**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Nuppu09: Ah, ja meillä ei toimi tuokaan tuossa tutin syönnissä :headwall: Tuollain ollaan alusta asti tuttia houkuteltu syömään, mutta kun ei kelpaa niin ei. Vaunuissa kyllä syö ja turvakaukalossa, mutta ei ikinä muulloin. Ulos plopsahtaa samantein.

Meillä on tuo Wonder Weeks -kirja ja esikoisen aikana sitä oli kyllä mukava lukea. Tuntui selittävän monia kiukkuisia ja itkuisia aikoja. Tilasin silloin Amazonista eikä maksanut paljon.

Ja kitinää täälläkin paljon ilmassa. Kokeiltu on Cuplatonit ja Disflatylit, mutta eivät auta. Tai jos auttavatkin, niin en halua ees tietää millaista olis ilman niitä :eek: Esikoinen ei kitissyt ollenkaan näin paljon, mutta tämä neiti haluais olla vaan sylissä ja hytkytettävänä... No, joskus tämäkin helpottaa. Onneks yöt menee suht hyvin; yleensä vain kaks herätystä.

rimpulakissa ja neiti 5vk
 
Merkkaan ja kehun samalla tätä manducaa. Se on nimittäin rauhottanut meidän kärttykasan iltaisin. "Mukava" muutenkin lukea täällä, että muidenkin pikkuiset itkee ja kitisee. Jospa se jäisi pois, kun vähän ikää tulee. Toki lapset itkee, mutta ei ihan näin paljoa tarvitsis :)

Ollaan pari päivää saatu nauttia pojan ensihymyistä (jos pieruhymyjä ei lasketa) :) :heart:

uneksija85 ja poika 1kk 6pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Voi v***u, mulla palaa ihan käämit! Neidillä on kaikki huonosti eikä tee mitään muuta kun kitisee. Tähän asti yöt ovat sentään menneet hyvin mutta viime yö oli paljon huonompi kuin edelliset. Mä en kestä jos niistä tulee yhtä vaikeita kun päivistä :headwall: . Tunnen myös hirveen huonoa omaatuntoa ja riittämättömyyden tunnetta kun tiedänhän minä ette pieni kiusaksi känkkäile. Jotenkin vaan ihan loppu kun mikään ei ole hyvin: ei sylissä, ei sängyssä, ei vaunuissa, ei yhtään missään. Äänikin neidillä on jo ihan käheä huutamisesta. Niin toivon, että olisi päivällä edes tunti omaa aikaa, saisi vaikka pestyä hampaat ja laitettua pyykkejä :kieh: Neiti on jotenkin niin huonona ettei nuku kunnon päikkäreitäkään. Torkahtelee vain ja sitten säpsii 5-10 min välein hereille. Mä oon loppu!!!

viime yönä imetyskin takkusi enkä todellakaan kaipaisi sen kanssa vastoinkäymisiä kun välillä jo sujui vähän paremmin. Yritin muuten eilen pumpata ja tuli 20 min yrittämisestä vaivaiset 20 ml, turhaa touhua sekin :headwall: Kunpa vaan tietäisi mikä pientä vaivaa ja mieltä painaa. Vatsa selkeästi nipistelee mutta onko se vain sitä??? Tiedä häntä ja yuntuu ettei neuvolassa osata sanoa mitään. Mistä minä esikoisen kanssa tiedän mikä on normaalia ja mikä ei? On niin avuton olo. Anteeksi aamu purnaus, oli vaan pakko päästää höyryt ulos. Ehkäpä tämä tästä... toivottavasti. :ashamed:

Cummastelija ja Leidi 5 vkoa ja 6 pvää

mä olisn voinu kirjotta tän maanataina, nimittäin meillä oli ihan samanlaiset huudot (ja lisäks huomiota vaatii 1v 2v ja 4v lapset)

ite ajattelin kokella ruokavaliomuutosta eli nyt menen hetken maidoton-gluteeniton-munaton sapuskoilla ja huudot loppunu :eek: :D kannattaa kokeilla jotain, koska nuo huudot on niin väsyttäviä :hug:
 
En ookaan käynyt vaa´alla nyt ollenkaan, joten en tiedä paljonko on lähtöpainoon vielä matkaa.. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä vauvan kanssa (ei siis kotikäynnillä ), kun hän oli tasan kaksi viikkoa, oli lähtenyt 9kg. Nyt tuntuu että on kyl lähtenyt aika paljon ihan päivittäisen kävelyn ja hullun imetyksen voimin, on kyl aika hoikka fiilis - verrattuna siihen kun maha oli vielä suuri. Pitääkin käydä huomenna vaa´alla.

