Suututin mieheni, mutta alkaa se jo vähän leppyäkin

  • Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti
nyyh
Sain varmistuksen siitä, että meille olis kesäkuun alussa tulossa koiranpentu taloon. Mies veti melkoiset kilarit siitä. : /

Siis miehen mielestä itse pentu ei sinänsä ole harmi, vaan ihana asia.

Mutta sen hinta tökkii. Onhan meillä nyt tällä hetkellä sellainen tilanne, että rahaa ei ole niin paljon mitä ennen oli. Mutta kyllä mä siihen pentuun rahat kaavin jostakin.
Miehen mielestä rotukoirien hinnat on niin kauhean korkeat ja että meille riittäisi varsin hyvin seropi. Mutta kun minä haluan juuri tietynrotuisen koiran. piste.
 
wwk
Sain varmistuksen siitä, että meille olis kesäkuun alussa tulossa koiranpentu taloon. Mies veti melkoiset kilarit siitä. : /

Siis miehen mielestä itse pentu ei sinänsä ole harmi, vaan ihana asia.

Mutta sen hinta tökkii. Onhan meillä nyt tällä hetkellä sellainen tilanne, että rahaa ei ole niin paljon mitä ennen oli. Mutta kyllä mä siihen pentuun rahat kaavin jostakin.
Miehen mielestä rotukoirien hinnat on niin kauhean korkeat ja että meille riittäisi varsin hyvin seropi. Mutta kun minä haluan juuri tietynrotuisen koiran. piste.
Älä halua pisteenomaisesti. Elämässä voi tehdä monenlaisia kompromisseja, ja pitääkin tehdä. Vain hyvin harva asia on must, pääasiassa asiat ovat suhteellisia eivätkä mitenkään välttämättömiä. Opettele elämään rennommin, ei tiukkoja vaatimuksia. Silloin kaikki on helpompaa ja mukavampaa. Itsellekin.
 
Blue
No onhan se jos joku perheessä haluaa jotain mihin ei ole varaa. Kyllähän sinä itsekin "vetäisit kilarit" siitä jos mies niin tekisi.

Jos haluat juuri tietyn merkkisen koiran niin otan sitten kun on varaa.
 
Ettekö olleet puhuneet koiran hinnasta etukäteen? Koiran ostohinta on joka tapauksessa lopulta pieni verrattuna siihen, miten paljon sen ylläpito (ruuat, tarvikkeet, rokotukset, mahdolliset muuta eläinlääkärikulut, harrastusmaksut yms.) ajan saatossa maksaa. En tosin tiedä käykö tämä oikein "lohduksi" miehellesi :D
 
maa aam
Jos koiran ottaa, eivät todellakaan kustannukset lopu siihen. Mahdollisiin eläinlääkärikuluihin on pakko varautua perusmenojen (ruoka, rokotukset yms.) lisäksi, ja jos niitä palveluja joutuu käyttämään, ovat ne todella kalliita. Ja huom, niihin on pakko varautua, et voi ajatella, että sinun koirasi ei tule tarvitsemaan eläinlääkäriä.

Ymmärrän miestäsi, koira pitää ottaa kun siihen on varaa. Ihan koirankin takia.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Huomaatko ap itse mitään epäkohtia kirjoituksessasi? Ei ole varaa mutkumähaluun! Mieti toisin päin, miehesi ilmoittaisi yhtäkkiä ostavansa vaikkapa 3.500e maksavan kitaran koska hän on aina halunnut Fender Stratocasterin? Tottakai myöhemmin tulee vielä soittotunnit, vahvistimet, efektit jne mutta kun haluaa just nyt heti. Suhtautuisitko hyväntahtoisesti vai olisiko idea mielestäsi harvinaisen tyhmä toteuttaa nyt kun myöhemminkin ehtisi, ensin voisi säästää vaikka rahaa
 
"mies1"
Aloitus on musta toisaalta ihanan naisellinen, en tuomitse :) Eli itse miehenä hellästi puhuisin naiseni hieman huokeampaan "välimalliin", ei seropi eikä kaavailtu koira. Tai sitten antaisin tuossa periksi, mutta toivoisin naiseni antavan periksi jossain muussa.

Tiukat vaatimukset eivät sinänsä ole / C:stä kategorisesti vaan joskus aika tärkeä juttu. Ehkä pikkunalkutus jatkuvana on itselleni selvästi pahempi.
 
Varmaan sinulla aloittaja on olemassa jotkut perustelut sille, miksi haluat juuri tietyn rotuisen koiran? Esim. haluat harrastaa tiettyä lajia, ja tämä rotu sopii siihen erityisen hyvin/ haluat koiralta tiettyjä ominaisuuksia, jotka tämän rotuisella todennäköisimmin on tms. Sinänsä ymmärrän hyvin halun saada juuri tietyn rotuisen koiran, koska erot rotujen välillä taipumusten, luonteiden, koon, turkin yms. suhteen ovat valtavat. Seropista ei tiedä millainen siitä tulee, ja harrastusmahdollisuudet ovat rajatummat.

Mitä eläinlääkärikuluihin tulee, niin niihin voi varautua vakuutuksella. Vakuutuksen korvausmäärät on kuitenkin riippuvaisia koiran arvosta, joka yleensä on suoraan koiran ostohinta. Sen vuoksi halvalle seropille ei käytännössä saa järjellistä vakuutusta. Ainakin tässä mielessä rekisteröity rotukoira on siis järkevä valinta vähävaraiselle.
 

Yhteistyössä