Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
Soseista,

Meillä neuvolatäti sanoi tuossa4kk neuvolassa, et voi kummallakin ruoalla (n.klo 12 ja klo 15) antaa koko purkin, kun aikasemmin oon antanut vaan puol purkkia,mut lisää menis. Meijän ruokailut

klo 6-7 150-200ml maitoa
klo 9-10 riisipuuroa ja päälle maitoa n. 50 ml
klo 12-13 purkki sosetta(peruna-parsakaali tms..) ja100ml maitoa
klo 15-16-17 riippuen vähän päivästä, purkki hedelmä/marjasosetta ja 100 ml maitoa
klo 19 nukkumaan ja riisipuuroa/velliä yötä vasten
klon. 00-03 maitoa 80ml


Suunnilleen tälleen mennään meillä. Kellonajat on toki viitteellisiä,mut tollasta rytmiä about noudatetaan!
 
Olen syyskuusta asti seuraillut palstaanne ja saanut tosi paljon vinkkejä ja vertaistukea. En ole vaan itse saanut aikaiseksi rekisteröityä, jotta olisin aikaisemmin päässyt mukaan keskusteluunne. Joten jos huolitte niin hyppäisin nyt tässä vaiheessa matkaan. :D
Siitäkin syystä että harmittaa jos tämä pino hiljenee noiden tympeiden tapahtumien takia, toivottavasti niin ei kuitenkaan käy. :)
Nyt kutsuu mua pieni mies... Palaan paremmalla ajalla :wave:


:heart: :heart: :wave: :wave:
 
Naksos, onko teillä muut lapsetkin olleet pieni ruokaisia vai vaan tämä kuopus?
Meillä kun tosiaan oli jo vähän samaa vikaa tuon esikoisen kanssa.. Mutta ei sitä vaan koskaan ite vissiin opi ymmärtämään että pienellä voi tulla oikeesti toimeen ja kasvaakkin, ainakin vähän :D

Meillä on ollut tänään vähän paremman syömisen päivä, maitoa on mennyt jo 350ml ja kasvis-naudanliha sosetta noin 0.5dl.
Vielä pitäis pystyä sovittamaan ainakin yksi ateria ja pullo maitoa tähän päivään, jotta eilisen ruokamäärä saadaan kiinni. No eihän sitä tietysti joka päivä syö samalla tavalla, mutta toivottavasti jonain päivänä paremmin. Ja kun pitäs se kolmaskin ateria koittaa saada johonkin väliin, tai sitten pitäis kai vaihtaa illan maito höystettynä tilkalla velliä pelkkään velliin. Vai lasketaanko velliä nyt ateriaksi :eek:
Päätin samalla lopettaa imetyksen :| maitoa ei tullut enään nimeksikään niin en jaksa säätää kun vaatii tuo esikoinenkin huomiota, niin helpompi sitten näin.

Meillä on siis tänään tähän mennessä syöty näin:

8.00 120ml maitoa
10.30 70ml maitoa ja siitä suoraan ulos nukkumaan
14.00 160ml maitoa
16.30 0.5dl kasvis naudanliha sosetta ja nukkumaan

Normisti kyllä tarjoan aikasemmin ton ekan soseen, mutta tänään jostain syystä se venähti näin myöhään :eek:

Kiva kun tänään ei ollu kun -10'c pakkasta niin päästiin uloskin, Iina nukkui ulkona kolmen tunnin unet, kun sisällä nukkuu paljon huonommin, pääsi itekkin vähän liikkumaan lumitöiden parissa. Pari päivää olikin taas vaihteeks aika kylmää :|
 
schnuller
Kirjoittele Tirlittan75 ihmeessä lisä teidän kuulumisia ja vauvasta tietoa!

Mä uskon siihen edelleen, että ei vauva itseään näännytä hengiltä, vaan sillä on sisäänrakennettu tarve etsiä ruokaa ja syödä sitä niin paljon, että vatsa tulee täyteen.Jotkut syö vähemmän, ja siitä ei kannata olla huolissaan.Kyllä ne nekin kasvaa aikanaan.
Esimerkkinä voin kertoa, että oli lastenhoitaja nuorempana perheessä jossa oli kaksi tyttöä, jotka molemmat söi päivässä ehkä 1 perunan, 3 keksiä ja 2 voileipää, ja hyvin kasvoivat, eivätkä koskaan olleet kipeinä.
 
Kerhohan meillä raskausajalla on ollut täällä 2+ puolella nimellä Sienimetsä-09 Multa saa sinne salasanan, siellä pitää sit vielä hakea jäsenyyttä ja sit pääsee kirjotteleen. Eli jos sellaseen olis ihmisillä intressejä jatkaa tätä sydäntenmurskaajien touhua siellä? Taidanpa mennä katteleen mitä vanhoja juttuja sieltä löytyykään :p
 
Nyt hieman omaa aikaa, voisin lyhkäisesti kertoa meidän alkutaipaleesta, elikkäs Poju syntyi 11.9 mitoin 52cm ja 4580g. Painon nousun kanssa on ollu ongelmaa ja vieläkin on "vähäruokainen" tapaus 4kk mitat oli 6120g ja 65,5cm. Ensi viikon 5kk neuvola jo jännittää, että onko ollenkaan paino noussut...
Taidoista: Mahalleen kääntyy, ottaa lelun käteen ja vaihtaa toiseen, hymyilee paljon ja ääneenkin nauraa höröttelee :) Muutenkin kaikenmoista ääntä pitää, varsinkin kun suu on täynnä nyrkkiä, lelua tai ruokaa :D
Ongelmia meillä on ollut lähinnä tuon syönnin kanssa, mutta nyt olen hirmu onnellinen kun on alkanu kiinteät maistumaan. Tuntuu että se on ajoituksesta kiinni miten maistuu, saatan 3 kertaa tarjota maitoa ja poju ei edes yritä alkaa syömään ja sitten 5min päästä huutaa jo että: eikö täällä saa koskaan ruokaa!? ja sitten hyvällä ruokahalulla syö kaiken. Että pienestä se voi olla kiinni. Määrät on vieläkin pieniä, maitoa menee max 150mll ja kiinteitä kerralla 60-100mll. Yölläkin vielä syödään 2-3 kertaa.
Oulussa asustellaan ja pojulla on isosisko 8v.
Mitenkäs te jotka olette aloittaneet jo liharuuat, niin millä lihalla aloititte ?
 
Tirlittan75: Mä aloitin antamaan Artulle ensin possua ja nautaa, jonka jälkeen vasta kanaa. Kaupan kana-pastasose on meillä hitti. Kalaa en oo vielä antanut eikä sitä kuulemma suositellakaan ennen kuin lähempänä 1v:n ikää kun on aika allergisoiva ruoka-aine.

Teilläkin on isosisko 8v. Artullakin on, tosin täyttää ensi viikolla 9v. Oon niin iloinen kun neiti saa tänä vuonna mun vanhemmilta unohtumattoman synttärilahjan kun pääsee hiihtolomalle Lappiin, Ylläkselle. Ei oo itsellä mahdollisuuksia tarjoilla tuollaisia lomareissuja tässä vaiheessa joten kiitos isovanhemmille että ottavat mukaan.

 
Moikka,

Tosta painonnoususta oli muuten erittäin hyvä juttu edellisessä vauva-lehdessä. Luettuani sen se rauhoitti hiukan ainakin mun mieltä.

Täällä on kans naurettu jo ääneen, mutta ei mitään sellaista pitkäaikaista. Hän nauraa vaan silloin kun on aihetta ja ei tunu kovin usein olevan :LOL: Hymyilee kyllä ihan koko ajan ja kädet levällään ku äiti ja isi on niin hauskoja

lelua vaihdetaan kädestä toiseen tai on vaihdettu jo tovi, varmaan kuukauden päivät. Kääntyilystä ei vieläkään tietoakaan saati sitten ryömimisestä. Alexandra yrittää kyllä kovasti tavoitella kaikkea lähellään olevaa. Kylkiäkään alexandra ei ole vielä hoksannut. Mite te olette rohkaisseet vauvojanne kääntyilyyn?

Täällä aloitetaa maistella huomenna lihaa. Ajatelin aloittaa lihalla ja sitte ottaa vasta puurot mukaan.

no joo mut nyt kauppaan

Jooseppi & Alexandra :heart:
 
Meillä poika hoksasi kyljelleen menon niin, että laitettiin joku kiva lelu päänviereen ja kun hän alkoi katselemaan sitä, niin liikuteltiin sitä aina yläviistoon...Ja poika siis seurasi sitä katseellaan ja meni kyljelleen niin. Sama mahalleen kääntymisessä...Mentiin itse aina pois hänen näköalueeltaan, kun makasi selällään. Ja niitä leluja heiluteltiin siellä pään sivulla / yläpuolella. Toinen, miten liikkui paremmin oli kun laitettiin ilman vaippaa lattialle :) Hiukan sekavaa tekstiä, toivottavasti tästä saa jotain tolkkua :)

Heräsin viimeyönä varmaan viisi kertaa kääntämään poikaa takaisin selälleen, kun oli unissaan mahalleen mennyt...Kauhea ähellys, kun ei tajunnut mennä takaisin selälleen...Muutaman kerran oli poikittainkin sängyssä...Miten niin levoton nukkuja?? :LOL:

Niin ja kun puhuin siitä asunnonarvioitsijasta...Niin arvio oli sen verran miellyttävä, että laitetaan luultavasti asunto myyntiin ensviikolla :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Moikka,

Tosta painonnoususta oli muuten erittäin hyvä juttu edellisessä vauva-lehdessä. Luettuani sen se rauhoitti hiukan ainakin mun mieltä.

Täällä on kans naurettu jo ääneen, mutta ei mitään sellaista pitkäaikaista. Hän nauraa vaan silloin kun on aihetta ja ei tunu kovin usein olevan :LOL: Hymyilee kyllä ihan koko ajan ja kädet levällään ku äiti ja isi on niin hauskoja

lelua vaihdetaan kädestä toiseen tai on vaihdettu jo tovi, varmaan kuukauden päivät. Kääntyilystä ei vieläkään tietoakaan saati sitten ryömimisestä. Alexandra yrittää kyllä kovasti tavoitella kaikkea lähellään olevaa. Kylkiäkään alexandra ei ole vielä hoksannut. Mite te olette rohkaisseet vauvojanne kääntyilyyn?

Täällä aloitetaa maistella huomenna lihaa. Ajatelin aloittaa lihalla ja sitte ottaa vasta puurot mukaan.

no joo mut nyt kauppaan

Jooseppi & Alexandra :heart:

Me ollaan ihan pienestä asti leikitty silleen et ottaa käsistä ja jaloista ns. nippuun ja heiluttelee puolelta toiselle selällään. Auttaa kuulemma myös kordinaation yms..treenaamisessa. Ja tyttö tykkää ihan pirusti!

Mulla on Focaccio uunissa ja kamala krapula,eli meen makaamaan!
 
Meillä käännyttiin itse mahalleen pari päivää ennen 4kk ikää, harjoteltiin silleen että kun meni kyljelleen niin minä sitten pyllystä avitin hieman ja pian ei tarvinnu kuin hieman peppuun koskea niin heti punnerrettiin mahalleen, nyt pyörähtää heti mahalleen kun lattialle laittaa. Ei kylläkään kovin kauaa viihdy ja muutaman kerran on osannut kääntyä itse takaisin selälleen mutta yleensä on riennettävä apuun. :D
Meillä löytyy kans poika poikittain pinnasängystään hyvin usein :) Olenkin ajatellut unipussin laittoa, jos siitä olisi apua :)

kiitti Olkkis74 lihavinkeistä, alotettiin kuitenkin tänä aamuna kaurapuuron maistelu niin pitää varmaan jonkin aikaa nyt odotella ennen kun otan ne lihat ruokavalioon.
Meillä kans tyttö laskettelee, tänä talvena käyty vähemmän, mutta ens talvena sitten on jo helpompi lähteä porukalla kun poikakin on isompi.
Meillä on mennyt tuo päiväuni rytmi kyllä aivan sekaisin, joka toinen pvä nukkuu 2-3krt 30min ja joka toinen pvä yhdet muutaman tunnin unet, ja juuri kun luulin että olisi päivärytmi vakiintunut ..

Jooseppi: Mikä Vauva-lehti nro missä oli juttua painon noususta ??
 
Tirlittan75: Meille neuvolan täti sanoi että viljoja ei kannattais ottaa ruokavalioon ennen 6kk:n ikää kun se voi altistaa keliakialle. Mä tosin viittasin itsekin kintaalla koko neuvolle kun tietää että viljapuuro auttaa toista nukkumaan pidempään ennen yöruokailua. Samoin kalaa kuulemma pitäis vältellä jopa lähelle vuoden ikää kun sekin on voimakkaasti allergisoiva.

Mä ostin tänään kaupasta Artulle tattari-riisi-sekä mannapuurojauhetta. Pitää heti huomenna aamusta maistattaa tuota tattarijuttua. Mannapuuro oli ja on edelleen esikoisen suurta herkkua joten eiköhän se pikkumiehellekin maistu.

Oltiin äsken miehen kanssa kaksistaan harrastustouhuissa hetken aikaa ja poika oli kotona mun kaverin hyvässä hoidossa. Oli ihan kamala fiilis vaikka erossa oltiin vain 1.5h ja poika oli taatusti maailman parhaassa perheen ulkopuolisessa hoidossa.



 
Roona älä välitä sen yhden kommenteista, huomasin tossa yks päivä, mutta ne on näkymmä poistettu.. Teidän poika syö hyvin. Pääasia on että lapsi kasvaa.

Mä niin harvoin jaksan mitään kirjoitella, mutta uskokaa tai älkää täältä saa paljon vertaistukea ja kiva kuulla miten muut voi. Odotusaikana olin syyskuisissa, kun meidän pojalla oli laskettu aika 31.8 ja oli varma että menee esikoisena pariviikkoa lasketun ajan yli, mutta syntyikin 3viikkoa etuajassa. luin syksyllä noiden elokuisten juttuja, mutta ne meni kerhon puolelle joten se siitä sitten. Älkää te menkö... :'(

Ei kannatta mitenkään huomioida noita ilkeyksiä tai feikkejä, itse olen huomannut että netti maailmaan mahtuu jos monen moista sankaria!

Miten tohon feisbook ryhmään pääsee?
 
schnuller
Mä uskon kans, että me pysytään täällä, eikä mennä minnekään kerhon puolelle!Me ei täällä välitetä, jos joku ilkeitä kommentteja laittaa, vaan jatkamme juttua, niin kuin niitä ei olisi ollutkaan!! =)

Viljoista:Nuo neuvolan vinkit on joka paikkakunnalla erilaisia.Mä kysyin 4kk neuvolassa, että joko voidaan aloittaa puurot, niin sanoi, että joo tottakai.Käski ensin kokeilla kauravelliä ja riisivelliä, ja sitten vaan puuron kimppuun.Joten vellejä ollaan nyt maisteltu.

Olkkis74:Mä ostin riisipuurojauhetta, mutta taidanpa sen jälkeen koettaa sitä mannapuurojauhettakin.Se ei sattunut vaan hyllyltä silmään.Mä ajattelin ottaa tuon riisi-tai mannapuuron iltapuuroksi ja kaurapuuron aamupuuroksi.Ehkä joskus sunnuntaisin sitten voidaan syödä myös jotain herkkupuuroa.

