**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Joo kaikkea on kyllä kokeiltu... Mulla on tyyliin koripallon kokoset tissit ja maissinjyvän kokoset nännit... :ashamed: Niitä saa ainakin 10min pumpata ennen kuin sopivat pikkuisen pikkuiseen suuhun. Ja aika nopeesti ne palautuu sitten vaikka poka imisi, joten kun se sitten jossain vaiheessa pitää taukoa, tissi irtoaa suusta eikä enään sovi sinne :(
Ootko koittanut "muokkautuneena" niin että oot aloittanut syöttään rinnasta kumin kans ja sit vetässyt sen pois ja koittanut jatkaa ilman sitä? Mulla on meinaan välillä sama ongelma kun sulla..ja mitä täydemmät rinnat on niin tuntuu että en saa "litistettyä" tissiä ollenkaan hänen suun muotoseks..silloin aloitan yleensä rintakumin kanssa ja vetäsen sit hetken päästä keljusti sen kumin vaan pois. Kovin huomaamattomastihan se ei suju mutta silloin tissi on vähän jo tyhjentynyt ja nännikin muokkautunut! Ja loppuviimekshän se vauva "haukkaa" siitä nänniä ympäröivästäkin osasta kiinni eli ei suinkaan ime pelkkää nänniä. Tsemppiä kovasti =)

Eikä, hitsi mä en oo ollu tietonen ilotulituksesta ollenkaan! Juuri tultiin kaupungista, jos oisin tiennyt et siel sellanen on niin oisin jäänyt katsomaan. No ehkä noita tulee =)

Ja siis vauvan vaatekoot - mä oon järkyttynyt. Mun pieni poika käyttää nyt 5viikon iässä 62cm vaatteita!! Hän on niin pitkä että 62cm bodyt on tällä hetkellä tasan sopivia. Ja siis syntyessä käytettiin 50cm vaatteita. Huhhuh mitä kasvutahtia :eek: :heart:

Mulla on kuivakakku uunissa, oi että neilikka tekee ihanan joulun tuoksun tänne asuntoon ;)
 
Ja mä shoppailin TAAS vaatteita;
Ihania Tutan 50v-juhlavuosi-retro-kuosisia vaatteita löytyi! Oli pakko soittaa Prismasta ukolle, että "voiskos ostaa"... Olin meinaan miehen kortin kanssa ostoksilla :D Ja hyvin ruikutettu, poju sai tosi käheet ruskeet frotee-pöksyt, ruskee/kirjavakuvioisen froteehaalarin ja samaa kuosia myssyn, ja vihreen/kirjavakuosisen bodyn. Pakko pukee se haalari ja myssy päälle heti ku saan pestyy, ja ottaa kuvii. Lässynlässyn sentään kun on söpöö!!! :LOL: :heart: :heart:

Nyt soffalle kattoon leffaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Joo kaikkea on kyllä kokeiltu... Mulla on tyyliin koripallon kokoset tissit ja maissinjyvän kokoset nännit... :ashamed: Niitä saa ainakin 10min pumpata ennen kuin sopivat pikkuisen pikkuiseen suuhun. Ja aika nopeesti ne palautuu sitten vaikka poka imisi, joten kun se sitten jossain vaiheessa pitää taukoa, tissi irtoaa suusta eikä enään sovi sinne :(
Ootko koittanut "muokkautuneena" niin että oot aloittanut syöttään rinnasta kumin kans ja sit vetässyt sen pois ja koittanut jatkaa ilman sitä? Mulla on meinaan välillä sama ongelma kun sulla..ja mitä täydemmät rinnat on niin tuntuu että en saa "litistettyä" tissiä ollenkaan hänen suun muotoseks..silloin aloitan yleensä rintakumin kanssa ja vetäsen sit hetken päästä keljusti sen kumin vaan pois. Kovin huomaamattomastihan se ei suju mutta silloin tissi on vähän jo tyhjentynyt ja nännikin muokkautunut! Ja loppuviimekshän se vauva "haukkaa" siitä nänniä ympäröivästäkin osasta kiinni eli ei suinkaan ime pelkkää nänniä. Tsemppiä kovasti =)
joo... kaikkea on kokeiltu, useaan otteeseen... katotaan vuoden päästä, joskos pojun suu olis kasvanu tarpeeksi että äitin tissin sais sinne jotenkin survottua..:)
Kiitos tsempeistä :) !!
 
Huomenta!

Pakko tulla hehkuttaa meiän yöstä!Ollaan siis nukuttu hyvin.22.30 tyttö kävi nukkumaan ja heräs seuraavn kerran klo4,söi n.15min ja nukahti,vaippaakaa ei vaihdettu,ku ei tuntunut märältä ja ei haissut.Sitten minä heräsin seuraavaksi 7.45 ja tyttö heräs 10 min myöhemmin.Vaihettiin vaatteet(oli vähän pissa tullut ohi) ja vaippa ja sit tissille johon taas nukahti 8.30 ja nyt nukkuu edelleen.Toi yö tuntuu niin epätodelliselta,ei meillä kukaan koskaan ole noin pienenä noin hyvin.Toivottavasti jatkuukin hyvillä öillä,toistaseks mitään superhuonoja öitä ei ole ollut ollenkaan.Kuinkas teillä muilla yöt on sujuneet?

Ja joku oli vaatekoista kirjotellut,5 viikkoisella 62 vaatteet sopivia.Meillä likka,3viikkoa,käyttää 60/62 vaatteita.Oikeestaan ollaan ihan alusta asti käytetty sen kokosia,muutama 56 vaate oli ostettuna ja niitä käytettiin ekalla viikolla,jonka jälkeen en enää laittanut neidille niitä päälle,koska tuntui että ne ei ole sellaia mukavan väljiä,paljon paremmalta tuntuu nuo isommat vaatteet.No meiän neiti ei kyllä ollut sieltä pinimmästä päästä syntyessään ;)

Ja sitten vielä vauvan kakasta:Yks ilta tuli ihan vihreetä kakkaa.Olin ihan ihmeissäni,että mitä ihmettä,keltastahan se on tähän asti ollut.No keltaiseks se sitten taas muuttui uudestaan,mutta mistähän tuollainen kertaluontoinen värinmuutos oikein johtui...

Mun pitäs keksiä minkälaiset ristiäiskutsukortit teen.Koitin netistä ettiä ideoita,mutta en oikein löytänyt mitään.Onko kellään tiedossa mitään sivusoa,mistä voi vinkkejä hakea?

Virtahepo & neiti 22 päivää
 
Heippa Virttis =) ja tietysti kaikki muutkin.. :wave:

Vauvan kakan väristä..se voi olla minkäväristä tahansa ennenkuin aloitetaan kiinteät ja kuulemma tuo vihreä väri johtuu suolistossa olevasta ilmasta..näin olen kuullut mutta mene ja tiedä..

Öistä..että tuo Nuppuliini on nyt kahtena yönä tajunut tuon että tosiaankin yöllä nukutaan eikä kukuta..toissayönä nukkui 24-05.30 ja söi ja nukahti taas..viime yönä 23.30-04.30 ja söi ja nukahti..eli tosi hyvin ja tyytyväisiä saadaan olla koko perhe.. :attn: toivottavasti myös jatkuu samanlaisena.. ja ikää on kohta 6 viikkoa..
:heart:

Onkos muilla näin pienillä tai vielä pienemmillä noita härveleitä tai siis jumppaleluja vai miksi niitä sanotaankaan.. jotka asetetaan vauvan pään yläpuolelle kun vauva nakaa selällään lattialla..meillä nyt toista päivää viihtyy yli puolikin tuntia sellaisen kanssa, ihmettelee ja vahingossa tai tahallaan huitasee kädellään niitä.. =)

Että näillä taasen..

Äippä ja Nuppuliini 1kk ja 11päivää :heart:
 
Moro taas pitkästä aikaa!

Meillä on nyt ristiäiset vietetty. Poika käyttäytyi kuin unelma ja sai nimekseen Arttu Taavetti. Toinen nimi muuttui ihan loppusuoralla mutta tuo on oikeastaan parempi kuin se mun ehdottama. :D Nyt vaan pitää opetella puhumaan pojasta oikealla etunimellään kun tähän asti oon käyttänyt erilaisia lempinimiä tilanteesta riippuen.

Olkkis ja Arttu
 
Kiitti!

Suht lyhkäsillä heräilyillä mennään, siis normaalisti, mutta viime yönä Arttu sitten päätti ettei tässä huushollissa nukuta ja valvotti sitten 02-05. Sitten simahti reiluksi tunniksi. Ei auttanut muu kuin komentaa isi pojan kanssa ylös että sai edes vähän itse nukuttua. Ilmeisesti noi rela-tipat jostain syystä aiheutti tuon valvomisen... Annoin eilen ensimmäisen kerran niitä ja heti tuli huutoa.

Olkkis ja Arttu
 
Meillä siirryttiin tänään 60cm housuihin. 56cm housut, joissa on se "sukkaosa" ovat jo liian pienet. Noi 60cm on kyllä vähän liian suuret vielä. 56cm bodyjä kyllä vielä käytetään varmaan ainakin muutama viikko. Meillä on vielä muutama 50cm bodykin käytössä, mutta suurinosa niistä on kyllä jo ihan nukenvaatteita. Että kyllä näyttää olevan aika suuriakin eroja vauvoissa !!
Hurja kyllä miten tuo poika kasvaa. Ens viikolla neuvola niin saapi nähdä kuinka on taas hujahtanut. Silloin 3 viikkosena kun neuvolassa viimeksi oli, pituutta oli tullut syntymästä 5,5 cm.

Me käydään pojan kanssa melkein joka päiväivä kaupungilla kaupoissa tai kahvilla tai syömässä. Tänään poika oli hereillä oikeastaan koko matkan, yleinsä se nukkuu koko reissun, nyt vain spora matkat nukkui. Ja oli kuin enkeli. Istuskeli kahvilassa sylissä ja ihmetteli, sai aikuiset rauhassa rupatella ja poikaa ihastella. Muutaman tunnin se siinä pällisteli. Ihanaa <3 !

Me ollaan nyt vasta saatu löytyä lukkoon nimenantojuhlan päivä ja vietto paikka. Eli nimi paljastetaan 21.11. Pitää tosiaan skarpata ettei paljasteta sitä ! Monta kertaa on meinannut lipsahtaa ja sukulaiset ja kaverit alkaa olla jo kärsimättömiä, ne haluaa tietää. Meidän äiti jo uhkaili soittavansa väestörekeisteri keskukseen ja kysyvänsä sitä sieltä.

Muuten, te jotka olette ilmoittaneet lapsen nimen maistaraattiin: Tuliko sieltä joku "vahvistus"? Me laitettiin se paperi postiin yli viikko sitten ja ruvettiin miettimään että mistä sitä tietää onko posti mennyt perille? Oletteko saaneet jo vauvalle kela-kortin?

Jee, mies lähti just hakemaan pitsaa !!!! :LOL:

Miimu ja Pupu (Pikku-Kalle) 1 kk 9 pvä
 
Moikka

Tänään päästin kotiin mieheni vanhemmilta.
Menomatka sujui perheen kanssa aika hyvin, mutta kun oli tulo matkan vuoro tytöllä vähän vain, onneks kilahti, kesti jonkin 8min kunnes rauhottui.
Mitäs tänne kuuluu?:D
Mieheni vanhemmat, tulee meille jo ensi viikon torstaina, hääräämään kastajaisjuhlia, sekä minun vanhemmat vaikka he asuvatkin 15min päässä meistä, ei siis yöksi.
Oli pieni tappellu suvun kanssa, että mikä lapsen nimeksi tulee, Emma olen minä päättänyt enkä muuta, mutta 2 ja 3 nimi tuottaa tappelua, toivottavasti ei nyt ylly se viha meijän vanhemilla, mutta tein viimitteeksi varsin selväksi, et sehän on mun lapsi:D
Tänään varmistettiin kummit, sylikummina toimii vanha tuttu pappi ja hänen vaimo, sekä mieheni sisko:)

VempulaVimpula ja Emma
 
tänään on meidän ristiäiset sitten ..

Ja heräsin aamull ja katoin kelloa et hyvä aika nousta vaille 8..ja menin suihkuun ja sitten tajusin kun tulin koneelle et PRKL sehän on vasta vaille 7!
en muistanu kellojen siirtämistä vaikka eilen illalla viel muistin...

ÄRSYTTÄÄ
Jäbällä ollu näppylöitä ja saimme lähetteen erikoislääkärille.. Se soitti ja nyt pitäs mun
sekä pojan olla 2 viikkoa mtäysin maidottomalla ruokavaliolla.. NAN jauhetta aiemmin poika
syönyt rintamaidon lisäksi mielellään..nyt ei suostu syömään tuota maidotonta korviketta.. :/
Se haiseekin pahalle...et en yhtään ihmettele..mut hankalaa kun syö vain tissiä, eikä riitä
sille tissimaito..niin joutuu sit useasti päivässä tissittelee...

Pelottaa mitä ristiäisistä tänään tulee..jos sille iskee nälkä kesken toimituksen eikä sille voi pulloa antaa...HITTO! menee hankalaksi.... no jospa se menee hyvin...

esmeralda- ja poika 7vko
 
Nuppu09 meillä on myös sellainen leikkikaari. Aiheena siinä on eläimet ja siinä roikkuukin leijona, seepr ja elefantti ja erityisesti se leijona on jätkän mieleen koska siinä on peili. Viihtyy siinä myös onneks tosi hyvin, siten mä saan vaik syötyä siinä vieressä.

meillä on lääkäri ens perjantaina ja pitää kans ottaa puheeks noi pojan näpyt..ei nimittäin oo hormoninäppyjä, niitäkin on toki ollut mut ne on ihan erilaisia. ja nyt tän viikon näitä näppyjä on ollut päänahkaa, kasvoja, kaulaa ja niskaa myöten :/ ajattelin koittaa kananmunatonta ruokavalioo heti huomisesta alkaen. tällä hetkellä kasvoissa ei onneks oo kun pari punakkaa kohtaa, tänään on meilläkin nimittäin ristiäiset =)

kaikki on valmiina iltapäivää varten - paitsi minä. ihanaa päästä syömään herkkuja :LOL:
 
Heipps.
Täällä sit Vilillekin iski flunssa :(
Eilen alkoi olla ihan mielettömästi räkää... Ja poju nukkuikin melkein koko päivän... Heräili välillä syömään ja toviksi "seurustelemaan" meidän kanssa. Eikä viihtynyt muualla kuin sylissä, tai tyynyn päällä meidän välissä. Onneks on vklp ja ollaan kummatkin kotona, ja viihdytään tv:n ääressä kun mullakin vielä yskää ja nuhaa, ja mieskin vähän oireilee. Mutta on se vaan ikävä kun pieni sairastaa. Onneks nyt ainakin aamupäivästä ollut vähän pirteämpi jo!

Nuppu: Meillä on puuhamatolla sellaset lelukaaret, ja niihin voi ripustella kaikkee. Kovin saa lelut jo kyytiä kun jätkä innostuu. Samoin sitterissä on lelukaari, siihen ei vaan pieni vielä yletä. Ollaankin välillä pidetty sitä kaarta kädellä sen yläpuolella kun makoilee esim sohvalla. Siitä mahtuu heiluttaan nasua ja nalle puhia :D Talouspaperirulla edelleenn ihan must huitomiskohde hoitopöydällä!

miimumaija: meille ei tullu mitään vahvistusta nimestä, kela-kortti tuli melko pian postissa. Eiköhän ne ota yhteyttä vaan jos on jotain häikkää sen nimen kanssa! Älä huoli, kyllä se kela-kortti pian tulee ja lapsen nimi tuntuu sitten ihan viralliselta :)

vaatekoot: meillä käytössä vielä 56, jotkut bodyt on vähän liian kireitä jo, ja unihaalarit. Mutta niitäkin on niin erikokoisia jo. Pari vaatetta on 62 käytössä, mutta eiköhän noita 56-vaatteita tipu kokoajan vähemmäksi.

Nyt Vili huutaa tissiä, pitää mennä :heart:
 
olipas tullut paljon teksitä.. Täällä on ollut vähän kiirettä kun mies palasi viikko sitten töihin niin en ole paljoa tietokoneelle kerinnyt istua :)

Noista vaatekooista meidän poitsulle meni 56-vaatteet synnäriltä lähdettäessä ja viikon kotona olon jälkeen siirryttiin jo isompiin esim. housut sekä housupuvut ollut kokoajan kokoa 60. Niin pitkät koivet toisella :) no olihan poika syntyessään jo 53cm.

Lenkkeilyseurasta olis ihan mahtavaa jos sais täälläpäässä jonkun porukan kasaan tai edes yhen lenkkiseuran. Olis ihan tajuttoman mahtavaa kun vois jonkun toisen mamman kanssa käydäkkin jossain kun oma kaveripiirini on melko lapsetonta porukkaa.

nyt kiireellisesti taas viihdyttämään poikaa :heart:

Dindei + Mico 3vk 2pv
 
Moikka

Tänään on ollut tosi hyvä päivä!
Yö oli uskomaton tyttö heräsi kerran, oli ihanaa nukkua kerrankin hyvin!
Päivän aikana ei ole kitissyt kun kerran, saatiin rauhassa suunnitella kastejuhlia.
Ja mies teki ruokaa :p Ei tartteny huolehtia mistään muusta kun tytön ruokkimisesta:D

Aamutaivaanranta ja tytteli 1kk ja 3pv
 
Heijssan

Nimestä käydään kovaa keskustelu, olen varma siitä että jompikumpi vanhempiemme nimistä tulee tytölle, mutta kumpi :/
Vuorokausi rytmi on lähes oikea jo, mutta onhan siinä aina pientä ''fixaamista''
Nuppu:
Meillä on Tiny Gymini puuhamatto ja Scenique LELUKAARI, puuhamatossa hän rakastaa iso peiliä, onhan se kiva ihailla omaa naama :)

T.VempulaVimpula ja Emma 1kk ja 2vk
 
Oletteko ajatelleet ottaa sikainfluenssa rokotteen? Täällä meilläpäin nuo rokotukset on justiin alkaneet ja mietin pitäisikö rokote itselle ottaa.
Jostain luin, että vauva saisi äidinmaidosta vasta-aineita, jos äidille on rokote pistetty.
Mun työpaikalla nuo rokotukset on aloitettu ja kuulin että rokotetut ovat kuitenkin saaneet kaikenmoisia oireita kuten päänsärkyjä, kuumetta, lihasjumia jne, että ihan vaarattomalta tuo rokote ei kuulosta.
Ainakin täällä tuo rokote jätetään pistämättä alle 6kk ikäisille, vaikka pienet ovat juuri niitä joilla surkein vastustuskyky ja tarvitsevat sairaalahoitoa sairastuttuaan.
Mitenkähän muualla, annetaanko rokotetta vastasyntyneille tietääkö kukaan?

