**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa



Siinä neljä kappaletta sydäntenmurskaajia!!! Kyllä oli kuuma ja meteliä! 9 vauvaa meitin olohuoneessa... Harvassa oli hiljaiset hetket. Palailen sit kun on enemmän aikaa kirjoitella. Hauskat oli pikkujoulut!

Vasen ylänurkka Vili
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Kovasti voimia kaikille, jotka ovat kipeinä, tai joiden pikkuiset ovat jonkun taudin saaneet!Ajatuksessa ollaan mukana, ja toivottavasti paranette pian!

Mä uskon, että meillä on niin ohkaseksi kulunut tuo vanupuku, että ei sillä lämpöarvoa hirveesti ole.Siksi vaatii sen villapuvun ohuen sinne alle, jotta tarkenee.Yhdessä ne vastaa varmaan sellaista uutta vanupukua tai teddypukua.Meillä on kaikki vaatteet jo moneen kertaan kierrätettyjä.Mitään ei ole ostettu uutta.Vanhin paita on mun serkun vanha, joka on kohta 40v. =)
Täällä on kans maailmanlopun ilma.Tuulee kauheesti ja sataa vettä.

Just eilen pääsin kaverille kehumaan kuinka meidän vauva on aika alusta lähtien nukkunut päiväunet 12-15, mutta eiköhän eilen just alkanut kätiseen ensimmäisen kerran kun laitoin parvekkelle vaunuihin.Suostui nukkumaan vaan 1h siellä ja sitten piti päästä sisään.Ja kun vaunut olin nostanut sisään, niin sitten nukahti uudelleen niihin tyytyväisenä. |O

Mä odottelen kans kovasti, että päästään tässä kuussa kokeilemaan soseita.Pääsee miksaileen sitten kaikkia kasvissekoituksia.Mä olen kuullut kans paljon hyvää tuosta imetysteestä.Olen nähnyt sitä luontaistuotekaupassa.Myös kotikalja on kuulemma hyvä edistämään maidontuotantoa.

Meillä on BabyBjörnin kantoreppu.Olen koettanut sitä kaksi kertaa ja kummallakaan kerralla ei ole ollut oikein suosittu.Meidän tyttö ei tykkää olla nuin ahtaasti, kiinni minussa.Kapalointikin on out.

Jännää huomata kuinka vauvankin mieltymykset muuttuu.Meidän vaavi ei millään halunnut alussa, että sitä kannetaan pystyasennossa, esim.olkaa vasten.Nyt taas ei mikään muu asento kelpaakaan.

Onko mitään ihanamman näköistä kun toinen on syömässä ja sitten kun sitä katsoo ja hymyilee, niin hymyilee takaisin, niin että maidot alkaa valumaan suupielistä rinnuksille. =)

Koetettiin ensimmäisen kerran nukuttaa vaavia eilen niin, että laitettiin se vaan valveilla sänkyynsä, tutti suuhun ja peitto tiukasti ympärille.Sitten kun tutti tippui ja itku alkoi niin käytiin vaan kohentaan peittoa ja palauttamassa tutti suuhun.Siihen nukahti sitten itse tunnin jälkeen.Mies sanoi aamulla, että tuota aletaan koettamaan muulloinkin.
Miten teillä muilla nukahdetaan?
Meillä oltiin opittu vähän liian hyville tavoille..eli tuollaisessa pyörillä liikutettavassa sängyssä heijattiin uneen tai sylissä, kunnes mulla paloi pinna kun ei nukahtanut enää vaik mitä teki :headwall: Aloin sitten tietoisesti laittamaan ensimmäisen haukotuksen tultua sänkyynsä, tutti suuhun ja siin vieres valvon ja odotan et milloin mahtaa nukahtaa..noin viikon olen nyt jaksanut ja täytyy sanoa et on tuottanut tulosta..ekat päivät oli ihan mahottomia, kun huutamalla vaati et syliin pitäs ottää, mut en antanut periksi..tuttia vaan suuhun ja kädest kiinni tai pään paijailua..laulua tai rauhallisella äänellä jutustelua.. :eek: niin oppihan tuo vihdoin ja viimein nukahtamaan itsekin..mutta hermoja raastavaa se oli.. :eek: Tuntuu kyllä et on jotenkin tosi huono nukahtamaan vieläkin..olisikohan ihan sukuvika kunitsekin välil pyörii ja pyörii toista tuntia..ja Kielohan kanssa tekee unta joskus tosi kauan..Onneksi yöllä nukkuu 6-8h, syö ja nukkuu taas 3-4h.. :attn:
Pidetään sitten hereillä ollessa paljon sylissä... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:


Siinä neljä kappaletta sydäntenmurskaajia!!! Kyllä oli kuuma ja meteliä! 9 vauvaa meitin olohuoneessa... Harvassa oli hiljaiset hetket. Palailen sit kun on enemmän aikaa kirjoitella. Hauskat oli pikkujoulut!

Vasen ylänurkka Vili
voi miten ihana photo!! :heart: :heart:
 
moikka,

Kukas se nyt oli ko kysy tosta D-vitamiinin annosta jos juo yl litran päivässä korviketta?

mä luin saamastani esitteestä, jokaon espoon kaupungin esite et

"jatkuvasti yli litran äidinamidonkorviketta vuorokaudessa saavalle lapselle ei anneta D-vitamiinitippoja"

on se kyl kumma ku eivät osanneet tollaseen kysymykseen vastata neuvolassa

ja kiva toi kuva. On teillä varmaan ollu hauskaa
 
jooseppi kyselit noista soseiden antamisesta... Ei kannata alkuun varata isoja määriä. Sehän on alussa vaan pientä maistelua. Parina ekana päivänä vaan lusikallinen-pari... Meillä on n. 50ml kipossa sitä sosetta, ja melkein aina jää puolet syömättä. Mut siis pääasia, että maistellaan ja totutellaan siihen syömiseen. Malttia ja aikaa se vaatii. Me ollaan välillä kumpikin ihan soseessa :LOL:

Jaha, ja Vili heräs...
palailen...
 
schnuller Meillä alettiin tuossa 3-4vkon ikäisenä nukuttamaan sängyssä. Ensin oli pari tuntia kun jouduttiin ravaamaan sängyssä laittamassa tuttia ja kääntämässä kapaloa kireemmälle. Nyt tyttö suostuu jo jäämään pupu kainalossa sinne ja ähän vinkuilee ja sitten nukahtaan. Pari kertaa ehkä herää skidisti niin, että tutti pitää laittaa paikalle, mutta tosi hyvin jää sinne alkuvaikeuksien jälkeen.

 
Voi kauhea kyllä mikä yö takana. Toivottavasti ens yö menis vähän helpommin. Käytiin yöllä ja aamulla muutaman kerran kylppärissä höyryhengittelemässä, laitoin makkarin patterille märän pyyhkeen ja poika nukkui meijän välissä puoli-istuvassa asenossa. Raukka (ja isi ja äiti) nukkui niin huonosti. Oli niin kovin tukkoinen ja syystäkin itki välillä ihan hillittömästi kun hengittäminen oli raskasta.

Nyt on sitten hankittu suolatippoja, nenäfriida ja suppojakin varmuudeksi. Poika on jo iloisempi, vaikkakin kovin uninen. Lisäksi Kaapolla on myös maha ihan sekaisin, välillä kovalla ja sitten taas ihan löysällä. Kamala kurniminen kuuluu, ostin myös Rela-tippoja, toivottavasti niistä olis jotain helpotusta.. PUUH!

Nyt mä kyllä taas aloin harkitsemaan sitä siihen rokotustutkimukseen osallistumista tai sen rokotteen ostamista itse. Nimittäin mahdollisimman vähän sairastelua meille kiitos!

Me saatiin vihdoin päätettyä meidän tuleva matkakohde!! Eka aprikoitiin joko Meksiko tai Vietnam, mutta mies halusikin sitten olla pidempään isyyslomalla, joten hänelle jäi lopulta vain viikko lomaa. Joten ei mihinkään kovin kauas ole järkevää sen takia matkustaa. Ja nyt kun lapsi on maailmassa, ymmärtää konkreettisemmin millaista se matkanteko on. Pitää kuitenkin mennä täysin lapsen ehdoilla. Joten ei siinä välttämättä kauheasti pääse snorklailemaan tai matkustelemaan ristiin rastiin kuumissa ja täysissä busseissa jossain viidakon keskellä. Eli me lähdetään Teneriffalle, Puerto de la Cruziin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
moikka,

Kukas se nyt oli ko kysy tosta D-vitamiinin annosta jos juo yl litran päivässä korviketta?

mä luin saamastani esitteestä, jokaon espoon kaupungin esite et

"jatkuvasti yli litran äidinamidonkorviketta vuorokaudessa saavalle lapselle ei anneta D-vitamiinitippoja"

on se kyl kumma ku eivät osanneet tollaseen kysymykseen vastata neuvolassa

ja kiva toi kuva. On teillä varmaan ollu hauskaa

:wave: Minä ainakin aiemmin tuolla kyselin, ja päädyin kyl jo itekin tuohon lopputulokseen..sanokoon kuka tahansa mitä vain :D
Meil sitä kuitenkin menee 1200-1500ml nyt..
Osaakos täällä kaikkien muiden kakskuiset jo kääntyä?
Minä oon alkanu miettimäänkin jo milloin sitä "viimeistään" pitäis moinen taito osata.. tyttö nyt 9vk eikä mitään merkkiäkään. välillä vaivautuu vähän punkeemaan mut hermostuu tosi nopeesti ja tahtoo vaan kellotella rauhassa lelujensa kanssa :LOL:
Huomenna aamul olis neuvolakin :D
 
dada: Arttu tulee nyt torstaina 12vkoa eikä tee vielä elettäkään masulleen kääntymistreenin aloittamiseksi. En ole vielä huolissani sillä se pitäisi osata n. 4kk vanhana eli ei vielä kiirettä.

Sen sijaan että osaisi kääntyä, Arttu on saanut jotain mitä EI vielä olisi tarvinnut tämän ikäisenä tulla. Kun tuolla aikaisemmin kirjoittelin että Artulle puhkesi ensimmäinen hammas, niin nyt niitä on jo kaksi. :D Meillä on ollut todella tuskaiset kaksi viikkoa joista jälkimmäisellä viikolla Arttu nukahti iltaisin särkylääkkeiden avulla. Oli niin kipeät ikenet. Nyt on toinen yö ilman särkylääkettä ja toivottavasti se sujuisi yhtä hyvin kuin ensimmäinenkin kun ukkeli nukkui 9h ilman kitinän kitinää.

Eli tuon takia en ole täällä jaksanut kirjoitella mutta jos nuo hampaanpuhkeamiskivut nyt hieman helpottaa ja sais nukkua niin ehkä sitä taas aktivoituisi kirjoittelemaan tännekin.
 
dada: meillä tuli eilen 12 viikkoa ikää täyteen, eikä kans viel merkkiäkään kääntyilystä... ei hätää!!!! Olen varma ettei viel hetkeen käännykäään, ku Stellla vaan nukkuu nukkuu nukkuu ja nukkuu!!!! :LOL:
 
schnuller
Ihan ekaksi pakko kommentoida tuota ryhmäkuvaa.Aivan mielettömän suloinen!!! :heart:

Mä kyselin kans niistä D-vitamiinitipoista.Kysyin sitä uudelleen neuvolastakin ja vastaus oli, että vaikka menee korviketta yli 1000ml päivässä niin siltikin neuvolan suositus on antaa 3 tippaa D-vitamiinia.Mulla se menee yli hilseen, varsinkin kun siitä lääkeselosteessa sanotaan, että sitä ei sais saada liikaakaan ja yliannostuksen puolelle se sitten menee.Pitänee kirjoittaa kaverille joka on lääkäri ja kysellä syytä tarkemmin.

Meidän kohta 2 kuukautinen neiti on kääntyillyt eka kerran mahalta selälleen joskus 3-4viikkoa sitten.Mutta ei edelleenkään tee sitä mitenkään säännöllisesti.Puhumattakaan siitä että kääntyis selältä vatsalleen.Sehän tulee paljon myöhemmin, joten ei huolta.Jos ensin innoistuis kohottelemaan itseään ihan kunnolla vatsalla ollessaan, nyt ei nökötä kuin pää tikkana aina pystyssä.Kuinkahan kauan sitä päätä pitää tukea?

Mä kävin itse jälkitarkastuksessa, ja kaikki oli onneksi ok.Hauska kun hemoglobiini oli noussut kohisemalla siitä mitä se oli juuri ennen synnytystä. :)

Meidän vaavi on kans alkanut nyt viimeisen puolen viikon aikana nukkumaan tavallista enemmän.Enää ei ole mitään 10-30min torkkuja vaan nukkuu muutamat aika selkeät päiväunet.
Ja on se niin suloinen kun kikattelee äitin sylissä, ja kaikille pitää nauraa.Juttuakin tulee välillä jo ihan suoltamalla.Pitäisi vissiin hankkia vauva-sanakirja. =)
 

Aivan ihana kuva!
Täällä nukuttiin taas hyvin, alkaa tulemaan vuorokausirytmi käytäntöön :heart:
Tultiin vähän aikaa sitten lenkiltä ja Emma simahti ja nukkuu terasilla uniaan.
Mitäs tänään tekisi...
Mies iltaan asti töissä, kaupassa on käyty, siivottu on.. Ehdotuksia?
Ehkä nautin kotioloista rauhassa ja leikin vaikka esikoisen kanssa tai ulos uudelleen,uusi ok-talo kyllä tarvii pientä fixailua aina.
Mutta nyt laittaa ruoka uunin, moikkelis:)

VempulaVimpula Ja Emma
 
schnuller: D-vitamiinista kyselin viel tänään erikseen omalta neuvolalta..tai no en kysynyt vaan kysyttäessä kerroin että Nea saa sitä jo korvikkeesta 12-18mikrogrammaa/vrk joten meillä ei lisänä sitä enää anneta.
Käsitin minäkin pakkausselosteista jo aiemmin ettei "liikaa" saa sitä saada.
Tänään sit noin muuten omalaatuinen ja hyvin suosituksia noudattava neukkakin myöntyi mun mielipiteeseen ja sanoi et hyvä kun olen ollut asiasta niin tarkka et ite ottanu selvää kun hän unohtanut sanoa!Jos d-vitamiini vesiliukoista (kuten käsittääkseni esim. minisuneissa ) niin liikaa saamisesta ei kuulema niin tartte välittää, mutta noi mitä korvikkeissa ja jekovitis ainakin, ni on jtn elimistöön kertyviä joten niitä miel. noin suositusten mukaan.
Eli jos vauva saa yli 1000ml joka päivä korviketta, saa siitä tarpeisiinsa ja 1200millistä saa d:tä jo yli suosituksen joten ei tosiaankaan tartte enää sitä lisää (mun oma tutkimustulos pikaisella laskutoimituksella ja oma mielipide ).

Muuten meni neukkakäynti myös oikein mallikkaasti ja tällä kertaa ei pientä mittailtu kun syö hyvin ja kaikki ok, tammikuun alussa on sitten seuraava käynti jossa punnitus jne.
Hyvin on ikänsä mukaan kuitenkin kehittyny, ja senhän minä jo tiesinkin :heart:


Dada ja pikku-nennu reilu 9vk :D
 
Heh, on tuo kuva vaan niin ihana. Ja siinähän siis edustettuna meidän Vilin lisäks myös Vividin Luka (ylh.oik.), Kerttuneidin Vilgot (ala vas.), ja Uneksija85n Nooa (ala oik.). Tampereen pahat pojat? :LOL:

Meitä oli yhteensä 9 siellä! Aikamoinen hulina ja vilinä käynnissä... Oli se aika shokki kun meidän olohuone oli täynnä vauvoja ja välillä tissejä ja vauvoja ja vauvoja ja vaippoja ja..... :LOL:
Vilistä kyllä huomasin, että viihtyi tosi hyvin. Herra onkin viime aikoina muutenkin alkanut juttelemaan jatkuvasti, ja yhä enemmän hakee kontaktia kokoajan ja eri tavoin. Kyllä hän reippaasti siellä leikkimatolla kölli ja jutteli muille. Täytyy jatkossakin järjestää noita vauvatapaamisia, sillä mahtaa olla jännä vauvoille olla tekemisissä tollasen oman kokoisensa tyypin kanssa, joka vielä puhuu samaa kieltä! :D

Tervetuloa joukkoon myös HappyHippo! Lisäilen sun tiedot tonne etusivun listaan. Kyselit kantorepuista; meillä on Manduca, ja ihan loistava kyllä... Käytän niitä olkaimia ristikkäin, niin tukee selkääkin tosi hyvin. Myös Vili on viihtynyt siinä, ja innolla odotan, että päästään kokeileen sitä reppuselkä-tyyliäkin siinä :saint: Tosi kätevä esim kaupassa.. tai muutenkin ihan jos pihalle lähtee kävelylle tms.

Mäkin muutin noi d-vitamiinit nyt vaan 3 tippaa päivässä. Vili ei korvikkeita syö yli litraa päivässä... mut täytyy ny viel kysyy neuvolassa sit tarkemmin. Jännä ettei se neukkutäti sanonu mitään niistä silloin viimeksi kun käytiin, ja sanoin, että nykyään syödään pelkästään korviketta.

dada: ei niiden kaksikuisten tarvitse osata kääntyä! Ja parempihan se vaan on, että viihtyy vatsallaan -siitähän sitä liikkeelle sitten lähdetään! Ja hyvää lihastreeniä se on vauvalle kun opettelee pitään päätään pystyssä siinä. Eli nou hätä! Vili on keikauttanut ittensä vissiin vahingossa pari kertaa ympäri... ja pari kertaa sängyllä, mut niitä en laske kyl.. Nyt on alkanut paljon enemmän viihtymään masullaan, kun jaksaa kannatella itteäään jo hetken aikaa käsillä. Ja pitää päätäkin tosi paljon pystyssä... Täytyy muistaa, että kaikki vauvat on tosi yksilöllisiä, ja menee niin omaa tahtiaan!

Nyt vois vaikka mennä sohvalle ja iskee jalat pöydälle, juoda Batteryn ja syödä keksin. Tai ainakin yrittää sitä, jos Vili vaikka viel vähän aikaa nukkuuis... Sit onkin kylpypäivä meillä tänään :)

Roona&Vili 3kk+1vko+4pv
 
Mahtavia, sekä tuo meidän poikien yhteiskuva että Roonan Vilistä tuo tonttufoto :heart: :heart:

Roona
mistä tilasit? Missä on edullisimmat? Oon käynyt kysyyn parista liikkeestä, aika samanhintasia ainakin niissä.. mut tilasit netissä?

kääntymisestä.. mä oon ymmärtänyt ihan päinvastoin, eli että lapselle on luontaisempi kääntyä selältä mahalle eikä mahalta selälle. siis että se on luontaisempi oppiakin ensin. pari vauvaa tiedän jotka kääntyvät selältä mahalle mutta eivät toisinpäin, yksi heistä jo 7kk. toki kaikki on niin yksilöllistä ja riippuu myös vähän siitä kuinka päin sitä vauvaa enemmän pidetään. mutta meidän Ville ei oo vielä kääntynyt selältä mahalle, vasta mennyt komeasti kyljelleen, kun taas mahalta selälleen on tänäänkin pienen taistelun jälkeen kääntynyt kolme kertaa. mustakin vauva sais voimistaa hartia-, selkä- ja niskalihaksiaan ihan rauhassa ennen kun lähtee kovasti kääntyilemään =) ja tuntuu että välillä oikein kunnon pälätyspäivinä hänen liikkuminen jää vähemmälle - ja toisinpäin =)

kerttuneiti ja Ville huomenna 11 viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Mahtavia, sekä tuo meidän poikien yhteiskuva että Roonan Vilistä tuo tonttufoto :heart: :heart:

Roona
mistä tilasit? Missä on edullisimmat? Oon käynyt kysyyn parista liikkeestä, aika samanhintasia ainakin niissä.. mut tilasit netissä?

kääntymisestä.. mä oon ymmärtänyt ihan päinvastoin, eli että lapselle on luontaisempi kääntyä selältä mahalle eikä mahalta selälle. siis että se on luontaisempi oppiakin ensin. pari vauvaa tiedän jotka kääntyvät selältä mahalle mutta eivät toisinpäin, yksi heistä jo 7kk. toki kaikki on niin yksilöllistä ja riippuu myös vähän siitä kuinka päin sitä vauvaa enemmän pidetään. mutta meidän Ville ei oo vielä kääntynyt selältä mahalle, vasta mennyt komeasti kyljelleen, kun taas mahalta selälleen on tänäänkin pienen taistelun jälkeen kääntynyt kolme kertaa. mustakin vauva sais voimistaa hartia-, selkä- ja niskalihaksiaan ihan rauhassa ennen kun lähtee kovasti kääntyilemään =) ja tuntuu että välillä oikein kunnon pälätyspäivinä hänen liikkuminen jää vähemmälle - ja toisinpäin =)

kerttuneiti ja Ville huomenna 11 viikkoa
Hetkinen..Kerttuneiti varmaankin tarkoitti että oli 7 viikkoinen tuo vauva..?? Joka siis jo kääntyi selältä mahalle..koska mielestäni se aika yleensä koittaa tuossa 4kk ikäisenä..ainakin minun kaikki aiemmat ovat kääntyneet siihen ikään mennessä..ja selältä mahalleen.. :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Mahtavia, sekä tuo meidän poikien yhteiskuva että Roonan Vilistä tuo tonttufoto :heart: :heart:

Roona
mistä tilasit? Missä on edullisimmat? Oon käynyt kysyyn parista liikkeestä, aika samanhintasia ainakin niissä.. mut tilasit netissä?

kääntymisestä.. mä oon ymmärtänyt ihan päinvastoin, eli että lapselle on luontaisempi kääntyä selältä mahalle eikä mahalta selälle. siis että se on luontaisempi oppiakin ensin. pari vauvaa tiedän jotka kääntyvät selältä mahalle mutta eivät toisinpäin, yksi heistä jo 7kk. toki kaikki on niin yksilöllistä ja riippuu myös vähän siitä kuinka päin sitä vauvaa enemmän pidetään. mutta meidän Ville ei oo vielä kääntynyt selältä mahalle, vasta mennyt komeasti kyljelleen, kun taas mahalta selälleen on tänäänkin pienen taistelun jälkeen kääntynyt kolme kertaa. mustakin vauva sais voimistaa hartia-, selkä- ja niskalihaksiaan ihan rauhassa ennen kun lähtee kovasti kääntyilemään =) ja tuntuu että välillä oikein kunnon pälätyspäivinä hänen liikkuminen jää vähemmälle - ja toisinpäin =)

kerttuneiti ja Ville huomenna 11 viikkoa
Ifolorilta tilasin...
 
Ah.. nukahti. Olipas se show saada yliväsynyt poika päikkäreille... Ja nää on vasta aamupäivän päikkärit,joten se nukkuu yleensä 30min, korkeintaan tunnin! Huoh. Noh, mut ehtiipähän hetken istua ihan yksinään ja syödä aamupalaa... =)

Mua huvittaa, kun Vili on alkanut olemaan pelottavan kiinnostunut mun tietokoneesta. Oon pari kertaa ollu tässä koneella sillai, että se on mun sylissä... Ja jätkä hakkaa tätä konetta minkä kerkeää. Eilen se sai mustattua ison tekstin, ja sen jälkeen vielä deletoi sen! Herra sai myös jollain näppäinyhdistelmällä tän mun Firefoxin selaimen ihan sekasin... Heh, taitaa poika oppia koodaamaan ennen kävelyä! Isin poika selvästi :heart: (mun mies on siis tietsikkanörtti, eli ohjelmistosuunnittelija...)

Mä ilmoittauduin tänään vauvauintiin... Tampereella alkoi ilmoittautumiset. Kolmessa eri paikassa ryhmät, yhteensä kaupungilla siis alle 100 paikkaa! :( Ilmoittautuneista arvotaan sitten ne ketkä pääsee... Harmittaa ihan hulluna jos ei pääse sinne! Ärsyttää kun noi paikat on niin kortilla ja se on tollanen arvonta vaan! Vois olla joku jonotus-homma sit ees... Enkä oo löytäny kyllä muita kuin ton kaupungin järjestämän... Okei, no Nokialla oli joku ihme paikka missä sai yksityisohjausta vauvauintiin, 10 kerran tunnit maksoi reilusti päälle 300?... Ei ihan ehkä kuitenkaan! hui mikä hinta...! Kaupungin vauvauinti maksaa 50? ja vanhempien uimahallimaksut päälle. Noh, täytyy toivoa, että päästään!

Nyt harrastamaan aamupalaa :D
 
Moikka

Pääsin tännekki käymää näin aikasi!
Emma nukkuu rauhassa vaunuissa terasilla, oltii koko perheen voimin ulkona 3h ja Emma simahti lenkillä. Täällä oli tosi kova pakkanen yöl, ja ihanan näköistä huuretta puissa ja maassa :heart:
Kuinkas moni aikoo seurailla linnanjuhlia 6.12
Meitin mammá(siis äidinäiti) pyys meijät kaikki sinne niitä juhlii kattomaa, siel on myös mun sisko sen 2 lasta ja meitin veli 1 lapsi:) ja äiti ja iskä ja me:D

Mut nyt tekee ruokaa

VempulaVimpula ja Emma 2kk3vk2pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mä ilmoittauduin tänään vauvauintiin... Tampereella alkoi ilmoittautumiset. Kolmessa eri paikassa ryhmät, yhteensä kaupungilla siis alle 100 paikkaa! :( Ilmoittautuneista arvotaan sitten ne ketkä pääsee... Harmittaa ihan hulluna jos ei pääse sinne! Ärsyttää kun noi paikat on niin kortilla ja se on tollanen arvonta vaan! Vois olla joku jonotus-homma sit ees... Enkä oo löytäny kyllä muita kuin ton kaupungin järjestämän... Okei, no Nokialla oli joku ihme paikka missä sai yksityisohjausta vauvauintiin, 10 kerran tunnit maksoi reilusti päälle 300?... Ei ihan ehkä kuitenkaan! hui mikä hinta...! Kaupungin vauvauinti maksaa 50? ja vanhempien uimahallimaksut päälle. Noh, täytyy toivoa, että päästään!
No oho, tovottavasti arpaonni suosii! Meilläkin alkaa vauvauinti tammikuussa. Tässä on meillä kilsan sisällä kolme paikkaa jossa vauvauintia järjestetään ma-su 8-19, eli ilmoittutuminen käy oikeastaan niin että vaan ilmoittaa päivän ja kellonajan mikä itselleen sopii. Noissa kaikissa maksu on 63-64e/kk ja sinne saa tulla mukaan kaksi aikuista. Kovasti odotan että pääsis jo uimaan,ostin vkloppuna kirpparilta Kaapolle söpöt pikkaiset uimahousut!!! :D

Tammikuussa alkaa myös vauvajumppa, ja just eilen kuulin että sinne mihin oon menossa niin siellä tulee oikeesti itsellensäkkin hiki! Hyvä! Olin eilen uimassa ja nyt on vatsalihakset ja kukku kipeänä, pitäis ehkä alkaa kuntoilemaan vähän enemmän....


 
Linnanjuhlista vielä, kyllä mä varmaan sivusilmällä seuraan. Meillä oli aikasemmin kavereiden kanssa muutaman vuoden peräkkäin kunnon linnanjuhla-kisasatudiot. Ostettiin UFFista tosi törkeitä iltapukuja. Tehtiin sitten kampaukset ja meikit ja ne puvut päällä sitten istuttiin sohvalla vieraiden pukuja arvostellen. Ja tietty oli sipsiä ja skumpaa :D
 
Miimumaija kuulostaa mahtavalta nuo teidän varjolinnanjuhlat! :D

Mä oon yleensä vähän toisella silmällä vilkuillut noita linnanjuhlia. Seuraavan päivän lehdistä oon sitten paremmin tsekkaillut noita hienoimpia ja hirveimpiä asuja. Tuskin tänäkään vuonna tulee mitenkään sen kummemmin katsottua...

Dada, mä tajusin sun kirjoituksesta, että meilläkin on tytölle annettu tuota D2-vitamiinia Devitolien muodossa. Nyt vaihdettiin tipat Minisuneihin, joissa on D3-vitamiinia, joka on siis se parempi ja paremmin imeytyvä D-vitamiini. Nuo Minisunit on muuten vesipohjaisia ja ihan mauttomia ja hajuttomia, vaikuttavat siis hyviltä. Kiitti siis, kun kirjoitit noista D-vitamiineista. :flower:

Nyt vois paistaa pari joulutorttua ja ottaa mukillisen glögiä. :xmas:
 

Yhteistyössä