**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Raskauskiloja on 2-3kg jäljellä...tai oli n. kuukausi sitten ku viimeks kävin vaa'alla. Luulen kyllä ettei paino ole nyt tippunut, kun on tullut hiukan vedettyä suklaata :ashamed: Tää joulun aika on vähän paha, kun on kaikenlaisia tarjouksia esim Geisha-laatikko 2,50?...ei vaan pysty käveleen ohi ottamatta sitä laatikkoo ostoskoriin...tarvis varmaan joulun jälkeen ryhdistäytyä vähän.

Kiva ollu kuulla teidän nukkumaanmenorituaaleista, ehkä niistä sais meillekin otettua käyttöön jotain, että saatais toi pikku-ukko illalla ajoissa sänkyyn.

Meillä oli tänään 3kk neuvola. Pituutta oli 63,6cm ja painoa 6140g. Aika hoikkahan tuo meidän poika on edelleen, mutta oli yli kilo tullut kuitenkin viime kerrasta painoa lisää. Ja kuten Roonakin tuolla aiemmin totesi, niin on kyllä aika hurjaa toi kasvu noilla pienillä. Jotenki tuntu inhottavalta katella, ku pikkunen sai rokotuksen...yllätti mut kyllä täysin, että ei itkenyt yhtään..olin oikeestaan ihan 100% varma, että jätkä alkaa huutaa suoraa huutoa, mutta ei. Suloa kun on siunattu melkosen kovalla äänellä, eikä hän kyllä yhtään häpeile sitä käyttää. (on 2 lääkäriäkin maininnu herran kantavasta äänestä..heh.)

Kieltämättä melko nolo toi biisi-juttu. Taitaa olla tyypillä hiukan tylsä elämä, kun pitää tollasista jotain rikosilmotuksia tehdä..huh huh!

Roona82 oon huomannu ihan saman jutun noissa bussikuskeissa, et ne ei voi laskea sitä lattiaa..helpottas vaan hiukan omaa kulkemista vaunujen kans. Ja toiseks mikä ärsyttää noissa busseissa, et ne kuskit ottaa välillä kyytiin liikaa vaunuja, niin, ettei siä mahdu ihmiset ohittaan sitä kohtaa missä on ne keskiovet. Tietty hyvähän se on sillon valittaa, kun ite on jo vaunuineen kyydissä ja otetaan kolmannet sisään...sit saattas olla toinen ääni kellossa, jos ite olis se kolmas tulija :LOL: Ei vaan, en mä itekään kyl haluis olla siinä ovien edessä tien tukkeena.

HappyHippo&Sulo(huomenna 3kk)
 
terve vielä,

kiva ku voin jakaa ton maidonnousun teidän kanssa se nimittäin todella tekee välillä ihan kipeää. Mulla kans tuntuu ku tyttö imee, niin välis tuolla kainaloissa. Mä oon kans ihan jumissa ku tuo tyttö nukkuu vieressä ja hinaa kans ittes aina muhun kiinni. Täytyy varmaan mennä hierojalle.

Mites hei millaiset uikkarit ootte ajatellu hankkia vauvauintiin? Mä haluan kyl jonkun koko sukan joka peittää kaikki mahdolliset paikat :LOL:

Schnuller ei osaa kyl vastata ku luulen etten edes käyttänyt koko housuja. Sain mun ystävältä niinhirveät kasat vaatteita etten edes niitä ennättänyt käyttää

Hyvää vloppua kaikille!

Jooseppi
 
:D Tänään löytyi tytsylle mieluisa sose!!! Ei oo meinaan oikeen uponnu nää meijän sosekokeilut... mut tänään oli maistiaisvuorossa mango!! Ja johan osu ja uppos!!! :D

Aivan kauheeta kyytiä nää meijän nyytit kyllä kasvaa, vetää välil jopa vähä haikeeks!! Mihin katos pikkuvauva!?!?!? Pariin otteeseen jo kert joutunu arkistoimaan pienii vaatteita!

mama ja stella
 
Schnuller Et kuvittele!Mä huomasin ihan saman, että ne ko. potkarit ja body on aika kapeat.Mietin kans, et ei kyl varmaan millekään pullukalle vauvalle mahdu. Ootteko muuten käyttäny paljon äitiyspakkauksen vaatteita? Meillä on kyllä aika paljon käytetty.
 
Voin vaan kuvitella sitä raivon määrää jos poitsun yksinään koittaisin laittaa sänkyyn että alappa nukkumaan.. :D siinä ei paljon rätit auttais. Olkaa ihmiset onnellisia kun olitte kaukaa viisaita ja opetitte omaan sänkyyn aikanaan.

Pitäs ruveta vähän joulusiivoileen, oon suunnitellu koko päivän vaatehuoneen siivousta vaan en oo vielä saanu aikaseks aloittaa. Lorvimiseksi meni tämäkin päivä. Mies tuolla kuuraa saunaa ja kylppäriä, tulee saamaton olo ku ite ei saa mitään aikaseks.

Vähän haluttais jo alkaa antaan pojalle jotain muuta muonaa ku tissimaitoa, ois niin ihanaa kattella kun maistelee uusia makuja. D-vitsku lusikallekin aukoo niin onnellisena suuta ja aina mikä pettymys ku maku onki niin karmee..
Mut pakko vielä malttaa, on vähän liian pieni ja tissimaito riittäny hyvin, ei oo lisäruokia kaipaillut.

ninja+ukkeli 2,5kk

 
Noniin, meillä on kahtena iltana tanssittu räpin ja reggaetonin tahtiin n. ½ tuntia vähän ennen nukkumaanmeno aikaa ja arvatkaa mitä, tyttö on laitettu pullon kanssa sänkyyn, juonut maidon, mä oon ottanut pullon pois ja vaihtanut tuttiin ja se on nukahtanut. Ilman mitään huutoa tai kitinää! IHANAA!

Me maistettiin perunaa korvikkeen seassa eilen. Tyttö syö niin järkyttäviä määriä, että ollaan TOSI TOSI HITAASTI alettu maistelee nyt perunaa. Kynnen kokoinen klöntin verran sekoitettuna/muussattuna äidinmaitoon. Ja ei kyllä sanonut vatsa mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninja85:
Voin vaan kuvitella sitä raivon määrää jos poitsun yksinään koittaisin laittaa sänkyyn että alappa nukkumaan.. :D siinä ei paljon rätit auttais. Olkaa ihmiset onnellisia kun olitte kaukaa viisaita ja opetitte omaan sänkyyn aikanaan.
Me alotettiin kuukauden iässä ja taisteltiin kyllä viikko ainakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Zeny: meillä sama homma!! Sänkyyn illalla laitetaan tutin ja unirätin (-rättien, nykysin niit on jo kaks.... molemmille käsille oma) kanssa ja sinne nukahtaa tyytyväisenä!!!! :D
meil kans o harso kainalossa ja tutti suussa <3

*muoks* meil on Arttu nukkunu aina omassa sängyssään kuten esikkoki, en ikimaalimassa uskaltais ottaa viereen ku me molemmat miehen kaa vatkataan unissamme nii paljon etttä siin tanner tärisee ja puita kaatuu :D
 
Merkkaan vaan, nyt on niin väsynyt olo. Juhlittiin oikein kunnolla eilen miehen 30-vuotisjuhlia ja nukkumaan mentiin aamulla puoli 5 ja herättiin siivoamaan juhlapaikkaa joskus 9 aikaan. Onneksi Venla oli ollut kiltisti hoidossa ja on edelleen kiltisti :heart:

Tänään mennäänkin sitten aikaisin nukkumaan.
 
Tervehdys täältä suunnulta!
En ole taas toviin täällä käynyt,tuntuu että tuo aika on niin kortilla koko ajan.Ja nyt nuo pakkaset toi vielä sen,että Tiia ei nuku.Nukkui ulkona 3-4 tunnin päikkärit,nyt sisällä ehkä 2x puol tuntia.
Mikä on muuten tän ikäisten(2,5kk) vauvojen pakkas raja?Myö kökittiin viime viikko kokonaan sisällä,ku pakkasmittari näytti joka päivä yli 15 astetta.

Täälä on ollut vissiin puhe nukkumisesta/nukkumaan käymisestä... Meillä tyttö nukkuu mun vieressä(ukko on vieläkin häädettynä),ja nukkumaan käy tyhjennettyään molemmat tissit,sit herää heti viel röyhtäsee ja jatkaa uniaan.Mun pitäis alkaa kyllä ihan tosissaan laittaa jo tota tyttöä omaa sänkyyn,mutta kun tuo yö syöttäminen on niin helppoa kun nukkuu vieressä ja vieressä nukkunut tosi hyvin."pelottaa" jos ei sit omassa sängyssä uni niin maitakkaan ja sitten valvotaan. Nyt olis kyllä varmaan sinänsä hyvä aika kokeilla,kun ei aamusin kello herätä 6.30,ku esikoisella loma... No tarvii "kerätä rohkeutta"... ;)

Mutta ei sen kummempia,taidan vielä hakea toisen kupposen kahvia ja selata noita teidän juttuja lisää =)

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Virtahepo ja Tiia 2,5kk
 
Huomenta!
Vili soi vklp parsakaalia, pelkilteen ja perunan seassa... ja hyvin uppos!! Banaani on kans nykyaan herkkua!

Taalla alkanu sellanen kauhee punkeaminen istuma\asentoon... Sitteriss' ei voi pitaa enaa yhtaan valvomatta, pelottaa et ukko kippaa siita sivulle kun yrittaa nousta ylos... heh, tuleepahan vatsalihastreenia... Muutenkin on kauhee hinku paasta liikkeelle. Masullaan on kiva olla, mut kiukkuraivo tulee kun ei paase eteenpain. mut sit ku laitan pojan selalleen, tulee viela isompi huuto / eieieei/ei! :LOL: On se rankkaa olla pien ja liikuntakyvyton!

Ah, ja melkein unohdin... Ma herasin eilen siihen, et Vili jokelteli mun vieressa... mut ei jatkan paata ees nakyny siina mun tyynyn vierella! Herra oli sit kaantyny ihan taydellisesti vaaka/asentoon!!! Nukkuu siis selallaan... Ma vaan unenpopperossa kysyin, et mita sa siina teet, ennenko tajusin alkaa nauraa ja huusin miehen paikalle katsomaan... Miten ihmeessa se on unissaan sillai pyoriny!!

Meilla on tanaan se sydankayra/juttu labrassa... saas naha kuin vili pysyy siella paikallaan! Raaasu pieni. :'(

Ja paivan vinkki on? Ala pida lasta sylissa koneella niin, etta han ylettaa nappaimistolle. Ma usein annan vilin raplata mun lapparin nappista samalla ku on mun sylissa... ja tanaan se sit kostautu kun poika onnistu saamaan sellasen komentokoodin, etta vaihtu sit jenkkinappikseks! eli kuten tekstista huomaa, ei oo suomalaiset aakkoset kaytossa... Ja ma en ees ny loyda mista vaihan takas,.... prkl. koko paiva menna nailla ennenko mies tulee toista.

Enempaa ei kyl jaksa ees kirjottaa nailla aakkosilla... hermo menee...
Nyt maidon lammittelyyn. ukko alkaa olla melko vasynyt tossa lattialla pyorimiseen. heh, oppinu kaantaan itteensa oman napansa ymparilla masulla ollessaan... hassun nakonen. :wave:

Roona ja Vili 4kk!
 
schnuller
Virtahepo:Alle puolivuotiaan vauvan nukutusraja ulkona on -10astetta.Meillä oli kans viime viikolla ongelmia, kun oli koko viikon yli 15 astetta pakkasta, ja tyttö on tottunut nukkumaan ulkona.Nukkui sit sisällä 2x puoltuntia.Yhtenä pävänä kun oli -14 niin laitoin ulos, ja annoin olla niin että sai unen päästä kiinni, ja otin sit sisälle, eli noin puol tuntia.
Ei kai se muuten mutta kun näin pienillä kylmä ilma käy keuhkoputkiin, ja kun on muutenkin tauteja liikkeellä, niin ei kannata ehten tahtoen niitä hankkia.


ONNEA VILILLE!Kyllä aika rientää....... =)
Iloista joulua meiltäkin kaikille!!
Voi olla että lähiaikoina ei koneelle kerkeä kun on niin joulukiirus.

Nauttikaa ensimmäisestä joulusta uuden vauvan kanssa.

Schnuller+neiti 2kk2vko1pv

ps.meilläkin pukerretaan istumaan.Ei voi hetkeksikään jättää yksin. =)
 
schnuller: Kiitos vastauksesta tuohon ulkona nukuttamiseen/pakkasrajaan.
Tuota -10 astetta itsekkin muistelin.
Kivahan se on,että on pakkasta ja lunta,kunnon talvi,mutta tuon vauvan nukkumisen kannalta kyllä niin toivoisin,että pakkanen ei sinne yli 10 asteeseen kipuisi.On se vaan jännä juttu,miksi ne vauvat nukkuu tuola pihalla niin paljon paremmin.Eilen laitoin likan vaunuihin ulos nukkumaan,kun pakkasta oli vain se 7 astetta ja veteli melkein sen 4 tuntia...

Kylläpä se aika juoksee kauheeta kyytiä,Vilikin jo 4kk ja tuntuu että vasta jännäiltii kuka koskin syntyy... =)

Mä oon ihastellut kaupoissa niitä joulupalloja,mitä on vaaleanpuneisina ja vaaleansinisinä ja niissä lukee baby´s first christmas.Ne on musta jotenki aivan ihania!

Mutta nyt rätti heilumaan,ku pikkulikka nukahti hetkeks aikaa...
 
J84
Heipsan!!

Huomenna tulee vieraat ja koneella istuminen jää toivon mukaan kokonaan joulun ajaksi..ihan isännän mielenrauhankin takia, joten toivottelen nyt kaikille ILOISTA JOULUN ODOTUSTA!!!!

Joulu ei ole vain lahjoja, karkkia tai kimallusta. Se on sydänten lämpöä, välittämistä

Joulufiiliksissä olevat J84 ja Samu (jouluaattona tulee 3kk täyteen, sniif :'( )
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninja85:
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Mä oon yrittäny ettiä noita joulupalloja, mut ei oo pistäny silmään. Missä Virtahepo ja Ninja näitte niitä?
Täällä noita ainakin on prismojen hyllyt väärällään. Muualla ei oo tainnu näkyä.
meikä törmäs vapaavalinnassa kyseiseen palloon.. oiskohan myös ollut sokoksella mutta varmaksi en mee sanoon.
 
Roona:: meillä esikoinen vaavina repis läppärist näppäimiä irti, ku annoin vähä räpeltää!!! :eek: Pidikkeet katkes, eikä sit saanu enää takasi... hyvä hyvä!!!
Nii ja onnea VILIlle!!!

Meillä kauheeta istumaan punnertamista, jos ollaan sitterissä tai sylissä!!! Kivan näköstä ähellystä kyllä! :LOL:
Ja soseiden syönnissä edistytään koko ajan!!! Jihuu, jotain jopa menee jo kurkustaki alas eikä vaan pisin namaa ja rinnuksia!!!

Kuka haluis tulla tekeen pientä joulusiivousta meille... oisko vapaaehtoisia! Hiukan oon tänään koittanu pyyhkii pölyi ja imuroida!!!
Mun joulu on pilalla, koko hemmetin kaupungista ei saa kuuseen valoja!! Olis vissiii pitäny ostaa ne jo marraskuussa! :headwall:

mama ja Stella
 

Yhteistyössä