Meidän poika syö kans tuttia vaunuissa ja kaukalossa. Kotona sitä todella harvoin ees tarjoon, tosin lähipäivinä hän on sitä jopa kotonakin imenyt, ihan hyvällä halulla =) vaunuissa tuo kulkee aina mukana. Eilen ostin puoli Prismaa tyhjäks, "vähän" aineita ristiäisleipomuksia sun muita varten jne. ja vauva nukkui kaukalossa melkein koko kauppareissun. Tuttihyllyn luona heräs ja siinä vaiheessa ei tutti auttanut vaan kantamiseks se loppureissu meni.

Pappi kävi tänään kylässä ja saatiin käytyä läpi kastetilaisuuden kulku ja virret valittua. Videokamera hankittu ja kaikki muutkin "pienet" asiat on mietittynä - paitsi kukat. No onhan tässä vielä muutama päivä ;)

kerttuneiti ja jätkä 1kk6pvä :heart:
 
Merkkailen täällä taas.

Huomenissa lähetään perheen kanssa, mieheni vanhemmille, matkaa kertyy n.1h saa nähdä mitä siitä tulee, toivottavasti sujuu:D
Eilinen yö oli täys katastrofi, tyttö itki koko-ajan vasta 3 aikaan sai rauhotettua, siinä oli tekemistä, mutta lopulta se loppui. Pelkäsin jo että joku sairaus on iskeny mutta onneksi ei.

VempulaVimpula&Emma 1kk ja 10pv

VempulaVimpula&Emma
 
J84
Huomenia!

Tänne ei mitään uutta oikeestaan kuulu. Kaikki menee edelleen tosi hienosti...ei oo pojan suhteen mitään valitettavaa => nukkuu ja syö hyvin, eikä kärsi mahavaivoista :D 1kk neuvola olis tiistaina ja veikkaisin painon olevan siinä 4,3kg hujakoilla...se on tollanen narukerä edelleen.

Tuli sit huudettua tuplavaunut huuto.netistä, Emmaljungan Twin Ceroxit -07 hintaan 210?. Toivon mukaan ne olis maanantaina lopullisesti mun ja pääsisin pitkästä aikaa vaunuileen poikien kanssa. Ei noilla yhden hengen vaunuilla sit oikeen pärjännytkään, kun ei tuo 1v10kk jannu jaksa seistä kovin kauaa seisomalaudan päällä niin oli pakko hankkia tuplat ja uusina en niitä halunnut hankkia.

Ristiäisiä päästään viettämään 7.11...ja mä pääsen taas poraan :D

J84 ja Samu 4vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Nuppu09: Ah, ja meillä ei toimi tuokaan tuossa tutin syönnissä :headwall: Tuollain ollaan alusta asti tuttia houkuteltu syömään, mutta kun ei kelpaa niin ei. Vaunuissa kyllä syö ja turvakaukalossa, mutta ei ikinä muulloin. Ulos plopsahtaa samantein.

Meillä on tuo Wonder Weeks -kirja ja esikoisen aikana sitä oli kyllä mukava lukea. Tuntui selittävän monia kiukkuisia ja itkuisia aikoja. Tilasin silloin Amazonista eikä maksanut paljon.

Ja kitinää täälläkin paljon ilmassa. Kokeiltu on Cuplatonit ja Disflatylit, mutta eivät auta. Tai jos auttavatkin, niin en halua ees tietää millaista olis ilman niitä :eek: Esikoinen ei kitissyt ollenkaan näin paljon, mutta tämä neiti haluais olla vaan sylissä ja hytkytettävänä... No, joskus tämäkin helpottaa. Onneks yöt menee suht hyvin; yleensä vain kaks herätystä.

rimpulakissa ja neiti 5vk
TÄRISEVÄ SITTERI! MIes osti toiselle lapselleen, jolla oli koliikki, tärisevän sitterin(toimii pattereilla) -->9kg asti vauva. Toimii ihan uskomattoman hyvin. Miehen nuorempi muksu vaikeni saman tien. Tänään saatiin patteri sitteriin, mutta ei kyllä turhaan testata tohon meijän tyttöön, kun ei sillä mtn vaivoja pahemmin ole. Turhaa tottuu vaan tärisyttelyyn!

Tänään alkaisi D-vitamiinit. Dee-tippoja ostin. Katsotaan miten vaikuttavat vatsaan. Toivottavasti eivät mitenkään!!


Miehen lapset tulevat tänään meille ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Vähän jännittää mitä tuleman pitää. Ovat kovasti puhelimessa kyselleet pikkusiskosta jne.. (melkein 3-vuotias ja 6-vuotias) Nuorempi saattaa olla aika mustasukkainen, kun on tottunut olemaan "iskän prinsessa" :D



 
Hitto kun meinaa jäädä tää kirjoittaminen, tosi vähästä, mutta kaikki tekstit luen kun vaan kerkiän ja yritän kirjoittaa jos suinkin vaan jaksan ja kerkiän :))

Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki oli ok, sain 6kk mini pillerit, cerasette,kokemuksia?

Pakko tuulettaa, mein ukkeli nukku 5 tuntia ennen kun tuli vastaa eka yö syöttö, 2 syötöllä mentiin yö :))

zeny ja pieni-mies
 
Kyllä sitä välillä tuntee itsensä niin aasiksi vauvan hoidossa. Eilen syötin illalla vauvaa, eikä se millään suostunut syömään, riehui vaan tissillä. No käskin sitten miehen antaa sille pullosta, kun ei kerran tissi kelpaa. Ajattelin sitten pumpata tissit tyhjiksi, jotta maitoa riittäisi, kun pullosta pitää aina välillä antaa. No selvisi sitten syy vauvan riehumiseen, eihän niissä tisseissä ollut maitoa :ashamed: Miten en sitä tajunnut. Lisäksi vauva ei nukahtanut illalla ollenkaan vaan heräsi aina hetken päästä. Jos olisi vain tajunnut antaa vauvalle vielä hieman maitoa, olisi se nukahtanut varmaan tuntia aiemmin. Ja maitomäärä joka riitti sille, oli noin 10-20 ml. Hölmö äiti yritti nukuttaa nälkäistä vauvaa. No mutta hölmöydet kruunasi kuitenkin vauvan putkeen nukkumat noin 8 tunnin yöunet. No ehkä noista oppi jotain ja osaa sitten lukea vauvaa paremmin. :heart:

Manduca on ihan loistava. Eilen laitoin tytön siihen ja kävin kaupassa 100 metrin päässä. Oli kyllä kätevää kun ei tarttenut vaunuihin laittaa, kun meillä vaunut joutuu jättään kerrostalon alhaalle. Ja siis ei tarttenut ostoksia tunkea vaunuihin tms.
 
Pitää vähän valittaa välillä: Pesin vauvan uusia pehmoleluja koneessa, kun kaikissa oli sallittu pesu 30 asteessa. Lopputulos: Bukowski-nallelta irtosi siivet ja Lintakallen valmistamalta siniseltä otukselta irtosi toinen jalka. Molemmista on joku solmu auennut käsinommellusta osasta. Mitään täytteitä ei tullut ulos, joten ne on tavallaan ihan kunnossa edelleen, paitsi yksi osa on irtonainen. Molempien pitäisi olla laatuleluja! Täytyy varmaan itse ommella ne osat takaisin kiinni. Taidan kyllä tehdä reklamaation lintakallelle, kun ne on nimenomaan lasten turvallisia leluja, joissa on turvalukitut silmätkin. :/
 
No heissan täältäkin päin välillä!

Pikaisesti olen täällä käynyt juttuja lukemassa,mutta sitten ei olekkaan enään kerennyt mitään kirjoittelemaan.Kyllä on nykyään niin vaikeeta tää koneelle pääsy...

Tänään oli sitten meillä visiitti lastenvalvojan luona ja nyt olisi sitten likaööa virallisesti isäkin ;) Musta noi käynnit on jotenki niin turhia,alta 10min. oltii sielä,kauhee nippu allekirjotettiin papereita ja tätsit!No pakko mikä pakko,kun ei olla kerta naimisiin asti vielä päästy.

Siten saatiin ristiäispäivä varattua,eli 22.11 olisi ristiäiset ja sitten huomain kalenterista,että kyseinen päivä on tuomiosunnuntai ja mun korvaan se karahtaa pahasti :(
Mä en kyllä jotenki jaksais koko ristiäisikään(ainakin nyt ahistaa se hössötys).Vaikka totta kai on ihanaa järkätä tytölle juhlat ja kaunis tapahtumahan tuo ristiäiset on mutta se järkkääminen ja hössötys...blaah... Sitä paitsi nimeäkään ei olla vielä kokonaisuudessan päätetty.Meiän muilla lapsilla on 3 nimeä ja viiminen tulee suvusta ja nyt se suvusta tguleva nimi aiheuttaa hirveetä päänvaivaa,kaikki lähisuvussa olevat nimet on meinaa ihan kauheita!Yks vaihtoehto olis,jos sen laittais jo toiseks nimeks... Äh,emmä tiiä...

Jälkivuodosta: Mä tossa jo luulin,että tuo jälkivuoto loppui,oli päivän kokonaan poissa,kunnes sitten eilen illalla huomasin luuloni vääräksi.Ei kai ne kuitenkaan menkatkaan voi vielä olla?Kuinka pian teillä on menkat alkanut?

Meilläkin on nyt sitten masunväänteet tytöllä alkanut,selvästi vatsa kipruilee.En saa oikein millään likalta röyhtäsyitä.Cuplatonia haettiin apteekista ja nyt pari kertaa annettu,tiedä sitten onko vaikutusta.Tuntuu vaan niin hankalalta antaa,ku pitää laittaa pieneen määrään nestettä ja meillä syödään tisistä ja ku toisella kauhee nälkä,ni eihän vauva malta odotella että mä saan mutaman tipan lypsettyä,mihin sen cupliksen sekoittaa.Ootteko muut käyttänyt tuotta?Ja miten antanut?

Mutta nyt kävi kutsu syömään,kerrankin pääsee valamiiseen pöytää,ukko päätti laittaa tänään ruuan. :D

Virtahepo ja tytteli 20 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Virtahepo:
No heissan täältäkin päin välillä!

Pikaisesti olen täällä käynyt juttuja lukemassa,mutta sitten ei olekkaan enään kerennyt mitään kirjoittelemaan.Kyllä on nykyään niin vaikeeta tää koneelle pääsy...

Tänään oli sitten meillä visiitti lastenvalvojan luona ja nyt olisi sitten likaööa virallisesti isäkin ;) Musta noi käynnit on jotenki niin turhia,alta 10min. oltii sielä,kauhee nippu allekirjotettiin papereita ja tätsit!No pakko mikä pakko,kun ei olla kerta naimisiin asti vielä päästy.

Siten saatiin ristiäispäivä varattua,eli 22.11 olisi ristiäiset ja sitten huomain kalenterista,että kyseinen päivä on tuomiosunnuntai ja mun korvaan se karahtaa pahasti :(
Mä en kyllä jotenki jaksais koko ristiäisikään(ainakin nyt ahistaa se hössötys).Vaikka totta kai on ihanaa järkätä tytölle juhlat ja kaunis tapahtumahan tuo ristiäiset on mutta se järkkääminen ja hössötys...blaah... Sitä paitsi nimeäkään ei olla vielä kokonaisuudessan päätetty.Meiän muilla lapsilla on 3 nimeä ja viiminen tulee suvusta ja nyt se suvusta tguleva nimi aiheuttaa hirveetä päänvaivaa,kaikki lähisuvussa olevat nimet on meinaa ihan kauheita!Yks vaihtoehto olis,jos sen laittais jo toiseks nimeks... Äh,emmä tiiä...

Jälkivuodosta: Mä tossa jo luulin,että tuo jälkivuoto loppui,oli päivän kokonaan poissa,kunnes sitten eilen illalla huomasin luuloni vääräksi.Ei kai ne kuitenkaan menkatkaan voi vielä olla?Kuinka pian teillä on menkat alkanut?

Meilläkin on nyt sitten masunväänteet tytöllä alkanut,selvästi vatsa kipruilee.En saa oikein millään likalta röyhtäsyitä.Cuplatonia haettiin apteekista ja nyt pari kertaa annettu,tiedä sitten onko vaikutusta.Tuntuu vaan niin hankalalta antaa,ku pitää laittaa pieneen määrään nestettä ja meillä syödään tisistä ja ku toisella kauhee nälkä,ni eihän vauva malta odotella että mä saan mutaman tipan lypsettyä,mihin sen cupliksen sekoittaa.Ootteko muut käyttänyt tuotta?Ja miten antanut?

Mutta nyt kävi kutsu syömään,kerrankin pääsee valamiiseen pöytää,ukko päätti laittaa tänään ruuan. :D

Virtahepo ja tytteli 20 päivää
Anna sitä cuplatonia vauvalle pieneen tilkkaan vettä sekoitettuna lusikasta..niin ei tarvitse vauvelin odotella lypsämistä.. :hug:
 
päivät menee ihan vilisten....oon koneella ollu joka päivä hiukan ja nyt vasta muistin tän pinon!
En kirjottele ees muissa! Päivät vain on niin hulinaa, että unohtaa asioita :ashamed:

MEillä oli 6vko neuvola maanantaina , ja hyvä oli kun neukkutäti pyöritteli silmiään, kun jäbä on kasvanu niin sikana...Onko muilla:

1kk tullu painoa 1,2kg & pituutta 7,5cm syntymästä!
Ihan hullua!
ei ihme et jäbälle ei tosiaan pelkkä rintamaito oo riittänyt!
ja neukkutäti sano et muutenkin kaikki sen liikkeet, ja ilmeet kertoo et se on tosi '
topakka.et vois luulla et ois tultu 3 kk lääkäri käynnille :D
naurettiin sit että sinne tullaan sitten jo jäbä itse kävellen ;)

esmeralda- ja jäbä koht 7vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Alkuperäinen kirjoittaja Virtahepo:
No heissan täältäkin päin välillä!

Pikaisesti olen täällä käynyt juttuja lukemassa,mutta sitten ei olekkaan enään kerennyt mitään kirjoittelemaan.Kyllä on nykyään niin vaikeeta tää koneelle pääsy...

Tänään oli sitten meillä visiitti lastenvalvojan luona ja nyt olisi sitten likaööa virallisesti isäkin ;) Musta noi käynnit on jotenki niin turhia,alta 10min. oltii sielä,kauhee nippu allekirjotettiin papereita ja tätsit!No pakko mikä pakko,kun ei olla kerta naimisiin asti vielä päästy.

Siten saatiin ristiäispäivä varattua,eli 22.11 olisi ristiäiset ja sitten huomain kalenterista,että kyseinen päivä on tuomiosunnuntai ja mun korvaan se karahtaa pahasti :(
Mä en kyllä jotenki jaksais koko ristiäisikään(ainakin nyt ahistaa se hössötys).Vaikka totta kai on ihanaa järkätä tytölle juhlat ja kaunis tapahtumahan tuo ristiäiset on mutta se järkkääminen ja hössötys...blaah... Sitä paitsi nimeäkään ei olla vielä kokonaisuudessan päätetty.Meiän muilla lapsilla on 3 nimeä ja viiminen tulee suvusta ja nyt se suvusta tguleva nimi aiheuttaa hirveetä päänvaivaa,kaikki lähisuvussa olevat nimet on meinaa ihan kauheita!Yks vaihtoehto olis,jos sen laittais jo toiseks nimeks... Äh,emmä tiiä...

Jälkivuodosta: Mä tossa jo luulin,että tuo jälkivuoto loppui,oli päivän kokonaan poissa,kunnes sitten eilen illalla huomasin luuloni vääräksi.Ei kai ne kuitenkaan menkatkaan voi vielä olla?Kuinka pian teillä on menkat alkanut?

Meilläkin on nyt sitten masunväänteet tytöllä alkanut,selvästi vatsa kipruilee.En saa oikein millään likalta röyhtäsyitä.Cuplatonia haettiin apteekista ja nyt pari kertaa annettu,tiedä sitten onko vaikutusta.Tuntuu vaan niin hankalalta antaa,ku pitää laittaa pieneen määrään nestettä ja meillä syödään tisistä ja ku toisella kauhee nälkä,ni eihän vauva malta odotella että mä saan mutaman tipan lypsettyä,mihin sen cupliksen sekoittaa.Ootteko muut käyttänyt tuotta?Ja miten antanut?

Mutta nyt kävi kutsu syömään,kerrankin pääsee valamiiseen pöytää,ukko päätti laittaa tänään ruuan. :D

Virtahepo ja tytteli 20 päivää
Anna sitä cuplatonia vauvalle pieneen tilkkaan vettä sekoitettuna lusikasta..niin ei tarvitse vauvelin odotella lypsämistä.. :hug:
Meillä on valmiina pikkulasissa keitttyä että, mistä otetaan lusikalla vähän ja laitetaan tippoja siihen. Vauva ainakin tykkää ja hiljenee hetkeksi :D Ennenkuin tajuaa, että nytsitä heletin tissiä tänne!
 
Heips! Minäkin koneella kyllä käyn melkein päivittäin, mutta ei pä vaan tule kirjoitettua niin useasti. Keskiviikkona kun tyty täytti tasan 6vkoa kävi lastenneuvolan täti kotikäynnillä. Pelotti ihan sairaasti miten se mun imetys"taistelu" on onnistunut eli onko neiti kasvanu...

Ja ihan hyvin on kasvanu!!! On tullut syntymäpainoon reilut 1,2kg lisää ja kotiutumispainoon reilut 1.3kg :heart: . Pituutta en nyt tiedä kun sitä ei ole pystynyt mittaamaan kotioloissa. Mutta kolmiviikkoisena oli kasvanu 3cm syntymäpituuteen lisää.

Kysyin sitä ett minkä verran pitäis juoda nestettä kun imettää. Kertoi että heillä oli just ollut jotain imetyskoulutusta ja siellä oli sanottu että pitäisi juoda useampia kannullisia vettä. Huijui!!!! No minähän sitten otin kannun uudelleen käyttöön (kun kotiuduttiin niin käytin jonkin aikaa kannusysteemiä, ehkä kannu tai pari päivässä)ja join sit sen iltapäivän ja yön aikana ehkä 4kannulista vettä.... ja hups maitoa tursusi suorastaan ja heruminen oli paljon herkempää kuin aiemmin. Päätin sitten jatkaa tätä linjaa vaikka ei ole kivaa käydä puolentunnin välein vessassa..... ja housuun tulee vähän väliä muutama lirahdus jos ei ehdi heti vessaan kun hätä tulee.... että en minä niistä räteistä eroon pääse todennäköisesti vielä pitkään aikaan.... :kieh: :headwall:
mutta kaikkeni teen että imetys jatkuu edelleen, on se kuitenki kaiken vaivan arvoista. Tietysti jos alkaa ihan hajoilemaan oma henkinen kantti niin sitten pitää miettiä mikä se on hyväksi!

Terkka kehui tyttyä tomeraksi ja seuralliseksi ja että on jäntevä vauva ikäisekseen, eikä siltä todellakaan tartte ees niskaa hirveenä tukea, on vaan vähän varppeisillaan ettei pää retkahda yllättäen. Masullaan ollessa nostaa pään jo tosi hyvin.

Tarjosivat sitä rotarokotetta mutta en vielä sitä ottanut. Ei tiedä uskaltaako kun siitä rokotteesta on ollut ristiriitaisia juttuja.
Oletteko sen ottaneet vauvallenne ja minkälaisia kokemuksia?


Mut nyt aamupuuron tekoon ja päivän touhuille, ristiäiset lähestyy ja paniikki sen myötä...

Naksos& Miina 1kk 2vko
 
Elämä voittaa...
2pv sohvan pohjalla kuumeessa... nyt jo parempi olo. Pelottaa vaan koska poju sairastuu, miehellä alkoi kurkkukipu viime yönä. Pakko se oli mun äidille txt, ettei lähdetäkään tänä vklp Espooseen. Harmittaa kun Vilin eka mummolakäynti peruuntui :(

Mä voisin kysellä samaa kuin zeny: Onko kellään kokemuksia Cerazette -minipillereistä?
Ja minipillereistä yleensäkin...? Hyvää tai huonoa? Mitään hajua miten noi toimii, vaikuttaa kuukautisiin, mielialoihin tms. Hyvä neuvolalääkäri mulla ku ei mitään ohjeita tms sanonu.

Oi ku ihanaa, mun nenä ei näköjään oo enää niin tukossa: jätkä on mun sylissä, vääntää just paskaa. Ja sen kyllä haistaa! :headwall:

Nyt vaipanvaihtoon ja "aamupalalle"...

Roona82&Vili 2kk
 
Samoin kun monet muut, minäkin käyn lähes joka pv lukemassa, mutta kirjoittaminen jää..

Tiistaina oli tytön neuvola (ikää 2vko+3pv) ja paino oli jo 4080g (siinä tosin valjaiden paino, jota ei tiedetä), mutta kuitenkin syntymäpainoon tullut lisää vajaat puoli kiloa =) Tissimaito riittää siis vallan hyvin ja siitä olen onnellinen :D Pituutta ei noiden lonkkavaljaiden vuoksi mitatakaan ennen kuin ne saadaan pois. Mutta kyllä pituuttakin on jonkin verran tullut, sen näkee itse.

Tehtiin eilen pikainen kaupunkikeikka koko perheen voimin ja käytiin ostamassa ristiäiskortteja varten askarteluhommeleita. Vielä kun joskus ehtisi niitä tekemään
:whistle: Onhan tässä vielä aikaa..

Hemmetti, kun esikoinen riehuu ja koittaa hakata näppistä, palailen siis paremmalla ajalla...

Kristelle & sammakkoprinsessa pv vajaa 3vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
uu jee, pakko hehkuttaa:

MEILLÄ SYÖTIIN EILEN EKAA KERTAA TISSISTÄ !!
:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

15 min ajan onnistu ilman kumia kun tissi oli "muokkautunut" pumppauksen jälkeen. Voi tätä onnea :LOL:

M&Pupu 1kk 4pvä
Ootko koittanut rutistaa sen tissin suuhun "muokkautuneena" :DSe voiskans jeesaa, mut varmaan ootkin jo testannut!
Joo kaikkea on kyllä kokeiltu... Mulla on tyyliin koripallon kokoset tissit ja maissinjyvän kokoset nännit... :ashamed: Niitä saa ainakin 10min pumpata ennen kuin sopivat pikkuisen pikkuiseen suuhun. Ja aika nopeesti ne palautuu sitten vaikka poka imisi, joten kun se sitten jossain vaiheessa pitää taukoa, tissi irtoaa suusta eikä enään sovi sinne :(

Mä olin jo oikeestaan luovuttanu koko imetyshomman, ja sitten se sattuikin muutaman kerran sujumaan ja nyt on taas hirveä stessi asiasta..

Luin eilen tän koko pinon viestit kerralla, eli 13 sivua, huh!!! Pitää koittaa useammin muistaa... Niin ja luinko mä oikein että joku oli luovuttanut viime kuussa 30 LITRAA maitoa ??!!! :eek: vau.

Tosta Cuplatonin antamisesta.. Oon kuullut muutamalta että pelkän sen veden antaminen ajaa saman asian. Mä kans jätin koko cuplatonin pois ja annan n. puolikkaan teelusikallisen vettä. Ei ole ollut masuvaivoja yhtään !!!

Meillä kans poika pulauttelee niin järkyttävästi. Hyvin se onneksi nyt tuntuu kasvavan. Piti käydä eilen ostamassa pikkuisia ruokalappuja, ettei tarvitse kokoajan olla vaihtamassa vaatteita. Meilläkin on ekat 50cm vaatteet jääneet pieniksi. Hassua kun ne näyttää ihan nuken vaatteilta.

Virtahepo, mulla oli samanlaista jälkivuodon loppuminen. Viikon verran se "loppui" ja tietysti silloin kun ei ollutkaan suojaa niin se taas "alkoi". Mä niin toivon ettei kuukautiset alkais vielä moneen kuukauteen.

Ehkäisynä on meillä kondoomi. Se on hyvin toiminut tähän saakka ja saa toimia jatkossakin. Viime jolukuussa vaihdoin pillereihin, harrastin kaksi kertaa seksiä ja nyt meillä on tollainen pikku tuhisia tuossa :p :heart:

Kymmentä muutakin asiaa piti kommentoida, mutta jätetään nyt toiseen kertaan ettei tuu turhan pitkä viesti.

Miimu & Pupu 1kk 8pvä
 
VOI HEVON P...!

Zeny - löysin keskusteluketjun tosta Cerazettesta: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/keskustelu/t1365841

Jonkin aikaa sitä selattuani tulin lopputulokseen: Joko mä vuodan jatkuvasti, tai sit menkat jää kokonaan pois. Eli se on 50-50... Ja jos vuotelu on jatkuvaa, lentää kyllä pillerit mäkeen! Mä en ainakaan jaksa tuollasii... ***TANA. Muutenkin herkästi tulee menkkojen jälkeen hiiva jostain syystä. Niin jepjep, että sit kokoajan rätti housuissa? No thanks!!! :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall:

Jos nää ei toimi, ni sit vaan pakko sählää kortsujen kanssa... Ja sekös vasta "mukavaa"... Sano kuka mitä tahansa, niin kyllä se on vaan paljon parempaa ilman! |O

Ihan ku ei v*tuttais jo tarpeeks kun eräs nimeltämainitsematon firma lähettelee mulle huomautuslaskuja laskuista jota en oo saanu kertaakaan. Ja tää lasku koskee verkkokorttisopimusta jonka purin 1,5v sitten, ja josta soitin edellisen kerran vuosi sitten ja palautin koko verkkokortin heidän liikkeeseen. Ja se lasku tuli mun 1,5v vanhalla osoittella...?! :eek: JEPJEP.

Nyt vois vaik mennä syömään suklaata.
 
Tänään olisi Tampereella valoviikkojen avajaiset ja siellä olisi ilotulitus. Uskaltaisikohan lähteä keskustan tuntumaan katsomaan niitä raketteja vaunujen kanssa? Mietin vain, että kuinka kauas se kauhea pauke kuuluu, ettei vauva säikähdä.
 
Helinä 83: Voi ku ihana! Harmi ku ollaan sairasteltu!! Pyynikillä olis aika upeeta varmaan! Muuten lähtisin kyllä - toi jäbä ei meinaan herää edes imuriin makuuhuoneessa!!

Ja täällä nyt sitten Vili ollut tosi uninen ja itkustanut vähän väliä ilman mitään näkyvää syytä! Eli eiköhän se flunssa nyt sit häneenkin vaikuta :'(
Haluaa kokoajan olla sylissä ja "halaa" mua. Ja tuttia lutkuttaa kokoajan, ja nenä täynnä räkää.... Voi ITKU! Mut pakkohan se tääkin on joskus kokea... :'( :'( :'( :/ :( :'(
 
Tosta cuplatonista: Ukko soitti aamulla apteekkiin jakysy,että tarviiko siihen edes laittaa sitä pientä määrää nestettä sekaan,että mikä sinä on se syy.Ja vastaukseksi tuli,että ei tarvi nesteeseen sekoitta,että syy miksi siinä lukee niin,on se ettei vaan ihmiset mene suoraan suuhun tiputtelemaan ja vahingossa anna sitten liikaa.Kuulema voi ihan hyvin lusikalla antaa pelkän cuplatonin ennen syömistä.

Virtahepo ja tytyliini tasan 3 viikkoa
 
Virtahepo, joo mekin annettiin ihan pelkkää cuplatonia, ilman vettä. Sit kokeiltiin antaa pelkkää vettä ja toimi ihan yhtä hyvin :)

Maidon pumppaamisesta ja säilömisestä piti vielä sanoa.. Mä pumppaan yleinsä kaksi kertaa päivässä, enempää ei vain ehdi. Saan vasemmasta yleinsä 50ml ja oikeasta 100ml ja välillä tähän menee TUNTI sähköpumpulla! Todella rasittavaa.
Meillä on sellasia äidinmaitopusseja joihin voi pumpata suoraan. Ne on musta tosi käteviä, niissä on mittataulukko 150 ml asti ja sellainen pohja että pussi pysyy täytenä pystyssä. Toki ihan perus minigrippikin ajaa saman asian.
Ja meillä kun mennään siis pääasiassa tuon tuttelin voimin, olen silloin tällöin pakastanut noita vähäisiä tissimaitoja että voi pojalle antaa sitten myöhemminkin jos tää maidon tulo tästä hiipuu..

Korvikkeista, me siirryttiin NANista Tutteliin, kun siitä Nanista tuli niin paksua töhnästä puklua että pojalla oli sitä suu kokoajan täynnä..
Vähänkö tunsin itteni tyhmäksi kun luin mitä Rimpulakissa oli kirjoittanut siitä korvike jauheesta. En ole sitä aikaisemmin ostanut, kun olen ajatellut että se on aivän älyttömän epäkätevää: vauva on nälässä ja sitten pitäisi ruveta keittämään vettä ja jäähdyttelemään ja sekoittelemaan... Mutta tosiaan, sitähän voi tehdä valmiiksi jääkappiin :ashamed: :LOL: !!

ja tuttipulloista vielä, meillä on MAMin ja Dr.Brownin "ilmatiiviitä" pulloja, Bibin pulloja ja Ainun pulloja. Ja Ainut on meillä kovimmassa käytössä. Noista muista poika saa maidon juotua niin nopeasti että vaikka kuinka pidetään taukoa ja röyhtäytellään, niin maidot lentää kaaressa suusta ja nenästä..
 

Yhteistyössä