**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa



Tämä on jakautuneiden jatkopino Syyskuun Sydäntenmurskaajien ketjusta. Eli meillä on ollut LA siinä syyskuulla 2009
Tervetuloa keskusteluun, muutkin syksyisten vauvojen äidit!

Syyskuun Sydäntenmurskaajat keskustelemassa::

Roona82 27v & Vili s.21.8.09 Esikoinen. Tampere
Vivid 24v & Luka s.26.8.09 Esikoinen. Tampere
Hiljaisuus & "tytylä" s.29.8.09 Kolmas. Oulu
tyttönen & "prinsessa" s.3.9.09 Kakkonen
jooseppi & Alexandra s.4.9.09
esmeralda- & Veetu s.5.9.09 Kakkonen. Kuopio
odottava ja onnellinen 21v & "rinsessa" s.6.9.09 Esikoinen. Helsinki
Usvatähti 32v & "neiti" s.6.9.09 Oulu
mama-84 25v & Stella s.8.9.09 Rauma
Tikrutar82 & Jade s.8.9.09 Esikoinen. Järvenpää
ViiVi09 25v & "poitsu" s.090909 Esikoinen. Riihimäki
Naksos & "Miina" s.090909 Neljäs.
olkkis74 & Arttu s.10.9.09 Kakkonen. Vantaa
zeny 21v & Arttu s.11.9.09 Kakkonen. Kuopio
Cummastelija & Erica s.11.9.09 Esikoinen.
MillionNights-82 & Sanni s.13.9.09 Viides. Mustasaari
Helinä83 & Venla s.13.9.09 Esikoinen. Tampere
Rimpulakissa & "Tyttö" s.14.9.09 Kakkonen.
Rosehip & "Typykkä" s.14.9.09 Esikoinen.
Nuppu09 & Kielo s.15.9.09 Viides. Hyvinkää.
Miimumaija 23v & Kaapo s. 15.9.09 Esikoinen. Helsinki
uneksija85 23v & Nooa s.15.9.09 Esikoinen. Tampere
ElämänIlo3 & "Typynen" s. 16.9.09 Kolmas. Oulu
Kerttuneiti & Vilgot s.17.9.09 Esikoinen. Tampere
HappyHippo & "Sulo" s.19.9.09 Esikoinen. Tampere
Anu-Marika 30v & poika s23.9.09 Esikoinen. Espoo
Jellona84 25v & Samu s.24.9.09 Kolmas. Orivesi
Micade 32v & "Ukko-Pekka" s.26.9.09 Kolmas.
hipuli09 & tyttö s.30.9.09 Lahti
inka85 24v & Elle s.2.10.09
dindei 22v & Mico s.2.10.09 Esikoinen. Espoo
Virtahepo 26v & tyttö s.2.10.09 Kolmas. Lahti
Kristelle 25v & "Sammakkoprinsessa" s.3.10.09 Toinen. Pori
ninja85 & Pikku-ukko s.6.10.09
yonnazzz & Tyttö s.8.10.09 Helsinki

Etusivun soppaa hämmentää Roona82...
Ja laittakaa mulle yksityisviestiä: jos vakkaripalstaajana haluat nimesi ja esittelyn ylläolevaan listaan!



Syyskuun Sydäntenmurskaajat löytyy myös FACEBOOKISTA
Laittamalla yksityisviestiä [oman sähköpostiosoitteesi] nimimerkille Usvatähti [ryhmän perustaja], niin sut voidaan kutsua jengiin, koska se on siis salattu. Multa voi toki myös kysellä lisää..

Tampereen seudun syksyiset mammat ovat treffailleet, ja myös meillä on oma FB-ryhmä. Jos löytyy kiinnostusta, lisätietoja allekirjoittaneelta, tai ryhmän perustajalta, joka palstailee nimimerkillä Vivid.

Myös pääkaupunkiseudun äidit ovat alkaneet järjestäytyä, eli Facebookista löytyy myös ryhmä syksyisille pk-mammoille. Lisätietoa nimimerkiltä yonnazzz !

Linkit edellisiin keskusteluihin:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505277 [Syyskuun pino odotuspuolelta]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1515392 [Syyskuu]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1531622 [Lokakuu]
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1557573 [Marraskuu]

Että näin.

