Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
Nuppu09
Mielestäni asiatonta tekstiä.

Luinkin enemmän ja olen iloinen että poistut joukosta, koska mielestäni tuollainen teksti on asiatonta ja hirveää.
Mä huomasin muhun ja muihin kohdistuvat vittuilut ja mielestäni ihminen saa näyttää ja tuntea olonsa hyväksi vaikka on lapsia. JA PITÄÄKIN!

Toivon, ettet tule enää tälle palstalle, jos tuo on ainutta mitä sulla on mielessäsi meistä.

MUOK. Ja jos vielä käyt lukemassa tämän niin tiedä, että tuo sinun tekstisi ei kovin aikuismaista ole.
 
Nuppu09 Yhdyn yonnazzzin kommenttiin, että tekstisi on täysin asiatonta! Sinä olet varmasti sitten kovinkin täydellinen ja kaikessa onnistunut äiti, kun pystyt noin rajusti arvostelemaan?! Jos noin ajattelet, on tosiaan parempi, että poistut täältä. Kamalaa miten rumasti pystyt kirjoittamaan! Erittäin lapsellista touhua.
 
Nuppu09 : Aika paljon sä pystyt ihmisiä arvostelemaan ruudun takaa, tuntematta heitä tai tietämättä asioista sen enempää, kuin muutkaan jotka näitä juttuja täällä lukee.
Sulle vois sanoo et kasva aikuiseksi... Typerää ja lapsellista touhua. Ehkä sä tällä kertaa pysyt poissa niin ku lupaat?
 
Juu, että tällästä täällä tänään...No, olihan ennusmerkit jo esillä... :whistle:

[/b]Esikoisen saaneet eivät voi osata, tai tietää kaikkea sellaista, mitä esim. kolmen lapsen äiti tietää!! Enkä usko, että kukaan ilkeyttään lapselleen pahaa haluaa...Nyt jotain rajaa!!!!

Ja jätän nyt tämän aiheen tähän...En aio antaa enempää huomiota tälle jutulle.

:heart:
 
Ikävä että tää pino meni taas kerran riitelyksi. Itse en aio kommentoida mitään asioita mihinkään suuntaan.. Mä sentään opin jotain edellisestä kerrasta. Onneksi on nyt muutakin elämää kuin netti joten ei tarvitse kärsiä toisen pahasta olosta.

 
Jep, parempi antaa asian vaan olla. Jos nyt keskusteltais taas asiallisesti ja tuetaan ja autetaan toisiamme entiseen malliin? Ja musta on vaan ihanaa, jos täällä saa keskustella vähän hömpästäkin. Kyllä äitikin saa laittautua ja näyttää hyvältä!

Nimim. meikkasin juuri vaunulenkkiä varten. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Ripsienpidennyksestä:
Mä oon ainakin kiinnostunut kuulemaan lisää. Mutsi otti juuri kestopigmentoinnit silmiin ja ite oon kulmakarvoihin harkinnut. Kauanko noi pidennykset kestää? Mä olin ymmärtänyt, et ne ei kestä hirveen kauan?
Itse oon menossa kevällä ottamaan hiustenpidennyksen ja miellän sen samaan kategoriaan ripisienpidennyksen kanssa. Helpottaisi hirveesti elämää jos olisi ripsipidennykset niin ei tarviis muuta kun vähän meikkivoidetta ja aurinkopuuteria. Itse nim. meikkaan kyllä joka aamu vaikka olisin tytön kanssa lähdössä vaan lähikauppaan. Ensinnäkin se suojaa ihoa pakkasilla + on kiva tuntea itsensä halutuksi ja hyvännäköiseksi.

Nuppu09 Ei mun mielestä kuitenkaan noin ilkeesti kannattaisi sanoa, Toki mielipiteen saa sanoi, mutta se tuntui jotenkin hyökkäävältä ja ilkeältä ja ei mun mielestä meijän kannattais riidellä ja "haukkua" toisiamme tällä niinkuin nyt viime aikoina on hirveesti ollut tälläistä. :(

Zeny Koska uskalsit laittaa syöttötuoliin istumaan? Me otetaan syöttötuoli tänään anopin ja apen luota.
Arrtu on istunu syöttötuolissa n 2viikkoa. on niin jämäkkä ryhtinen :)
 
Heips,

yksi pieni kysymys: teillä joilla vaavit jo syö kiinteitä, niin annatteko viisi "ateriaa" päivässä?
Meillä neuvolatäti sanoi, että voisi antaa päiväunien jälkeen välipalan esim hedelmää, mutta mutta tuntuu, että ruokailuväli välipalan ja päivällisen välissä jää aika lyhyeksi, kun poitsu nukkuu niin pitkät päikkärit.. Meillä siis syödään aamupuuro, lounas, päivällinen ja iltapuuro sekä tietysti korviketta lisäksi.

Täällä näköjään vähän myrskyää, mutta haluan yhden jutun kommentoida, vaikka en tilanteesta sen enempää tiedä. Äidin hyvinvointi edistää myös vauvan hyvinvointia ja se että huolehtii itsestään ei tarkoita sitä, etteikö äiti olisi valmis tekemään kaikkensa lapsensa vuoksi. Itse ainakin oon välillä "turhamainen" ja meikkaan puistoonkin mennessä, lähinnä siksi, että siitä tulee itselle hyvä mieli.. Äitiys ei tarkoita sitä, että luopuisi naisena olemisesta.

oli vielä jotain mielessä, mutta esikko kaipaa leikkimään, joten jääpi ens kertaan

Kinuski ja jätkänpätkä 5kk
 
Kinuski,

Mä oon antanut puol purkkia 12 maissa "lämmintä ruokaa" eli perunaa/porkkanaa&parsakaalia yms..

ja sitten 14-15 aikoihin hedelmä yms.. sosetta ja kummankin ruoan päälle n. 140 ml maitoa.

Muuten ollaan maidolla menty.
 
Istuttamisesta Meillä poika jo 5kk ikäinen, mutta neuvolassa ei puhuttu vielä istuttamisesta mitään...Enkä aio istuttaa vielä, ettei tee vahinkoa selälle. Kun toi istumishomma on mun tietääkseni kiinni ryhdistä...? Eli vaikka ois jo 6kk, niin silloinkaan ryhti ei välttämättä ole vielä niin hyvä...? Eli malttakaa vielä mielenne :flower: Eriasia, jos olette "luvan" sille saanet :hug:
 
May85: Me käydään Artun kanssa muiden juttujen takia fysioterapeutilla ja viimeksi kun käytiin niin kysyin siltä että mitä mieltä se on tuosta Artun istuttamisesta. Antoi luvan istuttaa sylissä ja syöttötuolissakin saa istua. Samaa sanoi lääkäri kun katsoi Arttua ja Artun ryhtiä. Meillä siis lupa istuttaa ja jos sitä ei olis niin en kyllä istuttais..
 
Vähänkö olen ylpeä miehestäni! Lauantaina olin kaverin polttareissa ja mies hoiti Venlaa. Hänellä oli sitten yksi tunnin kestävä tapahtuma keskustan kahvilassa. No hän pakkasi Venlan vaunuihin ja lähti bussilla sinne. Ja koko reissu sujui aivan loistavasti! Ensimmäistä kertaa hän oli yksin Venlan kanssa kaupungilla. Kotona hän on kyllä useasti hoitanut Venlaa yksin, mutta on se kuitenkin eri asia olla kaupungilla. Muistan kyllä itse, että jännitin jonkun verran ensimmäistä reissua vaunujen kanssa ja imettämistä yms.

Meillä on keskiviikkona neuvola ja silloin tiedustelen istuttamisesta. Saadaan varmaankin lupa, ainakin toivottavasti.
 
schnuller
Ohoh, viikonloppu oltiin pois ja on tullut ainakin kilometri tekstiä! ;)

Ensinnäkin Elkulle oikein paljon jaksamista!Toivottavasti syy selviää pian ja pikkuinen pääsee kotiin taas leikkimään.

Ja muillekin paranemisia vatsatautien ja flunssien kanssa! :hug:


Mä ajattelin, että myyn varmaan nuo meidän Briot nyt keväällä pois ja ostan sitten jotkut vähän sirommat rattaat.Olen jo ihan innoissaan netistä tutkinut niitä Eisbärchenin pusseja.

Oli aika mageet nuo ripset!En mäkään itselleni ottaisi, mutta vaan sen takia, että silmät on niin herkät, että ei kestä piilareitakaan. :)

Kinuski81: Tuosta olikin juttua aikasemmin, kuinka älyttömän hankalaa se on yrittää mahduttaa nuo kaikki ruokailut vauvan hereilläoloaikaan.Eihän ne kohta ehdi muuta tehdä kun syödä! :)
Meillä mennään kans silleen, että aamumaito, lounassosetta+maitoa(klo 12), välipala hedelmäsosetta+maitoa(klo 15), maitoa vielä klo 18 ja iltavelli klo21.Velli sitten varmaan vaihdetaan puuroon kun tulee vähän ikää vielä.

Oliko se niin,että kaurapuurolla olette aloittaneet puuronsyönnin???

Syöttötuolista:Sitäkin pitäisi kohta alkaa katseleen.Meillä on hieman ongelmallista löytää varmaan, koska ruokapöytä on normaalia paljon korkeampi.Olisi hyvä, jos vauvakin näkisi pöydälle. =)

Helinä83:Siitä se kuule lähtee!Meillä ei mies vielä ole uskaltautunut pidemmälle vauvan kanssa yksin, mutta kotosalla ovat olleet keskenään.No ehkä sekin aika vielä koittaa.

Kaupassa:mekin käydään vielä niin, että kaukalo nostetaan kärryyn, koska nukahtaa yleensä aina kauppamatkalla.On se kieltämättä vähän koomisen näköistä, kun toinen kököttää siellä kärryssä porkkanoiden ja muiden eväiden keskellä. =)

Istuttamisesta:Selkä pitää tosiaan olla tarpeeksi vahva ennen kuin alkaa istuttamaan.Siitä kannattaa kysyä neuvolasta, että ei saa sitten aikaa mitään skolioosia vauvalle, eli selkärangan kieroumaa.

Hui kun oli tullut tänne tiukkaa tekstiä.Vauvalle on kaikin puolin parasta jos äiti on henkisesti tasapainossa.Liika negatiivisuus ja ahdistuneisuus on hyvä hoitaa vauvan elämästä pois, niin vauvalla on hyvä ympäristö varttua ja elää.
Emme anna siis näiden asioiden kiristää pinnaa, vaan porskutamme eteenpäin omalla hyväksi havaitulla tyylillä.

Onko täällä juoksijoita?!:Oletteko miettineet sellaisten juoksurattaiden hankintaa?

Terv.Aikuinen äiti ja pieni tyttönen 4kk1pv =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Oliko se niin,että kaurapuurolla olette aloittaneet puuronsyönnin???

Istuttamisesta:Selkä pitää tosiaan olla tarpeeksi vahva ennen kuin alkaa istuttamaan.Siitä kannattaa kysyä neuvolasta, että ei saa sitten aikaa mitään skolioosia vauvalle, eli selkärangan kieroumaa.
Artun ensi puuro oli Muksu Riisipuuro. Riisiä kun oltiin nautittu vellin muodossa niin uskalsin sitä heti antaa illalla kun ei velli tehnyt mitään ikäviä oireita. Nyt syödään vuoroilloin kaura- ja riisipuuroa. Kunhan tässä saadaan vielä joku kivan makuinen puuro tuohon mukaan niin sitten kaurapuurosta tehdään aamupuuro ja riisi- ja toinen herkkupuuro syödään vuoroilloin.

Meillä istuttamiseen on tosiaan sekä lääkärin että fysioterapeutin lupa. Artun istumistyylistä on kuvaa FB:n syyskuisten ryhmässä. :D

Olkkis ja Arttu

 
schnuller
Olkkis74:Tuo riisipuurovaihtoehto kuulostaa lempeämmältä, kun eikö ne suosittele viljatuotteita annettavaksi vasta myöhemmin.Taidanpa siis koettaa eka puurona tuota riisipuuroa sitten.
 
No molemmissa (Muksun) puuropaketeissa lukee että "Lempeä ensipuuro" mutta riisipuuro on mun mielestä mielekkäämpi ihan ekaksi puuroksi. Siihenhän saa sitten myöhemmässä vaiheessa lisää makua marja- ja hedelmäsoseilla kunhan ensin maistatat ilman mitään, jotta näkee miten vauvan masu riisiä sietää.
 
Schnuller: Käyn joskus juoksemassa, mutta vauhtini on niin hidas, että mieheni voi työntää kävellen vaunuja silloin kun juoksen, joten ei me ainakaan vielä tarvita juoksurattaita :LOL:

Mutta jos oikeasti juoksee kovaa, niin silloin ne on kyllä ihan ykköset. Tuolla linkissä on keskustelua niistä (jos et ole vielä tutustunut)
http://www.seponkotisivut.dreamhosters.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1124223104
 
schnuller: kiitos vastauksesta, kahlasin läpi pinoa niin löysinkin tuon aiemman keskustelun. Meillä mennään niin, että aamupala on klo 8-9 välillä yleensä riisipuuroa ja maitoa sen verran kuin juo, lounas (sosetta 1 dl ja maitoa) on noin 11.30 ja sitten nukutaankin pitkät päiväunet eli jäpikkä heräilee yleensä klo 15.40-16 välillä. Sitten onkin jo päivällinen (sosetta 1 dl ja maitoa) ja iltapala on noin 19.30, joka on kaurapuuroa hedelmäsoseella. Yöllä syö yleensä kahdesti maitoa. Aika vaikea on tuota välipalaa mihinkään laittaa ennen kuin lyhentää päiväunia.. no kun jaksaa ilman välipalaakin niin eiköhän ilmankin voi olla :)

Meillä aloiteltiin kaurapuurolla puurot ja ihan veteen keitettyä tavallisista hiutaleista. Hyvin on poitsun maha kestäny ja nyt syökin puoltoista desiä iltapalaksi. Puuron joukossa on siis yleensä jotain hedelmäsosetta mukana. Esikon aikana oli sellainen ohjeistus, että kotimaisten viljojen kanssa kannattaa edetä siten, että ensiksi tarjoaa kauraa, sitten ohraa ja ruista ja viimeiseksi vehnää. Tuo muistaaksi peruistui siihen, miten hyvin siedettyjä viljat ovat eli pieni masu sietää kauraa paremmin kuin vehnää.

Meilläkin poitsu harjoittelee jo syöttötuolissa istumista. Neuvolassa tarkistettiin, että ei käytä selkää istumiseen sekä suojaheijasteet löytyy sivuille ja eteen, joten istumista voipi harjoitella hyvillä mielin. Meillä tosin syöttis on niin kiva paikka, että siinä ei oikein malttaisi syödä, kun voi taputella pöytää ja kurkotella pöydällä olevia tavaroita :)

Kinuski ja jätkänpätkä
 
Mä oon nyt ihan sanaton. Ihan älytöntä ja LAPSELLISTA tekstiä.
Ei siitä sit enempää.

Kylläpä alko vituttaan.

Mut jotain hyvääkin: Ehkä tää pino vaan nyt on taas sitten hieman vapautuneempi? Tiedän ihmisiä ketkä ei oo jakksanu tänne kirjotella niin paljon tiettyjen kommentointien takia...

Elkulle :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: Voimia! :heart:
 
Noista puuroista; meidän neukkutäti sanoi, että riisipuuroa voi antaa jo 4kk lähtien...? Mikä oli mulle ylläri. Mut kaurapuuroo se suositteli meille aamupuuroks... Kaikki menee täällä alas ihan yhtä hyvin. Ja masukin toimii nykyään taas normaalisti :heart:
 
Moi! Täällähä hurjaa on :) Sivusta oon seuraillu mut on jääny kirjottelematta :) Huomenna ois tytöllä neuvola ja rokotukset. Iltavelli hotkastaan yheksältä ja aamulla heräillään kaheksalta ylös.Yöllä siirrän jossai vaiheessa viereen ja Ilona tyytyy tuttiin,ei oo puoleentoista kuukauteen syöny öisin. Suht helppoa tällä hetkellä mut voipiha tuo vielä muuttua :) Ite oon suurimmaks osaks tehny soseet,meinasin nyt pikkuhiljaa alkaa lihaa/kalaa tyrkkimään sekaan. Päivisin neiti syö 3 tunnin välein aika tarkalleen. No teille kerron sitten tarkkaan varjellun salaisuuden,miulla on L.A. 7.10 :) Eipä tiiä tosta muut kun mies vaan enkä aio vielä hetkeen kertoa.Ilmeisesti en kesiksi keksi parempaa tekemistä kun olla iso,hikoilla ja kärsii närästyksestä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:
Moi! Täällähä hurjaa on :) Sivusta oon seuraillu mut on jääny kirjottelematta :) Huomenna ois tytöllä neuvola ja rokotukset. Iltavelli hotkastaan yheksältä ja aamulla heräillään kaheksalta ylös.Yöllä siirrän jossai vaiheessa viereen ja Ilona tyytyy tuttiin,ei oo puoleentoista kuukauteen syöny öisin. Suht helppoa tällä hetkellä mut voipiha tuo vielä muuttua :) Ite oon suurimmaks osaks tehny soseet,meinasin nyt pikkuhiljaa alkaa lihaa/kalaa tyrkkimään sekaan. Päivisin neiti syö 3 tunnin välein aika tarkalleen. No teille kerron sitten tarkkaan varjellun salaisuuden,miulla on L.A. 7.10 :) Eipä tiiä tosta muut kun mies vaan enkä aio vielä hetkeen kertoa.Ilmeisesti en kesiksi keksi parempaa tekemistä kun olla iso,hikoilla ja kärsii närästyksestä ;)
Oi, oikein paljon onnea :heart:
 
Unohdin tuossa viime tekstissä lähettää Elkulle voimia! Toivottavasti pikkunen tulee pian kuntoon.

Tepa75lle onnittelut pienestä siemenestä :heart:

Meidän Nooa on oikea yökukkuja, joten pitää vielä mennä viihdyttämään ja toivoa, että pian pääsisi nukkumaan. :)
 
Huoh. Tää mamma ei taas vaihteeks saa unta. Mä en ymmärrä mikä taas vaivaa... Vili meni nukkumaan klo 19... ja heräs vasta 02.00!!! Joi 180ml kauravelliä ja nukahti samantien!!! Ja SILTI mun unet menee ihan harakoille!! Mun tsägällä kohta ku meen sänkyyn ja toivon mukaan nukahdan, Vili herääkin ja alkaa taas härvääminen just sillai kivasti ku ite olis saanu unta... Noh. Maalailen tässä piruja seinille kun ei ole muutakaan tekemistä. Aikasinhan se tuolta herää kun nukahti jo 19 maissa... :/

Luin vielä tuossa ajan kanssa läpi nuo skitsoilu-jutut. Mä oon edelleen ihan sanaton. Tekis mieli nyt vihdoin purkaa miljoona asiaa pöydälle, jotka on pyöriny mielessä jo PITKÄÄN, mut mä hillitsen itseni; riittää. Asia ja ihminen on nyt loppuunkäsitelty. Pöytä on pyyhitty. Tervemenoa. Katkera akka purkaa paskansa meidän niskaan. Ei tule ikävä. :x

Tosta kaunistautumisesta ja ulkonäöstä ym. Mä oon aina ollu kova meikkaamaan, ja tykkään leikkiä vaatteilla ym. Muodin perään en oo, mutta muuten siis... Että kyllä se oma hyvä olo on tullut aina myös ulkoapäin, ei pelkästään sisältä. Mun mielestä ne kulkee käsi-kädessä. En mä kuuntele mitä muut sanoo, vaan se mitä näen peilistä ja miltä musta tuntuu, on pääasia! Nykyään se meikkaaminen on vaan jäänyt. Ja tuntuu, että välillä kaikki muukin on jäänyt. Mulla lähti paino nouseen ihan salamana kun imetys lakkas... ja ne minipillerit sai vielä hormonit ihan sekasin ym. Nyt on vaan ruma ja lihava olo kokoajan, ja mä en JAKSA tehdä asialle mitään. Eli mulla on siis huono olo itestäni. En halua kattoo peiliin, enkä halua, että musta otetaan yhtään valokuvia. ja mua ahdistaa välillä lähteä mihkään kun ei oo mitään istuvia vaatteitakaan... :( :( :( Jotenkin sitä tässä vaan odottaa, että tulis kevät ja mieli vähän piristyis. Vaik... ei kai tästä voi kaamostakaan syyttää. Mä oon vaan väsyny. Silti päässä on sellanen jyskytys kokoajan; mä tiedän, että jos en tee asialle mitään, musta tulee sellanen virttyny läski kotiäiti joka ei välitä ulkonäöstään yhtään, eikä käy ikinä missään....

Voi ku ihanan piristävää tekstiä tähän aikaan yöstä.

Pitäisköhän yrittää mennä nukkumaan? Toisaalta; miks turhaan - kohta tässä joutuu kuitenkin heräämään ja sit ottaa päähän... Blääh!!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä