sydän äänet




Olin tänään ekalla neuvola käynnillä. Viikkoja n.7+3, kuunneltiin sydän äänet, mutta ei kuulunut mitään :(

Katottiin ultralla, mutta laite jotenkin rikki tms, ei näyttänyt mitään. Nyt huoli painaa onko kaikki hyvin, millä viikoilla teillä kuulunut sydänäänet doplerin kautta ?


Terkka sanoi, että kokeillaan viikon päästä uudelleen....kiva taas odotella :kieh:
 
rv 36
Ei yleensä kuunnella sydänääniä edes noilla viikoilla, koska tosi harvoilla kuuluu. Yleensä vasta siinä rv 12-14 aikoihin, kun kohtu on kasvanut ja noussut ylemmäs, aletaan kuuntelemaan. Silloinkin voi viedä aikaa etsiskely, kun vauva on vielä tosi pieni ja mahtuu uiskentelemaan karkuun.

Ultrassakaan ei kummoisesti ole nähtävää noilla viikoilla, mutta kyllä siellä alkio pitäisi olla näkyvissä. Onkohan ovulaatio tapahtunut odotettua myöhemmin eli raskaus varhaisemmassa vaiheessa? Kyse voi olla myös surullisemmasta jutusta, mutta älä suotta vielä panikoi. Neuvolassa varmasti selvittävät asian. :hug:
 
mammatus
kuulostaa kyllä vähän jännältä että noilla viikoilla jo kuuntelivat.Mulle sanottiin ettei kuunnella ekan kerran ku vasta aikasintaan rv10 jottei turhaan äiti ala huolehtiin jos ei kuulukkaan.

Ja kuten moni onkin täällä sanonut niin sinuna en panikoisi vielä =) vaikka ymmärrän kyllä huolesi. Mä kävin alkuajan ultrassa rv 7+2 ja siellä näkyi ihan selvästi alkio,josta ei oikeen saanu mitään selvää koska sydän löi niin tiheää :heart: :heart: (mutta ei tosiaan kuulu vielä siinä vaiheessa ku on niin tuolla alhaalla) Sitten siellä pitäisi näkyl sellainen pallo mikä on ruskuaispussin jämä ja jotain sikiökaikuja...

Tsemppiä sulle ja jos tuntuu oikeesti ettei tuu mitään siitä oottelusta ni varaa yksityiseltä ultra-aika,oulussa ainaki maksaa vaan 40?...
 
rv12
Sydänääniä yritettiin neuvolassa kuunnella viikolla 9 mutta ei kuulunut, mikä on aivan normaalia varsinkin jos on tuota vararavintoa mahan ympärillä. Äänet kuului sitten rv 12.
 
mulla ekassa raskaudessa kuulu viikolla 9+5.nyt toinen menossa ja neuvolalääkäri kuunteli dopplerilla viikolla 11+1,eikä kuulunut.
halus ultrata mua terveyskeskuksessa vanhalla koneella ja sanoi että valitettavasti kohtu on tyhjä.sain lähetteen sairaalaan seuraavaksi aamuksi ja siellä ultrattiin niin siellähän se terve vauva potki ja riehui...eli ei kannata ottaa paniikkia jos ei kuulu ja ei ainakaan kannata ultrata millään antiikkilaitteilla!!
 
HEIPPARALLAA!!!!!!

ONKO KELLÄÄN SYDÄN ÄÄNIÄ KUUNNELTAESSA KUULUNUT NS. RYTMIHÄIRIÖITÄ????
PIENIÄ SYDÄMEN MULJAHDUKSIA TMS... TÄNÄÄN KUUNNELTIIN ENSIMMÄISEN KERRAN SIKIÖN SYDÄNÄÄNIÄ JA ALUSSA OLI MUUTAMA NS. MULJAHDUS TAI HYPPÄYS... MUUTEN SYDÄN ÄÄNET OLIVAT HYVÄT JA SYKE HYVÄ,,, ITSEHÄN SITÄ TIETENKIN SÄIKÄHTÄÄ PAHEMMAN KERRAN JA MAALAA JO PIRUJA SEINILLE!!!!! VAIKKA NEUVOLATÄTI KÄSKIKIN OLLA HUOLETI,,, NORMAALIA RASKAUDEN KESKIVAIHEEN YLITTÄNEILLÄ KUULEMA.... SIKIÖN HERMOSTO KUN EI OLE VIELÄ TÄYSIN KEHITTYNYT,,,,
TOKI SAAN MENNÄ SYDÄNKÄYRÄÄN SYNNÄRIIN JOS MIELTÄ JÄÄ KAIVELEMAAN TÄMÄ ASIA.... SUUNNITTELEN SINNE KYLLÄ MENEVÄNIKIN ETTÄ SAAN MIELENRAUHAN... RASKAUSVIIKKOJA HUOMENNA ON 25.

JOTEN JAKAKAAHAN KOKEMUKSIA!!!!!! KAIKISTA TIEDOISTA OLISIN KIITOLLINEN!!!! :flower:
 
Hei, älä sinä ole huolissasi.
Olin ekaa kertaa tänään neuvolassa ja täti sitten sanoi, että koska kolmatta odotan, uskaltaa ehdottaa, että voidaan kokeilla josko sydänäänet kuuluisi vaikka viikkoja vasta 10+3.
Mutta mun piti vannottaa etten huolestuisi jos ei vielä kuuluisi.
Ei ne kuulunut :( toki harmitti, olisi koko raskaus tuntunut jotenkin todellisemmalta jos olisi kuulunut, mutta ymmärrän hyvin, en huolestunut, ultra 2viikon päästä, maltan siihen :)
 
Oih, siellä se sydän tänään sitten vinhasti pumputti =). Kyllä mua ensin jännitti, että kun ei mitää tahtonu löytyä mut sitten kuului!
Ihan hyvä vaan, ettei aikasemmin ole edes koitettu, turhaa paniikkia olis mulle tuonu jos ei olis kiinni saatu.
Itku tuli simmuun kyllä äänistä =)
 
Sinä joka kyselit rytmihäiriöistä. Meillä tänään nla ja sykettä kuunnellessa tuli puhe noista rytmihäröistä vauvalla. Terkka selitti että ne ovat aivan normaaleja juttuja koska vauvan hermotus on vielä kesken ja sydänkin voi vähän tehdä omiaan.
Kertoi myös että vastasyntyneen sydänkin voi alussa ottaa vähän häiriötä. Tietysti sitten jos niitä on paljon ja usein, tulee miettiä mistä on kyse.
 
Alluaatu: Leijona on ihan oikeassa, aivan normaalia! Ole huoleti, siellä voi olla vaikka mitä tykytyksiä tai välilyöntejä välillä, eivätkä ne ole vaarallisia jos ne eivät "jää päälle" eli aiheuta jatkuvaa häiriötä sydänrytmiin.
 
Minulta kuunneltiin noilla viikoilla kun sanoi että on niin vähän vatsanpeitteitä. Varoitteli kyllä etukäteen että ei ole mitään syytä huoleen jos ei kuulukkaan, että yleensä ei näin aikaisin edes ruveta kuuntelemaan, mutta kun yksityisellä kävin niin kuunteli kokeeksi että saadaan palveluja "koko rahan edestä". Pikkuinen sydän jyskytti kuin höyryjuna! Oli ihmeissään että niin hyvin kuului. Mutta tosiaan varoitteli että hyvinkin voi olla et ei mitään kuulu vielä.
 

Yhteistyössä