Ja ihan tippa tuli itellä linssiin, kun löysin tämän pinon: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1271654,25

Odotusajan pinot löytyy helpoiten, kun avaa ton linkin tonne syyskuun pinoon odotuspuolelle, ja sen aloitusviestissä on linkitetty joka kuukauden keskustelut.

- Roona82 & Vili09 -
 
Tuskinpa nuo neuvolan suositukset mitään mielivaltaisia on. Eiköhän ne ihan perustu tieteellisiin tutkimuksiin ja tieteessähän hienoa on se, että se on itseään korjaavaa ja uudistuvaa. Sikspä ne suosituksetkin saattaa muuttua. Mut tokikin ne on vaan suosituksia ja kukin tekee sitten kuten parhaaksi näkee. Jokainen äiti kuitenki tuntee parhaiten sen oman lapsensa.

Silmien pyyhkimisestä veikkaan, että siks kantsii putsata ulkonurkasta sisänurkkaan, ettei mahdollisesti kyynelkanavasta tuleva rähmä tai muu erite leviä sitten pitkin silmää, jos pyyhkii sisänurkasta ulkonurkkaan. Tai näin aattelisin. :)

Me varmaan alotellaan kiinteet sitten lähempänä puolta vuotta, kun ajattelin kuitenki imettää pitkään. Ehtiihän noihin oikeisiin ruokiin tutustua loppuelämän, mutta imetysaika on kuitenki loppupeleissä tosi lyhyt, vaikka täysimettäis sen puolikin vuotta. Oon muuten maistellut nyt parina päivänä imetysteetä sen takia, että siinä on fenkolia, joka kuulemma saattais auttaa vauvan ilmavaivoihin ja vähänkö on ollu tissit aamuisin täynnä ja kipeet. :eek: En tiiä onko sattumaa vai lisääkö toi tee oikeesti maidontuotantoo jotenki.

Jooseppi, tuli mieleen teidän tytön masuvaivoista, että ootko kokeillut muita maitohappobakteereita ku relaa? Entä ootko kokeillu niin, että säkin otat samoja maitohappobakteereta ku mitä annat vauvalle? Kuulin, että maitohappobakteerien vaikutus tehostuis, jos imettävä äiti ottais samaa valmistetta.

Meillä tosiaan vaunuvaatteina näillä keleillä normaalit sisävaatteet, tänään oli body ja sukkikset, äitiyspakkauksen merinovillahaalari ja makuupussi, tai sellanen unimakuupussi, jossa on huppu ja hihat. Ja toki kypärämyssy ja joku pipo. Musta tuo ä-pakkauksen villahaalari on tosi hyvä, ihan parhaita vaatteita tossa pakkauksessa. Se unihaalari on kans ihana, mutta jäi aika nopeesti pieneksi tytölle. :/

Schnuller, meillä pestään tytön hiukset Avecydillä, mut muuten vaan laitetaan kylpyveteen muutama suihkaus ceridal-öljyä eikä käytetä muita pesuaineita. Tytskyllä on niin paljon tukkaa, että se on pakko pestä jollain, ettei päänahka karstoitu liikaa. Perusvoiteella rasvaillaan, jos iho on kuiva ja samaa voidetta käytän päänahan karstan rapsutteluun.

Mut nyt tyty kainaloon ja kattoo telkkua. Kohta alkaa so you think you can dance, jei!

Kiitos Roonalle uudesta pinosta ja hauskaa vauvamiittiä Tampereen mammoille!! :)
 
Kylpyveteen ei ikinä laiteta mitään öljyjä. Pestään (ei jokakerta) vauvapesulla tukka ja kaikki taipeet. Ja kylvyssä/suhkussa käydään kaksi kertaa viikossa. Eikä sen kummemmin rasvaillakkaan kun tehdään vauvahieronta joka ilta kylmäpursitetulla luomu auringionkukkaöljyn ja luomu oliiviöljyn sekoituksella.

Kaapolle puen vaunuihin sisävaatteiden päälle (esim body ja potkarit) paksut sukat/villasukat ja käsiin paksut tumput, teddykarhuhaalari (vastaa ehkä fleecehaalaria) ja nuttu ja huppu. Näillä varusteilla nukkuu sitten äitiyspakkauksen makuupusissa ja vaunuissa on pohjalla vielä lampaantalja. Kylmemmillä ilmoilla sitten väliin villahaalaria, hupparia yms.

Mä eilen kirjoittelinkin vaateutuksesta katoreppuun. Eilen oli tämä sama setti päällä kun oltiin ulkona ja kirppiksellä kantorepun kanssa. Oltiin molemmat aivan hikisiä..

Samoin mietiskelin sateenvarjorattaita tulevalle matkalle. Oliskos jollain kokemusta sellaisista? Kaapo olis matkalle lähtiessä ~4-5kk. Kyllä niistä rattaista varmaan saa sitä selkänojaa sen verran kallistettua että sen ikäisellä on hyvä olla niissä, vai?????

Kävin tänään viemässä kellariin 3 isoa kassillista pieneksi jääneitä vaatteita ja pussillisen liian pieniä tuttipulloja!!!!

Meillä on ekaa kertaa käytössä uus itkuhälytin. (Kaapo nukkuu partsilla ekaa kertaa). Ärsyttävä kun siinä on sellainen lämpötilahälytin ja se piippaa kokoajan vaikka se näyttää 15c !!
 
Kiitokset Roonalle taas uudesta pinosta =)
Meillä esikoinen joutui sairaalaan, sikainfluenssan takia:( Koska Turussa ei riittäneet rokotteet, joten totta kai se iski tyttöön!
Tyttö oli todella kuumessa, ja voi tosi huonosti sitä oli kamala katsoa, kun raukka kärsi :'(
No piti tulla sairaalasta välillä pois, kun lääkäri käski, joten Jutan kanssa kotona ollaan, mies on siellä, itselläni onkin se rokotus joten minuun se ei tartu, ja miehellä olikin se.
Toinen lapsi onkin sisarellani hoidossa, joten hän on turvassa.
Jutan kanssa täällä ollaan nyt ja yritetään rauhottua, pitää vain yrittää olla normaalisti, ettei se tartu Juttaan.
Mutta nyt heissan

Aamutaivaanranta& Jutta
 
Moikka,

Kiitos Roona taas uudesta pinosta toi tanssiva joulupukki on ihan ykkönen.
Ottakaa ihmeessä kuvia teen tapaamisesta on kiva ku ootte jaksaneet pitää yhteyttä.

Aamutaivaanranta: toivottavasti teillä tullaan pian terveeksi ja voimia koko perheelle :hug: Minkä ikäinen teidän esikoinen on?

Rosehip: kerropa tosta teestä lisää? mistä saa? mä kans täysimetän ja tytöllä niitä masuvaivoja. en ole itseasiassa ajatellut et voisinhan tottakai itsekin ottaa noit reloja. En ole muita tippija kokeillut. Meillä tuo massuvaivat johtuu myös siitä et kakkaaminen tapahtuu 5-6 pvän välein ja masu on täynnä ilmaa koko ajan mm. hotkimisen vuoksi

Tissien kipeytymien alkaa onneks pikku hiljaa helpottaa. TUo meidän tyttö on löytänyt ikenet ja välillä nappaseekin oikein kunnolla ja pari kertaa on ollu jo tissi verenpurkaumalla :LOL:

Jooseppi & Alexandra pian 3kk :heart: huh et aika menee nopeasti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamutaivaanranta:
Kiitokset Roonalle taas uudesta pinosta =)
Meillä esikoinen joutui sairaalaan, sikainfluenssan takia:( Koska Turussa ei riittäneet rokotteet, joten totta kai se iski tyttöön!
Tyttö oli todella kuumessa, ja voi tosi huonosti sitä oli kamala katsoa, kun raukka kärsi :'(
No piti tulla sairaalasta välillä pois, kun lääkäri käski, joten Jutan kanssa kotona ollaan, mies on siellä, itselläni onkin se rokotus joten minuun se ei tartu, ja miehellä olikin se.
Toinen lapsi onkin sisarellani hoidossa, joten hän on turvassa.
Jutan kanssa täällä ollaan nyt ja yritetään rauhottua, pitää vain yrittää olla normaalisti, ettei se tartu Juttaan.
Mutta nyt heissan

Aamutaivaanranta& Jutta
Pakko kommentoida..meillä myös pimu sairastui sikainfluenssaan ja sen jälkeen minäkin, mutta mikä kurjinta myös miehellä oli sama juttu vaikka onkin rokotettu (sairastuessan oli rokotuksesta yli 4 viikkoa) ..joten pöpö voi silti iskeä vaikka on rokotus...!!!!!
:headwall: :$

ja kun kerran yhdellä perheen jäsenellä on todettu tauti niin eiköhän se kierrä sitten koko perheen..rokotuksista huolimatta..toivotaan tietysti ettei näin käy mutta kertoimet on kyllä aikas huonot.. :hug:
 
Moi! Mahtuiskohan mukaan vielä yksi syyskuussa syntyneen pojan äippä? Itse olen 28-vuotias ja Tampereen seudulla asustellaan. Esikoispoika siis syntyi 19.9.2009. Olen aina silloin tällöin käynyt lukemassa tätä palstaa ja täytyy sanoa, että olen saanut täältä hyviä vinkkejä moneen asiaan. Nyt sitten vihdoin ajattelin itsekin tänne kirjoittaa.

Itseänikin kiinnostaisi tuo imetystee, josta Rosehip mainitsi. Mitä se siis on nimeltään ja mistä sitä saa? Kaikki vinkit maidon lisäämiseksi tulee tarpeeseen, meillä siis osaimetyksellä mennään. Tuntuu vaan ikävä kyllä siltä, että korvikkeen määrää on jatkuvasti lisättävä, että poika saadaan kunnolla ruokttua...tällä hetkellä korviketta menee n. 300-400ml/vrk. Mielellään imettäisin vielä jokusen kuukauden, ainakin näin korvikkeen rinnalla.

Toinen asia, josta kaipaisin tietoa/mielipiteitä on kantoreput.Itseäni houkuttelisi kovasti Manduca.Ne joilla se on, oletteko olleet tyytyväisiä? Viihtyykö vauva siinä hyvin?

HappyHippo& "Sulo"
 
Kiitos Roonalle pinosta ja HappyHippo tervetuloa.

Nyt se sitten loppui, siis imetys. 15milliä tuli vaikka lypsin ja lypsin ja lypsin. siis yhteensä kummastakin tissistä. Eli täällä olisi Aventin rintapumppu myynnissä ja siihen sopivia pulloja! Joka kerta ennen pullosta antoa olen syöttänyt molemmat tissit, mutta nyt saa imetystukisivusto kyllä mennä sanonko minne. Ei tule enempää niin ei tule. En viitsi enää raivostuttaa tyttö ja antaa tyhjää tissiä.
Puhuin kaverin kanssa ja sain purettua vähän turhautunutta oloa, kun olin tietenkin miettinyt, että imetän kauan jne jne...
Nyt mennään sitten vaan pullolla. Ja ei kiitos mitään imetyskritisointeja. Omalla tavallaan paska fiilis muutenkin.
Tyttö on ihana ja tajunnut kääntyilyn. Rotavirusrokote (se litku) aiheutti meille viikon painajaisen. Itkua, huutoa ja hammasten kiristystä.

ARVATKAAS MITEN TYTTÖ NUKKUI VIIME YÖN!? 21-4.30
Muutenkin kyllä nukkuu upeasti!

Mulla olis Tricot Slen kantoliina myynnissä,punainen väriltään. En oppinut oikein tota kantoliina jutskaa, reppu on meidän mieleen enemmän.

HappyHippo Meillä oli Muumimaailmassa vuokrattavana noita Manducan reppuja ja kyllä ne olivat ihan parhaita kaikin puolin. Kokeneemmat voi kertoa lisää. Itse olisin ostanut sellaisen jos olisin raaskinut.

Meidän tytöllä on muuten nykyään 62-68 vaatteita! 56 ei vaan enää mene.
Ainii :D Anoppi oli ostanut Saksan reissulta hirveän väärän vaatteita muksulle. Oli sitten ajatellut ostaa VÄHÄN isompia, kokoa 80..... Menee hetki aikaa ennenkuin ne menee päälle ja kaiken lisäksi meillä on sen kokoisia tyttöjen vaatteita jätesäkillinen miehen nuoremmalta lapselta, mitä olen sille tänne meille ostanut miehen kanssa. Mutta kiitollinen toki olen. olisin vaan kaivannut vaatteita kokoa 68-74 :D

Ainiin ja tatuointi otettu Voin paljastaa sen ja nimen nyt kun ristiäisetkin on sunnuntaina, eli tässä, ELi tytönnimeksi tosiaan tulee JUNIA ADELE. Tatuointi on siis tuossa kyynärvarressa, kun sitä ei oikein huomaa tosta kuvasta!


 
Voi paska paska paska paska, Kaapo on nyt kipeä :/ :( :|

Kauhea nuha poloisella ja yskii ja pärskii niin ettei saa nukuttua. Mä olen saanut jopa 1,5 unta, kun yö on mennyt kuunnellessa korvatulppien läpi toista.

Kuumetta ei onneksi ole (kop kop kop). Ollaan oltu höyryä hengittelemässä ja poika on ainakin rentoutunut siitä vähän ja jaksaa välillä hymyillä. Tykkää kuunnella suihkun pauhausta ja äidin laulua.

Niitä keittosuolatippoja meillä EI tietenkään ole, eikä sitä nenäfriifaakaan, joten koitetaan jotenkin selvityä aamuun..

Mä poden kamalaia tunnontuskia, että onko Kaapo vilustunut kun nukutin sitä partsilla 15-17.30. Kävin välillä kokeilemessa poskia ja niskaa, niska oli ihan lämmin, mutta posket vähän viileät. Ja muuten tuntui enemmään kuumissaan kuin kylmissään olevalta kun otin hänet sisälle.... :/

yonnazzz, onnea tatuoinnin ja työn nimen johdosta :D
 
Miinumaija meillä oli tollaista flunssaa melkein 2 vkoa. Joka aipanvahdon yhteydessä laitettiin keittosuolatippoja ja imettiin nenäfridalla.Ja höyry hengitettiin kokoajan. Lopulta ei tullut mitään, mutta yskä jatkui. Ostettiin ilmankostutin, kuntää talo on ihan uus (rak. 09/09) ja ilmanvaihdon takia aika kuiva huoneilma. SE AUTTOI! No lastenlääkäri antoi kyllä samat ohjeet, mutta oltiin jo tehty ne :D ÄLÄ PODE HUONOA OMATUNTO: Lääkäri sanoi, että tollainen ei tule vauvoille vilustumisesta! Meillä se tuli miehestä, kun oli kipeä!

Ainiin, tää nukkui taaskin 22-05.45!!!!!
 
miimumaija meilläkin Ville tuli kipeeks reilu kk sitten kun mä olin kipee. Ja samalla tavoin yöllä eikä myöskään ollut nenäfridaa tai tippoja. Se yö oli ihan kauhee, nukkui pieniä pätkiä ainoastaan mun kainalossa niin että pää oli mun käsivarren päällä. Eli ymmärrän ton härdellin määrän. tsemppiä ja toivottavasti poika paranee nopsaan :flower: mulla ois muuten kirjotettavaa kun kyselit kokemuksia sateenvarjorattaista mukana reissussa.. kirjotan illalla tai huomenna, nyt ei ehdi

kohta lähdetään viettään pikkujouluja, sitä ennen haetaan vielä emännälle tuliainen =)

ihanaa joulukuun ensimmäistä päivää kaikille! :flower: =) me avattiin vauvan kanssa yhdessä joulukalenterin eka luukku, vaikka tuo pieni ei siitä vielä taida mitään ymmärtääkään =)
 
Huomenta!
Täällä ristiäiset takana, neiti päätti sitten huutaa koko kastetilausuuden. Oli siinä kummilla keksimistä miten sais neidin hiljaiseksi :LOL: muuten ristiäiset oli ihan meidän näköiset. Mutta kiva kun ovat ohitse ja neidillä nimi!

Tänään oli mun jälkitarkastus ja kaikki oli ok. Nyt sitten sain minipillerit. Saa nähdä mitenkäs niitten kanssa käy, että sopiiko mulle jne.

ulkona nukuttamisesta meillä neiti nukkuu niin huonosti vaunuissa, tai nukkuu hyvin jos niitä vaan työntelis. Mutta heti kun vaunut pysähtyy niin huuto alkaa. '
Vaunuihin oon laittanut nollakeleillä bodyn ja housut, sitten semmonen karvanen nallepuku. Pipo, sukat ja lapaset. Vaunuissa on äippäpakkauksen makuupussi. Hyvin on tarennu.

Mä niin toivoisin että meidän neidillä noi vatsaväänteet loppuis kokonaan, tuntuu että sen takia neiti ei hymyile kun tosi harvoin. Yleensä aamuisin hymyilee, mutta ei muuten. Kyselinkin jo neuvolasta että milloin pitää olla huolissaan jos ei hymyjä tule, niin kuulema jos vauva on kolmikuinen. Pitää vaan malttaa siis odottaa, mutta mikä ihanempaa kun hymyilevä lapsi :)

Inhottava ilma, ei kyllä tee mieli liikkua minnekkään. Tulis jo lunta, tuntuis edes joulukuulta. Ajatelkaa kohta on JOULU!!

ja vaikea kuvitella että on vuosi siitä kun meijän vauvelit sai alkunsa :heart: Niin se aika rientää..
 
Miimumaija, nyt on niin paljon kaikkea flunssaa liikkeellä, että sehän on voinut tulla mistä vaan. Se nenäfriida on tosi hyvä ja kun laittaa keittosuolatippoja nenään ennen kuin sillä imee, niin lähtee tosi hyvin räät liikkeelle. Pikaisia paranemisia pikku-Kaapolle ja jaksamista äidille!

HappyHippo, tervetuloa mukaan! Tuo tee, jota oon nyt juonut on Frantsilan Vauvanilo -nimistä luomuteetä. Ihan hyvää mun mielestä, sellaista yrttijuomaa. Maidoneritystähän parhaiten lisää ja pitää yllä vauvantahtinen imetys, mutta voihan noita tee- ja ykkösolutjuttujakin kokeilla.

Manducassa
en oo edelleenkään saanu tyttöö viihtmään 3 minsaa pidempään. Ehkä vielä joku päivä...
 
Moikka,

nyt on joulupukkia kerrakseen :LOL: ja on tosiaan joulukuu???? mihin tää aika on mennyt just sain tietää et odotan :eek:

Miinumaija toivottavasti paranette pian.

Tänään oli tosiaan neuvola. Tyttö kasvaa tosi hyvin hyvin pelkällä rintamaidolla.
Painoa kertynyt 6245g (3918g), pituus 61 cm (48cm) ja pipo 41,6 cm (35,1)
kyselin tänään noista soseista neuvolatätiltä ja sanoi et on varmasti hyvä ajatus aloittaa noita soseita niin saa sen masunkin toimimaan paremmin ku siel on mitä pykää ulos :LOL: Oli kiva kuulla et oli mun kanssa samaa mieltä.

tyttö oli tosi väsynyt neuvolassa ku on tottunut nukkumaan tonne kahdeksaan tai jopa puoli kymmeneen saakka. rokotteesta ei ole tullut ainakaan vielä mitään. Huoh! kädet ristissä ettei tulekaan.

Mites te jotka olette antaneet nyt noita soseita niin millaisia määriä olette antaneet? Täti sanoi et voi mennä 0,5 dl-1dl. Ajattelin kyl alkaa hiemna pienemmällä annoksella niin vatsakin hiukan tottuu noihin ruokiin.

Nyt imuri käteen ja sitten kauppaan.

Jooseppi & Alexandra
 
schnuller
Kovasti voimia kaikille, jotka ovat kipeinä, tai joiden pikkuiset ovat jonkun taudin saaneet!Ajatuksessa ollaan mukana, ja toivottavasti paranette pian!

Mä uskon, että meillä on niin ohkaseksi kulunut tuo vanupuku, että ei sillä lämpöarvoa hirveesti ole.Siksi vaatii sen villapuvun ohuen sinne alle, jotta tarkenee.Yhdessä ne vastaa varmaan sellaista uutta vanupukua tai teddypukua.Meillä on kaikki vaatteet jo moneen kertaan kierrätettyjä.Mitään ei ole ostettu uutta.Vanhin paita on mun serkun vanha, joka on kohta 40v. =)
Täällä on kans maailmanlopun ilma.Tuulee kauheesti ja sataa vettä.

Just eilen pääsin kaverille kehumaan kuinka meidän vauva on aika alusta lähtien nukkunut päiväunet 12-15, mutta eiköhän eilen just alkanut kätiseen ensimmäisen kerran kun laitoin parvekkelle vaunuihin.Suostui nukkumaan vaan 1h siellä ja sitten piti päästä sisään.Ja kun vaunut olin nostanut sisään, niin sitten nukahti uudelleen niihin tyytyväisenä. |O

Mä odottelen kans kovasti, että päästään tässä kuussa kokeilemaan soseita.Pääsee miksaileen sitten kaikkia kasvissekoituksia.Mä olen kuullut kans paljon hyvää tuosta imetysteestä.Olen nähnyt sitä luontaistuotekaupassa.Myös kotikalja on kuulemma hyvä edistämään maidontuotantoa.

Meillä on BabyBjörnin kantoreppu.Olen koettanut sitä kaksi kertaa ja kummallakaan kerralla ei ole ollut oikein suosittu.Meidän tyttö ei tykkää olla nuin ahtaasti, kiinni minussa.Kapalointikin on out.

Jännää huomata kuinka vauvankin mieltymykset muuttuu.Meidän vaavi ei millään halunnut alussa, että sitä kannetaan pystyasennossa, esim.olkaa vasten.Nyt taas ei mikään muu asento kelpaakaan.

Onko mitään ihanamman näköistä kun toinen on syömässä ja sitten kun sitä katsoo ja hymyilee, niin hymyilee takaisin, niin että maidot alkaa valumaan suupielistä rinnuksille. =)

Koetettiin ensimmäisen kerran nukuttaa vaavia eilen niin, että laitettiin se vaan valveilla sänkyynsä, tutti suuhun ja peitto tiukasti ympärille.Sitten kun tutti tippui ja itku alkoi niin käytiin vaan kohentaan peittoa ja palauttamassa tutti suuhun.Siihen nukahti sitten itse tunnin jälkeen.Mies sanoi aamulla, että tuota aletaan koettamaan muulloinkin.
Miten teillä muilla nukahdetaan?
 
Moikka

Meidän esikoinen on 5.vuotias
Kyllä tiedän sen, että rokotus ei suojaa kokonaan tautia!!
Minulla oli synnytyksen jälkeen seuraavana viikkona EHKÄ sikainfluenssan lievempi versio, miehellä se on ollut ja silloin mies oli eristyksissä.
Joten meillä on ollut paitsi kakkosella ja Jutalla.
No mutta asia sikseen, yritän elellä normaalisti, ja kaikilla on mielipiteet.
Jutan kanssa vietetty kahden kesken aikaa kotona, käytiin kaupassa, katottiin telkkuu, oltiin lenkillä ja koitettiin olla normaalisti.
Nyt lähen koirien kans ulos ja toki jutta täytyy ottaa mukaan:)
 
HEISSULI VEI!

Se on nyt sitte pörähtäny joulukuu käyntii:D
Tää aika vauvan kanssa on mennyt hurjan nopeesti, et ite ei pysy oikee perässä
Meillä jotenki toi nukkuminen onnistuu sit taas parhaite vaunuissa, yleensä mennää lenkille päiväunien aikaan jolloin tyttö simahtaa aika nopeesti.
Mekin ollaan koitettu tota valveilla laitetaan sänkyyn ja peitto päälle onnistuu aikast hyvin =)
Nyt esikoisen tanssiesitystä kattomaan(harrastaa satubalettia) saahan nähä mitä Emma tykkää, heissuli vei:D

VempulaVimpula&Emma
 

Yhteistyössä