Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
Oletteko immeiset siirtyneet jo vaunuista ratasosan käyttöön? Sen muistan, että ainakin Roona ja Vili ovat kurvailleet rattailla jo :D mutta miten muut? Mä luulen, että meillä olis aika tehdä siirto pikapuolin kun neiti haluaa jo nähdä maisemia. Kokeilin tänään mutta ai hitto kun oli vaikeeta se kokoaminen/kasaaminen :whistle: Tunsin itteni jotenkin ihan henkisesti blondiksi kun oli vetskaria sinne ja veskaria tänne, turvakaarta tuohon ja hihnaa tähän :headwall: Ja sitten vielä se pehmeän kantokopan muokkaaminen lämpöpussiksi... Mutta mitä hittoa mä sit teen sillä jalkapussilla? Sain itteni jotenkin ihan sekaisin tuossa hommassa :kieh: Niin, ja milläs oot Roona & co. vuoranneet sen että pysyy lämpösenä. Eihän sinne voi laittaa esim taljaa kun sitten ei mene turvavyöt. Vaikeeta, vaikeeta :/
 
Kuten Helinäkin kirjoitti, mekin käytetään posliinilautasia. Jätkä on 4,5kk vasta mutta omistaa niitä jo todella monta. Mutta hyvä kun Roona kirjoitit tuosta, en ois tiennytkään..mutta onneks ei taida yhtäkään melamiinista olla kaapissa. Vitsi mä ainakin oisin säikähtänyt jos ois alkanut tekeen kipinää kesken ruuan lämmityksen :eek:
 
Sä saat cummastelija mulle kyllä hymyn naamalle tosi usein noilla sun viesteilläs!!! :LOL: Ihanasti sepostettu tuo ratashomma :D Joo.. Meillä on siis se Eisbärchenin untuvamakuupussi, joka on tuulenpitävä... niin siis siinä on aukot 5-pistevaljaille... ja ihan ykköshankinta ollu kyllä. Keväälläkin kätevä, ei tarvii poikaa pukea toppapukuun kauaa :)

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?action=show&id=4270&show=all

Mitäs muuta? Niin... no meilläkin on yks posliininen muumi-setti mikä saatiin anopilta. Mut sitä ei oo ees käytetty, kaapissa on kokoelma melamiinisia nalle puh ym lautasia... Ja Vili on kyllä jo ihan omatoimisestikin niitä käyttänyt :D Tosin viimeksi yritti syödä siitä lautaselta banaania vähän koira-tyyliin... iski koko naaman sinne kippoon.
Eli siis mä kuulun siihen "koulukuntaan"(?) että annan kyllä sen kokeilla, sotkea, haistella ja maistella... ruokaansa siis. Välillä mennään sit suihkun kautta vaatteiden vaihtoon... mut se ruoka vaan uppoo paremmin kun sitä saa iteki ekaks tutkia että mitä helkkaria se äiti sinne suuhun tunkee... ja myös oma lusikka on ihan must... sillä voi sörssätä sitä ruokaa sit lisää :LOL: PItäs joskus ottaa kuvia ku Vili syö... on se kyllä niin jo keksiny noi ruuan ilot! :LOL:

Me oltiin tänään tosiaan Vilin kanssa shoppaamassa Ideaparkissa (iso ostoskeskus siis) Kyllä oli niiiiiiiin maan pirun kätevät ne pienet matkarattaat!! Oon kyllä tosi tyytyväinen, että tuhlasin niihin sen satkun... On niin helppo ottaa vaiks yhdellä kädellä takakontista ja heilauttaa kasaan. Ja Vilikin viihtyy niissä, kun niistä näkee hyvin eteenpäin... ja käytiin lelukaupasta ostamassa jätkälle vielä oma ratti niihin! Ihan onnessaan siinä istua pönötti ja rämppäs sitä rattihärveliä kun mä shoppasin :D Ja joo... mä taidan antaa mun kortit miehen takavarikoitavaks! Montakohan satkua meni? Veikkaisin lähemmäs 400... ja itelleni en ostanu ku yhen huivin! Vilille vaatetta ja härpäkettä ja hattua ja tennaria.... ja ruokaa :ashamed:

