¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤

Sunflower11
Saakos tänne ilmonteerata mukaan vaikka onkin 2 lasta vasta ;) Kolmatta toiveillaan kovasti ja kyllä mun puolesta sais tulla senkin jälkeen 1-2 lisää. Itse oon isosta perheestä (8 sisarusta) joten siihen vaan on niin tottunutkin :D

Tällä hetkellä on menossa kp 9/ 28-31 ja yk. 2. Ovistikut otaan tässä kierrossa nyt käyttöön.

Onnea vaan plussanneille!
 
moi,pääsiskö vielä mukaan tänne?meillä on kuusi lasta syntyneet vuosina -00,-01,-03,-05,-08 ja -09 ja taas olen sitä mieltä että kyllä vauva olisi ihan juttu.olin kyllä sitä mieltä kun tuo pienimmäinen synty et nää oli nyt tässä kun tuli niin pieni ikäero noille vesseleille mutta nyt kun pojat leikkii jo paljon kahdestaan ja isommat auttaa ihan tosi paljon niin vielähän tänne porukkaan mahtuis.välillä tuntuu että tää olis hyvä lapsiluku kun on huono päivä kaikilla mutta kun kaikki on kunnossa ja lapset kiltisti niin sillon kuume nostaa päätään.asunnon puolesta meille mahtuis kun ok-talossa asutaan.kierukka mulle laitettiin viime kesänä mutta torstaina olis mahis otattaa se pois kun aika muutenkin tarkistukseen.meillä mies tekis vaikka kymmenen lasta joten minusta vaan kiiinni mitä tehään.
 
Hei!

Minäkin tulisin mukaan :) Meillä on viisi lasta, pojat -98, tyttö-00, tyttö-06 ja tyttö-08. Palasin viime keväänä töihin ja lapsiluku piti olla täysi, mutta tässä sitä taas ollaan. Haaveilen masunkasvattelusta ja vauvantuoksusta, vielä kerran.. ;) Ikää mulla on 34 ja miehellä 35. Jos mieli ei tästä muutu ja mies lämpenee vauva-ajatukselle, yritys vois alkaa kesällä-syksyllä. Aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet helposti, mutta koskaanhan ei tiedä. Ja haaveilu on niiiin ihanaa :)

Ihan vain ehdotuksena, nämä pinot ovat valtavan pitkiä. Toimiskohan kuukausipino paremmin? Suurperhekuumeilijat helmikuuhun jne.. :)

Tsemppiä kaikille jo vauvaa yrittäville ja ihania ajatuksia haaveileville!

ÄitiViidelle
 
Millukalla tärppäsi myös tossa joulun aikoihin ja LA olisi 18.8 menkkojen mukaan (tosin nt- ultrassa viikko sitten siirtyi mukamas 5.pvällä , 23.8) nyt elellään nyt piinaavia aikoja koska niskaturvotusta löytyi yli sallitun , 2.9 niin nyt odottelen veriseulan tuloksia ja josko sieltä hälyytys aika varmasti niin sitten lapsivesi punktioon :(
 
Hei kaikille :) Jos sopii niin taidan minäkin tulla tähän pinoon.. meillä on uusperhe, jossa miehen 9-vuotias tytär ja minun kolme lastani 03, 04 ja 08. Eiköhän tätä suurperhekuumeiluksi voisi sanoa :D Varsinainen yritys saa alkaa maaliskuussa, kun joudun kolmatta kertaa kolposkopiaan ja toivotaan kovasti että tulos olisi puhdas eikä solumuutoksia olisi, täytynee kysyä lääkärinkin mielipide. Aiemmat raskaudet ovat alkaneet helposti.

Enpä oikein tiedä mistä tässä aloittaisi, kaipa luen pinon läpi ja toivottelen kaikille mitä parhainta talvipäivän jatkoa :)
 
Tervehdys :wave:.
Täällä on ollut liikkeellä todella ihana flunssa. Kaikki muksut (4kpl) ovat saaneet sen ja kuumeen. Pienin kohta 9 kk vielä kahteen kertaan. Korvatulehduksiakin on riittänyt ihan mukavasti. Pienimmän antibiootti loppu niin tulehdus oli siirtynyt toiseen korvaan ja uudestaan lääkettä :( mutta kyllä tämä tästä :p Flunssa kierteen takia on ollut mielessä että ei ikinä enään vauvaa tähän taloon mutta luulen kun aurinko alkaa paistaa ja kevät tulee tulee tämän mamman päähän toiset ajatukset :whistle:.
 
Heissulivei ja ihanaa maaliskuuta! Erityistä oli lukea ÄitiViidelle nimimerkin kirjoitus. Täytänhän itse kesällä 34 ja meillä on viisi lasta. Nämä työhommat juuri pyörineet jonkin aika mukavasti ja kaikki mukelot tarhatiellänsä. Mutta kyllä se vauvakuume nostaa taas kovasti päätä. Mikähän minua riivaa:LOL: Olisihan näin hirmuisen hyvä. Oih ja voih:heart:Mites meidän masunkasvattajilla menee? Entä muilla?
 
Hyppään tähän joukkoon minäkin =)
Olen kohta 32v viiden eläväisen ja yhden enkelipojan äiti.
Esikoinen täyttää kesäkuussa jo 16v eli on vm -97, sitten löytyy poika -97, tyttö -99, tyttö -03 ja poika -05 ja Tuulenpoika 2/11 joka syntyi tasan kuusi viikkoa sitten kohdunkaulan pettämisen vuoksi rv 18+5. Tänään ois sit "keskenmenon" jälkeiset ekat tädin kyläilyt käynnissä, eli kp1. Kierron pituudesta ei ole hajuakaan ja gynen viime viikkoisen käynnin jälkeen menkkoja ei pitänny tulla vielä useampaan viikkoon, mutta niin vaan kyllä eilen alkoi tuhrutus ja nyt vuotaa ja aika reippaasti!
 
Tervetuloa joukkoon sonsku ja kaunein osanottohalaukseni enkelipojastanne:hug: Tiedätkö, miksi kohdunkaulasi petti? Voitko siis huoletta tulla raskaaksi uudelleen? Voimia ja ihania päiviä kevääseesi:heart:
 
Kassu Valitettavasti en voi tulla huoletta raskaaksi. Tai siis raskautuminen toki tapahtuu huoletta, mutta se, että saatais vauva pysymään sisällä onkin ihan toinen juttu. Jo neljättä odottaessa alkoi tapahtumaan ja kohdunkaulalle syntyi ns funneling ilmiö, eli kohdunkaula alkaa pettää sisältäpäin. Tässä raskaudessa se tapahtui kuitenkin vasta ihan loppuvaiheessa joten ei aiheuttanut sen suurempia murheita ja neiti syntyikin vasta 37+6. Viidettä odottaessa taas sama funneling alkoi tapahtumaan jo paljon aiemmin ja jouduin sairaalaan vuodelepoon 19+6 vkolla jolloin kohdunsisäsuu oli käytännössä täysin pettänyt ja kanavaa oli jäljellä mittaajasta riippuen 1,2-1,5cm ja kohtua painamalla kanava aukesi kokonaan. Makasin sairaalassa vkolle 30 saakka ja sen jälkeen 8 viikkoa kotona ja sitten poika syntyikin tasan rv 38. Syyksi näihin epäiltiin GBS:ää eli streptokokki B:tä ja bakteeri vaginoosia, mutta nyt tässä keskenmenneessä ei noita ainakaan tulehduskokeilla löydetty joten diagnoosiksi napsahti kohdunkaulan heikkous ja sen myötä sitten seuraavassa raskaudessa mulle laitetaan cerclage-tukilanka kohdunkaulaan JO ennenkun se kerkiää avautua eli käytännössä rv 12-14. Tämäkään ei valitettavasti takaa onnistunutta raskautta, mutta jos ei veikkaa ei voi voittaa niin ollaan päätetty yksi "lankaraskaus" kokeilla ja jos ei onnistu niin sitten on varmaan luovuttava vauvahaaveista ja alettava odottelemaan lapsenlapsia =)
 
Mahtuisikohan tänne mukaan vielä yksi höyrähtänyt, en oikein tunne sopivani mihinkään ketjuun joten ehkä sitten tänne...

Eli siis, viidennen odotuksen odotusta vietellään, piinapäivät menossa kp24/28 yk3.

Kuopus on jo 8v eli aikaa näistä tunnelmista on kulunut, väliin on mahtunut sterilisaatio ja sen purku. Haaveissa on ollut aina ainakin 6 lasta mutta ex-miehelle raja tuli vastaan "jo" neljässä. Ihan muihin juttuihin se liitto kariutui mutta ehkäpä tämä minun krooninen vauvakuumeeni oli yksi osatekijä joka hiersi.

Nyt on uuden miehen kanssa tätä uusperhettä pyöritetty kolmisen vuotta ja hänellä alkoi vauvakuume oireilla vuosi sitten, minua ei tarvinnut paljon mukaan suostutella vaan aikaa on vienyt lähinnä nuo käytännön jutut; leikkauspaikan valinta, jonottelut ja leikkauksesta paraneminen. Nyt on sitten päästy tositoimiin, toivottavasti tulostakin alkaisi tulla. Nyt on aikas lupaavat merkit ainakin ilmassa, yrjö kyläili aamulla ja muutenkin ilmassa on tuttuja merkkejä :)

Pelottaa vaan sekä se että alkaako raskaus niin myös se jatkuuko se, sen lisäksi hermostuttaa todella paljon lähipiirin mielipiteet, en tiedä miten uskallan edes kertoa koko asiasta. Kun olen varovaisesti jotakin vihjaillut niin kommentit ovat olleet karuja :( En ymmärrä miksi jotkut ihmiset kokevat suurperheen niin kamalaksi asiaksi...

Mutta mutta, koira kaipaa lenkkiä ja sen jälkeen lapset iltapalaa.
 
Tervetuloa minunki puolesta kaikille uusille! Sonskulle suuri osanottoni:hug:
Jospa nyt saataisiin tähän ketjuun vähän eloa=)
Tuo on niin totta, mitä kevätmamma(ko) kirjoitti noista suurperhe kammoijoista. Jännää miten niin monia ihmisiä vaivaa toisten lisääntyminen. Itse sain myös kokea tuon kun nelonen syntyi. Eikä todellakaan tuntunut kivalta kun sanotaan, et ei teidän sitten enää kannata lapsia tehdä!
Siitä tulee ihan sellanen olo, et tehäämpä ihan kiusallaan vielä yx.. Minusta on jotenki hauska lähteä koko katraan kanssa kauppaan. Ihmisten ilmeet ovat niin hauskoja ja niitä kommentteja ku kuulee esim. ei noi kaikki voi olla sun! Mä olen erittäin ylpeä suurperheestäni ja toivon kasvattavani sitä vielä kahdella pikkusella ihan vaix toisten kiusaksi;)
 
Meillä kauhustelu alkoi kun aloin odottaa toista lasta. Nyt haaveissa se viides. Aprillipäivänä huijasin omaa äitiäni että meille syntyy viides lapsi. Kommentti oli että ihanko oikeesti, et voi olla tosissasi ja kun paljastin että vitsi vitsi niin äiti sanoi että onnekssi oli vitsi eihän teidän kannata hankkia enään. Loppu päivä ei ollukkaan niin iloinen... mutta nyt hakemaan poikaa hoidosta ja sen viidennen kuumeilu jatkuu TAKUULLA!!!
 
Heippa kaikille kuumeilijoille! Itse en ainakaan vielä ilmottaudu tähän pinoon, mutta olisin kysynyt perheiltä joilla on yli viisi lasta, että miten arki sujuu? Meillä on nyt viisi lasta ja heistä kaksi alle puolitoista vuotiasta, mutta tuntuu, että vielä kuudes saisi tulla, jossainvaiheessa. Itselläni alkaa olla jo 35 vee lähellä, joten tuntuu, että ei kovin pitkää ikäeroa halua lapsille. No tää on tälläistä pohtimista kun järki sanoo, että nyt on ihan hyvä, mutta kertokaa kokemuksista
 

Yhteistyössä