Suuttuisitko tästä? Lapset oli viikoloppu kylässä...

  • Viestiketjun aloittaja "tigru"
  • Ensimmäinen viesti
"trolli"
Mä ymmärrän sun pointin, ja kiva juttuhan tuo oli, ei siinä mitään. Mutta siltikään en ymmärrä/ hyväksy sitä ettei asiasta ilmoitettu. Miksi ei voinut soittaa ja kysyä?
No voisin kuvitella esim. että tämä lapseton on mennyt jo kertomaan lapsille laivareissusta, ja vasta myöhemmin tullut mieleen että entä jos lasten äiti ei annakkaan lupaa reissuun.. ajatellut ettei halua että lapset pettyy, ja tehnyt sitten huonon päätöksen olla kertomatta. Väärin toki on olla tahallaan kertomatta, mutta ei tuossa nyt niiiin suurta vääryyttä tapahtunut että asiasta pitäisi meteli nostaa.

Sopisin vaan että ens kerralla sitten tiedotus etukäteen.

Ja kännykkään ei varmaan vastannut koska merellä ei ole kuuluvuuksia..
 
"vieras"
En suuttuisi.
Meilläkin usein toimitaan spontaanisti. Jos lapset olivat hyvässä hoidossa koko ajan ja saivat uusia elämyksiäkin kaupan päälle, näkisin vain positiivisena.
Eri asia, jos ei hoitajiin luottaisi vaan uskoisi laivan baarien houkuttelevan enemmän kuin suotavaa... toisaalta sellaisille en jättäisi lapsia muutenkaan hoitoon.

:)
Lähinnä mua inhottais se että jos jotain sattuu enkä tiedä missä lapseni ovat. Laiva ajaa karille ja sit nään HuomentaSuomen aamulähetyksessä kun lapseni vilahtaa pelastusliiveissä taustalla. Ei kiva. Tai jos ajaa vaikka kolarin matkalla jonnekin toiselle puolelle Suomea eikä itsellä olisi harmaata havaintoakaan siitä että mun lapset olikin siinä auton kyydissä vaikka pitikin olla länsi-pöytyällä.
 
"tigru"
Suuttuisin, en siitä että olivat juuri laivalla, vaan siitä että lapseni vietäisiin jonnekin minun tietämättäni.
Vaikka olisivat hoidossa, haluan silti tietää missä. Koskee myös ihan suomen sisällä pidempiä matkoja.
Mitä jos jotain sattuisi hoitajille? Heistä ei kuuluisi mitään ja kukaan ei tietäisi missä ovat?

Juuri tätä tarkoitin
 
"Tigru"
[QUOTE="vieras";26879733]Lähinnä mua inhottais se että jos jotain sattuu enkä tiedä missä lapseni ovat. Laiva ajaa karille ja sit nään HuomentaSuomen aamulähetyksessä kun lapseni vilahtaa pelastusliiveissä taustalla. Ei kiva. Tai jos ajaa vaikka kolarin matkalla jonnekin toiselle puolelle Suomea eikä itsellä olisi harmaata havaintoakaan siitä että mun lapset olikin siinä auton kyydissä vaikka pitikin olla länsi-pöytyällä.[/QUOTE]

Tätä lähinnä itsekkin ajattelin!

En mielestäni ole nippo vanhempi jos tahdon tietää missä lapseni ovat
 
"tigru"
[QUOTE="vieras";26879445]No sinähän voit hoitaa tästälähtien lapset itse, että pysyvät koko ajan näköetäisyydellä.

Kerroit, että sairauksiesi vuoksi et itse voi viedä lapsia minnekään ja tästä sukulaisesta on ollut iso apu? Mitäpä jos pyytäisit anteeksi ylireagoimistasi, ja toivot, että sukulainen antaa anteeksi ja on edelleen valmis tarjoamaan apuaan sinulle ja elämyksiä lapsille. Unohdat nyt omat suuttumisesi ja ajattelet lasten parasta.[/QUOTE]


Lasteni parasta ajattelen siinä että tiedän missä he ovat ja mitä tekevät. Minusta sukulaiseni pitää pyytää anteeksi ei minun. Minulla ei ollut mitään laivareissua vastaan vaan sitä ettei voitu kertoa että sinne ovat menossa.

On totta että minulla on sairaus mikä rajoittaa arkea mutten sanonut etten voi lapsia viedä minnekkään. Ollaan mm käyty tänä kesänä lintsillä, suurimman osan ajasta jouduin istumaan pyörätuolissa muttei se lapsia haitannut olivat vain tyytyväisiä kun äitikin oli mukana. Lisäksi ollaan käyty kotieläinpihassa, rannoilla jne. Tietenkin on aikoja etten paljoa pysty kotoa liikkumaan ja arvostan että joku viitsii lähteä lastemme kanssa lomailemaan. Mutta minusta vanhempien kuuluu tietää etukäteen noista reissuista
 
Sinänsä tosi hienoa, että sukulainen haluaa järkätä lapsille tällaisia elämyksiä. Mutta minusta vanhemmilla on oikeus ja itse asiassa velvollisuuskin tietää missä heidän alaikäiset lapsensa kulloinkin ovat.

Itse ainakin olen päivittäin yhteydessä lapsiini, jos ovat jossakin menossa tai itse olen poissa kotoa. Huolestuisin tosi paljon, jos en saisikaan heitä mistään kiinni.

Näin lapsikaappausten aikana on kyllä sinänsä jännää, että lapsia voi kuka hyvänsä viedä laivalla toiseen maahan ilman että rajaviranomaisia tai ketään yhtään kiinnostaa. Kun oikein maalaa piruja seinille, voi kuvitella miten joku pervo aikuinen houkuttelee Facesta tms. alaikäisen lapsen Ruotsin-risteilylle ja sitten...
 
[QUOTE="linnea";26879911]Eikös tuo ole ihan lastensuojelun asia????? Sossuun tosta pitäs tehä ilmoitus[/QUOTE]

Miksi? Samalla ampuisi itseään nilkkaan tavallaan, kun ilmoitushan koskee omia lapsia ja sitä kenen hoitoon itse on omat lapsensa antanut.
 
Nipoko?
Uskomattomia vastauksia! Mä en voi kuvitella miten joku ei muka raivostuisi jos lapset viedään salaa toiseen maahaan?!
Jo se että lapsenhoitajaan ei saada yhteyttä on käsittämätöntä.

Laittaisin myös laivayhtiölle tiukkaa palautetta kun päästivät lapset laivaan ilman kelakortteja,
 
Vielä...
Ja joku on pahasti vialla jos aikuisen ihmisen mielestä on ok viedä hoidossa olevat alaikäiset lapset ulkomaille kysymättä vanhempien lupaa. Päässä viiraa ja pahasti.
 
Oon nyt kyllä vastarannan kiiskenä tässä hommassa. Jos joku aikuinen, tervejärkinen, luotettava henkilö, veisi lapseni risteilylle, niin oisin kyllä ihan vaan iloinen heidän puolestaan. Varsinkin jos itse olisin sairas enkä pystyisi hirveästi järjestelemään mitään. Jos lapset olisi viety ilmoittamatta viikoksi maasta, niin olisin saattanut hermoilla juu. Mutta joku lyhyt risteily... Big deal. Kiva kun lapset pääsivät reissuun!
 
Niinpä, järkyttävää, rajan ylittäminen on ylipäänsä arveluttavaa. Ja vielä tommoseen kehitysmaahan kuin Ruotsi. Väliäkö sillä etteivät varmaan edes astuneet Ruotsin kamaralle, lähellä kävivät kuitenkin. HIRVEETÄ. Lasten on hyvä olla vain ja ainoastaan Niinistökatainenstubbilassamme. Muualla voi sitä paitsi olla rikollisiakin. Laivallekin usein kuollaan. Tosi vaarallista ja pelottavaa.
 
"hups"
minän olisin totaalisen tyrmistynyt! pelkään vahinkoja ja haluan olla kartalla lasten menoista!! tosin kukaan jolle lapseni olen jättänyt ei varmasti tekisi tuollaista... ehkä tuntevat sitten minut ja neuroottisuuteni... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vielä...;26880053:
Ja joku on pahasti vialla jos aikuisen ihmisen mielestä on ok viedä hoidossa olevat alaikäiset lapset ulkomaille kysymättä vanhempien lupaa. Päässä viiraa ja pahasti.
Jos minun sisarukseni, lapseni tai vanhempani/apivanhempani saisivat päähänsä viedä nuorimmat lapseni jollekin reissule esim. silloin kun itse olisin ulkomailla, Ei tulisi mieleenkään paheksua vaan olisin vain ja ainoastaan kiitollinen.

:)
 
Oon nyt kyllä vastarannan kiiskenä tässä hommassa. Jos joku aikuinen, tervejärkinen, luotettava henkilö, veisi lapseni risteilylle, niin oisin kyllä ihan vaan iloinen heidän puolestaan. Varsinkin jos itse olisin sairas enkä pystyisi hirveästi järjestelemään mitään. Jos lapset olisi viety ilmoittamatta viikoksi maasta, niin olisin saattanut hermoilla juu. Mutta joku lyhyt risteily... Big deal. Kiva kun lapset pääsivät reissuun!
Samaa mieltä.
:)
 
Mutta...
Oon nyt kyllä vastarannan kiiskenä tässä hommassa. Jos joku aikuinen, tervejärkinen, luotettava henkilö, veisi lapseni risteilylle, niin oisin kyllä ihan vaan iloinen heidän puolestaan. Varsinkin jos itse olisin sairas enkä pystyisi hirveästi järjestelemään mitään. Jos lapset olisi viety ilmoittamatta viikoksi maasta, niin olisin saattanut hermoilla juu. Mutta joku lyhyt risteily... Big deal. Kiva kun lapset pääsivät reissuun!
Tervejärkinen ihminen ei vie toisten lapsia ulkomaille kysymättä lupaa vanhemmilta.
 
"vieras"
[QUOTE="tigru";26879892]Lasteni parasta ajattelen siinä että tiedän missä he ovat ja mitä tekevät. Minusta sukulaiseni pitää pyytää anteeksi ei minun. Minulla ei ollut mitään laivareissua vastaan vaan sitä ettei voitu kertoa että sinne ovat menossa.

On totta että minulla on sairaus mikä rajoittaa arkea mutten sanonut etten voi lapsia viedä minnekkään. Ollaan mm käyty tänä kesänä lintsillä, suurimman osan ajasta jouduin istumaan pyörätuolissa muttei se lapsia haitannut olivat vain tyytyväisiä kun äitikin oli mukana. Lisäksi ollaan käyty kotieläinpihassa, rannoilla jne. Tietenkin on aikoja etten paljoa pysty kotoa liikkumaan ja arvostan että joku viitsii lähteä lastemme kanssa lomailemaan. Mutta minusta vanhempien kuuluu tietää etukäteen noista reissuista[/QUOTE]

Tiesit, että he ovat sukulaisesi seurassa, johon nähtävästi luotat niin paljon, että hänelle olet lapsesi useastikin antanut hoidettavaksi. Ylireagointia tuollainen sähköpostilla suuttuminen ja anteeksipyynnön odottelu. Jospa nyt itse pyytäisit anteeksi, ja sovitte, että tästä eteenpäin hän ilmoittaa mahdollisista suunnitelmien muutoksista.
 
mitä ihmettä?
Ihan ihme vastauksia täällä ihmisillä? Kyllä minä ainakin haluan tietää, missä lapseni menevät, ja kyllä, hoitajan pitää vastata puhelimeen. Jo siitäkin, että ei vastaa, niin tulee hätä, että onko jotain sattunut.
Ja pääasiassa kyllä juu risteily on turvallista, mutta yllättävän usein tapahtuu myös näitä viivästymisiä, karikolle ajoja, jumiin jäämisiä yms.
Ja kyllä haluaisin myös tietää, jos joku päättäisi lähteä lapsieni kanssa ajelemaan lappiin. Tottakai tuollaisesta käytöksestä pitää antaa kunnolla palautetta, ja anteeksipyyntö on suotavaa. Hoitajalla saa olla pahasti päässä vikaa, kun ei mitään ilmoittanut, ja kyllä myös varmasti oli suunniteltu juttu, kun ei mitään infoa vanhemmille laittanut.
 
"huhhuh"
[QUOTE="vieras";26880238]Tiesit, että he ovat sukulaisesi seurassa, johon nähtävästi luotat niin paljon, että hänelle olet lapsesi useastikin antanut hoidettavaksi. Ylireagointia tuollainen sähköpostilla suuttuminen ja anteeksipyynnön odottelu. Jospa nyt itse pyytäisit anteeksi, ja sovitte, että tästä eteenpäin hän ilmoittaa mahdollisista suunnitelmien muutoksista.[/QUOTE]

Ei kyllä tarvitse aapeen pyytää keneltäkään anteeksi.
 
En suuttuisi, mutta ei käytös mielestäni asiallista ole. Ei mullakaan ole laivalla puhelin kokoaikaa toiminut ja sellaisissa tilanteissa, joissa mennään kuuluvuuden ulkopuolelle, meillä aina mummo/isä soittaa ennenkuin tällaiseen paikkaan menevät (meillä mökille). Myös Ruotsissa pitäisi olla henkkarit yms. mukana, joten vähän vastuutonta touhua.
 

Yhteistyössä