Ja, vielä, valivali: mies on sit vissiin flunssaan tulossa! Pari päivää valitellu ku on vetämätön ja nuhanen olo... ja tänään se sitten alkoi jo niiskuttaakin ihan kunnolla... Mä EN ALA! Kyllä on taas... tätä vuotta vähän päälle kuukaus takana, ja vilillä ollu jo se keuhkoputkentulehdus, ja sit se nenässä ollu haava lähti tulehtuun ja turpoomaan... ja nyt jos taas tulee kipeeks! Mun pikkumies... :'( :'( :'( :heart: Noh, täytyy ny kattoo miten käy... eiköhän se meihinkin iske vklp aikana jos on tullakseen...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Oletteko immeiset siirtyneet jo vaunuista ratasosan käyttöön?
Mä olen tätä muutamaan otteeseen kysellyt, mutten pahemmin vastakaikua saanut :)

Me lähdetään ens viikolla reissuun ja sinne otetaan rattaat mukaan. Meillä on Brion Go:t ja niissä on erikseen vaunukoppa ja ratas-istuin. Helposti käy vaihto yhdellä klikkauksella. Brion makuupussi on kanssa käytössä, samoin kun Roonan makuupussissa, siinä on kanssa reikä valjaille.

Katsotaan sitten matkan jälkeen, että jatketaanko rattailla vai käytetäänkö vielä koppaa jatkossa. Luulen kyllä ettei koppaa enään tarvita, Kaapo on nykyään paljon enemmän hereillä vaunuissa kun ennen ja haluaa katsella ulos. Rattaista näkee kuitenkin paremmin ja silti on se kuomu siinä tuulelta ja tusikeelta suojaamassa, rattaissa se pitää laskea alas jotta näkisi paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja, vielä, valivali: mies on sit vissiin flunssaan tulossa! Pari päivää valitellu ku on vetämätön ja nuhanen olo... ja tänään se sitten alkoi jo niiskuttaakin ihan kunnolla... Mä EN ALA! Kyllä on taas... tätä vuotta vähän päälle kuukaus takana, ja vilillä ollu jo se keuhkoputkentulehdus, ja sit se nenässä ollu haava lähti tulehtuun ja turpoomaan... ja nyt jos taas tulee kipeeks! Mun pikkumies... :'( :'( :'( :heart: Noh, täytyy ny kattoo miten käy... eiköhän se meihinkin iske vklp aikana jos on tullakseen...
Toivotaan parasta että säästyisitte tällä kertaa! Jospa ne Vilin syömät valkosipulit tekis tehtävänsä.
 
Ja niin, tälläisilla jutuilla mua nykyään lajotaan, että annan Kaapon edes hetkeksi hoitoon:



Eli mun äiti järkkäs (ja maksoi) mulle ajan ripsien pidennykseen, jotta saisi hoitaa Kaapoa sen 1,5h mitä siinä laitossa meni.

Ihan kiva. Sopii jatkossakin lahjoa :D :LOL:

Ja löysin vaihdoin Kaapolle sen takin !! Sellainen hurrrrrjan söpö hupullinen farkku "anorakki". Benettonilla ei muuten ollut tällä hetkellä kumpiakaan nupun ja yonnazzin vinkaamista takeista. Ja Inkako se oli, jolla oli joku takki myynnissä, sori unohdin kokonaan vastata! :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Oletteko immeiset siirtyneet jo vaunuista ratasosan käyttöön?
Mä olen tätä muutamaan otteeseen kysellyt, mutten pahemmin vastakaikua saanut :)

Me lähdetään ens viikolla reissuun ja sinne otetaan rattaat mukaan. Meillä on Brion Go:t ja niissä on erikseen vaunukoppa ja ratas-istuin. Helposti käy vaihto yhdellä klikkauksella. Brion makuupussi on kanssa käytössä, samoin kun Roonan makuupussissa, siinä on kanssa reikä valjaille.
Meilläkään ei oo mitkään transformerit, eli noi meidän vaunut on kans sellaset missä on kummatki erikseen, eli iso kova koppa ja istuin... ja helposti saa klikata siihen runkoon, ja kuomu on kans tosi helppo vaihtaa... Oon pitäny ton kopan vielä täällä jos tarvii... esim jos lähtee just Vilin päikkäriaikaan kaupassa käymään tms. ni on siellä kopassa kuitenki vähän mukavampi nukkua, vaikka rattaissa saaki ihan makuuasentoon..

Mut kyl nää pallerot alkaa jo siinä iässä oleen, et pitkää aikaa ei kopassa tuokaan viihdy... Vaikka siinäkin on sellanen läppä mistä saa selkänojan, niin ei oo kuitenkaa valjaita tms tukemaan. Ja rattaista näkee silti enemmän! Heh, ja suosittelen sellasta rattia jos kävelette pitkiä matkoja siellä reissussa!! Vili ainakin sai ilon irti siitä Bellinon rattihärvelistä minkä ostin :D
 
YÖ - meni upeasti! Vili söi 160ml klo 22.30.... ja seuraavan kerran 100ml klo 4.30! Ja sen jälkeen meniki sit taas ihan normi-tyyliin. Vili härväs pinniksessä ekaks melkein tunnin. Sit ku se nukahti, ni meni 15min ja allko kitinä... no mä menin kattoon ni se oli silloin härvätessään saanu ittensä ihan poikittain. JA oli vinottain siis pää lintassa pinnoja vasten... Eiköhän se sit taas heränny siinä kun sitä käänsin normiasentoon... Ja sit valvottiin taas 30min meidän sängyssä. Ja nukahdeltiin, ja heräiltiin, ja nukahdeltiin... jne. Ja kakkahan sieltä taas tuli klo 7 jälkeen... jne. Eipä tässä siis oo kunnolla saanu nukkua sen ekan herätyksen 4.30 jälkeen.

Mies lähti kuumeisen oloisena töihin. Itelläki on vähän nuutunu olo... että saas nähä. Vilillä on kovA meno. :)

 
schnuller
Meilläkin pyöritään nyt härräväkkyrää navan ympäri lattialla.Tänään sai pari kertaa pinnistettyä jopa niin, että napa irtosi maasta. =)

Vaunuista rattaisiin:Meillä on Brion yhdistelmät, joten ratas osa on valmiina siinä kovan kantokopan alla.En tiedä miten sen siitä otetaan käyttöön, kun en ole vielä oikein ehtinyt perehtyä.Meillä mennään vielä toistaiseksi kopalla, koska ei viihdy oikein siellä vaunuissa muuten vaan köllimässä, vaan siellä joko nukutaan tai tullaan pois.No ehkäpä ratasosan käyttö toisi asiaan muutósta, kun siitä näkee enemmän.Harkintaan siis!
Joku muukin kirjoitteli siitä, että kun siinä on niin miljoona vetoketjua ja härpäkettä sinne ja tänne.Pitää ihan ottaa aikaa ja tutkia mikä tulee minnekin.
Ajattelin vaunuihin hankkia sen Eisbärchen lämpöpussin.Mutta kyllä nyt ainakin kuukausi mennään sillä kopalla.Sitten tulee täyteen 5kk ja on lupa alkaa harjoitella sitä istumista.

Öistä:Meillä on kans muuten ihan mukavat yöt.Tyttö syö klo 21 ja nukkuu sinne klo 4 asti.Viime yö meni jopa 21-05, mutta sen jälkeen ei sitten enää nukutakaan, vaan aletaan heilumaan siellä pinniksessä.Sitten välillä kuuluu ÄÄ-ÄÄ, kun on kääntynyt vatsalleen ja pitäisi päästä takaisin päin, mutta peitot on edessä.Tai vastaavasti makaa tyynyllänsä poikittain, ja jalat on juuttuneet pinnojen väliin. =) Voi tätä liikkumisen iloa!Silmät ristissä itse sitten, kun ei saa enää sen puol viiden jälkeen nukuttua. :)

 
Ihanilta kuullostaa teidän yöt, ihan kateellisena täällä :) Meillä eilen yliväsyneenä taisteltiin klo.22 nukkumaan...Ite menin sänkyyn klo.23, niin eiköhän poika jo herännyt ekan kerran noin klo.00 :kieh: Laitoin tuttia ja silittelin...Poika nukkui ja vähtäsi vähän väliä. Otin joskus kahden aikaan viereen, syötin ja nukuttiin noin puol viiteen...Syötiin...Taas alkoi vähtääminen, jota kesti noin kuuteen...Ja siitä sitten nukuttiin suht hyvin kymmeneen...En muista montako kertaa syötin edes yönaikana, kun poika oli vieressä, niin siitä tissiä vaan länttäsin suuhun ja nukahdin ite :ashamed:

