinen ilmoittautuu :wave:

Ikää 33v ja lapsia kasassa 5 (02,04,05,07 ja 09) ja nyt kuudes haaveissa. Yritys aloitettiin jouluna:heart:.
Edelliset raskaudet alkaneet ekasta tai tokasta kierrosta, saas nähdä kuin nyt käy, aktiivisia ainakin ollaan oltu:LOL:.

Viisikon äippä
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet suurperheen kuumeilijat!:flower:

Täällä oli oireita vaiko "oireita" lupaavasti vielä muutama päivä sitten. Kyllä pissatti ja ahkeraan. Lämmöt 37 ja nippaili niin alamahaa. Oli nälkäkin jatkuvasti (se on mun oire :D ), mutta nyt ei enää mitään muuta kuin unettomuutta :D Uni ei meinaa tulla millään.
Ja on testattu prisman halpistesteillä niin puhtaita negoja ettei edes röntgenkatseella näy mitään:LOL:
Kaapissa odottaa kyllä cb:n testi:saint: Niinkauan kuin pystyn pitämään näppini siitä erossa....

Ei kuitenkaan ehkä vielä hätäpäivää kun kierto vasta 26/28. :) Luulen kyllä että täti yllättää tämän viikon lopussa, on vaan sellainen tunne tällä kertaa. Tosin viimeisimmän kohdalla olin lähes oireeton koko alkuraskauden vaikkakin kaksi oli matkassa alunperin :D
 
heips! ja tervetuloa uudet. Roikun vielä täällä ja lueskelen juttuja, mukavaa lukea kanssasisiarien ajatuksia.
Mulle vois tonne plussanneisiin päivittää la 22.7. eli 11+1 meneillään.

tossa joku mainitsi kahden keskisestä viikonlopusta. Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten saatte lastenhoidon järjestymään? jaatteko lapset useempaan paikkaan vai miten? meillä vielä 3 kanssa suht hyvin mummojen avulla pärjätty, mut entäs sit kun on 4 lasta ja meilläkin ovat kaikki varsin pieniä? no ehkä se joskus jotenkin järjestyy....
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Minäkin tuossa taannoin ilmoittauduin mukaan, mutta eipä ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan. Nyt eilen havaitsin ensimmäisen oviksen, nuorimmainen on nyt 7kk ja edelleen imetän häntä. Vauvasiemeniä on matkaan laitettu, joten oiskohan 2 vkon kuluttua ne hetket jolloin voisi tuumailla itääkö niistä ketään.Yhtä jännittävää tuntuu olevan joka kerta.
En varsinaisesti usko tärppiin tässä ensimmäisessä kierrossa, mutta ainahan saa yrittää. Sehän on kuitenkin mukavaa puuhaa :)

Yritän lueskella ja hahmottaa mitä täällä on tapahtunut, palaillaan :wave:

HotMilk
 
Tähän vielä lisätäkseni,täytyy todeta etten itsekään taida olla ihan sata varma
Tästä vauvan kaipuusta.ihan kamala tärinä ja paniikki tuli kun huuman jälkeen ajattelin mahdollisuutta
ja mielessäni toivoin ettei kävis kuinkaan,miten kummassa selviän jos.... Joten jos nyt ei käy kui kaan
Luulen pysyväni vielä hetkisen taustalla iloiten ja tsempaten teitä ja teidän plussia ja vaikka mies ei nyt näemmä vastusta asiaa,tarvitsen itse aikalisää:D
 
:wave: iltaa!

kiva kuulla lily-rose...et ehkä pieni mahis olisi...hmmm. Vitsit miten omassa masun pohjassa tuntuu kun muistelen tuota sydämentykytystä ;)

jup, piti vielä kommentoida tuota "minne lapset hoitoon, jos halajaa laatuaikaa miehen kanssa" niin meillä kyllä jaetaan porukka kahtia ja isovanhempien luo ne kerran vuodessa yökyläilemään saadaa koko sakki. Ja silloin otetaan oma aika ihan kaksin miehen kanssa. Eipä me sitä niin usein kaivata että se kerran vuoteen on riittänyt reissuun lähtö pariksi päiväksi.

Taas on oma päivä ollut raskaina olevia vieraita täynnä :LOL: toisten masuja olen ihaillut suuresti! Oma perunasäkki kun on vain löllönnäköinen ilman vauvaa....:LOL:

Koskas YAW testailee??? Entä milli78???
 
Siis joo, kirjoitin vaikka mitä ja tietty puhelimella - ne katosi - aarghh!!! Että voi nyppiä nyt...
Lily- nyt tiedän että mulla oli sydämessä tyhjä kolo tätä poikaa varten, olen niin rakastunut <3 ihan huipputapaus, ja vaikken mihinkään asiaan vakaumuksellisesti usko niin hänen kohdalla tuntuu että hänet on meille tarkoitettu! Hän on nyt reilu 9kg ja 70 cm.
Kyllä toivon sinulle vauvaa, sitten kun aika on sopiva! Mulla on ollut ihan ikävä sua :)Kiva jutustella taas!
Jatkan lukemista myöhemmin , palataan!! Ja suokaa anteeksi mahd. kirjoitusvirheet...
 
huomenia :wave:

Arki taas laitettava rullaamaan täysillä ja vauhtia otettiin sitten viime yöstä jolloin kenelläkään ei tullut uni silmään :( Nuorin puolitoistavee lauleskeli vielä 22.30 ja sitten kävi taas laulelemaan siinä 05.00...hmmm itse menin sänkyyn vasta sitten puolikahden jälkeen...

Piti jo aijemmin kysyäkin, onko teillä talvivauvoja? Meillä kun vimoset kolme ovat kesää vasten syntyneet on se jotenkin tuntunut aina "helpolta" kun ei ole pukemisia jne....ja aurinko antanut voimaa yövalvomisiin jne...Meillä esikoinen siis tammikuussa syntynyt ja muistelen sen aika vaikeana aikana...
 
cor
Meillä 3.s on syntynyt marraskuussa, mutta en muista että se olisi erityisen raskasta ollut.. Meillä on yksi kevät vauva ja kaikki muut syntyneet syysaikana.

Kiitos uudesta ketjusta ja hyvää uutta vuotta.
 
Arkea,arkea :D

Mulla suurin osa lapsista syksy-talvi vauvoja ja hartaasti oon toivonut sitä kevät/kesä vauvaa. Kasi sitten syntyi heinäkuussa ja ysin la oli toukokuussa,mut syntyi huhtikuun lopulla ja vaikka tosiaan vauvan kanssa helppoa kun pääsee vähällä pukemisella ja saa heti aloittaa ulkoilut ym ,niin mulle kyllä sopii kuitenkin syksyn ja talven vauvat paremmin :)oon niin kesäihminen ja vauva "estää nauttimasta kesästä" ;) joten talven vauvan kanssa saan ottaa rauhassa,pesiä sisällä,kiire ei minnekään. Ja mä niin rakastan niitä kaikkia pieniä villanuttuja mitä mulla on <3;)ja taas seuraavana kesänä saamme isomman vauvan kanssa kaikki yhdessä nauttia kesästä! Oon varmaan hiukan outo tämän asian suhteen =D

Ihanalta kuulostaa elonne pojan kanssa HM <3<3<3
 
Kiitos uudesta pinosta :)
Ja miab5:lle kiitos onnitteluista !!

Meillä on tuo keskimmäinen tammikuussa syntynyt, ja ehkä se aavistuksen hankalampaa oli justiin tuon pukemisen ja ulkoilun kanssa.. mutta ei haittaa yhtään, vaikka sattuisi taas osumaan talvelle synnytys :D

Täällä myöskin on vain yhdet isovanhemmat ja harvoin (ehkä kerran vuodessa) saadaan kaikki lapsoset samaan aikaan hoitoon..
 

Yhteistyössä