***Suurperhekuumeilijat alkuvuonna 2013***

Mä taidan testailla joskus pe tai la? Taas testasin nimittäin täys puhtaan negan:kieh:Multa pitäis lailla kieltää kaiken maailman testit:LOL: Harmittaa kun meillä ei ole enää yhtä vanhaa kissaa joka tiesi aina kun mamma on raskaana :D Vain silloin kisu tuli mun viereen nukkumaan tai selän päälle, ei muuten koskaan. Ja hyvissä ajoin ennen plussa testiä ;) Syksyllä sitten kävi kääntymässä pihalla , eikä koskaan tullut enää talkaisin :(
Se olis kyllä nytkin kertonut jos olis täällä. On siis näyttänyt 4 kertaa, yksi tosin meni kesken.

Meillä on kaikki tulleet nopeasti ekasta tai toisesta kierrosta, vitonen kesti sitten puoli vuotta. Silloin kyllä kuumeilin jotenkin ihan liian paljonkin ja tein omassa päässäni asiasta ison jutun. Tulin sitten vihdoin raskaaksi ja kesken meni rv 5+ jo. Seuraavasta kierrosta tärppäsi heti kun aloitin kierron alussa raskausvitamiinit, tai luulen niiden auttaneen. Ja syntyi tyttö.

Meillä on yksi kesäkuun vauva, 2 elokuun, 1 lokakuun ja 2 marraskuun. Ja kaikista ihanin oli kyllä tuo kesäkuun vauva aika. Paljon valoa ja lämpöä, vähän pukemista. Toive olis tietysti kevät/kesävauva, mutta otetaan mitä annetaan jos annetaan :) Mun ystävät on yt olleet kovin huolissaan että pitäis jo kuulua uutisia kun tulee liian pitkä ikäero kuopukseen:D Oli pokassa pitelemistä kyllä:whistle:

Tänään kp 27/28, mut mietin että oliko se ovis silloin jouluaaton yönä tai joulupäivän aikoihin kun nippaili niin jämäkästi. Mä yleensä tunnen hyvin oviksen. Ja meillähän heilui peitto jo 21-22.12. välisenä yönä jolloin oli kp 14-15. Eli välttämättä testit ei vielä näytäkään. Ja pojista testit on näyttäneet aika ajoissa esim kuopus jo 3+3, mut olikin kaverin kanssa tulossa ja tytöistä kyllä sit rv 3+6- rv4+.

Kauheeta pohtimista tää taas:LOL: Miksi en voi ottaa rennosti, ikinä?! :D

Oireita vois kyl olla. Kylmä oli peitonkin alla:O Ja röyhtäyttää kokoajan, vaikka siis hyvin harvoin nyt mitään röyhtäilen:O Ja nälkä alvariinsa. Teki taas eilen mieli jotain ihanaa pihviä siinä yhdentoista maissa illalla...

Meillä on harvemmin lapset hoidossa, että oltais ihan kaksin. Mun äiti on keskittynyt hoitamaan mun siskon lapsia. Vitonen ja kutonen ei ole koskaan edes olleet hoidossa. Nelonen aloitti itse aikoinaan yökyläilyt, halusi mennä kummitädilleen yökylään. Käy sitten mun äidillä suunnilleen kerran kuussa.

Muoks...
Ensin kirjoitusvirheet.
Ja toisena..
En sit pitänyt näppejä erossa..."röntgenhaamu" havaittu! :D Näitä ei ole tullut tässä menneinä päivinä yhtäkään. Iloitaan vasta kun kunnon viivat pärähtää, jos pärähtää..? :D:heart:
 
Viimeksi muokattu:
YAW:hug: Vuotaako paljon vai tuhruttaako vaan? Entäs jos oliskin kiinnitymisvuotoa tai ehkäpä ovisvuotoa? Mulla joskus oviksen aikaan on vuotanut pikkuisen. Monella on tullut kiinnittymisvuotoa.

Mulla ei kokemusta lapsettomuushoidoista mutta jos joutuisin menemään niin yksityisen kautta menisin eli mehiläiseen mun omalle gynelle, jolla muutenkin käyn. On tosi mukava ja osaava hyvä lääkäri, eikä koskaan ole tyrmännyt meidän vauvahaaveita vaikka meilläkin tällainen konkkaronkka jo, aina vaan rohkaisee yrittämään :D (asutaan pk-seudun kupeessa, voin antaa nimen jos tarvitset, jos olet näiltä seuduilta. Tekee useampaan mehiläiseen töitä, ei vain tähän meidän mehiläiseen)Mä kun käyn hakemassa aina "luvan" sieltä ja lääkärin mielipiteen kannattaako taas? :D Olen käynyt pari kertaa muillakin ja en ole tykännyt.
 
Heippan!
Kauhiasti oli taas asiaa kun teidän juttuja lueskelin, mutta voi olla etten saa läheskään kaikkea ulos :ashamed:
Jotenka aluksi kiitokset päivittäjälle :flower:
(Ikäni on 34v.:O)
Ja tervetuloa uusille!!

Meillä on penisiliini-allergiaa, keliakiaa ja koliikkia. Keliakia tulee tietty vasta vähän myöhemmin, mutta vuosittain seurataan kaikkia joilla sitä ei ole jo.

Eniten on lapsia syntynyt syksyllä, loka-marraskuussa ja se ainokainen toukokuussa vauva-aikaa viettänyt oli ihan eri luokkaa, niin pirteä ja hyvinvoipa olin koko kuuman kesän pienen kanssa =)

Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole(kerran/10v), mutta olen ajatellut sen niin että lapset ovat nyt pieniä, kohta me ollaan vain kahden, yritetään nauttia tästä hetkestä.

Meillä on raskautuminen noudattanut tiettyä kaavaa näköjään, 2 peräkkäin ja väli :D
Ehkäisyä meillä ei ole ollut, paitsi nyt vähänaikaa lääkekuurini takia.

Kyllä tämä odottelu käy tässä vaiheessa hermoille, kokoajan laskee päiviä mikä vaihe menossa, vaikka lupasin etten mieti asiaa :D

Talletukset ei menneet ihan nappiin, mutta toivotaan, että yksi sitkeä sissi olisi ollut.
Ovis oli tiistai-iltana ja edellinen talletus oli la-su yönä... : /
Noh, toivotaan parasta!

Onnea kaikille testailuihin ja hywwää yötä :wave:
 
Kiitosta noista syys-talvi-kevät-kesä vauva kommenteista :hug: ette usko mut niistä oli oikeasti taas apua ajatuksiini ja tuli hyvä mieli =)

ihanaa, kaikkea hyvää vuorikristallille ja pienelle!! :heart:

YAW :hug: varmasti jo lääkärissä käynti auttaa jo mieltä ja kehoa :heart:

lily-rose ei tuossa ole mitään outoa mitä kirjoitit, minusta aika just hyvältä ajattelulta kuulostaa tuo, että saa pesiä talvella rauhassa....:)

milli78 vähänkös jännää.....tulepa kertoilemaan testailuista sitten!

nyt pukkas kiire...palaan uudestaan myöhemmin....
 
Miab5, ajattelin siis että oon hieman outo toiveessani syys/talvivauvasta,kun yleensähän äidit toivovat kovin sitä kesävauvaa:D Mutta kesävauvat koettuna,tiedän että itselle sopii syys/talvivauva paremmin :heart:

YAW kuulostaa tosi hyvältä!!!Mulla on useammassa raskaudessa ollut vaaleanpunertavaa vuotoa suht noilla samoilla kp:llä.Ja oonkin luullut että kierto alkaa ihan liian ajoissa,mut onkin sitten ollut ilm kiinnittymistä tms. Peukkuja pidän kovasti sulle:hug:

Ja oma napa soutaa ja huopaa myrskyävissä tunteissa:kieh:
 
Hienoa YAW!! :D Vielä on siis toivoa!!

Mä olisin halunnut kesävauvan kaikista eniten mutta kyllä syys-talvivauvakin on yhtä ihana.Mä vaan tykkään hyvin uni ihmisenä siitä valon määrästä sen kaiken yökukkumisen takia :D

Tänään aamupissasta taas joku haamuhaamusen häivähdys:p
Ärsyttävän ihanan jännää taas kerran:kieh:
Vai onko pregcheckissä viivan paikka?:saint:Nyt sen näkee kyllä ilman röntgen katselmustakin, mutta on niiiin haalea ettei sitä kantsi edes yrittää kuvaan vangita :ashamed:
Ovis tuntemukset oli silloin jouluaattoyönä joulupäivänä joten ei kyllä vielä välttämättä näyttäiskään kunnolla.
Odotellaan taas...
 
...palasin takaisin vielä hetkeksi kun kerkeän, muksuilla niin omat leikit menossa...

Se on kyllä totta, että yleensä toivotaan sitä kevät, kesä vauvaa...mietin sitä juuri että miksi niin...ehkä juuri se pukeminen , aurinko jne....Me karataan etelään yleensä syksyllä ja talvella vähän parantelemaan tuota kaamosta :)

voi milli78 tuo kuulostaa jo hyvältä.....!!!!!!

YAW tosiaan kuivat limakalvot voip hyvin aiheuttaa tuota pientä punasuutta...hmm, pidetään varpaat pystyssä, että kierto pitenisi tai plussa pärähtäisi nyt :heart:

lily-rose samaa se tämä mieli tekee...mietiskelee ja mietiskelee...ja se kun ei tunnu auttavan ollenkaan...pitäisi vain käydä tuumasta toimeen. Mieheni mietti eilen jo ovulaatiotani ja laskeskeli koska se on...hmm. Toisaalta ihanaa on myös tämä hetki jolloin voi nauttia odotuksesta ja ajatuksesta, koska koska koska olisi se oikea aika. :popcorn: aika epäselvää piiperröskirjoitusta...pahoittelut siitä...
 
cor
Mäkin olen varmaan outo, mutta toivon eniten talvivauvaa.. :D tai lähinnä jouluvauvaa. Musta on ihanaa työnnellä vaunuja aurinkoisessa pakkaspäivässä ku sataa hipsulunta. Johtuu varmaan siitä kun esikoisen aikaan työnsin vaunuja pakkasessa ja hipsulunta satoi, ne hetket oli niin onnellisia,
 
YAW nauttikaahan nyt oleilusta ja viinistä myös :heart: kuulostaa kivalta!!!

lily-rose huip ,mistäköhän moinen aikaisuus?

Aurinko paistaa täällä ja mukava päivä tiedossa :heart:

Ihana mieheni sanoi eilen, että annetaan nyt mennä tämä kuukausi jo ja katotaan mitä tapahtuu ja tästä eteenpäin...varmoilla päivillähän me ollaan soudeltu joten kahotaan nyt sitten kuinka mennään...nyt 8/29 ja eilenhän heiluteltiin peittoja, mutta vielä varma päivä oli....ovis aika tarkasti mulla siinä 6 päivän kuluttua vasta...kyllä me tänä vk loppuna vielä touhuillaan..katsotaan jos sitten vielä ensiviikolla jatketaan....jännää...:p
 
Miab5 en ymmärrä en. Oon ihan murheissani. Ehdin jo innostua alun paniikin jälkeen ja vaikka tyhmäähän
se on olettaa heti raskautuvansa,elin sille ajatukselle jo täysin. Tyhmä minä *tähän iskee päätä seinään
Hymiö*
 
Älä murehdi lily-rose ihan kun se vuoto nyt viittaisi johonkin, et jotain siellä nyt hiukan häiriintyi tässä kierrossa, tulkitsisin sen siis hyväksi kuitenkin...;) pientä yritystä...Ei se ole tyhmää heti ajatella että raskautuisi, tunteilleen ei mitään voi ja oikeutettuja me kaikki niihin ollaan :hug: haliiii
 
Miab5 kiitos <3 mä oon niin ylitunteellinen ja hätäinen luonne ;) kaikki on aina maailmanloppua,aluksi ;) en usko että tässä enää jää mitään mietittävää,vuotaa kuin seula. Mut ehkä sitten jotain hyvääkin,mieskin tuntui olevan harmissaan :) hiljalleen eteenpäin siis :D
 
Lily-rose Jokaisen pettymyksen jälkeen on taas uusi mahdollisuus:hug:

Itsellä kp11, ja kovasti nyt laitetaan niitä vauvanalkuja talteen näinä päivinä ;)
Tuntuu vaan niin kovin pitkältä aika taas siihen kunnes voisi edes testailla.. Hitto, kun ei saa ajatuksia suunnattua juurikaan mihinkään muuhuun, pitää vaan koko ajan järkeillä kaikkea raskauteen ja vauvoihin liittyvää: /
Noh, huomenna on kummipojan ristiäiset, että pääsee sitä ainakin vauvantuoksua nuuhkailemaan :)
 
lily-roselle pahoittelut!:hug:

Ei täällä tilanne parane mihinkään päin! No nyt ei sentään enää röntgenkatselua tarvita, mutta niin haamun haamunen esiasteiden äiti: /

Pitäis vaan koittaa malttaa...:popcorn:

Niin kauan kaikki hyvin kun täti ei kurvaa paikalle:stick:
Sellainen alamahapönötys kyllä vaivaa jo...
 
milli:hug: samassa veneessä.. haamu/viivanpaikka (tai ainakin haluan niin uskoa).. kp.26/28 malttaa malttaa... :headwall: pitäs vaan olla nätisti, ja ajattelemaatta; mutta mutta kuume kasvaa ihan järjettömiin mittasuhteisiin, ole nyt sit ihan iisisti; tuskinpa vaan.. :stick: "oireita" sen kun vaan ilmaantuu yms, odotellaan; luulis parin päivän menevän nopeaan, mutta.. ;) tietenkin mulla taas tulee joku mega kierto (niinnkin on käyny viime aikoina), ja joudun oottelemaan.. :headwall:
äizikkä :heart:
 
mulla tais tulla plussa noin reilun viikon, puolentoista päästä kiinnittymisvuodosta, ja se kiinnittymisvuoto oli JUST tolallasta kun olet kuvaillut!!!! 2 raskaudessa ollu niin.... plussa oli sillon kyllä jo tosi vahva, että ois saattanu näkyy aiemminkin, mutta minä taas tykkään jättää testaamisen mahdollisimman myöhään, niin ei tarvii niitä haamuja tihruilla....
 
Lily-rose :hug:

Vuorikristalli Onnea :heart:

Omaa sen verran, että olisin voinut kopsata Lilyn kirjoituksen: eilen alkoi massiivinen vuoto, kp 24 eli n 8-10 pv normaalia aiemmin. Samoin oirein yhden lapsen jälkeen jouduin kiireelliseen kaavintaan kun kohdun limakalvo oli 3 cm paksu. Toivoisin niin ettei nyt kaavintaa tarvittaisi mutta ollakseni itselleni rehellinen niin huonolta näyttää :(
Siitä tulikin aasinsilta Rakkaudesta äidille, minulla meni kaavinnan jälkeen yksi kierto siihen että elimistö normalisoitui ja siitä sitten raskauduin.Toivotaan että sinullakin tämä kierto keskenmenon jälkeen tuottaisi plussan :hug:

Vauvojen syntymäajasta puhuitte, minulla kaikki yhtä lukuunottamatta kesänlapsia. Talvivauvalle osui todella kylmä talvi ja koskaan talvi ei ole tuntunut nin pitkälle. Muiden lasten kanssakaan en oikein pässyt ulos ja tuntui että kaikki vain hyppi seinille - jos valita saisi niin kevät/kesävauva sopisi minulle parhaiten. Tosin jos nyt näitten vuotojen jälkeen raskaudun niin tiedossahan on talvivauva. Minulla ikää jo sen verran että ei kyllä aikomustakaan ruveta kikkailemaan vuodenaikojen takia - otetaan vastaan mitä tulee, jos tulee mitään.

En edelleenkään ole ihan "tutustunut" kaikkiin teihin, joten jatkan lukemista ja yritän tutustua, palataan :wave:
 
Lily-rose Tsemppiä!

Meillä on ollut yksi kevät-, yksi kesä- ja kaksi syysvauvaa. Ei ole erityisiä toiveita, kun vaan on tulijalle sopiva aika! Tänään kp23. Taitaa olla ovis aika lähellä, jos kierto on yhtä pitkä kuin edellinen. Muistelen, että mulla on se 28 päivää ollut aikaisemmin tavallisin, mutta viimeksi oli 36 päivää. Ja se oli siis ensimmäinen kierto kun se imetyksen jälkeen taas käynnistyi. Niin taitaa ne vähän aikaa paikkaansa hakea. Mutta hankalaa tämmöinen vauvakuumeiselle.. Kertokaa, jos jollain on kokemuksia siitä, että kierto ois muuttunut pysyvästi eri mittaiseksi synnytyksen jälkeen?