Entiiä johtuiskohan siitä rokotteesta, mutta poika ei oo nukkunut edes päikkäreitä kunnolla nyt pariin päivään...Ja kun ei nukuta päivällä, illat menee kitinäksi...Tänään paremmalla onnella :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Tässä vielä viime pinossa kerätyn 4kk "neuvolakortin" satoa:

-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm

Jeps, lisäsin tohon meidän neidin 4kk mitat, ens viikolla saakin sit jo 5kk tuloksia :). Mut oon siis 24v ja tyttö on meidän perheen esikoinen.

 
Moikka,

eilen kokeilin eka kerran tota ratas osaa ja voi vitsit tyttö oli ihan haltioissaan ku oltiin kaupassa. Mennään tänäänkin kun mummu tulee kylään.

öistä täällä edelleen heräillään pumppiin. Toivottavasti ne helpottais pian, lähinnä sen takia et tyttö sais nukkua. keinujalat on edelleen ihan ykköset. may85 toi sun yö kuulostaa niin tutulta.

Olen alkanut pitämään tyttöä entistä enemmän lattialla. Mites te saatte vauvanne viihtymään lattialla?
Tyttö kiukuttelee aika paljon ja haluais vaan olla sylyssä. Liekö syynä puhkeamattomat hampaat??

Miinumaija voiku joku hemmottelis muakin :ashamed:

nyt laittamaan vähän kotia kuntoon ku on noit vierait tulossa

Joosepii & Alexandra 5kk 1pvä

ensi viikolla vasta neuvolaan. Toivottavasti saataisiin jo alkaa harjoitella istumistaö. Olis ihanaa ku vois syödä perheen kanssa ruokapöydän ääressä :heart:
 
Meillä ollaan istumista harjoteltu jo sylissä pitkään. Eihän typy oo viihtynyt edes semipötköllään enää aikoihin, vaan punnertaa itsensä koko ajan istumaan. Lääkäri sanoikin, että jos vauva itse tahtoo istua, niin ihan rauhassa voi sylissä tukien istuttaa, mutta kovalla tuolilla/lattialla ei ennen kuin on valmiudet siihen, eli varmaan lähinnä ne suojaheijasteet kehittyny.

Me tuskin vaihdetaan vielä ratasosaan, kun neiti nukkuu vaunulenkitykset ja kauppareissuilla meillä menee turvakaukalo kliks vaan kiinni vaunurunkoon, josta typy voi ihmetellä maailmaa, jos on hereillä. Aivan älyttömän kätevä on kyllä ollut! Ratasosa otetaan siis käyttöön varmaan, kun koppa käy pieneksi, tai ehkä viimeistään kesäksi.

Meillä on menny yöt ihan kivasti. Neiti syö ekan kerran siinä 3-4 maissa, tokan kerran 7 maissa ja sit nukutaan vielä jonnekin kasiin-ysiin. Illalla sais mennä nukkumaan aiemmin, mut toisaalta kai se rytmi sieltä sit jossain vaiheessa aikaistuu. Pitää olla ilonen, että ite saa nukuttua aamulla nyt niin pitkään kuin nukuttaa, ja muutenkin saa nukuttua riittävästi ja riittävän hyvin. Tuntuu siltä, että vähimmillä kitinöillä päästään, kun neiti menee yöunille silloin, kun on täysin valmis siihen. Jos yritetään nukuttaa aiemmin, niin kiukku siitä vaan seuraa ja aikaa saa tuhlattua parikin tuntia ihan turhaan. Eli lopetin stressaamisen siitä, että tyttö kukkuu yhteentoista. :)

Muuten, lähteekö muilla paljon hiuksia?? Mulla on kauhee karvakato menossa! Luin netistä, että johtuu hormoneista ja niiden tasaantumisesta raskauden ja synnytyksen jälkeen ja on siis normaalia. Ärsyttävää vaan, kun niitä hiuksia on aivan joka paikassa, missä mä oon pyörähtäny.

Tervetuloa pimmeepullalle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Olen alkanut pitämään tyttöä entistä enemmän lattialla. Mites te saatte vauvanne viihtymään lattialla?
Meillä viihdytään lattialla vallan kokonaan. Hammasharja on ihan ehdoton viihdyke varsinkin jos selällään on. Ja välillä kiepsahdetaan masulleen ja alkaa hillitön "olen kompassineula"-leikki. Eli masullaan pyöritään navan ympäri ja samalla saatetaan liikkua eteen päin muutaman kymmenen senttiä. Se on ukkelista vallan hauskaa. Saa nähdä koska huomaa miten normiryömimisellä pääsee eteenpäin. :D



 
Tässä vielä viime pinossa kerätyn 4kk "neuvolakortin" satoa:

-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Inka85 & Elle...................................6,945kg * 61,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm

Lisäsin myös Ellen 4kk neuvolamitat :)
Myöhemmin lisää juttua..
 
Merkkailen vaan... Aamulla oli taas vauvauinti, tosin meiltä jäi loppulaulut ja leikit leikkimättä ku Vili alko vetää herneitä nenään kumiankalle-- ja yritti syödä sitä. Pukkarissa kyllä sitten velli maistuikin - 200ml meni kerralla!

Kannatteko te vielä vauvat turvakaukalossa kauppaan? Mä oon monasti ihmetelly ku monet kantaa isojakin vauvoja vielä kaukalossa... Ja mun mielestä se vaan on niin paljon helpompi iskee ukkeli siihen kaupan omaan lastenkaukaloon. Ja mahtuu ostokset sinne koppaan. Tänään just hihittelin prismassa ku joku täti oli haudannu vauvan+kaukalon sinne kärryyn ostosten alle :LOL: Vili kuitenki nukku melkein koko kauppareissun ihan tyytyväisenä siinä kärryssä. Hih, ja pian voi alkaa käyttää sitä ihan normi lastenpenkkiäkin jo :) Noh, kyllä mäkin sen kaukalon roudaan jos on vaan pikavisiitti maitokaupassa... Tosin se on nykyään jo siinä ja siinä, että jaksan kantaa sitä kaukaloo! Tai lähinnä se on siitä kiinni, että oon niin lyhyt ja sitä painavaa könttiä on helkkarin vaikee kantaa. Se on nykyään melkein aina kokoajan autossa... helpompi kantaa ukkelia sylissä. :ashamed:

Meillä neuvolassa siitä istumisesta sanottiin, että voi alkaa ihan hyvin jo istuttaan, koska ryhti on korjaantunu... Eli ei istu enää selkärangan/häntäluun päällä, vaan käyttää tukevasti kankkuja. Ja äkkiä se on kyllä nyt sit kehittyny se tasapainokin siinä syöttötuolissa. Enää se ei niin herkästi repsota sivulle, tai huoju ku juoppo :D Sitteri ajateltiin viedä varastoon. Ei siinä uskalla edes pitää enään, koska pyrkii siitä vaan pois....

Ihana kun pistettiin ukkelipukkeli partsille nukkumaan, meillä on kaikki ikkunat ja partsin ovi auki... täällä on niiiiin raikas ilma!!

Ainiin, ja huomenna lähdetään Vilin kanssa kokeileen pulkkaa! Nyt kun tosiaan se jo istuu aika nätisti, sen voi siihen pulkkaankin köyttää jököttämään. Jos huominen onnistuu, lähdetään varmaan laskiaisena jonnekin pidemmällekin lenkille pulkka mukana... :)

Nyt keittiöön luuttuamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Oletteko immeiset siirtyneet jo vaunuista ratasosan käyttöön?
Mä olen tätä muutamaan otteeseen kysellyt, mutten pahemmin vastakaikua saanut :)

Me lähdetään ens viikolla reissuun ja sinne otetaan rattaat mukaan. Meillä on Brion Go:t ja niissä on erikseen vaunukoppa ja ratas-istuin. Helposti käy vaihto yhdellä klikkauksella. Brion makuupussi on kanssa käytössä, samoin kun Roonan makuupussissa, siinä on kanssa reikä valjaille.

Katsotaan sitten matkan jälkeen, että jatketaanko rattailla vai käytetäänkö vielä koppaa jatkossa. Luulen kyllä ettei koppaa enään tarvita, Kaapo on nykyään paljon enemmän hereillä vaunuissa kun ennen ja haluaa katsella ulos. Rattaista näkee kuitenkin paremmin ja silti on se kuomu siinä tuulelta ja tusikeelta suojaamassa, rattaissa se pitää laskea alas jotta näkisi paremmin.

Hejj, kirjotettiin tossa pari sivua sitten, et ollaan kopasta luovuttu pois kun ei mahtunut enää. Eli meillä ratasmuodossa nuo käytössä, tälläiset siis ja siinä ala-asento, näissä 5-pistevyöt ja omalämpöpussi, jossa reiät niille.
Tajusin just et meil ei oo ota turvakaarta mikä noissa uudemmissa malleissa on..




Lattialla viihtymisestä:

Ei viihdy, ehkä 2 min voi viihtyä, mutta toi ei viihdy yksin muutenkaan, pitäs kokoajan jutella ja laulaa :) Saan syyttää itseäni kun aina tanssitaan ja lauletaan miehen kanssa!
 
Turvakaukalossa olemisesta mä kyllä pidän E:tä vielä kaukalossa myös kauppareissuilla. Mun mielestä on helpompi heittää se kaukalo kärryihin eikä lapsi edes herää siihen. Jos ottaisin sen kaukalosta pois niin heräis ja sitten taas autoon mennessä sama juttu. Tämä siis ruokakaupassa (iso S-Market jossa isot kärryt). Jos meen Prismaan tai kauppakeskuksiin niin sitten kaukalo matkarattaisiin joihin se napsahtaa paikalleen.

Roona:


Sitteri ajateltiin viedä varastoon. Ei siinä uskalla edes pitää enään, koska pyrkii siitä vaan pois....
.
Eiks teillä saa Vilia turvavöillä siihen kiinni? Meillä on ainakin sellainen sitteri että pysyy tukevasti pystyssä ja neiti viihtyy siinä kun on ihan istuvassa asennossa. Niin, ja ne tuvavyöt pitää sen kiinni ettei pääse luiskahtamaan vahingossa mihinkään.

Lattialla viihtymisestä Meillä taas ei oikein enää muualla viihdytäkään. On lattialla joko lelukaaren alla, ja silloin neiti pysyy aika hyvin selällään tai sitten pyyhkeen päällä jolloin aina piksahtaa masulle. Ei siinä masulla olemisessa mäitään pahaa mutta pulauttelee siinä tosi helposti kun paine kohdistuu vaan ja ainoastaan masuun.

Meillä opittiin muuten eilen kääntymään myös vasemmalle :D Eli nyt selältä masulle ihan kumpaan suuntaan vaan. Aiemmin se oli vaan oikean kyljen kautta mutta nyt miten sattuu :kieh: . FB laitoin kuvan siitä kierimisestä viime viikolla mutta sitä ei oo enää sen koommin tapahtunut... katsellaan koska taas hiffaa homman uudestaan.

Niin ja pitimäni vielä sanoa, että meillä neiti viihtyy ihan käsittämättömän pitkiäkin aikoja yksin. Ei tietenkään aina mutta yleensä sellainen 30min menee ihan kepeesti ;) . Riittää, että olen kuuloetäisyydellä ja juttelen välillä rauhoittavasti. Se riittää ja sitten neiti saa omaa hauskaa ihan itsekseen esim. tuijottamalla kiinteästi seinää ja nauramalla sille :LOL:

Mä manasin noita vaunuja/rattaita. Sen verran pitää tarkentaa, että OIKEESTI nuo Teutonian yhdistelmät ovat ihan simppeli juttu. Siis ei siitä tarvi ottaa kun se pehmeä kantokoppa pois ja sitten onkin jo rattaina mutta mä tuskastelin sen kopan kanssa. Siitä kun saa lämpöpussin (jotenkin?) poistamalla sivukovikkeet ja kaikki muut häppäsvärkit. No siinä puuhassa se sormi meni sitten suuhun ja totesin, että pärjätään ainakin vielä ilman sitä lämpöpussia :kieh: Ehkä me otetaan se ratasosa käyttöön ens viikolla.

Meillä on mies mahataudissa eikä missään pienessä olekaan :ashamed: Paskoo kun Erica parhaimpina allergia-aikoina ja sitten vielä päälle laatoittaa ämpäriä ääriään myöten :/ Hirveä meteli kun ei osaa oksentaa hiljaa mutta eipä siihen oikein mitään voi sanoa. Ollaan yritetty pysyä E:n kanssa makkarista kaukana ja veskiä desinfisioitu jatkuvasti. Täytyy toivoa, että selvittäis ilman tautia. Äsken isä soitti mun känään (siis makkarista olkkariin) ja jutteli E:lle kaijuttimen kautta. Voih tätä ihanaa teknologiaa :kieh: :LOL:

Meille ei sitten sopinut persikka jota kerettiin syömään sunnuntaista :'( Oon niin surku pienen puolesta kun hän siitä kovasti tykkäsi. Harmittaa, että edelleen ruokavaliossa vain bataatti ja parsakaali :ashamed: Yritän saada sen keskustelun allergioista tuonne Feissariin, ennemmin tai myöhemmin :wave:

Nyt pitää mennä viihdyttämään neitiä joka jokeltelee omille sormilleen :D

PS. Miimumaija, must noi ripset ovat I-H-A-N-A-T. Ottaisin HETI jos joku maksaisi...
 
Nuppu09 Kaikenlaiset mielipiteet on sallittuja, kyllä. Mutta mielestäni sen voi joskus pitää myös omana tietonaan. ;) Ihan harmitonta huviahan toi on :)

Jaahas, poikaa nukuttamaan. Jos nukahtais kivuttomammin, kuin eilen...Voi sitä huutokonserttia... :headwall:
 
Musta Miimumaijan ripset on kans ihanat ja oon salaa haaveillut moisista jo jonkun aikaa. :D

Mut edelleen, en yhtään tykkää siitä, että toisten asioita arvostellaan, oli kyseessä sitten vaunut, ripset tai vaikka asumismuoto, tatuoinnit tai mitä tahansa! Jokaisella saa olla mielipiteensä, mut pitää osata arvioida onko mielipiteen julkituominen soveliasta. Jos voi olettaa sen loukkaavan toista, ei ehkä kannata sanoa sitä ääneen. Hienotunteisuus kunniaan.

Meilläkin viihdytään aika hyvin lattialla. Selällä ei viihdytä enää kuin hetki ja sitten kiepsahdetaan masulleen. Siinä sitten punnerretaan ylävartaloa suorin käsin ylöspäin ja ähistään ja kiljutaan. Toinen suosikki on "lentokone" eli kädet ja jalat ilmassa keikutaan masun varassa ja kurnutetaan. :D

Toivottavasti Cummastelijan mies toipuu pian mahataudista ja te tytöt pysytte terveenä! Masutauti pikkusella olis varmasti eksponentiaalisesti kamalampaa kuin flunssa. :(
 
Meidän pikkumies vietiin sitten eilen sairaalaan... :attn: Käytiin jo perjantaina yksityisellä kun oireet vaan paheni ja kieltäytyi syömästä Neocateakaan. Senkin vähän mitä saatiin alas, oksensi pois, eikä pissaa enää tullut. Sinne se jäi, hoitajat olivat sitä mieltä että parempi kun jää yksin niin pääsevät paremmin hoitamaan ja tutustumaan poikaan ja oireisiin. Ihanat hoitajat ainakin oli ja jätkä jäi hymyileväisenä illalla sinne kun vähän ennen uniaikaa lähdettiin kotiin. Nyt ois tarkoitus mennäkin sinne sitten koko päiväksi.

Voi rassua... lääkärit epäilevät välillä maitoallergiaa ja välillä pahaa refluksia ja välillä niiden yhdistelmää... Olkoot mikä on, toivottavasti saavat pikkumiehen kuntoon :heart:
 
Heippa vaan!!

Ensinnäkin Elkulle paljon jaksamista epätietoisuuden kanssa ja toivotaan et poikakii tulis äkkiä kuntoon :heart:

Täällä aletaan olla jo parempana.. Yskimistä on kyllä ja on viel pitkääki ilmeisesti... Artulle pukkaa hammasta nii kovasti että sille sit ryöjä teki nuhanki ja välillä lämpöjä nostaa, kuolaa aivan mielettömästi, sen että kerkeen sille laittaa kuivat vaatteet ne on ihan läpimärät 5 sekunnin jälkeen :D heh..

Rttaat meillä on ollu jo käytössä kuukauden päivät, Meillä oli Emmaljungan city koppa käytössä mutta se kävi pieneksi eikä arttu siellä tykännyt enää olla kun joutu olee vaan makuullaan, otettiin sit seuraavaks se ratasosa käyttöön (Emaljunga city cross) ja viihtyy hyvin! :) Ja noi Emmaljungat on ihan parhaat!! en luopuis ikinä! hyvät renkaat eikä jäädä mihkään juntturaan :) Ja nyt sit ostin myös autoon ja muuhunki käyttöön tietty :D uudet rattaat (joo oon ihan ratas friikki, meil o vaikka kuinka monet ollu :D) Pikku piia joggerit :) ja hyvät on, isot ilmakumi pyörät ja kevyet :)
Noi uudet rattaat ostin ihan senki takia että kun me nyt JO joudutaan vaihtaa kaukalo pois niin en jaksa enää ukkoo kannella joka paikassa, eikä selkä kestäisikään, niin parempi että on jotku menopelit missä kuletella paikasta toiseen. Syy istuimen vaihtoon on se että meillä on kaukalossa tila jo käynyt pieneksi ja turvavyöt lähtee jo reilusti olkapäitten takaa (kyllä, on vyöt ylimmälläkorkeudella) ja se ei enää ole turvallista kolaritilanteessa eikä kyll muussakaan tilanteessa. Meil on kylll toi ukkokii jo niin jämäkkä et ei pelota siirtää isompaan.

Syöttötuolissa istuskellaan jo oikein hienosti ja ryhti on jo ku isommallakiin lapsella :) Istuva asento on nyt kobva sana, ei enää tykätä yhtään olla makuullaan.. Sitterikin on vähä väliä ihan istuvassa kun siinä viihtyy :)

Hyppykiikku on mahtava keksintö :) Meil esikon aikaan ei keretty sitä kauaa käyttää kun niin myöhään älysin sen ripustaa kattoon, Nyt ukko on siinä ollut jo 1½ kuukautta ja se on todella riemukasta, pomppii siinä ku kenguru <3

Ja mitäs sitten... Hmmm.. yöt meillä menee edelleen 1 syötöllä lähestulkoon :)

Pää o ihan juntturassa näin aamutuimaan, joten myöhemmin joskus lisää :D

zeny ja arttu kohta 5kk :)
 
Ripsienpidennyksestä:
Mä oon ainakin kiinnostunut kuulemaan lisää. Mutsi otti juuri kestopigmentoinnit silmiin ja ite oon kulmakarvoihin harkinnut. Kauanko noi pidennykset kestää? Mä olin ymmärtänyt, et ne ei kestä hirveen kauan?
Itse oon menossa kevällä ottamaan hiustenpidennyksen ja miellän sen samaan kategoriaan ripisienpidennyksen kanssa. Helpottaisi hirveesti elämää jos olisi ripsipidennykset niin ei tarviis muuta kun vähän meikkivoidetta ja aurinkopuuteria. Itse nim. meikkaan kyllä joka aamu vaikka olisin tytön kanssa lähdössä vaan lähikauppaan. Ensinnäkin se suojaa ihoa pakkasilla + on kiva tuntea itsensä halutuksi ja hyvännäköiseksi.

Nuppu09 Ei mun mielestä kuitenkaan noin ilkeesti kannattaisi sanoa, Toki mielipiteen saa sanoi, mutta se tuntui jotenkin hyökkäävältä ja ilkeältä ja ei mun mielestä meijän kannattais riidellä ja "haukkua" toisiamme tällä niinkuin nyt viime aikoina on hirveesti ollut tälläistä. :(

Zeny Koska uskalsit laittaa syöttötuoliin istumaan? Me otetaan syöttötuoli tänään anopin ja apen luota.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä