***Suurperhekuumeilijat alkuvuonna 2013***

Täällä ei enää edes haamun haamua.Ei vissiin päässyt kiinnittymään kunnolla? Haamun haamuset näkyy vieläkin kolme-neljä päivää sitten testatuissa testeissä, mutta nytsiis aivan puhdas neganen.Silti tätiä odotellaan vieläkin saapuvaksi ja tänään taitaa olla jo 31/28. Ei nyt minkään sortin fiiliksiä asian suhteen :D Olishan se ollut ihme jos olis samantien napannut :D
 
Kuulumiset on luettu ja ikuinenkuumeilija tervetuloa vain! Et lainkaan hölmö kuumeillessasi, minä alan pian synnytyksen jälkeen kuumeilemaan uutta, kas, kun ne pienokaiset kasvavat liiian pian.
Kuumeillaan vain kaikki joita kuumeiluttaa =)

Harmitushalit teille, joilla alkoikin menkat :hug:
Parempaa onnea ensikiertoon!!!

Ja haamuilijoille viivan vahvistumista!

Mulla alkoi tiputtelu huomattavasti myöhemmin, kuin normaalisti. Eli olettaisin kunnon keltarauhasen siellä toimittelevan.
Täti-päivä pitäisi olla perjantaina. Katsotaan, kovin toivoa täynnä en( vielä :whistle:) ole,kun ne siemennykset meni vähän huti. Mutta tiedän, että loppua kohden kehontarkastelu lisääntyy : /
Ei sillekkään mitään voi...itselleen :D
 
Voi kiva juttu jos saan liittyä mukavaan joukkoonne ja mua ei pidetä ihan höpönä :D Mut voi vaikka laittaa tuonne taustailijoihin =) Nyt kaipaisin teiltä heti apuja ja vinkkeljä. kuinka te muut saatte arjen sujuvaksi? siis meinaan että ku meilläki lapset siis 1kk, 1v, 2v, ja 5v. Ja tuntuu että käytännön vinkkejä tarvis kyllä arkeen, kuinka selvitä ilman ankaraa kaaosta kotitöistä ym. Ruokailutilanteisiin kaipaisin myös vinkkejä. Lapset hyppää ympäri taloa eivätkä suostu pöytään ruokailemaan. Olisiko teillä myös vinkkejä miten nukuttamiset ja yöt saisi sujumaan hyvin? Meillä vauva nukkuu meidän keskellä parisängyssä. 5 ja 2 vuotiaat nukkuu yhdessä huoneessa kerrossängyssä ja 1 vuotias omassa huoneessaaan pinnasängyssä. 2-vuotiasta saa nukuttaa tuhottoman kauan iltaisin, ei suostu jäämään yksin sänkyyn, samoin 1-vuotiasta. Ja 1-vuotias heräilee myös öisin pari-kolme kertaa kauheen huudon kanssa ja rauhoitteluun menee melko kauan aikaa. Olisiko teillä tähän jotain ideaa miten iltatoimet ja nukuttamiset saisi näin monen pienen kanssa sellaisiksi ettei joka ilta joutuisi hermot kiristyä? olen aika paljon yksin iltoja lasten kanssa kun mies tekee iltavuoroja. Tällaisia mietteitä siis tälle päivää, kovin olisin kiitollinen kaikista vinkeistä mitä suurperheessä voisi koittaa toteuttaa.
 
Tervetuloa ikuinen kuumeilija! :flower:

Täälä täti on lähtenyt jonnekin Nevadaan..? :D ei näy ei kuulu vieläkään ja nyt kp 32/28 vaiko sit 32/32 jos ovis olikin silloin aatto-joulupäivä tienoilla...? niin pitäiskö sit huomenna ilmestyä?
Vai pitäiskö sit tänään taas testata?:whistle:Ihan varmaan jos joku on kyydissä sittenkin niin on sellainen sisukas pikkuemäntä...?:D Tytöistä mulla on testit nyttäneet yleensä vasta dpo 14 tai ylikin.
 
YAW kimppakyydillä lähtivät....? Toivottavasti tulevat sit takas joskus aikaisintaan vuoden päästä...? :D
Käy hakee niitä oikeita testejä :D Muut saa niitä haamuja vaikka eivät raskaana olekaan, sä et saa mitään..? Jos ootkin raskaana ja toimivat vähän eripäin kuin oikeet testit:kieh: Niitä on kyl aika paljon arvosteltu.
Mä pitäydyn halpis Pregcheckeissä :D Vaikkakin epäilen niissä olevan viivan paikan :D
 
Tervetuloa ikuinen kuumeilija :)
Ja tsemppiä niille, joilla kp:t paukkuu, mutta tätiä ei näy ;)

Mymosa: Tismalleen näin :LOL: Kolmannen jälkeen huutelin kovaan ääneen lähes turuilla ja toreilla, että meidän lapset on nyt tässä, ja kuinkas sitten kävikään.. Täysi höyry päällä ja neljättä kovasti toivotaan..

Puolivälissä kiertoa mennään; joten äkkiä kone kiinni, lapset nukkumaan ja ja ja... ;)
 
Hyvää ja Plussarikasta uutta vuotta toivottelen tänne!

Tässä pinossa on mukavasti virinnyt keskustelu :) Täällä on tuttuja nimimerkkejä: Lily-Rose ja Hotmilk :D Olemme Aikaisemmin odotelleet vauvoja yhdessä :heart:

Kuumeillaanhan täälläkin :ashamed: Miehestä se kaikki alkoi, eikä minua tarvinnut kovin houkutella :rolleyes: Piti vain tjottailla ja antaa ajan viedä eteenpäin. Noh, nyt olen siinä pisteessä, että tilasin ovulaatiotestejä ja muutaman herkän raskaustestinkin. Postipoika ei ole vielä vieraillut ja nyt olen ollut kuin kuumilla kivillä, että livistikö ovis jo kp9, merkit olivat ilmassa tahi pöksylöissä :LOL: Tosiaan, ei tjottailu taida minulta onnistua ;)

Taidan vielä täältä taustalta seurailla. Kovasti peukutan kaikille ihanaisille tässä pinossa plussatuulia :heart:

Oliivitar ja haaveissa Kahdeksas :heart:
 
Huom!! Kuka kaipailikaan tätiä - se riehuu hurrikaanin lailla täällä, tuskin ehtii sinne ;)
No ehkä pientä laantumista kenties, mutta ei kehua voi. Nyt siis kp 4/32. Ei tää odottamisen odottaminen ole mun laji:(
Miten tässä kierron alkupäivinä aina ehtii murehtia kaiken mahdollisen ja epäillä että onko yrittämisessä mitään järkeä ja pitäisikö tyytyä siihen mitä nyt on. Jatkuvaa jossittelua, no kunhan halut herää niin ei tarvi turhia miettiä.
Oliivitar - olen jo sua odotellutkin - mitä teille kuuluu? Kysynkin sulta, että miten sun ikään ollaan neuvolassa suhtauduttu? Mä jotenkin jännitän että tuleeko siitä joku kynnyskysymys, minähän täytän nyt 40 v ( siis jos nyt raskautuisin)
Toivottavasti teillä tärppää pian!!
 
cor
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84;27840951:
Tervetuloa ikuinen kuumeilija :)
Ja tsemppiä niille, joilla kp:t paukkuu, mutta tätiä ei näy ;)

Mymosa: Tismalleen näin :LOL: Kolmannen jälkeen huutelin kovaan ääneen lähes turuilla ja toreilla, että meidän lapset on nyt tässä, ja kuinkas sitten kävikään.. Täysi höyry päällä ja neljättä kovasti toivotaan..

Puolivälissä kiertoa mennään; joten äkkiä kone kiinni, lapset nukkumaan ja ja ja... ;)
Heh, sama täällä, tosin meillä on jo se VIIDES! Loppuukohan tää koskaan..

Tosin mies ei edelleenkään mukana ja intokin itsellä hiukan laskenut kun suru-uutisia perheessä ja kaikkea ikävää..

Mutta jos meillä mies joskus 'kärsisi' vauvakuumeesta, lähtisin mukaan vaikka olisi jo kymmenes lapsi tulossa. :D
 
odotusta.. kp 29/28 tänään taas joku varjo testiin (näkyy ihan helposti, ja testinä se prisman liuska pc)..:headwall: mut ei kyllä näy tätiäkään..

kait se vaan pitää odottaa, ja mietin tässä just että toisaalta jos se uuden vuoden kipuilu/pieni vuoto oli ovis, sillon olisikin vasta dpo 9?? en tiiä, pitää vaan ootella mitä tapahtuu.. eilen kipuili kovaa ja aattelin ok; täti tuli.. mut ei tullutkaan.. omituiset oireet jatkuu, mutta pohdinkin tuoko vauvakuume höyryt omia olojaan.. ??

rassaa odotuksen odotus..

isot tsempit tädin kohdanneille! :hug: perässä tullaan, tai sit ei (haaveissa).. :)

äizikkä :heart:
 
huomenta.

Rauhallinen aamu |O

Pahoittelut YAW tädistä...:hug:

Tuosta piti aijemmin jo kommentoida ikuinenkuumeilija, että meillä on ollut muksujen kanssa se rytmitys alusta asti tärkeää, että kaikki syömiset ja nukkumiset tapahtuu saman kaavan mukaan ja ajallaan niin hommat menee hyvin...ja "kuri" meillä on kova kyllä. Ja olemme selvinneet hyvin pitkäjänteisyydellä ja leikkimielellä....samoja asioita kun toistaa tarpeeksi monta kertaa niin kyllä ne alkaa sujua kuin itsestään. Yhteinen ruokahetki on ollut tärkeä ja kukaan ei poistu pöydästä ennen kuin kysytty lupa ja kiitetty, myös tuo 1,6v...näin meillä..toki kaaospäiviä on silloin tällöin ja kuuluukin olla ;)

Täällä on ekat limat bongattu ja eilen peitonalla puuhailtu...TJOTTAILU alkanut....ovis lähenee kaip loppuviikosta....
 
  • Tykkää
Reactions: jokinorsu ja soja
Voi teitä,joita pahatäti muisti vierailullaan :hug:

Ikuinenkuumeilija en aikonut kommentoida arjen sujuvuudesta, mutta pakko on kun nuorimmainen veti vessapaprurullan pitkin taloa ja eskarilaisella tuli kakkahätä juuri kun taksi ajoi pihaan ja 3v päätti piirustella kuulakärkikynällä uudet taiteelliset näkemykset valkoiseen huoneen oveen... siis arki sujuu :LOL:
Paras ohjenuora on ensisijaisesti huumori :LOL:
Ja meillä on tarkka päivärytmi, koska olen niin laiska. Se helpottaa tosi paljon elämää.
Meillä nukkuu vieressä tämä kohta 2v, samassa huoneessa 3v ja meidän sängyn alla on vielä patja, johon saa tulla kaikki joista siltä tuntuu yöllä. Ja joka siis vedetään esiin tarpeen vaatiessa. Pojat, 3kpl nukkuu samassa huoneessa ja tytöt 3kpl samassa huoneessa.

Minä taidan pian tulla mukaan tätikerhoon ihan sellainen olo ja tiputtelu : /
Ja yk alkaa olla kans jotain liian paljon...

Mutta ensi kierto se meille kaikille onnen tuo :heart:
 
Minun täytyy vetäytyä taustalle... :| :'(
Ellei sitten tästä kierrosta ole jo tärpännyt... (Pieni toivo siis vielä on.) Syy tähän vauvakuumeen laittamiseen piippuhyllylle on tämä uusi työ. Minulla on sopimus toukokuun loppuun, mutta työt jatkuisivat syksyllä. Parina päivänä olen vasta töissä käynyt, mutta on tosi mukava paikka ja oman erikoistumisalan töitä. Tämä työkokemus on kullanarvoista. Jään seurailemaan mitä teille kuuluu...
 
kyllä siihen arjen sujumiseen vaaditaan RYTMI, kyky JOUSTAA ja SITKEYS! eli päätette vanhemmat mitä ja miten tehdään ja siinä pysytään. ja se vaatii SITKEYTTÄ! me hakattiin kesällä 2kk päätä seinään 2v kaksosten unille käynnin kanssa, mut siitä se sit rauhottu. nyt meillä nukkuu kaikki kolme samassa huoneessa, ja hyvin menee. Mutta voin sanoa että kaikki varapäreetkin tuntui kyllä palavan välillä.... Mut heh, me voitettiin!
 
Pitkän tauon jälkeen voisin hypätä tuolta taustalta vähän enemmän teidän mukaanne :)

Plussiakin oli tullut, onnittelut niistä ja onnellista odotusaikaa :heart:

Tsemppejä uusiin kiertoihin joille sellainen oli eteen tullut!

Vähitellen alkaa jonkinlainen hormonitoiminta täälläkin heräillä vaikka meillä edelleen tissitellään. Nyt taitaa olla menossa kp12/?, varsin yritystä ei ole päällänsä nyt kun pitää vähän tutkailla miten tämä kroppa tästä lähtee toiminaan mutta sellainen tjottailu kyllä. Eli mut voisi siirtää tuonne listalle pois taustalta, kuudes vauveli siis saa tulla jos on tullakseen.

Noista arjen sujumisista niin peräänkuulutan myös rutiinien ja rytmien perään sekä tietty viitseliäisyyttä ja jaksamistahan tämä rumba vaatii. Mutta on tämä niin ihanaakin vaikka tottakai joskus päreet onkin kärventyneitä :D

Talvisin terkuin mileon
 
piipahdan....miten oli nyt listan päivittelyn? Lisätäänkö itse päivitetyt omat tiedot vai miten...mä en oikein tajunnut sitä miten se omien päivityksien lisäys sujuu...:ashamed:

minullakin saisi päivittää TJOTTAILUa Miab5 muksut -06, -07, -09, -11 5 haaveissa eli taustailemasta ylemmälle listalle....=)
 
Viimeksi muokattu:
Päivitän kun koneella seuraavaksi,puhelimella hankala....

Mymosa :D<3 sähän sovit sit tähän pinoon!!!

Mä pistän itseni taustan taustalle.... Elämään tuli nyt mutkia joihin ei nyt raskaus sovi. En jaksa tänne selvittää
Mut lähinnä taloudelliseen tilanteeseen liittyvää.

Täytyy katsoa asiaa uusiksi kesän jälkeen tai joskus!!
 
Iltasia!

Pahoitteluni tädin retaleen kiusaamille :hug:

Ja lily-Roselle erityishali :kiss:

tiitulle toivottelen ihanaa työelämää ja eihän sitä koskaan tiedä... :heart:

Hotmilk Minulla hieman masun pohjassa kupli, kun neuvolaan ensimmäistä kertaa menin. Sain uuden tädinkin ja mukavaa meillä oli. Olin ensimmäinen hänen nelikymppinen Odottaja, joten molemmat etsimme tietoa googlesta :D Hyvin minua kohdeltiin, ei mitään moittimista. Vain yksi sairaalan väsynyt työntekijä kippasi pahantuulisuutensa niskaani nt-ultran asioista. Nytkin tuntuu, että minun odotetaan raskautuvan vielä :heart: Ehkäpä ne muut tietävät paremmin, eivät ota korviinsa viehkoja vastusteluitani :ashamed: Toivottavasti minulla vielä tärppää, täytyy olla armollinen itselleen... Ajattelin nyt pari kiertoa tunnustella, kuulostella kroppaani, nauttia tästä uudesta mahdollisuudesta... Ehkäpä :)

Plussatuulia!
Oliivitar

Niin tämä vielä:

Oliivitar - olen jo sua odotellutkin -
hih, tämä pelasti päiväni, kiitos hotmilk.
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja täältäkin!

Lily-rose, toivottavasti asiat järjestyy - halit sinulle, toivottavasti et poistu kokonaan. Mutta hyviä vointeja ja toivottavasti unelmasi toteutuvat ja asiat järjestyy parhain päin :) toivon että tavataan vielä :)

Tiitulle mukavia työhetkiä!
Mileon, tervetuloa!

Oliivitar, mä hiljakseen kuiskaan ~ paljonko sulla nyt onkaan ikää?
Toivotaan että tärppää, sitä omalle kohdallenikin toivon vaikka realiteetit täytyy kait myöntää - välillä tuntuu että aika menee niin nopsasti, vuosia vain tulee lisää.
Miten teidän pienimmäinen? Teillähän on myös murkkuikäisiä, onko heillä mielipidettä uuteen vauvaan? Meillä 13 v toivoo kovasti vauvaa ainakin kotioloissa, mutta sitten kun vieraammat ihmiset kyselee(?) lisäsisaruksista niin silloin aina vastaa että toivottavasti ei yhtään lisää?! Samaan kaartiin vois lisätä mun vanhemmat, jotka viikottain jaksavat muistuttaa että onhan teidän perhe nyt kasassa?!?

Täällä alkaa vuodot olla ohi. Saa nähdä lähteekö kierto nyt käyntiin, imetän kuitenkin edelleen joten se voi sekoittaa vielä systeemit.

Hyviä öitä!
 
Ihanaa,alkaa olla vanha jengi koossa:heart:Lisäsin sut taustalle Oliivitar ;)

Ja kiitos ,en ole katoamassa minnekään. Meillä kävi kotona "äksidentti" ja iso remontti edessä,joudutaan mahdollisesti muuttamaan evakkoon pidemmäksi aikaa. Ja ihan jo omastakin mielestä tähän kohtaan ei sovi,enkä jaksa,raskautta. Mutta kun saadaan homma hoitoon,niin uudet tuulet taas puhaltaa:D

Päivitetty siis tähän asti,huhuilkaa jos muutoksia tai virheitä,punaisella kiitos
 

Yhteistyössä