Sydänlasten äidit......


kaipailisin neuvoa,pojalle tulossa sydänthorax,mitähän se tarkoittaa?
Sydänfilmikin otetaan.
Kaipailisin muutenkin neuvoa muilta samassa tilanteessa olevilta.
Voit laittaa viestiä yv:iin.ja meseystäviäkin kaipailen.
 
Eikös täällä ole pyörinyt ketju, jossa on sydänlasten vanhempien turinoita? Sieltä varmaankin löytyy myös keskustelutukea! Ymmärtääkseni sydänthorax on siis röntgen, sydänkeuhko-kuva. Kuva otetaan ihan kuten röntgen muutenkin, äiti saa olla mukana salissa, vaikkakaan ei ihan siinä kuvan ottohetkellä. Ja sydänfilmi otetaan myös meillä niin, että vauva (/lapsi) on hoitopöydällä / sylissä, kestää elektrojen laittamisen ajan ja pari minuuttia päälle.
 
thorax todellakin röntgen, jossa kuvataan yläkroppa. Itse olen saanut olla kaikissa kuvauksissa, joita lapsillemme on tehty. Esikoinen on sydänlapsi, kuopuksella taas epäiltiin keuhkokuumetta, siksi kuvattiin. Ainoastaan ecco-kuvaukseen emme päässeet itse, kaikissa muissa esikoisen toimenpiteissä ollaan oltu mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äitee:
thorax todellakin röntgen, jossa kuvataan yläkroppa. Itse olen saanut olla kaikissa kuvauksissa, joita lapsillemme on tehty. Esikoinen on sydänlapsi, kuopuksella taas epäiltiin keuhkokuumetta, siksi kuvattiin. Ainoastaan ecco-kuvaukseen emme päässeet itse, kaikissa muissa esikoisen toimenpiteissä ollaan oltu mukana.
onko sulla meseosoite? pelottaa jo tuo tuleva kuvaus....
 
Ei ole :( . Mutta ei se kuvaus ole mitään sen kummallisempaa, tavallinen röntgen. Meillä sällit eivät edes itkeneet, vaikka siinä pitääkin pitää hyvin kiinni, että ovat paikoillaan kädet ojennettuina. Täytyy ajatella, että hyvä että tutkitaan, ei tule mitään yllätyksiä.

Mitä teillä epäillään? :hug:
 
Thorax on se röntgen.Ihan kivuton juttu,tosin lapset itkee sitä kiinni pitämistä.Meillä "rönkattu" ekan kerran 3vrk:n ikäisenä.
Mikä teillä on epäilynä? mulle voi laittaa sp:tä osotteeseen olga_toppaus@hotmail.com
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äitee:
Ei ole :( . Mutta ei se kuvaus ole mitään sen kummallisempaa, tavallinen röntgen. Meillä sällit eivät edes itkeneet, vaikka siinä pitääkin pitää hyvin kiinni, että ovat paikoillaan kädet ojennettuina. Täytyy ajatella, että hyvä että tutkitaan, ei tule mitään yllätyksiä.

Mitä teillä epäillään? :hug:
keuhkovaltimossa ahtautuma
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä74:
Thorax on se röntgen.Ihan kivuton juttu,tosin lapset itkee sitä kiinni pitämistä.Meillä "rönkattu" ekan kerran 3vrk:n ikäisenä.
Mikä teillä on epäilynä? mulle voi laittaa sp:tä osotteeseen olga_toppaus@hotmail.com
olen laittanut sulle sähköpostia.
 

Yhteistyössä