May85: Siitä vaan asuntoa myymään ja uutta etsimään!Mulla on aivan hirveä asuntokuume nyt! =)

Jooseppi:Me rohkaistiin kans kääntymään silleen,että laitettiin lelu pään sivulle kun makasi selällään ja lähdettiin sitä hitaasti viemään yläviistoon, niin siitä käänty kyljelleen kun vahingossa.Mut mä myö olen opettanut vauvalle eri liikeratoja, ja sen takia on aikasemmin mitä normaalisti oppinut kääntymään ym.

Nukkumisesta:Meillä kans nukutaan tosi levottomasti.Saa olla useimmin kun kerran kääntämässä takaisin selälleen kun on kääntynyt vatsalleen.Ei auta vaikka mitä siihen vatsane eteen pinoais. =)
Lisäksi löytyy monesti nukkumasta omalla tyynyllään, eli makaa poikittain siinä tyynyllä ja ähisee, kun pää osuu pinnoihin kun jalat potkii toisista pinnoista vauhtia. =)

Nyt televisiota katselemaan ja harjoittelemaan suihkussa oloa vauvan kanssa. :wave:
 
Se on aika jännä kuinka erilaiset on nuo neuvoloiden linjat asiassa kun asiassa :) Omalla maalaisjärjellä pärjää parhaiten ;) Meillä on poika syönyt pari viikkoa iltaisin Muksun Puhtipuuroa Hedelmäsosesilmällä, ja on ollut herkkua, nyt sitten koitan vaihtaa kaurapuuroon, kun noihin valmiisiin puurojauhoihin on näemmä lisätty sokeria. Poika meinaa vaan olla aikamoinen sihtikurkku, että saa tosi hienoksi hiutaleet hienontaa. Hyvin maistui kuitenkin tänään Elovena :) Ja huomen aamulla uusiksi

Hampaista: Meillä on ollu muutaman päivän nyt sellaisia itkun parahduksia ja nyrkit suussa niin syvällä kuin mahtuu ja paita on kuolassa napaan asti niin odottelen tässä hampaita ilmaantuvan. Ikenet ei kuitenkaan mielestäni näytä mitenkään erilaisilta kuin viikko sitten :D Kauanko teillä, joilla on jo hampaita tullut, niitä tehtiin ?
 
Mites, jos vauva juo korviketta alle sen taulukon jossa on ne ohjeelliset äidinmaidon korvikkeen määrät, niin tarvitaanko lisäkalkkia tmv, vai mihin se taulukko perustuu?? Siis riittävään "tiettyjen ravinteiden määrään" vai riittävään nesteen määrään vai mihin..
kun ne määrät oli 3-5kk välillä 700ml-1200ml ja 5kk-6kk 700ml-1000ml ja Iina nyt sitten juo just ja just sen 500-550ml/vrk..
Pitäny munkin tästäkin nyt ongelma luoda itelleen :headwall: :headwall:

Mä ostin kanssa tänään sitä riisipuuro jauhetta. Tarkoituksena on syöttää kyllä elovenaa ja nallea ihan puurohiutaleina, mutta tuon riisipuuron jos tosta jauheesta. Meillä esikoinen ei vauvana saanut riisipuuroa missään muodossa :ashamed: laiska mutsi vissiin :whistle: niin nyt sitten kostautuu. Ei syö edelleenkään riisipuuroa, oksentaa vallan jos lusikalla riisipuuroa tyrkkäis suuhun :( Riisiä kyllä muuten syö..
Saas nähdä koska tässä nyt vaihdetaan joku ateria sitten tuohon puuroon, kun lisääkään ei kiinteitä viitti ottaa ennen kun maitoa ja ruokaa rupeaa menemään enemmän.. :/

Iinalla ei vielä hampaita näy, välillä näyttäis siltä kun ien pullottais ja välillä taas ei. Kaikki menee kyllä kaksin käsin suuhun, välillä ryömii imemään sähköjohtojakin, tai siis imisi mielellään jos sais. Ja kuolaa tulee. Juhon ekat hampaat tuli 3,5kk iässä, saas nähdä koska typylle tulee.

Mulla myös jonkinasteinen tupakuume, mutta mihinkäs me tästä meidän talosta lähdettäis, kun tähän on syötetty rahaa rempan merkeissä hirmusia summia joten tässä ollaan ja pysytään.. vissiin sitte. Paikka on kyllä ihana jne, mutta kuume on silti. Yhtenä päivänä kyllä ehdotin miehelle että mitä jos tehtäis temppu ja muutettais johonkin ihan toiselle paikkakunnalle, vaikka toiseen päähän suomea. Mutta ei isäntä suostunut :/ Noooo seuraavaksi ehdotin että mitä jos hakis niiten firman sisältä töitä jostain ulkomailta ja lähettäis jonnekkin ulkomaille vuodeksi tai kahdeksi, mutta ei. Mulla on vissiin elämässä joku vaihe kun pitäis jotain muutosta saada, no vielä ei oo kolmenkympin kriisi, mutta jos jo enteilee :whistle:
 
Moikka ja Hyvää Ystävänpäivää!!!!

Noista juomisista, eikai sille mitään mahda jos nestettä ei yksinkertaisesti mene enempää. Meidän neiti on kanssa kyllä sellainen että kun ei ota niin ei ota. Ehkä just nipin napin saattaa juoda sen 700ml mut nyt oon kyllä huomannut että mitä isompia soseannoksia niin sitä vähemmäksi jää korvikkeen määrä kun ei masuun sovi!!! Olenkin miettinyt että pitäiskö se maito juottaa ekaks pahimpaan nälkään ja sit hetken päästä antaa sose....? On se nyt kumma kun tän viimosen kohdalla on tän syömisen kanssa ongelmia, luulisi jo itsekin osaavan ajatella..... näköjään ei :D .
P u P u kaikki aiemmat lapset ovat olleet meillä ihanne syöjiä, ei mitään ongelmaa!! Et ihmeissäni olen tän pikkuen kanssa. Se on ranttu ku mikä... sylissä ei ota pulloa kun tulee niin vauhdilla se eväs vaan pitää maata sängyllä kyljellään..... ja se pullon opettaminenkin oli niiiiiin hankalaa, kun kaikki muut lapset on vaan ottaneet sen suuhun ja alkaneet syömään :/ . Tiistaina on se neuvola....jännittäää edelleen =)
 
hampaista; pojalle puhkesi 4,5kk iässä vasen yläetuhammas. hitaasti se sieltä näyttää tulevan ja edelleen vaan "piikki" näkyy (ja tuntuu!). alhaalla kans näyttäis vasen etuhammas olevan ihan pinnassa mutta ei vielä läpi.

te joilla on semmoinen unipussi, kertokaahan, estääkö se vauvan mahalle kääntymisen unissaan? jätkä nukkuu ihan hyvin, nyt kun saa ja osaa kääntyä itse unissaan mahalleen, nukkuu siinä sitten vaikka kuinka kauan. mutta ainoa "ongelma" on tällä hetkellä unissaan PERUUTTAMINEN.. alkaa itkustaan ja ähiseen siinä vaiheessa kun on jo ihan mytyssä sängyn jalkopäässä :/ mä en tosiaan noista unipusseista tiedä mitään..mutta muistelisin että joku täällä olis käyttänyt sellaista jo pitempäänkin!

oon samaa mieltä, on niin neuvolakohtaista toi puuron/ kiinteiden aloittelu. meidän neuvolantäti kirjoitti pojan neuvolakorttiin 4kk käynnillä oikein että "puurot aloitetaan 5kk iässä". HAHA. alotin muistaakseni siinä 4kk1vko iässä, se tuntui meidän kohdalla ihan hyvältä ratkasulta. eli silloin reilu pari viikkoa sitten aloitin Muksun riisipuurolla iltapuurona ja sillä tiellä ollaan. Hyvin maistuu! Aamupuuron ajattelin aloittaa kun jätkä on kolmen päivän kuluttua 5kk, kauraa varmaan sitten, ihanne ois että kaurapuuro aamulla ja riisipuuro (toistaseks) illalla, kuten schnuller myös kirjoitti. Mulle itselle on äiti tehnyt mannapuuroa kans ihan pienestä pitäen ja tykkään kovasti, sitä koitetaan sitten kun saadaan ensin rauhassa toi aamupuurokin lisättyä. Malttia malttia ;)

Hyvää laskiaissunnuntaita kaikille! Ja ystävänpäivää! Johan näitä päiviä nyt onkin.. jätkä nukkuu aamupäikkäreitä, sit huitastaan bataatti-kesäkurpitsasose+maidot naamaan ja lähdetään ulos :)
 
schnuller
Iloista Ystävänpäivää vaan kaikille!Suklaakakku meni just uuniin! :p

Hampaista:Meillä nyt se toinen hammas sitten puhkesi.Molemmat hampaat tuli siis 4kk iässä, ja niitä tehtiin minusta tosi pitkään.Kauhee kuolaaminen ja nyrkkien pureskelu alkoi jo jouluna.Mietinkin tuossa miehen kanssa, että onko se kuolaaminen näin kovaa vaan etuhampaiden kanssa, vaan jatkuuko sitä samanlaisena yli vuoden ajankin, kunnes kaikki hampaat ovat tulleet.Tietääkö joku?

Korvikkeen määrästä:Suositustaulukon jossain alapuolella tai jossain pienellä präntillä lukee myös, että "korvikkeen määrä riippuu vauvan koosta, ei iästä, sekä aktiivisuudesta" , joten älkää olko huolissanne, jos ne vauvat nyt juo vähemmän sitä korviketta.Jossain vaiheessa innostuvat, ja sitten kasvetaankin vauhdilla. =)
Meillä syötiin eilen illalla klo 21 vaan 100ml velliä ja nukahdettiin, ja seuraavan kerran herättiin tankkaamaan vasta klo 7.Joten vaavi nukkui elämänsä toisen täyden yön!! =)
Meillä ei varsinaisia maitoaterioita ole enää kun tämä klo 18 maito ja sitten aamu/yömaito.
Aamulla annoin ensimmäisen kerran sitä riisipuuroa.Kakisteli kovasti, koska on vissiin vähän eri rakenne kun soseissa, jotka on niin silkkisiä.No ehkäpä se tottuu vielä puuronkin rakenteeseen, koska huomenna yritetään uudelleen.

 
Mukavaa Ystävänpäivä iltaa :flower:
Syömisistä: Kyllä on täälläkin ressiä pukannut pojan ruokmäärien tarkkailu, :/ Ihmeissään saanut olla kun esikko söi ilolla ja kokoajan, nyt tuntuu että poju syö vaan henkensä pitimeksi. 2-3kk maitoa meni n500mll/vrk. Ja nyt 5kk soseita ja puuroa menee n1,5-2dl ja maitoa 500-700/vrk. Ja huominen neuvola hirvittää, toivottavasti paino olis jo lähempänä 7 ku 6 kg, toisaalta aivan turhaan stressaa kun se ei ainakaan saa poikaa syömään yhtään enempää. Onko teidän muiden vähäsyövien vauvojen neuvolassa asiaan puututtu mitenkään ?
Hampaista:Esikon ajoilta muistan että kuolasi 1,5 vuotiaaksi :kieh: Siinä sai olla paitaa vaihtamassa, tiedä sitten johtuiko hampaista vai

ahaa, nyt heräillään iltanokosilta :wave:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä