Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
schnuller
Roona ja Pupu:Mä katsoin kans tuota samaa, mitä Roona.Taidan hankkia kuitenkin sen 4-vuodenajan pussin.



Leluihin tarttumisesta:Meillä on tartuttu leluihin kun ojentaa sitä, noin kuukauden verran.Motoriikkakin alka kehittymään.Tutin saa poimittua jo vierestä ja vietyä suuhun.

Toivottavasti huominen päivä olisi parempi!Tänään koko päivän kätisty tosiaan ja raivottu aina kun koetettu tarjota ruokaa.Ottaa siis pullon suuhun, mutta samantien sylkäsee sen pois ja alkaa hirveen huudon.Olen sitten taktikoinut, että annan tutin ja sitten välillä vaihdan sen pulloon, ja taas kun tuntuu että raivo kasvaa niin vaihdan tuttiin.Sama juttu kaikilla ruokailulla tänään......plaaaah. :(

Huomenna ois sit 4kk neuvola.Saas nähdä mitä mittoja siellä näytetään.
Ihan höpöhöpöjä tuollaiset lääkärit, kun pieni päänympärys merkitsee muka jotain kauheeta!Mulla on kans ollu vauvana pieni pää, mutta ei ole enää!
Oletko varma, että sen lääkärin paperit oli kunnossa............ :kieh:
Kuulostaa ihan mun neuvolalääkäriltä raskausaikana, joka tarinoi ihan omiaan, ja muut lääkärit joutui kumoamaan kaikki sen puheet.
 
Yhtäkkiä löysin tälläisen keskustelun "meidän tytön" nimestä, onpas nimestä keskustelua. En kyl usko, et on joulukuisten pinossa, tai sitten on kyllä tosi ihme, kun on 4 noita nimiä annettu 2000-2009 :D

MUOK. luin tarkemmin ja tuo on kirjoitettu joulukuussaeli tarkoitti varmaan meidän pinoa! Meitä siis vakoillaan!

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1585666

Eipä kellään vieraalla ole tullut mieleen junaa meidän tytöstä :D

Pohjaa nimelle:

Naisen nimi Junia oli hyvin yleinen Roomassa. (Lampe 2003, 165-166 noin 39, 169; Kreikkalaisten nimien esiintymisestä Roomassa ks. Solin 1982.)


Vielä lisäys, ne jotkatietää niin voi Facebookista katsoa oikean nimeni ;)

Junia nimi ei ole ainoastaan kiistatta naisen nimi vaan se on latinalainen versio Johanna-nimestä. Tämä puolestaan vaikuttaisi viittaavan Johannaan, Herodeksen virkamiehen puolison (Luuk8.3). Johannalle oli hallinnollisista seikoista johtuen myös nimestään käytössä latinalainen versio, Junia. Johanna / Junia on luonteva selitys sille, että hänellä on paikka Paavalin luettelossa (Room16.7). Junia matkusti yhdessä Jeesuksen kanssa ja oli Kristuksen opetuksessa jo ennen Paavalia. Tämä myös selittää hänen apostolisen asemansa, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen silminnäkijänä ja todistajana (Luuk24.10).
 
5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:

- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm



sauna
me ollaan käyty saunassa 3 viikkosesta lähtien...Nenä on ollut monesti niin tukkoinen,ja se tuntuu helpottavan ja saavan rään "liikenteeseen"..Eukalyptus tippoja löyly veteen ja ala lauteella semmosissa 50 asteen löylyissä. Olemme siitä lähtien käyneet 2 kertaa viikossa saunassa ja lisäksi on vielä kylpemiset.

esmeralda & Veetu 5kk
 
Hitto ku alkaa pikku hiljaa kyrsimään tää, ku ei saa tehä mitään... :headwall: :headwall:
Ottaa niin päähän... just ku oli oikee into pääl kuntoilunki suhteen, ni nyt lörähtää sit kaikki!!! Ei pääs hiihtää, ei sauvakäveleen, ei yhtään mitään!! (vali vali vali.. anteeks)!!

Saunassa Stella on ollu yhen kerran, ei kauaa kyl sillonkaa, ku vähä pelotti. Voi kyl johtuu siit, et siel oli hiton pimeetä, ku just sillo sit sattus saunast valo pimahtaan!!! :/

Tarttumisesta neuvolan tätiki kirjoitti, et on hyvää. On jo pidemmän aikaa tarttunu leluihin ja kaikkeen mahdolliseen vaan mitä käsiinsä saa. Syödessäki parempi antaa oma lusikka Stellalle käteen, ku muuten vie mun käsistä lusikan.. :D

Tepalle
hurjasti onnea uudesta plussasta!! Aivan ihanaa!! :heart:

mama ja Stella 5kk ja 2 päivää

 
Meillä tosiaan tartutaan käsillä vähän kaikkeen ja toisella kädellä autetaan toista ja vaihdetaan lelua kädestä toiseen. Neiti tais olla vähän päälle 3kk, kun löysi kätensä, mut meillä ei kyllä ollu sitä vaihetta, että toinen olis tuijotellu käsiään ja ihmetelly niitä. Yhtenä iltana typy vaan tarttui nalleen kaksin käsin ja siitä se sitten lähti. :)

Yonnazzz, onhan Suomi pullollaan noita nimiä, joilla on toinenkin merkitys, että älä huoli, vaikka tyttösen nimi tarkottaa jotain muutakin! Söpö nimi söpöllä tytöllä. :)

Me lähetään kohta sinne vauvakinoon. Laitoin vielä tonne FB:n puolellekin siitä juttua. Jee, kiva päästä leffaan! :D
 
hyvää huomenta.

poika on ruvennu selvästi lyhentämään yöunia, kun aimmin saatettiin nukkua 14h helposti niin nyt menee "enää" 10-12h. Syö edelleen öisin muutamaan otteeseen.

Mullakin kiinnostais vauvakino, mutta mitenpä täältä siperiasta mihinkään keskellä päivää lähdet ilman autoa. Bussilla ei kiinnosta lähteä koittamaan kun ei tiiä taas mihin sitä pääsee. Yhen kerran oon täällä Oulussa yrittäny mennä ja sillon kyllä pääsin keskustaan, mutta kempeleen kautta.

Yonnazzz tuo on justiin tuommosta mitäs nyt tyhjänpäiväistä keskustelua. Joillakin ihmisillä ei näytä olevan etes sitä vähää elämää mitä meillä :D
Kyllähän noita muunnoksia tulee vaikka kuinka monesta muustakin nimestä,niinku rosehip jo sanoikin.

Eikö kellään muulla käynyt näin että Tepa toi plussan mukana kamalan vauvakuumeen? miten tästä pääsee eroon, ei vielä lisää lapsia meille. Pitäs kyllä pysyä poissa tuolta kuumeilijoiden puolelta, vaan jotenkin sinne eksyykin
:headwall:
 
Aargh, mulla sapettaa... Eilen mies ilmotti, et hänen siskonsa tulee meille... torstaina! Ja viipyy "ehkä sunnuntaihin" asti... :headwall: Siis ei siinä, toki saa siskot ja äidit ym käydä... Mut vois vähän multakin kysellä etukäteen? Ihan ku mä en olis yhtä lailla puolet tätä meidän perheen päätösvaltaa ja minähän Viliä täällä hoidan ja oon sen kanssa, että mitä jos mulla ja Vilillä olis ollu jtn menoa? Grrh. |O :kieh: :eek: :ashamed:

Tsemppiä mamalle; mitä pidempään jaksat ottaa rennosti,, sen nopeempaa pääset taas härväämään! Paranemisia! Koita jakssaa :flower: :hug:

Heh, no johan nyt, mä ajattelin,e ttä kehtaanko tuhlaa satkua siihen bunkerin fleece-pussiin... Mut enköhän mä tuhlaa, kun cummastelijan kanssa tuolla fb-puolella se jo yhteistuumin päätettiinkin tuhlata :LOL: Mä odottelen vaan maaliskuun "tiliä", nyt ei vielä viiti ostaa... tuli tuhlattua niihin VIlin vaatteisiin niin mielettömästi.

Tänään onkin taas manse-vauvoilla retki; mennään särkänniemen akvaarioon ja näsinneulaan. Mahtaa olla ihmisillä taas naurussa pidättämistä kun kauhee pallopääjengi hyökkää sinne :LOL:

Nyt vois meikata loppuun kun vili vielä nukkuu aamupäikkyjä...
 
Jebajee, pankki myönsi meille eilen lainalupauksen!! :D Voiko sitä ihminen iloisempi olla :) :) Ensin pitäis tosin tää vanha asunto myydä ja löytää uusikin jostain, ennekuin pääsee muuttamaan, mutta kumminkin :saint: Onneksi arvioitsija tulee jo huomenna tätä asuntoa katsastamaan :xmas:

yonnazzz Mielestäni Junia on todella kaunis nimi :)
 
Eikö kellään muulla käynyt näin että Tepa toi plussan mukana kamalan vauvakuumeen? miten tästä pääsee eroon, ei vielä lisää lapsia meille. Pitäs kyllä pysyä poissa tuolta kuumeilijoiden puolelta, vaan jotenkin sinne eksyykin

Miulla kun tuo kuume ei oo päässy missään välissä katoamaan,siksi annettiin lupa tulla heti perään toinenkin =) Miullaki pitäs kai joku järki sanoo ettei enempää mut taas toisaalt halusin et Ilonallaki ois sisarpuolten lisäks viel sit iha "samaa verta" oleva sisarus.Kuulostikoha hölmölle... :/

Tosiaan kelleen ei oo kerrottu,viikkoja on kai nyt 5+6 vasta.Hitto ku en osaa tonne odotuspalstalle nyt kirjottaa ollekaa,tuntuu et sielt ei "tunne " ketää,tääl on nii tuttuu ja turvallista.

Ilona nukkuu töräytti viime yönä koko yön omassa sängyssä ku tavallaa siirtyy aamuyöstä miun vieree ja pitää koko loppu yön käsillään miun sormista kiinni.11h nukku putkeen velliannoksella 160 ml jota mie lantraan viel korvikkeella sillei et 180 ml kaikkiaan.Pelkkä velli saa vatsaväänteitä aikaan.

Pihal pakkasta melkei 20,vein tytön mei aittaan mis on patteri just plussan puolelle lämmittämäs,siel nukku kaikki kovat pakkasetki sillon ku sisäl sai vaa puolen tunnin pätkiä unta nukuttua.Saattaa nukkuu 4 tuntiiki ja sit mie oon iha vauhkona et jos itkuhälytin onki rikki ja hää vaa huutaa siel ja käyn varmistelee oven takana et kaikki kunnossa =)
 
5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:

- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
-Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm

Enpä oo taas mukamas "kerenny" käyä krjottelee, lukenut kyllä ahkerasti. Jospa sitä nyt tästä lähtien useemmin kävis myös jotain rustaamassa.

Tepalle hurjasti onnea salamatkustajasta, itellä on aivan järjetön vauvakuume ja tää ei varmaa hellitä ennen ku joskus sit saa Jadelle sisaruksia.

Mitäköhän muuta piti taas vaihteeks kommentoida, no jos nyt sit useemmin tulis kirjottelee ni vois jopa muistaa mitä piäis kommentoida.

Saatiin tänään neuvolasta lähete Hyvinkäälle, kun nuo Jaden jalat on eripituiset. Saa nähä kui kauan menee et sinne saa ajan. Mehän saatiin jo Imatralla lähete Lappeesen marraskuussa ja aika ois ollu viimekuussa. No toivotaan ettei toi jalkojen pituusero oo mitään vakavampaa...

Mutta tässä tän hetken kuulumiset, yritän tästä lähin ahkerammin kirjotella.

 
Ainiin, ja vielä yksi jota piti kommentoida; Kiva nähdä tossa neuvolakortissa noita vauvojen mittoja...Itse ensin vähän mietin, että laitanko ollenkaan noita, kun ollaan painossa oltu koko ajan niin paljon jäljessä...Jos pituuteen vertaa. Mutta "ilokseni" nyt huomasin, että ilmeisesti paino on pikkuhiljaa ottamassa pituutta kiinni. Tai siis ei olla ainakaan hännillä tossa, kuten koko muu vauva-aika ollaan oltu. Joo, sori, omaa napaa taas vaan.
 
mama-84 Me taas asutaan kerrostalossa, haaveiltais omakotitalosta, mutta luultavasti ostetaan rivitalo :) Omakotitalossa on ehkä liian isot kustannukset meille...Joo ja kauhea asuntokuume on kanssa jo hetken ollut :)
Toivottavasti meillä molemmilla käy hyvin asuntoasioissa :)

Olitteko tyytyväisiä hinta-arvioon?
 
schnuller
-Virtahepo & Tiia...............................8,470kg*65,2cm
-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-HappyHippo&"Sulo".........................7,980kg * 68cm
-Schnuller&Neitokainen.....................7,845kg * 67,5cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Inka85 & Elle...................................6,945kg * 61,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-hipuli & J...........................................6,740kg* 61,5 cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm


Nyt meilläkin siis 4kk neuvola käyty ja mitat lisätty listaan!Ihan sopusuhtainen tyttö.Lääkäri sanoi, että selvä atooppine ihottuma.Oli hyvä lääkäri ja tutki kaikki oikein tarkkaan.Sanoi että saa istuttaa jo sylissä pieniä aikoja, kun on niin hyvät lonkat.Saunaankin saa kuulemma viedä mutta ei löylyä heittää.Puuroa saa alkaa syömään aamuisin ja iltaisin.
 
schnuller
Tiktutar82:älä ole huolissaan niistä jalkojen pituuerosta!Ei oo montaa ihmistä, joilla jalat ois saman mittaiset täysin.Vai sanoivatko mihin voisi viitata?Ei varmaan ainakaan mihinkään vakavampaan.

May85 ja Mama-84:Niin se on kun perhe kasvaa niin alkaa kaipaamaan hieman isompaa kämppää.Mekin asutaan kerrostalossa.Tarkoituksena on alkaa nyt keväällä rakentamaan, mutta tätä kämppää ei siltikääön myydä pois.Mulla on kans aivan älytön talokuume!! :LOL:

Hyvinhän täällä vauvat tuntuu nukkuvan, jos 10-12 tuntiakin menee.Kyllä se on villi tunne, kun eka keran vauva nukkuu ilman yösyöttöä! =) Meillä se tapahtui tasan sen kerran, mutta muuten mennään yhdellä syönnillä yöt.Ei se mua yhtään haittaa, koska tämähän on ihan luksusta sen 2-3 yösyönnin jälkeen!Tuntuu vaan että tyttö kasvaa vaan niin kohisemalla, kun ei enää tartte maitoakaan niin tiheesti yöllä.....toisaalta se on ihana asia, mutta kaipaa myös sitä rääpälettä. =)

Kirjoittele Tepa tänne vaan niitä vauvakuulumisia!Siis uuden tulokkaankin osalta.
Tiedän tunteen, että ei voi väkisin kirjoittaa minnekään muualle.Mäkin olen tätä palstaa lueskellut koko raskausajan, ja sitten yritin alkaa seuraamaan lokakuisten palstaa synnytyksen jälkeen, kun raskaus vähän venähti.Mutta ei onnistunut alkuunkaan, kun siellä oli aivan "vieraat" ihmiset. :D

yonnazzz: Kaikkea niille ihmiselle tulee mieleen.Junia on kaunis ja erikoinen nimi.Nimiä löytyy vaikka kuinka paljon, mistä voisi alkaa väänteleen jotain muuta tai jotka jo itsessään tarkoittavat jotain muuta.Et kuule tiedäkään kuinka monta kertaa kun sisko on saanut kuulla, kun nimi on Anna.Tai mun kaveri, jonka nimi on Otso.


Iloista retkipäivää sinne vauvoille Särkänniemen suuntaan!
 
mama-84: Meille tulee se arvioitsija vasta huomenna. Mutta toivoisin että tästä nyt sais edes sen, mitä oon tästä maksanut. B)

Sitten hiukan asiaa kakasta; Eli kertokaahan "kokeneemmat"...Millasta sen vauvan kakan nyt kuuluisi olla, kun syödään pari kertaa päivässä sosetta? Musta tuntuu, että ton kakka on kauheen paksua...Siis ihan jo sellasta normaalia kakkaa...Oon ihan pihalla, kun nämä soseet ei oo niin kauaa ollut vielä mukana :LOL:
 
4kk neuvolakortti

-Virtahepo & Tiia...............................8,470kg*65,2cm
-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-HappyHippo&"Sulo".........................7,980kg * 68cm
-Schnuller&Neitokainen.....................7,845kg * 67,5cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Kristelle & K.....................................7,425kg * 65,0cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Inka85 & Elle...................................6,945kg * 61,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-hipuli & J...........................................6,740kg* 61,5 cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm

Meilläkin siis 4kk neuvola takana, ikää tosin jo viikko päälle. Mitat lisätty listaan. Kovasti täti kehui, että tyttö on kehityksessä edellä kun varpaat meni suuhun, jokelteli ja naureskeli ja kääntyy sekä pääsee hieman potkuttelemaan eteenpäin paljain jaloin ollessaan. Ei siis ainakaan vielä ole havaittavissa minkäänlaista liikkeellelähdön viivästymää lonkkaluksaatiohoidon takia =) Tyttö myös tarttuu leluun ja vaihtaa lelua kädestä toiseen, on osannut homman jonkin aikaa jo.

Saunassa tyttö on alaluteella ollut jo monesti mun sylissä ja hamuilee aina tissiä, kun on ihokontaktissa =) esikoinen on kova saunoja ollut jostain vuodenikäisestä, joilloin annoimme jo löylyissäkin oikein olla =)

Tikrutar, älä ole huolissasi etukäteen mahdollisesta pituuserosta. Hyvä, että pääsette ajoissa tarkistamaan asian, mikäli vaatii jotain hoitoa.

Vauvakuume
on mullakin, ei se ole mihinkään hävinnyt :eek: Mies vaan ei halua kolmatta, ainakaan vielä, jos koskaan :/ Noh, aika näyttää saanko pehmitettyä herraa ;)

Yonnazzz, teidän typyllä on mun mielestä tosi kaunis nimi. Erikoinen, mutta suuhun sopiva ja kansainvälinen. Kaikki nimet nyt ei mitenkään voi kaikkia miellyttää, makuasioita nämäkin. Mä en esimerkiksi voi mitään sille mielleyhtymälle, että parilla tämän palstapinon lapsilla on sellaiset nimet, jotka tuovat mieleeni ystävieni koirakaimat :D

Tsemppiä asuntoasioihin mamalle ja Maylle =) Me asutaan okt:ssa ja mulla ois jatkuvaa tarvetta saada tätä sellaiseksi kuin haluan. Nyt vaan on huono sauma tehdä remppoja, kun mies on työttömänä. aikaa siis olisi, mutta ei rahaa :kieh: On meillä sellasta pikkuhommaa vielä tekemättä, joita laitellaan kuntoon ja kevään projektina on salaojien uusiminen sekä pihan raivaaminen. Mulla nakuttaa takaraivossa unelma ihan uuden talon rakentamisesta, mutta sen aika ei ole vielä... :whistle: =)

Kristelle & K 4kk1vko
 
Noniin nyt on meidänkin kohdalta listapäivitetty

Virtahepo & Tiia...............................8,470kg*65,2cm
-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
yonnazz & Junia................................8,180 kg * 65 cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-HappyHippo&"Sulo".........................7,980kg * 68cm
-Schnuller&Neitokainen.....................7,845kg * 67,5cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Inka85 & Elle...................................6,945kg * 61,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-hipuli & J...........................................6,740kg* 61,5 cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm


Olis kyl paljon juttua, mut en nytmuista mikä oli se tärkein ja ei pysty nyt kirjottaa, kun tolla yhdellä neidillä on läheisyyskaipuu!


MULLA EI OO SEURAA PÄIVISIN! Mies aloittaa saikun jälkeen ens vkolla työt. MITÄ SIT TEEN? Länis-Helsingin suunnalta anyone?

Vauvakuumeesta Laitoin ton Quinnyn kopan tänään myyntiin. Mummo sattu olee käymässä ja kommentoi: "aiotteko nytmyydäton" "Mitä jos sattuukin "vahinko":D Naurettiin miehen kanssa ääneen et eiköhän noi 3 riitä. Miehellä siis 2 aikasemmasta liitosta ja meillä joka toinen vkonloppu. (jos ei joku tiennyt) Sit sanoinkin mummolle, et nyt laitto ajattelemaan :D
Mutkylmä luulen et mun lapsen teot on tehty. Miehelle kyllä kävis vielä toinen jos MÄ haluisin :D Mulla vaan on sellanen et haluisin tehdä itetytön kaa hirveesti kaikkea ja omistaa kaiken huomion sille. Meit on ollut 3 lasta ja äiti ei oo oikein koskaan duunin jälkeen jaksanut tehdä mtn meidän kanssa. Onneks on ollu mummit ja tädit yms.. Joten haluaisin viisastua vahingosta!

Tein myös kaiken eri tavalla kuin mummo ja mutsi, eli sain lapsen vasta 28-vuotiaana, kun ne on saanu 18-vuotiaana ja 16-vuotiaana. :D Yritän oppia virheistä!


Hiustenlähdöstä: Ei mulla oo vaanlähtenyt, päinvastoin, paljon tuuheammat ovat!?!?



MUOK. Sori noita välilyöntien puuttumisia, tää näppis on rikki ja välilyöntiä pitäs hakata ihan törkeen kovaa.
 
Mäkin voisin päivitellä meidän tytön kuukauden takaiset 4kk mitat tuohon taulukkoon :D
Meillä on painon nousun ja syömisen kanssa vähän ongelmia, tai siis Iina kyllä syö ja kasvaa, mutta vähän syö ja vähän kasvaa. Mutta kun on erittäin tyytyväinen lapsi, niin ei kai siinä sitten mitään. Neuvolassakin todettiin, että seurataan, mutta niin on tuo meidän esikoinenkin melko laiha kaveri.

4kk neuvolakortti

Virtahepo & Tiia...............................8,470kg*65,2cm
-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
yonnazz & Junia................................8,180 kg * 65 cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-HappyHippo&"Sulo".........................7,980kg * 68cm
-Schnuller&Neitokainen.....................7,845kg * 67,5cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Inka85 & Elle...................................6,945kg * 61,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-hipuli & J...........................................6,740kg* 61,5 cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm
-PuPu & Iina......................................5,750kg * 63 cm

Äh, tänään olis tosi upee pakkaspäivä, mutta pakkasta on -17'c joten sisäpäivää vietetään, vähän aamusella käytiin kaupassa ja siinä ohessa sitten lasten kanssa vähän haukattiin raitista ilmaa.
Molemmat nukkuu vielä päiväuniaan, mutta kaipa kohta peräjälkeen herää.

yonnazzzin tytöllä on kyllä kaunis nimi!

Hiustenlähtö mulla oli pahimmillaan vielä tuossa kuukausi takaperin, nyt on alkanut jo karvan tippuminen tasoittumaan. mutta hirveesti lähti, aina on ollu melko paksu tukka, mutta nyt väheni puoleen tuo päässä roikkuva hiusten määrä. Siltikin kun kävin pitkän tukan leikkauttamassa lyhyemmäksi (olkapäille) niin kampaaja kyllä päivitteli paksua tukkaa.. tiiä mihin yksi hiuksiseen sitten mahto verrata :kieh:

*muoks..
 

5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:

- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- O&O+rinsessa..................8,160kg * 69,0cm * 43,3cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
-Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm

Siellä on nyt meidänkin neuvola päivitys.
Neiti sai toisen rokotteen ja oli tosi reipas, pikkasen tuli itku ku neula laitettii jalkaa mutta nopeesti rauhotuttii ku oli pisto ohi.

En oo kummemmin koneelle kerinnyt kun on ollu muutto tässä päällä ja vihdoin saatu jonkun verran tavaroita paikoilleen, vielä ois vaikka kuinka paljon laitettavaa mutta energiat on vaa vähän hukassa =)

Pitäis jaksaa vääntää lasagnea ruuaksi ku ukko tulee töistä kotiin, mutta eipä oo paljoo kuulunu vielä ukostakaan että millon lie taas töistä pääsee lähtemään.
Mutta nyt on taas mentävä. Palailen taas kun koneen ääreen istahdan :D :wave:

O&O+rinsessa
 
4kk neuvolakortti

Virtahepo & Tiia...............................8,470kg*65,2cm
hanjuu & tyttö..................................8,8250*65,8cm
-Zeny & Arttu....................................8,230kg * 64,5cm
yonnazz & Junia................................8,180 kg * 65 cm
-Pimmeepulla & tyttö........................8,100kg * 64.5cm
-Olkkis74 & Arttu...............................8,050kg * 69,5cm
-HappyHippo&"Sulo".........................7,980kg * 68cm
-Schnuller&Neitokainen.....................7,845kg * 67,5cm
-J84 & Samu......................................7,754kg * 64,5cm
-Nuppu..............................................7,745kg * 67 cm
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Tiia & Ville .......................................7,530kg * 65,4cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
-Inka85 & Elle...................................6,945kg * 61,5cm
-Cummastelija & Erica.......................6,870kg * 62,5cm
-Mama & Stella..................................6,775kg * 63,5cm
-hipuli & J...........................................6,740kg* 61,5 cm
-Helinä83 & Venla.............................6,560kg * 63,6cm
-May85 & Poika.................................6,410kg * 66 cm
-PuPu & Iina......................................5,750kg * 63 cm

Lisäsin minäkin 4 kk -neuvolan strategiset mitat listaan, vaikka harvoin pääsen kommentoimaan keskustelujanne. Tokaksi päästiin :)

hanjuu :heart: tyttö 4kk 1vk 3pv
 
May85: Meil on ollut Stellan kans koko ajan kauheet paskomisvaivat... tai siis ku sitä ei oikeen tuu!!! Nyt käyttöön otettiin vihdoin mallasuute, ku tytsy paskoo käpyi!! Tai ainaki yht kovii kikkaroi ja huomaa oikee kui vaikeeta se on!!! :| (meijän äitin sanoja lainaten: Ei sullakaa hyvä olo olis, jos yrittäisit paskantaa kuusen käpyi ja viel vastakarvaan)!!!
 

5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:
-Pimmeepulla & typy.........8,550kg * 66.5cm * 45 cm
- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- O&O+rinsessa..................8,160kg * 69,0cm * 43,3cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
-Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm

No niin lisäsin typykän 5kk neuvola tiedot. Paino ja päänympärys menee vielä yläkäyrällä, mut jo tasoittumaan päin. Toinen yhdistelmärokotekin saatiin, eikä neiti sitä taaskaan ees huomannu, toivottavasti ei tuu mitään jälkimaininkeja siitä. Täällä tää tapaus ei kovinkaan liikunnallinen ole, kaks kertaa käntyny mahalleen, eikä ryömimisestä tietoakaan. Sorminäppäryys sen sijaan parempi, on aika haka jo pyörittelee leluja :)!
Nyt voi sit alkaa jo kiinteitä maistelee, tähän asti rm menty, voi alkaa potun keittoon!

*en kovin hyvä vielä tässä palstailussa niin saattaa olla jos jonkinmoista tummennusta ja alleviivausta :kieh: *
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä