***Suurperhekuumeilijat alkuvuonna 2013***

Oiregalluppiin:
Esikoista odottaessa oireet alkoivat ainakin makeanhimolla. Minä kun en normaalisti suklaata juurikaan syö, niin silloin alkoi tehdä mieli ostaa Pätkistä yms. ennen kuin testasin. Kakkosta odottaessa alkuraskaudessa oli armoton väsymys. Esikoisella ja kakkosella on ikäeroa vain 1v3kk... Muistan kuinka yritin pysyä valveilla vasta liikkumaan oppineen esikoisen touhuja katsellessa. Kolmannen odotuksen alkuraskaudesta ei ole kerrassa mitään muistikuvia. :O Sitten olikin seitsemän vuoden tauko. Tämä meidän pieni nelonen sai alkunsa meidän raksavuonna 2011. Silloin en ehtinyt paljon oireita kuulostelemaan, kun oli niin paljon tekemistä. Muistan kuitenkin tuon saman makeanhimon, mitä oli esikoistakin odottaessa. Piti alkaa ostamaan suklaavanukkaita kaupasta, ja jäätelöä olisin voinut syödä vaikka miten paljon...

Nyt on laskujeni mukaan jo kp40... Mutta ei vielä noin hurjasti myöhässä kuin näyttäis. Edellinen kierto oli 36päivää. Imetän edelleen, joka voi sekoittaa kiertoa. Eikä poika oo ainakaan vielä alkanut hylkimään tissiä, vaikka sitä toivon ja odotan jo, vaikka en oiskaan raskaana. En haluais alkaa häntä varsinaisesti vieroittamaan. Poika luopui tutistakin tosi helposti itse ihan yhtäkkiä.

Minulla on ne työpäivät aina alkuviikosta, joten onneksi en ole tänään ehtinyt lähellekään kauppaa/apteekkia. Katsotaan huomenna tähän aikaan onko mitään uutta kerrottavaa. :p

Minäkin sain kuulla vauvauutisia ystävältä! :)
 
Iltasia

Miab Minulla vasta kiertopäivä 24 menossa, malttamaton kun olen. Kierto ei ole vielä säännöllistynyt imetyksen jälkeen, vain muutama pitkä kierto takana ja olen vähän odotellut lyhyttä tähän väliin. Nuo ovistuntemukset kp9 olivat kyllä niin yllättävän selkeitä. Ja en ehtinyt tikuttaa sitä varmistaakseni :headwall: Joten kuulostellen mennään eteenpäin. Joko huomenna tai sitten viikon päästä pitäisi tädin tulla kylään. Tehin tuossa jo raskaustestinkin :ashamed: negaa oli . Ja kenen piti "tjottailla" ja taustailla Tämä ihanainen naisen kroppa vaan antelee niin mielenkiintoisia signaaleja heti kun antaa luvan raskautua....

Eli aasinsilta Galluppiin:

Menkkajuilimiset
Vatsalihasten kipeytyminen
Hajuaistin herääminen eloon
Kainaloiden nipistely
Olemattomien kiinnikkeiden äkäiset muistutukset

Tissien raskaustutkana olemiseen en luota, oireilevat muutenkin jopa pienen vauvan näkemiseen, mutta saattapi olla että nekin turpoavat ja kuumeneva, siis tissit :LOL: Viidestä ensimmäisestä raskaudesta en muistaisi kovastikaan tuntemuksia, testin hain kun kuukautiset olivat myöhässä. Tämän kaksplussan löydettyäni, osaan kuulostella vaikka mitä ;)

Carolina viimeisimmästä raskaudesta muistan, kun sängyssä makasin vällyjen alla ja masua poltteli ja viilteli, olin aivan varma ettei pieni kestä. Ja se oli vain muutama päivä plussan jälkeen. Mutta pieni kesti :heart: Toivon, että sinulla olisi kohdun kasvusta johtuvaa kipuilua!

Tii tu huomista odotellessa
 
Viimeksi muokattu:
felicia
:wave:

En ole kirjotellut vähään aikaan, piti pitää vähän taukoa kuumeeseen ja tais se auttaa, kun tänään
testasin apteekin omalla haamun, nyt olis 24/28. Uusin testin perjantaina jos ei oo menkat alkanut
sitä ennen.
Aloin epäillä raskautta oireettomuudesta, yleensä ollu jo paha olo ja lämmöt ylhäällä ovulaatiosta asti.
Vasta nyt illalla alko tuntuu palelu ja kuumeinen olo :)
Yritän pitää jalat maassa, pari keskenmenoa löytyy viime vuodelta, joten varhaisultraan menen varmasti,
en halua toista kokemusta np-ultrasta jossa kohtu onkin tyhjä.
Olo on loistava ja tasainen, mikäs sen parempaa :) siihen tulee varmasti kohta muutos :D
 
Iltaa täältäkin!

Heti alkuun pahoittelen kommenttien vähyyttä, mutta puhelimella on niin hankala palata teksteissä taaksepäin ja unohdin jo kelle piti sanoa mitäkin :(
Mutta jännittäviä aikoja ainakin tii tu - toivotaan ihania uutisia!

Felicialla myös jännät paikat, toivotaan vahvistuvaa plussaa!

Oma olo perin kummallinen nyt kp 18/32-34?, edelleen kuivaa, jomotuksia on, ovulaatitestit näyttää jotain viivaa mutta ei se viiva silmille hyppää - ehkä teen sen johtopäätöksen että en ovuloi :( edelleen siis imetän ja ekoja kiertojahan tämä on mutta kun ei jaksaisi ootella vaan pitäisi napata - hetikaikkimullenyt-tyylillä. Ai että jotenkin rasittaa nyt...

Oliivitar, eikös sinulla ilmennyt se valkoinen kaari huulen reunassa merkkinä raskaudesta? :)

Plussatuulia!

Hotmilk
 


Felicia, ihania uutisia Milloin testailet uudelleen? Laittaisitko kuvaa? Pahoitteluni keskenmenoista :hug: Toivottavasti pieni pitää kiinni ja kovasti :heart:

Hotmilk Niin olikin!Se valkoinen ylähuuli, yksi oireista :D Eli vanha kansa tiesi piikojensa raskautuneen kun ylähuulen reuna loisti valkoisena. Minulla on tehnyt niin =) Nyt tarkkailemaan huulen kaarta! Ja muistinpa vielä yhden oireen... Vanhana tupakoitsijana (enää en tupakoi) minulle tulee himo tupakoida :confused:

pitäisi napata - hetikaikkimullenyt-tyylillä. Ai että jotenkin rasittaa nyt...
Jotenkin kuulostaa tutulta... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Miab5
huomenta:wave:

carolina täällä ollut ihan samanlaiset tuntemukset kahdessa raskaudessa ja kovatkin "menkkamaiset" kivut ja kaikki on kuitenkin mennyt hyvin. Minä laskin ne liitoskivuiksi vain...toivotaan, että kaikki menee hyvin :hug:

Minä sain kuulla heti aamusta vauvauutisia ystävältäni :) toinen heille tulossa. Olin niin onnellinen kuin kuulin ja sitten ystäväni tokaisi, että "varmaan kivaa teillä kuulla muiden vauvauutisia kun teille ei enää lapsia tule" mitäs tohon nyt sitten sanoisi...en sanonut sitten mitään. Eli tuosta huomaa kuinka kaikki ovat niin varmoja, että ei beibiä meille enää tule....

onnea felicia haamusta :heart:

oliivitar juu on se hassua tämä tjottailu tosiaan...mäkin kyttäilen raskausoireita, veik ei edes oviksen aikaan mitään puuhailtu, eikä edes lähellä....ja kauhea tsuumailu olisko jotain oireita, hah! Ensi oviksen aikaan mä varmaan sekoan :stick: ja olen mieheni kimpussa ihan varmuuden vuoksi koko kuukaudenpäivät :LOL: et joo tosiaan tjottailua.....

tii tu tulehan ruksailemaan uutiset sitten!
 
cor
Oireista, mulla on aika varmoja merkkejä olleet rintojen kipeytyminen ja menkkajuilinnat, mutta jos nyt raskautuisin, ylitulkitsisi varmaan kaikkia kehon pieniä nippauksia. ;)

Tuostapa päästiinkin sitten siihen että ei mies olekkaan ihan täysin kuopannut nro5:ta, olimme kavereilla käymässä ja heille on tulossa kolmas, he sitten että no millonkas teille se vitonen tulee, niin mies tokaisi että eiköhän nämä riitä, mutta heti perään että ainakin toistaiseksi. Jei, tartun nyt tähän että jokin pieni tsäännssi vielä on kun ennen se oli ehdoton ei, nyt vaan toistaiseksi ei. :)

Mukavia tjottailuja kaikille ja jännäilyjä, minä täällä kadehdin teidän ihania jännäilyjä.
 
Heips!

Kuiva aika päättynyt - tänään ovistikussa mojova punaviiva. Hyödynnetty on joten nyt sitten katsellaan kuinka käy.
Cor - siitä pikkuhiljaa alat miestä pehmittelemään kun kerran pientä suostumusta on!

Miab5 - on sun miehelle luvassa antoisa kuukausi :) toivotaan tärppiä ettei tarvi kauaa tjottailla :)

Nyt lapset kutsuu, heippa!
 
Nyt on tullut testailtua ja selvä negatiivinen on tulos. : / Ei ole tullut vielä tätiä, lieneekö koko kierto sekaisin vai mitä ihmettä... Pitää testailla uudelleen, jos alkaa maha kasvamaan..! :)

Tsemppiä muille jännäilyyn! :)
 
Voi pöh ja pah Tii tu... Toivoin niin ylläriä sinulle :kiss:

Carolina Voi että :'( Olen niin pahoillani puolestasi! Toivottavasti tulevista tutkimuksista löytyy apusia :hug:

Hotmilk Yes, Hienoa!!!! Ja nyt peittoja pöllyttelemään Jos tänään olet saanut ovisplussan, niin itse ovulaatio tapahtuu huomenna tai viimeistään 36h kuluessa. Tuolla kyselit viivan kestosta ja minulla on ollut kiertoja, jolloin ovis on tosiaan nopeasti vilahtanut, se on ihan normaalia. Välistä tikutin kahdesti päivässä, jotta sen pongaisin. Se kierto vain mistä raskauduin viimeksi oli poikkeava, viiva näkyi monta päivää :confused: Silloin pitikin pupustella tiuhaan :D Kaipa poikkeus vahvistaa säännön!
 
Viimeksi muokattu:
Harmi tii tu :(

Juuri olin aikeissa kirjoittaa tännekin siitä viivan heikkenemisestä, mutta kiva että olit oliivitar sen jo huomannut :) olin kyllä ihan hämmästynyt että miten se kahdeksassa tunnissa niin heikkeni? Voiko olla että rakkula jää puhkeamatta eli ovulaatiota ei tapahtunutkaan?? Se jää kait nähtäväksi kuinka käy, 2 viikon päästähän sen tietää. Nyt mulla ei ihmeempiä tuntemuksia oviksen suhteen enää ole - huomenna tai viimeistään ylihuomenna voin sitten aloittaa raskausoireiden tutkailun ;)

Mukavaa iltaa kaikille!

Hotmilk
 
Jospa mä nyt ehtisin jonkun sanan kirjoitella myös :)

Hotmilk, lh-huippihan saattaa mennä nopeastikkin ohi, siksi toiset testaavat kaksikin kertaa päivässä ovistesteillä että ei mene ohi tämän huipun havaitseminen. Toki positiivinen ovistestihän ei kerro että ovulaatio varmuudella tapahtuu, se kertoo ainoastaan että tuo lh kohoaa mikä ovulaatiota ennen tapahtuu. Toivottavasti parin viikon päästä saat r-testiinkin viivasen!

Tsemppiä Carolinalle uuteen kiertoon:hug:

Felicialle onnittelut haamusta :heart:

Miab5, sun ystävän kommentti oli kyllä tosi tökerö! Miksi mei ei saataisi haaveilla tai saada enää lapsia jos on useampi muksu kuin yksi tai kaksi :)

Lauantaina tuli rehti ovisplussa ja kunnon ovulaatiokivut, vaikka ei sen kummemmin hyödynnettykään tilannetta niin siihen lähipäiviin kyllä osui pupuiluakin että kyllähän tässä sen puolesta mahdollisuudet olisi raskautuakkin. Mulla testit polttelee tuolla kaapissa jo niin että sunnuntaina taidan testailla vaikka eipä tuskin silloin mitään näkyisi joka tapauksessakaan kun ehkä dpo 8 silloin :whistle: Tai jos olen viisas niin yritän venyttää edes maanataille, mä kun olen niin hätäinen että haluan tietää kaiken mieluusti heti :D

Oireista vielä että mä olen ollut ihan oireeton, on ollut huonoakin oloa jossakin raskaudessa, joskus vähän tissit ehkä kipeytyny, on ollu menkkakipuja mahassa jne että eipä oikein mitää varsin yksiselitteistä. Se tunne ainoastaan on ollut vahva, viimeksi kaikkein vahvin sillä tiesin jo ennen positiivista r-testiä että ihan varmasti raskaana olen vaikka ei edes sellainen ollut suunnitteilla siinä vaiheessa :) Nytkin mulla on sellainen omituinen tunne, liekkö sitten siksi että nyt ehtii vähän kuumeillakkin ja toivoa moista enemmän kuin viimeksi :heart: Tää on kyllä hurjan jännittävää, tuskin maltan odottaa ensi viikon alkua! Ja vaikka menkat alkaisikin niin ei sekään haittaa, ainakin kroppa sitten toimisi normaalisti ja voisi sitten jatkaa luvallisemmin uudessa kierrossa :)

mileon ja kpt 25 jo
 
Äkkiä käyn en kerkeä kommentoida anteeksi!

Halusin vain tulla kirjoittamaan, että olen synnärillä ollut ystäväni kanssa ja vauva syntynee piakkoin täällä hänelle :flower:

Kyllä tämä supistuksien kellottaminen ja vauvojen itku viereisistä huoneista pistää mielen ihanaksi, tämän minä vielä haluan kokea!!!!

Eipä ole mahtavampaa fiilistä kuin tämä :heart:

Nyt siskot plussia kehiin+++++

-miab5 ja synnäri :heart:
 
Oioioi, Miab5 sun viestisi sai kyllä ihanat muistot mieleen myös täällä, hui kuinka jännittävää sinulla on siellä ystäväsi kanssa tai vauva taitaa jo olla ehkä jo syntynytkin :)

Yaw, tsempit sinulle, josko tuo sinun seesteinen olosi toisi ihunan yllärin:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: YAW
Kaikille tädin yllättämille iso :hug:
Täällä ei tätiä vielä näy, mutta siihen malliin juilii alavatsalla, että tekee varmasti tuloaan :(

Miab5 Tulehan pian kertomaan vauvauutisia meille kuumeisille!!

Oma aamu alkoi klo 04.04, kun ystävä ilmoitti pienokaisensa syntymästä :)
Voi taivas, kun määki haluuuuun..
 
Soitin tänään omalle lääkärille aikaa, kun sitä kautta lähetetään sitten lähetteellä gynelle. Sain juu ajan, MUTTA VASTA 27.3 :O Vähän on odottamista, kun asutaan sen verran pienellä paikkakunnalla ettei noita lääkäreitä oikein ole... Yksityiselle ei nyt ole varaa, mutta jos ei julkisella asioita ala saamaan hoitoon tai jos nyt tapahtuu jotain "suurempaa" niin varmaan pitää jostain "haalia" rahat että mennään yksityiselle.
Mies just sanoi että onhan tässä nyt parin kierron verran aikaa taas "saada lisää näyttöä" ettei se oikein tahdo olla kunnossa tuo kiinnittyminen tai jokin mikä "keskeyttää" raskauden heti alkuunsa.
Hormonit minulla on otettu ja niissä ei ollut mitään vikaa, limakalvo oli hyvä kun se ultrattiin viimeksi ja monirakkulaisuutta oli,mutta gyne sanoi että se oli minulla vain "hedelmällisyyden" merkki ei pco:n. Mutta jossain on oltava jotain vikaa kun nyt 7kk aikana ei ole muuta kuin kemiallisia raskauksia, eli pikkuinen yrittää ottaa kiinni, mutta ei pysy mukana. Nytkin vuodon mukana tulee kudospaloja ja alapäässä sellainen paineen tunne kokoajan että jotain "puskee" ulos :confused::(
Anteeksi tälläinen tarkka selitys, mutta jonnekin oli kerrottava...en tajua mistä nämä kudospalat tulee kun en saanut kuin juuri sen haamun illalla ja aamulla alkoi vuotamaan...
 
Tuon haamun sain pregcheck testillä ja sen viivanpaikan sain sofi one stepillä just aiemmin. Tuohon pc:n testiin minä kyllä olen aiemmin luottanut kun 3 lääkäriä sanoi minun haamuja ja plussaa ihan plussaksi, kun niitä olen niille myös näyttänyt. Ihan sillä että halusin mielipiteen myös lääkäreiltä kun en oikein itse tiennyt mikä heille on plussa jos niistä puhutaan... No kuitenkin nyt pakko mennä taas vaakatasoon kun meinaa nousta ruoka ylös ja on todella heikko olo ja pyörryttää hiukan.
 
Toivottavasti Carolinan tilanne selviää, kurjaa että gynelle pitää odottaa noin pitkään aikaa mutta toisaalta olethan saanut jo useamman lapsen että ajattelisi että ei mitään vakavempaa vikaa sinulla voisi olla. Onko noi sun haamut tulleet aina testiajalla? Viivanpaikkahan ei kuitenkaan raskautta merkitse ja moneen testiin saattaa testiajan jälkeen tulla jotain viivantapaista. Olikos sulla ihan säännölliset kierrot?

Hohhoijaa, aika matelee. Hitsi kun pitää ihmisen olla hätäinen ja kaikki pitäisi saada selville ja heti. Nyt kun mahdollisuus tärppiin on tässäkin kierrossa niin kyllähän tämä on kutkuttavan jännittävää, tuskin maltan odottaa sitä että saa ihan luvallisesti yritellä mikäli tässä kierrossa ei ole jo pikkuinen alkuaan saanut :) Miten tämä voikin kerta toisensa jälkeen olla yhtä jännittävää :D
 
Miab5, sinulla onkin ollut hieno tilaisuus, menikö kaikki hyvin?
Carolinalla ikävä tilanne, miten sun aiempien raskauksien alku on ollut? Toivotaan tilanteen selviämistä. Niistä viivanpaikoista ja epätasasista viivoista minun terkkari sanoi, että tulevat virtsan epäpuhtauksista.
Kunpa malttaisi olla testailematta ennenkun menkat reilusti myöhässä niin säästyisi siltä harmilta jos jonkin viivan alun ehtii nähdä ja sitten kuitenkin alkaa vuoto.
Carolinako mainitsi niistä kudospalasista, minulla joskus kun oli erittäin paksuksi kasvanut limakalvo ja raskaana en ollut, niin minultakin tuli paljon kudospaloja ja sen sanottiin olevan normaalia limakalvon poistumista.

Omassa olossa ei ihmeitä, ovistestin testiviiva heikkenee, eikä muitakaan tuntemuksia ole. Jäljelle jäi alilämpö ja poskien kuumotus?!

Hotmilk
 
Haamut on tullut ihan testiajalla, kun en sitten sen jälkeen niihin enään usko jos myöhemmin tulevat kun tietenkin voivat olla silloin virheellisiä tuloksia. Minulla kaikki aiemmat lapset on saanut alkunsa todellakin "vahingossa"... 1. sai alkunsa heti kun lopetin pillerit kun lääkäri sanoi pahan tulehduksen jälkeen etten saa lapsia. 2. sai alkunsa niin ettei ensin edes testissä sairaalassa näkynyt, mutta 6pvää myöhemmin pahoista kivuista ja oksentamisesta menin lääkäriin ja silloin testikin oli jo positiivinen ja olin "ainakin" toisella kuulla ja 1:nen oli vasta 4kk. 3. on viides lantioseudun tulehdus peräkkäin ja antibiootit (4 kuuria) kumosi pillereiden vaikutuksen. 4. on yhden pillerin unohdus ja 4cm munasarjakysta. Eli liiankin helposti raskaaksi ja nyt keskenmeno-09, tuulimuna 03/12 ja loput kemiallisia ja niitä aivan liian monta. KM ja TM on vielä sterilisaatioklipsien ollessa paikoillaan, toukokuussa -12 poistettiin klipsit ja raskaudet on alkanut, mutta menee kesken heti alussa tai ei kiinnity. Nyt aloitin foolihapon ja greippimehun/greippien syönnin, jos vaikka auttaisivat hiukan. Lääkäri sanoi kun ultrasi viimeksi että ei voi sanoa etten ovuloisi kun siihen on viitteet että ovulaatio tapahtuu ja hormonikokeet on otettu ja niissä ei vikaa, mutta ystävä sanoi jos vaikka olisi kohdunlimakalvo liian ohut ettei kiinnity, no kokeillaan nyt lääkäriin menoon asti näillä. Gynelle en tiedä koska pääsen kun pitää mennä omanlääkärin kautta lähete ensin ja sitten tulee aika gynenpolille. Toivon ettei kauhean kauaa tarvitse odottaa, mutta nyt ei ole yksityiselle varaa... Juuri 2kk sitten jouduin jäämään töistäkin pois kotiin hoitamaan poikaa itse kun ei hoitopaikka suostunut pitämään siellä (taistelu tästäkin alkamassa vielä, kun heitetään erityislapsi hoidosta pihalle)
 
Lupailtiinko sulle Carolina, sterilisaation purun jälkeen mahdollisuuksia onnistuneeseen raskauteen? Mulla on se käsitys, että munanjohtimet usein tuossa toimenpiteessä vaurioituu niin, ettei onnistuneeseen raskauteen ole kovin hyviä ennusteita :( vai olenko ihan väärässä? Toivotaan että te saisitte kaikesta huolimatta vauvan syliin asti :)
 
Minulla kuulemma ei ole ole ollut klipsit kaiketi kunnolla kiinni kun olen raskautunut spontaanisti ja raskaus on ollut kohdussa. Nyt olemme puhuneet että laitamme rahaa säästöön ja menemme yksityiselle tutkimuksiin. Juuri mies sanoi että ehkä voisimme hiukan saada säästöön, mutta ensin odotetaan oman lääkärin käyntiä ja katsomme miten nyt menee näillä "eväillä". Soitan huomenna tai maanantaina aikaa keskusteluun mielenterveyshoitajan kanssa. Saan jutella tästä asiasta ja omista tunteista, etten kerää niitä sisälleni!
 

Yhteistyössä