*Suurperhekuumeilijat elokuussa 2013*

Heippa! Oliskos muita suurperhekuumeilijoita täällä? Tuolta löytyi vanha pino kyllä, mutta siellä ei oikein enää aktiivisesti kirjoitella joten ajattelin että aloitampa uuden. Itse olen juuri 24-vuotta täyttänyt, neljän lapsen äiti ja viidettä kuumeillaan, kierukka poistettiin juuri ja tyhjennysvuoto menossa, sen jälkeen yrittämään :)
 
Miten määritellään suurperhe? :)

Jos mennään tällä ajatuksella:

Tilastokeskuksen mukaan perinteiseen suomalaiseen perhemalliin kuuluu keskimäärin 1,7 lasta, joten nyky-yhteiskunnassa jo kolmen lapseen perheitä voidaan kutsua suurperheiksi.

Niin silloin täällä on yksi, 4.lapsi on haaveissa :)
 
Kiva Tinttu85 kun löysit mukaan.. Kyl minä ainaki koen et meil on jo jonkulainen suurperhe nytkin kun neljä lasta on ja siis kolmen lapsen perheistäkin puhutaan suuperheinä :) minkäs ikäinen itse olet, entäs minkä ikäisiä lapsia? joko olette neljättä alkaneet yrittämään??
Lisää suurperhestä kuumeilevia tai jo suurperheen omaavia mukaan vaan, yhdessä =)kuumeilemaan!!!
 
Täällä kanssa suurperheellinen kuumeilija. Meillä kuumeillaan yhdessä kunnolla ja monilla pettymyksillä aika monimuotoisesti minun viidettä, yhteensä kahdeksatta ja ensimmäistä yhteistä. "yritystä" takana jo yli 3 vuotta ja klipsien poistosta reilu vuosi. Raskauduin yllätyksenä sterilisaatiosta huolimatta ja sain km alkuvaiheessa ja siitä asti on kuumeiltu yhteistä ja km:n jälkeen on 1 tuulimuna ja aikast monta monituista kemiallista... Toivomme vieläkin ihmettä ja samalla yritämme säästää yksityiselle menoon rahaa.
 
Onkos teillä lähipiirissä oltu kuinka negatiivisia siitä että tulisi vielä lisää lapsia? Meillä minun äiti ja anoppi jaksavat muistuttaa, että nyt pitäisi pitää pientä taukoa.. Muutkin tehty pienellä ikäerolla niin kyllä haluaisin tämän viidennenkin tähän putkeen.. Olen siis nyt vielä parisen viikkoa äitiyslomalla ja siitähän olisi hyvä jatkaa vielä vähän lomailua ;)
 
Moi! Ihanaa kun tullut lisää poppoota tänne.. osaisko joku tehä meistä jonku pinon tänne tuohon alkuun? helpompi olis seurata ja muistaa ketä on mukana.. mä oon niin huono tommosissa et jos jollaki muulla olis paremmin osaamista ja mielenkiintoa??? meillä nyt sitä viidettä yritetään todenteolla, tyhjennysvuoto kierukan j poiston jälkeen siis loppunut ja ollaan heti alettu yrittää.. tosin ku tuosta kk kierrosta ei ole mitään tietoa niin mmillonhan sitä vois testata??? Minkäikäsisi lapsia teillä muilla on? meillä on tyttö 6-v, poika 3-v, tyttö 2-v ja poika 9kk. Pienet ikäerot siis meillä, etenki näillä kolmella nuorimmalla. Pikkumami kyseli et miten lähipiiri suhtautuu.. Kukaan ei meillä tiedä et viidettä yritään, mut voisin kuvitella et ei kovin positiivisia kommentteja meidän lähipiiristä tulis :'( vaan mitäpä se muille kuuluu... mites muilla?
PiipaKaalle suurensuuret onnittelut plussasta <3 ihanaa, toivottavasti kaikki menee hyvin, onko sulla ollu minkälaisia raskaudet?

Minkäkokosissa taloissa/asunnoissa asutte? Meillä 110 neliöinen omakotitalo 3mh, olohuone ja keittiö. ei mikään hirveän iso siis mut ihan hyvin ollaan mahduttu :)
Carolinalle :hug: toivottavasti teillä tärppää pian :heart:
 
SUURPERHEKUUMEILIJAT

Kuumeilijat
SuloinenSalaisuus.........................................10.lapsi
carolina30+..................................................8.lapsi
ikuinenkuumeilija...........................................5.lapsi
PIKKUMAMI85...............................................5.lapsi
Tinttu85.......................................................4.lapsi

Taustailijat
Mustamamba

Plussanneet :heart:

ELOKUU
Piipakaa


Mitäs muuta tähän voisi lisätä? :)
 
Moikka!

Täällä olisi myös yksi viidennen kuumeilija. Näiden neljän piti olla riittävästi, puheissa oli vain iltatähti joskus vuosien päästä, mutta niin se kuume vaan yllätti taas kunnolla! :)
Lapset on syntyneet 12/06, 02/09, 10/10 ja 05/12; vanhin meni juuri kouluun ja nuorin on 1v3kk. :)
Me asutaan 76neliöisessä kerrostalokolmiossa, joten melko tiivistä täällä on.

-SinnaH
 
Heippulis! mitä kuuluu? ja tervetuloia myös sinnah :) Kiitos tinttu pinosta, pitäskö laittaa syyskuun pino pystyyn? =) täällä on nyt kp4 eli menkat alko perjantaina.no ei haittaa, nyt päästään kunnolla yrittään ku nämä ekat menot kierukan poiston jälkeen on ohitettu eli siis yk1 alkakoon :D
 
Moikka!

Mulla on kierto vähän hakusessa, kun nuorimmaisen sentymän jälkeen on ollut vasta kolmet menkat. Ekat menkat tuli suunnilleen siinä kohtaa kun kuopus täytti vuoden. Kierrot on olleet sitten 29 pvää ja 40 päivää. Nyt mennään kp 25 tai 26, luulen että pitkä kierto taas tulossa. Mulla ei näin monia menkkoja ookkaan ollut aikoihin, ehk joskus ekan ja tokan lapsen välissä oli tyyliin 3-5 menkat. Seuraavien välissä oli yhdet ja sitten jäi yhdet väliin jonka jälkeen olin raskaana, nuorimpien välissä ei kerennyt menkkoja olemaan ollenkaan. ;) Nyt tehdään ennätyksiä. :D Meijän yritys on asteella "riskillä mennään", minä taidan enemmän kuumeilla ja mies tosiaan menee vaan tuurilla. :D Ei olla lapsista koskaan suuremmin keskusteltu, ehdotonta eitä ei ole koskaan tullut. Kai mies siihen on taas sopeutunut että mä haluan lapsen, kyllä se ainakin suostuu ilman ehkäisyä menemään. :) Josko tää olis se meijän viimeinen, josko vaan tärppäis.

Tuosta asunnosta vielä sen verran, että tää meijän kolmio on oikeastaan melkein neliö, kun vähän laajennettiin vaatehuonetta ja tehtiin siitä meijän makkari. Nyt lapsilla on kunnon makkarit niin, että vanhimman huoneessa on nuorimman sänky ja keskimmäisillä on yhteinen huone. :)
 
Moikka!

Täällä kanssa yksi suurperhekuumeilja. :)
Meillä on neljä lasta ja viidennestä siis haaveillaan. Lapset on syntyneet 06/07, 03/09, 09/10 ja 05/12. Lähes samanikäiset siis kun SinnaH:lla. :)
Pillerit lopetin elokuun alussa, mutta varsinainen yritys aloitetaan vasta loppuvuodesta. Menkkoja ei ole pillereitten lopettamisen jälkeen kuulunut...

Mä olen aina halunnut neljä lasta, mutta nälkä kasvaa syödessä ja nyt tosiaan viides haaveissa, ja ehkä myös sen kuudennenkin jossain vaiheessa haluan. :D Mutta mikäs niitä "tehdessä" kun se "tekeminen" on niin mukavaa ja lapset on niin ihania <3
 
Hei
Täällä kuumeillaan varovasti 5:ttä=)
Pillerit lopetin ja kierron pituuksista ei hajua,viimeksi kun lopetin pillerit meni kierto ihan sekaisin ja sitten olinkin jo 3kk päästä raskaana.
Meillä on lapset 99,02,07 ja 2010.
 

Yhteistyössä