**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Heissan vaan tällekkin puolelle!
Niin huonosti on nyt tänne koneelle vauvan syntymän jälkeen kerennyt,etten ole tainnut tähän ketjuun vielä mitään rustata.Nyt kaikki lapset nukkuu ja mieskään ei ole kotona(korjaamassa anopin autoa),niin hyvä hetki pikasesti tulla tänne...
Me oltiin tänää ekaa kertaa vaunuilemassa,pienellä kävellenkillä käytiin.Ja tosi hyvältä nuo uudet vuanut tuntuivat,oli niin kevyet työntää.Aikasemmin onkin ollut jotku ikivanhat paskat mitä lykkiä. :LOL: Ihana oli päästä vähän happi hyppelylle,ku puoltoista viikkoa nyt sisätiloissa viettänyt.Mutta kyllä joutu huomaamaan,että ei vielä täysin olla synnytyksestä palauduttu,kävely oli hitaamman puoleista ja alapäässä alkoi tuntua.no pikku hiljaa...

Kauanko teillä on jälkivuoto kestänyt?
Mä oon vähän ollut nyt ihmeissäni,kun jälkivuoto ei ole ollut ekan kahden päivän jälkeen mitään kauheen reilua(jota kyllä aikasemmista synnytyksistä oli),mutta nyt tuntuu että viimeiset kaksi päivää on tullut paljon runsaammin ja klönttejä ilmaantunut myös.Ja ihan kun jotain kavon palasia sieltä tulis kans,jotka ei edes meinaa itestään tullo kokonaan ulos,vaan sit olen joutunut koittaa niitä repiä ja ei meinaa silti millään irrota.Jotenki koko alapää tuntuu myös sillain turvonneelta.Onhän tää vähän noloa tälläsia kertoa,mutta jotenkin mietityttää onkohan tää ihan normaalia?Ja onkohan ne systeemit jotain kalvon rippeitä vai jotain hyytymiä... Torstaina olis eka lastenneuvola,jos sitten samalla kysäsis noista...

Meillä on putkiremppa edelleen käynissä taloyhtiössä.Vesikatkoksia voi olla arkisin klo 8-16,onneks ei oo kauheetsi ollut,mutta koskaan ei tiedä tuleeko vettä vai ei.Ja sitten meillä ei ole lämmityksiä päällä ollenkaan,eli kämpäst meinaa olla aika kylmiä,lisä lämppäreitä pitänyt hommailla ettei jäädytä.Tuulikaapin lattiassa on kauhee reikä piikattuna,mistä uudet putket in tuotu sisään ja sieltä sitten vetää myös ihan kiitettävästi.Pihat on ihan kauheessa kunnossa,yhtä muta velliä ja kuoppaa ja ramppia joka paikka täys.Muksuejn leikkialue käyttökelvoton,joten lapsetkaan ei oikein meinaa pihalla viihtyä.Plaah!V***taa niin toi rempa ja varsinkin tässä elämäntilanteessa.

Ja sitten vielä imetyksestä,kun tässä kerran vauhtiin päästiin... :D
meillä ei ole vielä ainakaan yhtään korvike tetraa avata,oma maito on hyvin riittänyt.Olen nyt viikon verran joutunut käyttämään rintakumia imettäessä,kun rinnanpäät meni niin rikki,että pakko oli ottaa apukeinot käyttöön.No nyt sitten tänään olen toisesta tissistä imettänyt ilman kumia,mutta tuntuu että tyttö ei enää ota kunnon otetta rinnasta.Kumista tietty ollut niin paljon helpompi napata kiinni.Alkaan silloin otti niin hyvin kiinni,että nyt harmittaa jos toi kumin käyttö on sitten "pilannut" sen.Kohta on tietty tissit uudestaan rikki.

Mutta nyt taitais alkaa bb...

Tää oli nyt tällästä oman elämän tilitystä...

Virtahepo ja muruliini 11 päivää
 
yonnazzz Meillä kanssa sairaalassa neiti veteli 30-40min tissejä ja nukku pidempiä pätkiä. Mutta kun maito nousi, niin lyheni alle 10min syönnit.

Neuvolatäti sanoi, että ei oo mitään tiettyä aikaa kauan vauvan pitää rintaa syödä. Meillä ainakin on aina ihan täys masu nappulalla alle kymmenessä minsassa. Ei tartte kauan tissitellä kerralla, mutta sitäkin useammin.

VK + Saara 2vk 5päivää
 
J84
Aamua :)

Täällä on herätty jo klo.4.40 :D Pikku-isäntä päätti, et ny noustaa, seurustellaan, syödään ja kakitaan...nyt rupee pilkkiin siihen mallii, et uniaika on taas käsillä. Ihme kyllä mua ei oo viä kertaakaan ottanu päähän aikaiset heräilyt :eek: ennen oisin suorastaan repinyt perseeni. Tosin mulle on helpotus nousta ylös aikaisemmin, sillä öisin hikoilen kuin sika...taitaa taas imetyksellä olla osuutta asiaan. Päivisin otan sit päikkärit poikien kanssa ja silloin hikoilua ei esiinny, öisin vain. Aikaisin heränneenä saan kaikenlaisia kotihommia tehtyä, sillä virtaa löytyy...tiskit, vaatteet ja siivoilut saa pois alta niin päivällä voi olla tekemättä mitään ja voi vehdata vain lasten kanssa.

Vaipoista:Meillä on nyt käytössä Liberon 1 koon vaipat, sillä poitsun takapuoli on vielä niin pieni, että muut on liian isoja. Sitten, kun kasvaa niin otan muumit käyttöön...ne ovat ihan parhaita. Keskimmäisellä on muumit (housuvaippa) myös käytössä ja ainoat jotka eivät päästä läpi. Lidlin vaippoja oon kans kokeillu ja todennut nekin hyviksi :)

Vaunut:Me hommattiin toukokuussa VauvaPopista Jedo Pati yhdistelmät. Ovat kyl hoitaneet hommansa ja ollut mun vaatimusten arvoiset. Käytössä vainujen on kestettävä joka olosuhteessa niin maatossa kuin keskustassakin.

Rinnalla olosta:Öisin poitsu syö 3-4 kertaa n.10-15min ja päivisin 10-30min 2-3 tunnin välein.

Eilen käytiin sopimassa kälyn kanssa ristiäispäivästä ja ne olis 7.11. Meillä pidetään yhteiset ristiäiset, sillä serkkupojilla iköeroa on sen 6 päivää niin nähtiin parhaimmaks hoitaa homma yhdessä ja jakaa kulut puoliks. Seurakunta veloittaa kahvituksesta 12 euroo per lärvä ja kukat tulee maksaan jonkun 60 euroo...yhteensä se olis 372?, et ei jää pahaa summaa maksettavaks, kun puoliks laitetaan :D

Mitähän vielä..ei taas muista ollenkaa :/

J84 ja Samu 2vk 6päivää
 
Dindei, kyllä meille varmaan viikon sisällä kotiutumisesta se kutsu lastenvalvojalle tuli. Jos ette oo vieläkään saanut, niin kannattaa soitella ja kysyä, ettei vaan jää hoitamatta. :)

Onko kukaan käyttänyt vauvan tukkoiseen nenään keittosuolatippoja räkää pehmittämään? Tytöllä on vähän tukkoinen nenä ja siellä näkyykin kuivaa räkää, jota neiti yrittää aivastella pois onnistumatta siinä. Nuo tipat vois tehdä räästä helpommin pois aivastettavan, mutta en jotenkaan saa laitettua niitä. Olisko vinkkejä, millä ne saa menemään nenään eikä nenän viereen? :)

Täällä oli eilen kamala itkuilta, tyttö huusi pää punaisena suoraa huutoa, joka lakkasi vain hetkeksi tissillä tai käsivarren päällä. Tissillä huuto jatkui muutaman imaisun jälkeen. Lopulta tyttö lopenväsyneenä nukahti mun rinnan päälle. Mun on tosi vaikee olla, kun pikkunen noin itkee, eikä syytä löydy eikä mikään helpota ja alan itsekin itkemään. Että pillitettiin sitten äiti ja tytär taas siinä molemmat. Tyttö nukahti kuitenkin jo ennen kymmentä ja nukkui taas parilla ruokailulla melkein yhdeksään. Mä vaan hypin n. tunnin välein katsomassa, että neidillä on kaikki hyvin, joten vähän väsyttää...

Tänään meillä siis isyydentunnustus, eli saadaan tunnustaa syntimme ja meiän iskästä tulee iskä myös laillisesti. :D

Rosehip ja typykkä tasan 1kk
 
Laskin vauvan vuorokausi annoksen,että paljon syö maitoa niin meillä menee 700ml vrk ja tyttö on vasta viikon ikäinen.Onko tuo niinkuin normi määrä ton ikäselle?
Me kun nyt mennään tuolla tissimaidolla joka on pumpattu niin helppo laskea.Ei se kyllä oksenna tai mitään sitä,että kaikki pysyy sisällä.
Kerralla lämmitän n.70ml ja tunnin päästä saman tai vähemmän ja aina syö kaikki.
Mietin että syökö se reppana pulloa niin paljon kun ei tutti pysy suussa ja rintaa ei saa...

 
Vivid
rosehip Meillä on kanssa suolatipat käytössä, kun Hippu välillä rohisee niin paljon. Meillä se saa just sen aikaan, että kun ne on hetken ollut nenässä, niin alkaa aivastelut. Sellaselta kunnon limaräältä on toistaseks vältytty, mutta sellasta kuivunutta räkää kertyy sierainten reunoille, jonka saa sormella tai kynnen päällä pois. me saadaan tipat nenään niin, että viedään pullon kärki sieraimen suulle ja sit kevyesti painetaan liuosta nenään. Jos koittaa saadaan matkan päästä sen tipan tippumaan sinne sieraimeen, niin ei no way :LOL:

Vaippa-gallupista Meiän suosikkeja on tähän asti ollut Liberot. Istuu tosi hyvin ja pitää tavaratkin melko hyvin sisällä. Pamperseja on ollut kanssa yks pakkaus ja ne on nyt kanssa suht ok, kun vauva on vähän kasvanut. Niissä on vaan se huono puoli, että niissä ei oo siellä takana sellasta "taskua", joten tavarat meinaa falskata sieltä selän kautta pois. Yks pakkaus testattiin myös Bamboja ja niitä en kyllä suosittele. Hirveitä koppuroita ja kauheet lärpäkkeet niissä lahkeissa. Nyt testissä Muumit ja Lildin vaippoja ottaa myös kaapissa. Muumista tuli ainakin äsken kakat selän kautta läpi. Niissäkään kun ei oo sitä taskua siellä takana..

Meillä mennään edelleen täysimetyksellä. Vauva herää öisin syömään 2-3 kertaa ja syö 10min kerralla. Päivisin pisin tauko on iltapäivällä päikkäreiden aikaan, mutta muuten syö tiheemmin. Iltasin alkaa yleensä tankkaus, joka päättyy yöuniin.

Tein viikonloppuna kestoliivinsuojia. Ihoa vasten ja imukankaaksi laitoin bambua ja ulompi kerros on PUL-kangasta. Leikkasin 10cm halkasiltaan olevia palloja ja vedin saumurilla kankaat yhteen. Tuli tosi hyviä! Imee hyvin ja ei jää ihoon kiinni.

Vivid ja Hippu 7vk
 
Huomentapäivää...
Mä päätin tänä aamuna, et NYT ostetaan niitä suolatippoja meillekin! Vedin meinaan sellaset avaruusromut pojan nenästä aamulla, että oksat pois!!! Hommattiin tosiaan sellanen kunnon imuri millä ite imetään sierain tyhjäks, ja tosiaan se imuri tukkii koko nenän aukon, että se ei falskaa mistään... Tänä aamuna poju ei taas saanu nukuttua kun ei nenän kautta ilma kulkenu juuri ollenkaan! Kamala itkun tuherrus ja tukkoinen tuhina vähän väliä... Kamala imu ja itkuraivarit ja lisää imua, ja sit tuli sellanen kunnon räkärusina ulos! Toisessa sieraimessa sama homma...!! Siis, ne on niin syvällä ettei edes nää niitä! Toivottavasti se suolaliuos nyt auttais, että ei tarvi niin kovasti imeä ens kerralla... Tod. näk. huomenna aamulla taas. Tänään lähtee kyllä makkarin ikkunasta bambu-sälekaihdin, ja sit tuuletetaan huone, petivaatteet ja imuroidaan ja pestään lattiat ja nurkat. Meinaan mullakin ihan nnenä tukossa ja hengitystiet kuivat ja kutisevat aamulla... En tajuu mistä johtuu, olisko sit se sälekaihdin kun kerää niin paljon pölyä?

Tänään tuli taas iso lasti paskaa, sairaat läjät, ja toiset mokomat tunnin päästä siitä! Onkohan meilläkin tuo kakkiminen vähän normalisoitumassa, eli joka vaipassa ei enää oo kakkaa, vaan sitä tulee sit pari kertaa päivässä kunnon läjät! Aamulla ja illalla...

Huvitti tuo Vividin kommentti, että kakka tulee selkäpuolelta? Meillä se ei huilaa lähimainkaan sinne asti, vaan sinappitehtaan räjähdys on yleensä siinä keskellä vaippaa, haarovälissä. Ja yleensä se leviää enemmän etupuolelle, pallien alta ja reisien välistä yleensä joutuu peseen... Heh, on tääkin puheenaihe :D

Vaipoista vielä...Meillä on noita Pamperseja käytetty tähän asti, mut nyt hoksattiin pari päivää sitten, että ne alkaa käydä pieniksi! Pissat alkaa tulla ihan vaipasta läpi, siis sillain et imu ei enää riitä! Eli meillä on ollut se 1-koko käytössä. muut vaipat on ollu liian löysiä reisien kohalta, ja pissat aina tullu lahkeesta ulos... Nyt on Muumit ollu pari päivää, ja näköjään ukko saanu massaa jalkoihin ja peppuun sen verran, että ei falskaa enää :)

Kauhee pohdinta ollu, että mennäkkö Muksumessuille lauantaina. Ne on täällä Tampereella Pirkkahallissa. Näytteilleasettajia on tosi paljon, ja varmasti paljon mielenkiintoisia juttuja löytyis sieltä... Mut näin pienen kanssa? Kait se Manducassa viihtyis vaikka tunnin verran kun kierrettäs kojuja... Siel olis kestovaippayhdistystä ym. ja esim allergia-ja astmaliiton joku infokoju. Ja muumi-vaippojen koju :D Ja vaikka mitä, mikä myös vauvaperhettä varmaan koskettaa myös!

Naurattaa kun mä tossa aikasemmin pumppasin taas maitoo sen jälkeen kun jätkä söi tissit+pullon... Ja tottakai varmasti haju jäi tohon paitaan ja ihoon,... Vili nukkuu repussa mun rinnalla ja se vähän väliä unissaan nostaa päätä ja heiluttaa sitä, hakkaa mun rintaa vasten ja röhkii sen hajun perään :LOL:

Kai sitä pitäis iteki taas syödä välissä? Meinaa unohtua...

Roona & Vili
 
Pikaiset kurkkaukset... Meille ei ihmeempää kuulu, mutta paria asiaa haluaisin teiltä kysyä, josko löytyisi vinkkejä:

Miksi meidän vauva syö päivisin jopa 4 tunnin välein ja nukkuu helposti 3h putkeen, mutta yöllä herää jopa 1,5 tunnin välein?? :eek: :( Enkä sitten tiedä teenkö virheen, kun lyön heti öisin tissin suuhun (ts. aiheuttaako se sitten taas masunpuruja), mutta siihen malliin toinen nyrkkiään hamuilee, että näläksi olen tulkinnut. Asiaan vaikuttaa tietty sekin, että päivällä syö oikein antaumuksella molemmat tissit ja yöllä nukahtaa vain pienen hetken toista tisua syötyään eikä sitten enää herää millään toista kannua tyhjäämään :/ Alan oikeasti harkitsemaan korvikkeeseen siirtymistä :/

Ja sitten: kohtutulehdusta pukkaa :'( Tänään kävin lääkärissä ja ihan alkuvaiheessa on, mutta kaksi antibioottia tuli kuitenkin syötäväksi. Flagyl kuurin ajaksi olisi pitänyt imetyskin lopettaa jopa 10 päiväksi joten sitä en suostunut ottamaan, joten antoi sitten 10 päivän kuurin emätinpuikkoja. Onko kukaan saanut niitä kohtutulehduksen hoitoon? Imetys kun näytti tuoteselosteen mukaan olevan kiellettyä senkin kuurin aikana :( Voi että mä inhoon lääkkeitä ja nyt sitten pitää syödä tuollaisia mömmöjä imetyksen aikaan :kieh:

Nyt antamaan esikoiselle välipalaa :wave:
 
Vaunut: meillä Jedon Fyn4-vaunut, jotka tilattiin suoraan Puolasta, kun olivat niin kalliit Vauvapopissa verrattuna Puolan hintoihin.

Roona: Eihän teillä vaan ole ilmankosteus tipahtanut, kun nyt on pakkasta. Tietysti voi nuo oireet johtua pölystäkin. Itse olen huomannut, että pyykki kuivuu sisällä huomattavasti nopeammin kuin esim kuukausi sitten.

Vaipat: Testasin eilen Lidlin 3-kokoa, kun mies oli näköjään niitä ostanut. Ne on siis 4-9 kg. Mutta yllätyin todella, että niissä saa reidenympäryksen tiukemmalle esim kuin muumin 2-koossa. Joten ne eivät vuotaneet yhtään. Meidän vauva painaa vajaa 4,5 kg nyt ja on 55 cm pitkä.
Pari kertaa kestovaippoja olen testannut, niitä mitkä tuli äitiyspakkauksessa. Meillä niiden imuteho ei riitä millään (vaikka olen niitä pessyt useasti), vaan pitää laittaa lisäimu. Sitten ne toimii. Mutta tulee aika suuri paketti, joten täytyy käyttää vähän suurempia bodyja.
Nyt olisi villahousut lanoliinitusta vaille valmiit, joten niitä pääsee kanssa testaileen. Sinne voisi vaikka harson taittaa vaipaksi ja jotain vielä lisäimuksi, niin ei heti vuoda. Monet kyllä ovat sanoneet, että pissa huovuttaa villahousut hyväksi, joten ei se haittaa, jos vähän tulee läpi aluksi.

Tänään pitäisi vielä ommella neidille juhlamekko valmiiksi serkkunsa ristiäisiin lauantaiksi. Aika moinen väkerrys niin pienessä mekossa.
 
Elikkäs meijän neidillä eilisestä asti ollu käheä ääni tosin huusikin eilen kovasti ja kipristeli massua. Onko muilla ollut äänen käheyttä vaaveilla? soitin neuvolaan ja siellä ei oikeen osannut sanoa mitään muuta kun seuraile ja jos tarve niin käynti lastenklinikalle. mietin että oisko äänen käheys tullu vaan huudon takia vai mikä on.. :ashamed: tänään huutanut myös jonkin verran.. korvat ei aristele joten tuskin korvissa mitään eikä kuumetta ole. kovasti kaipaisin kokemuksia tai muita kommentteja..

O&O + rinsessa 5vk3pvä
 
Vivid, no nyt mä sain menemään ne suolatipat nenään ja sieltä tulikin sitten aikamoinen mato pihalle hetken päästä. :D Mä oon yrittänyt tiputtaa sitä tippaa liian ylhäältä ja tosiaan ne oli ihan poskilla. Roonalle voin myös suositella lämpimästi noita! Ostitko muuten sen nenä-Friidan vai minkä systeemin räkäimuriksi? Mulla on tollanen Ainun pikkuniistäjä enkä oo saanut sillä yhtään mitään imettyä, tuntuu ihan lelulta koko imuri.

Carmen, eipä noilla pikkusilla taida olla mitään vuorokausirytmiä vielä. Eli jos pitkät unet sijoittuu yöhön, sitä saa olla vaan ilonen. Toisilla vauvoilla ne sijoittuu päivään ja toiset varmaan nukkuu läpi vuorokauden pieniä pätkiä kerralla.

Nukkuuko teillä muuten vauvat ihan hiljaa? Meillä tytön alkuyöunet menee ihan söpösti tuhisemalla, mutta ehkä parin-kolmen tunnin jälkeen alkaa kuulostaa siltä kuin tuolla vauvan kopassa olis pieni eläintarha. Että osaakin tommonen puolimetrinen pötkylä pitää vaikka minkälaista ääntä unissaan! :D Tyttö ei oo vielä kertaakaan herännyt itkemään nälkää yöllä, kun mä herään aina siihen sen elämöintiin ja nostan sen viereen syömään. Siinä se sitten unisena murisee ja tohottaa hamuillen rintaa ja lopulta syö tyytyväisenä ja jatkaa uniaan.

Täysimetyksellä täälläkin mennään tosiaan. En kyllä tiiä mitään suloisempaa kuin pikkunen autuaana siinä rinnalla. Varsinkin öisin hän on kyllä niiiiiin suloinen pötkö syödessään! :heart: Viikonloppuna varmaankin kyllä testataan ekan kerran tuttipulloa, että mä pääsen sitten rauhallisin mielin jälkitarkastukseen, hammaslääkäriin ym. Eli voin joskus poistua kotoa ilman että stressaan siitä, että tyty herää nälkäisenä mun ollessa pois. Mitkä tuttipullot ootte havainneet hyväksi??

Vielä noista hormoninäpyistä... Onkohan se ihan normaalia, että niitä on paitsi kasvoissa, myös kaulalla, päänahassa, niskassa ja yläselässäkin. Pikkuneiti-paralla on niitä ihan joka paikassa ja iho on aika kurjan näköinen. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Elikkäs meijän neidillä eilisestä asti ollu käheä ääni tosin huusikin eilen kovasti ja kipristeli massua. Onko muilla ollut äänen käheyttä vaaveilla? soitin neuvolaan ja siellä ei oikeen osannut sanoa mitään muuta kun seuraile ja jos tarve niin käynti lastenklinikalle. mietin että oisko äänen käheys tullu vaan huudon takia vai mikä on.. :ashamed: tänään huutanut myös jonkin verran.. korvat ei aristele joten tuskin korvissa mitään eikä kuumetta ole. kovasti kaipaisin kokemuksia tai muita kommentteja..

O&O + rinsessa 5vk3pvä
Meillä on ukkelilla ollut käheä ääni syntymästään asti. Ei onneksi ole "ääni" mennyt kokonaan mutta sellainen ihanan kähee kuitenkin. Meilläkään ei tietääkseni ole pojalla ollut mitään muita flunssan oireita joten täälläkin mennään tarkkailulinjalla.

Rosehip: Meillä on myös tuota pientä näppylää ympäri yläkehoa, ei kuitenkaan päänahassa. Leuan alle noita näppyjä on tullut kun ukkeli puklailee välillä aika reilusti enkä ehdi heti pyyhkiä niitä pukluja pois. Hormooninäppyjä löytyy kasvoista ja yläselästä sekä niskasta. Meidän sälli on sellainen kuumakalle ja hikoilee ihan älyttömästi varsinkin just niskasta kun ei suostu esim nukkumaan yöunille muuten kuin selällään peiton sisään käärittynä.

Mä oon nyt helpottunut kun mun pyykinpesu-urakka helpottui ihan älyttömästi. Mun vanhemmat olivat täällä viikonloppuna ja ostaa pamauttivat meille uuden pyykinpesukoneen ja kuivausrummun. Ei tarvii enää tuntitolkulla roikuttaa pojankaan vaatteita narulla vaan niin halutessani saan vaatteet vaikka suoraan rummusta päälle, kunhan sitten muistaa että voivat olla tosi lämpimiä...

Olkkis ja Pikku-A

 
Meillä on nyt monta päivää kitisty ja huudettu, joten en ole jaksanut/ehtinyt tänne kirjottelemaan. Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Painoa pojalla nyt 4550g (synt. 3930g) ja pituutta 55,5cm (synt. 52cm). Huomenna mennään tosin lääkääriin pojan pulauttelun/oksentelun/yskimisen/kuolaamisen/itkemisen/köhimisen/y ö k k ä i l y n (tuli joku ihme merkki kun kirjotin tuon sanan yhteen) takia :| Pojalla menee oma rytmi ihan sekaisin edellä mainittujen asioiden vuoksi. Ei saa kunnolla nukuttua ja kärttynen sitten hereillä. Tissillä varmaan asuisi, jos saisi valita - tosin välillä saadaan sitten kauheita raivareita tissillä, vaikka siihen kovasti haluaisi tulla. Saapas nähdä mihin tulokseen lääkäri tulee. Toivon kovasti jotain helpotusta nykyiseen tilanteeseen! En kestä katsoa, kun pienellä joku selvästi vaivaa. :'(

Hormoninäpyistä
Meilläkin niitä kasvoilla, kaulalla, rinnassa ja niskassa. Ihan normaalia neuvolatätin mukaan. Tänään niitä katseli, kun ihmeteltiin onko tosiaan normaalia, kun niin paljon/niin monessa paikassa.

Vaippa-galluppiin Ollaan kokeiltu Liberoita, Pamperseja, Muumeja ja niitä "luontovaippoja" ( en muista nimeä ). Ei olla päätetty mitkä olisi parhaat. Liberot oli ennen uudistusta. Pamperseja meinattiin seuraavalla kerralla kokeilla, kun niistä ollut testissä vaan 1 koko.

Vauva ei tosiaan nuku hiljaa :) Röhisee ja puhisee välillä. Vauva itsekin herää omiin ääniin, kun joskus säikähtää jotain maiskutusta :D

Kuinka olette opettaneet vauvat syömään tuttia? Meillä ei luonnistu se millään. Poika on niin kova imemään (välillä selvästi käyttää tissiä vain hupikäyttöön), että helpottuisi vähän, jos tutin vois tökätä pahimman kiukun keskellä suuhun.

Vaunu-galluppiin
Meillä on Tetutonian prestige-runko ja siinä fashion koppa. Todella hyvät! Kevyet työntää ja mukavan sirot - mahtuu hissiin, autoon jne.

Meille tuli eilen manduca, mutta en kyllä osannut laittaa vauvaa siihen. Pojan jalat ei mennyt oikein - liian leveästi mun mielestä (ja pojan huudosta päätellen) - vaikka laitettiin se siihen pienentäjään. Jos joku manducan omistaja jakasaisi, niin olisi mukava nähdä kuvia erivaiheista, kun vauvaa siihen asettelee. Ja ne napit - siinä on kolme nappia mihin sen pienentäjän voi laittaa - mitä kahta niistä käytän? Ihme vehje :) Netin oon käynyt läpi ja ohjeet lukenu huolellisesti, mutta kun ei tajua niin ei tajua.

Tulipa pitkä viesti, vaikka tulin vaan pikaisesti kirjottamaan kuulumiset :)

uneksija85 ja poika 4 vko 1 pv ( huomenna jo 1kk :heart: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Vaippa-galluppiin Ollaan kokeiltu Liberoita, Pamperseja, Muumeja ja niitä "luontovaippoja" ( en muista nimeä ). Ei olla päätetty mitkä olisi parhaat. Liberot oli ennen uudistusta. Pamperseja meinattiin seuraavalla kerralla kokeilla, kun niistä ollut testissä vaan 1 koko.

Vauva ei tosiaan nuku hiljaa :) Röhisee ja puhisee välillä. Vauva itsekin herää omiin ääniin, kun joskus säikähtää jotain maiskutusta :D
..meillä samanlailla! eli liberot oli parhaat ennen uudistusta ja nyt on pamperseja eka paketti menossa ja hyvin toimii! tykkään!! ostin s-marketista ja kokoa 3 olevan paketin, onko se nyt sit 4-9kg vai mikä..siellä ei ainakaan ollut pamperseja kokoa 2, onko niitä edes? loogisesti ainakin ykkösen jälkeen tulis se kakkonen.. :LOL: kauhistelin ensin et ei hitto ne on isoja mutta loppuviimeks jaa, enpä tiedä, vaikka meidän jäbä painaakin about vaan sen 4200g, ne tuntuu ihan hyviltä eikä p*skat tule sieltä selän kautta niinkuin niissä uusissa Liberoissa jotka muutenkin on niin koppuria että.. :kieh:

hormoninäppyjä oli täälläkin heti syntymän jälkeen muutamia, hävisivät aina päivässä ja pari uutta tuli aina tilalle, ja nyt pari päivää sitten tuli vasempaan ohimoon melkosen monta.

Meillä on kakkaaminen vähentynyt huomattavasti, jos vertaa siihen mitä se oli pari viikkoa sitten "pahimmillaan" kun joka ikisessä vaipassa oli ne p*skat jotka muutti koostumustaan ja väriään yhtenään ja ikinä ei tiennyt millaset sieltä tulee.. Ja tämä sit aiheutti pienen masuun painetta joka purettiin huutamalla nyt sunnuntaina ja maanantaina. Kylpy auttoi kuten myös tosi simppeli vauvahieronta (oikeestaan vaan parhaimmat osiot vauvahieronnasta joiden aattelin auttavan tässä tilanteessa ja niinhän ne auttoikin!) josta vauva nauttii kovasti. Paineet purkautui ja alkoi taas vatsa toimiin ja huudot jäi ONNEKS niihin kahteen päivään. Tosin itkua ei onneks ollut su-ma-yönä, siitä saan olla kiitollinen. Nyt tuntuu siis vähän tasoittuneen tuo kakkaaminen ja joka vaipassa sitä läjää ei ole.. ilmaa tulee hyvin ulos myös eikä siis vatsaa kipristä kuin välillä syödessä.

Imetyksestä taas - rintakumia käytetään edelleen välillä, lähinnä silloin kun jätkä on jo saanut huudon aikaan tissille tultaessa sekä sit yöllä. Mä myös täysimetän. Eli suurimmaks osaks pärjätään jo ilman mutta kulkee se kumi silti mukana kun kotoakin poistutaan, ihan varuiks. Tsemppiä kaikille taas ja edelleen imetyksen suhteen! Ja oon kans sitä mieltä että siitä ei pidä potea huonoa omaatuntoa jos imetys ei ota sujuakseen, sehän ei todellakaan ole itsestäänselvyys että se onnistuu! Eilen muuten tutustuin imetystukilista.net:iin ensimmäistä kertaa ja siellä oli hyviä vinkkejä esimerkiks just rintakumin vieroittamiseen! Ja paljon muuta..vitsi kun en aiemmin oo tajunnut käydä tuolla, se tosiaan oli järkevä sivusto ja antoi hyviä vinkkejä muihinkin juttuihin =)

Meidän tuleva pappi soitteli tänään ja sovittiin että hän tulee ens viikon keskiviikkona meille kylään ristiäisistä puhumaan. Olen tosi iloinen - kysyin onko estettä että mun pikkuveli josta tulee vauvalle toinen kummisetä tulisi seisomaan kastetoimituksen ajaksi myös sinne eteen muiden kummien kanssa, ja vaikka hän käy rippikoulun vasta ens vuonna (ja hänet liitetään virallisesti kummiksi sitten vasta sen jälkeen), papin mielestä se on tosi ok. Ja iso asiahan se tuntui olevan myös mun veljelle joka odottaa että hänestä tulee "don corleone".. :LOL: eli hänestä on tosi cool tulla kummisedäksi, nähtyään Kummisetä-elokuvat :LOL: vauvasta hän on tosi kiinnostunut ja viettää vauvan kanssa aikaa paljon eli hän tulee oleen tosi hyvä valinta toiseks kummisedäks, tiedän sen :heart:

Carmen jaksamista kohtutulehduksen kanssa :hug:

jaahas, aika tissittelyn..

kerttuneiti ja pikkujätkä 3vkoa6päivää :eek: JO!!
 
kerttuneiti (tai joku muu osaava) Osaatko antaa jotain ohjetta siitä vauvahieronnasta? Vaikka niistä parhaista kaasunvapauttajista :) Oon yrittäny vatsaa ja jalkapohjia hieroo, kun oikein tuntuu olevan jumissa, mutta ei ole kyllä auttanut huutoon/vatsavaivoihin.
 
Meidän sällille saatiin tänään päätettyä sitten se lopullinen nimiversio. Isi löysi tosi kivat etunimet, mutta ne paljastetaan vasta sitten ristiäisissä 24.10. Jopa mäkin tykkään molemmista nimistä vaikka olisin halunnut toiseksi nimeksi muun mutta täytyy olla tyytyväinen tuohon mitä sain. Mitäs annoin isännälle päätäntävallan... :D

Olkkis ja Pikku-A
 
Meillä oli tiistaina ukon 1kk neuvola :)

Syntessään 3900g ja 51 cm ja pipo oli 36cm
Kotiin lähtiessä 3740g
Viikon ikäisenä 4100g

Ukko oli 1kk 2päivää iässä 5270g ja 55,5cm ja pipo oli 38cm :)

Jäntevä ukko, heijasteet ok, :)
Äitin iso poika :heart:

Nyt en enempiä kirjottele, palataan

zeny ja pieni-mies
 
[
Nukkuuko teillä muuten vauvat ihan hiljaa? Meillä tytön alkuyöunet menee ihan söpösti tuhisemalla, mutta ehkä parin-kolmen tunnin jälkeen alkaa kuulostaa siltä kuin tuolla vauvan kopassa olis pieni eläintarha. Että osaakin tommonen puolimetrinen pötkylä pitää vaikka minkälaista ääntä unissaan! :D Tyttö ei oo vielä kertaakaan herännyt itkemään nälkää yöllä, kun mä herään aina siihen sen elämöintiin ja nostan sen viereen syömään. Siinä se sitten unisena murisee ja tohottaa hamuillen rintaa ja lopulta syö tyytyväisenä ja jatkaa uniaan.


Vielä noista hormoninäpyistä... Onkohan se ihan normaalia, että niitä on paitsi kasvoissa, myös kaulalla, päänahassa, niskassa ja yläselässäkin. Pikkuneiti-paralla on niitä ihan joka paikassa ja iho on aika kurjan näköinen. :/[/quote]


Meillä kanssa ollut tuota ihme örinää koko ajan..elikkäs ei juurikaan itkeskele ja suht tyytyväisenä jaksaa jopa odotella maitopullon ilmestymistä kun herään jo tosi aikaisin siihen örinään ja murinaan lämmittelemään maitoa..

Noista hormooninäpyistä en tiedä..muutakuin että meillä ainakin niitä on ajoittain naamassa paljonkin..

vaipoista ollan kokeiltu melkein kaikki markkinoilla olevat merkit ja täytyy sanoa että tuo muumi osoittautui kyllä parhaimmaksi..hintalaatusuhde kohdallaan.. :p

Saako nykyään vielä ristiäismekon kirkolta lainaksi?? :whistle:
Meillä ristiäiset 1.11..

Alotin muuten tämän viikon maanantaina hiilihydraatittoman dieetin..onkos muilla kokemusta asiasta??


Äippä35v ja Nuppuliini tasan 1kk
:heart: :heart:
 
Täällä on pikku neiti aivan räkänen ja aamulla oksentanutki unissaan (aivan ihana haju makkarissa leijaili)!!! :/ Yön aikana ei heränny kertaakaa... normaalisti nyt on ollu kerran yössä (3-4 aikaan) yks syöminen!!! (Ei kyl aina herätä ees tota!)

Meillä kanssa kaiken maailman uniääniä kyl pidetään... saa välillä oikeen nauraa niitä!!
Hormooninäppyjä meillä kans oli selässä, rinnassa, niskassa, kaulassa... melkeinpä kaikkialla!! Nyt ovat onneks jo kuivahtamassa pois ja heti näyttää nätimmältä!

Oon kyl varmaa tulos itekki kipeeks... nousin tänää meinaa ylös jo 5.30 ja lähin lenkille, jonka jälkee aloin leipoo sämpylöitä, peseen pyykkiä, ym...!!! :LOL:

mama ja Stella
 

Yhteistyössä