Noista allergioista. Ei onneksi ollut maito meillä allergiaoireiden aiheuttaja. Alan pikkuhiljaa lopettelemaan imetystä, kun muukin maito on alkanut maistua. :) Meidän elämässä on muutoksen kuohuja muutenkin, kun sain osa-aikaisen työn, josta olen haaveillut. Pikkupoika (syksyllä 2011 syntynyt) lähtee pian hoitoon, toiset ovatkin jo koululaisia. On se vaan vaikeaa viedä hoitoon. Tämä kuopus kun ei ole juuri ollut edes mummoloissa. Mutta ehkäpä syksyllä ollaan taas kotona. =)
 
Tännehän on kuulumisia ruksailtu! Kivaa :popcorn:

No nyt sit jännäillään teitä haamuilijoita se plussa antaa siis hetken odottaa :) omassa masussa kiertää kun ajattelenkin asiaa...nyt plussssaaa tuulemaan =)

Mä muistan kyllä, että pientä kiinnittymisvuotoa on ollut ennen raskaustestin plussaa ainakin kahden kanssa, mutta en ihan muista, että millä kiertopäivällä se olisi tapahtunut..Mut mä olen saanut plussan kaikissa raskauksissa jo heti samana päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mä olen ollut semmoinen supertestaaja aina, että tikkuja mennyt aina varmaan 5 ennen kuin uskon todeksi.

Täällä ovista odotellaan....;)
 
YAW
kp 25/24-26. NEGA. ei menkkaoireita, ei raskausoireita, nada.
Kyllä pitäs tikussa jo jotain näkyä jos näkyäkseen... (plussat oon aina saanut ajoissa: 24/28, 23/26, 26/29 ja 24/28), joten melkein tässä vois jäädä nyt vain odottelemaan kuukautisia, uskoisin. Ehkä tää kierto onkin vain pitkä ja tasottais...
Huhtikuusta lähtien, mun kierrot on olleet: 19, 22, 24 tai 26 mittasia, normi taitaa olla 22. Yksi ainoa kierto on ollut 29päivää. Eli, josko tästäkin tulee sellainen...
 
Heippa! Pidetteköhän te mua ihan pöhlöinä jos liityn tänne? Meillä nimittäin nuorin vasta 1,5 kuukautta vanha. Toive olisi kuitenkin vielä suuremmasta perheestä, ainakin minulla, mies jarruttelee, hänelle 4 riittäisi näillä näkymin. Meillä siis lapset syntyneet 07, 10, 11, 12. Eli tällä hetkellä talossa 5-vuotias ja kolme alle kolme vuotiasta, raskasta on välillä, mutta silti uusi vauvakuume pukannut jo päälle :ashamed: olenko teidän milestä ihan hölmö? :ashamed: ja ikää siis minulla 23-v. meillä ei siis viides ole yrityksessä mutta mukaan teidän kanssa kuitenkin tulisin tänne jos sopii kun joka päivä oon käyny jo oitemmän ajan teidän kuulumisia lukemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: jokinorsu
ÄssÄ5 onnea onnea!!!

YAW pahoittelut negasta :heart:

ikuinenkuumeilija tervetuloa! eiköhän me kaikki olla vähän höpsöjä omalla tavallaan :LOL: ihana mikä muksuporukka sinulla! Kun vauvakuume pukkaa se pukkaa, tänne vain ajatuksia vaihtelemaan. Ei mekään olla virallisesti vielä miehen kanssa vitosta lähdetty tekemään/yrittämään ja silti olen jo kuuuukausia täällä kirjoitellut. Meille ehkä ensimmäinen yrityskerta lähtee nyt tästä tai ensikuusta. Meillä muksut siis vuosina -06,-07,-09,-11 syntyneet :) ja vitosta ei koskaan pitänyt edes ajatella ja kappas kuumeilu on yllättänyt meidät!

Minullahan oli se homma, että aloitan työt parikertaa viikossa nyt maaliskuussa....en ole ollut töissä 8 vuoteen ja nyt sain pientä hommaa....niin teenkö mä teidän mielestä nyt jotenkin väärin jos me lähdetään yrittämään uutta tulokasta, vaikka olen sopinut töihin menosta reilun kuukauden kuluttua? Niitä hommia kyllä voin raskaanakin ollessani tehdä, mietin vain teenkö mä väärin nyt jotenkin....:ashamed: se on jotenkin nyt ainut asia joka jarruttaa tätä hommaa....
 

Yhteistyössä