Ei kait tässä panikoimaan auta ruveta, vaikka aika hurjalta kuulostaakin nuo ennusteet kuinka moni tulee sairastumaan.

-ninja ja pikku-ukkeli 19pv-
 
nyt on ristiäiset ohi, ja nimi annettu:

Veetu Oliver tuli sitten pojasta..

http://www.aijaa.com/v.php?i=5145004.jpg


ja hassua oli kun selvsi sitten ristiäisissä, että Veetun isomummon eno on ollut Oliver.
et ihan kiva, et sattu et joku suvun nimi lähti kiertoon =)

Esmeralda- ja Veetu n.7vko
 
Olen kyllä ollut laiska kirjottaja :ashamed: Luen joka päivä juttuja, mutta en saa kirjotettua mitään, kun laiskottaa niin pirusti.

Tultiin tänään ekalta vkonloppu reissulta. Pojan mummolassa käytiin jonne menee noin 3 tuntia aina suuntaansa. Poika nukkui kiltisti kummankin matkan, mutta on ollut aika itkunen sitten aina matkan jälkeen. Kiltisti jaksoi seurustella reilun tunnin ajomatkan jälkeen, mutta sitten tuli itku ja huuti itsensä uneen. Pieni raukka.. :'( Jospa tästä saisi sitten taas kotirytmin taas pyörimään, että pojalle tulisi taas normaali olo. Kyllähän se pieni rasittuu matkasta.

Nyt pitää mennä löhöömään sohvalle, kun meinaa itseäkin väsyttää. Kohta sieltä taas pikku mies taas herää.

Kolmen viikon päästä on muuten meillä kastajaiset ja poika saa nimen. Kivaa!!

uneksija85 ja poika
 
Huomenta! *haukotus*

Meillä on lomat sitten lusittu ja arki koitti... Miehellä loppui isyysloma ja esikoisella syysloma...
Tähän asti olen aamusin vauvan kanssa nukkunut ja mies on noussut isompien muksujen kanssa.Tänään neiti tuli herättämään jo ennen kellon soittoa,6.20...

Olette noista lelukaarista puhuneet ja muistin että meilläkin on sellainen,tuolla varastossa vielä.Mutta pitäisiköhän munkin se jo sieltä hakea,ties vaikka tyttö tykkäis jo kahtella...

Imetyksestä vielä:Mitähän kikkoja rupeisin käyttää,jotta noista rinnoista tuli enempi sitä maitoa.Muutamia kertoja olen joutunut likalle korviketta pullosta antaa lisäks kun selkeesti jäänyt nälkä... Ja kun mä epäilen että neidillä on vähän huono imuote,koska kuuluu sellain "luts" ääni imiessä.Ja eikö se pitäis olla ihan äänetöntä touhua?Mutta kun olen koittanut katsella sitä imuotetta,ni ulospäin(ainakin sen mitä ite näen) ote on ihan sellain ku pitääki,tiedä sitten.Jotenkin vaan menaa stressata tuo maidon "vähyys".keskimmäisen kohdalla maitoa tuli niin että roiskus,miks ei nyt??

Onneks keskiviikkona neuvolaan,jos sielä sitten ottais tämän asian esille ja sais vaikka jotain vinkkejä tmv...

Virttis & tytteli 3vko+3 pvä
 
Virtahepo, pidät vaan tyttöä rinnalla niin usein kuin hän haluaa imeä, muistat syödä ja etenkin JUODA riittävästi ja ottaa rennosti, niin eiköhän se siitä. :) Yöimetykset tosiaan on sen maidon erittymiseen vaikuttavan prolaktiinihormonin kannalta tärkeitä, joten niitä ei kannata jättää kovin usein väliin. Pumpulla voi toki myös stimuloida rintoja, tai sitten hieromalla. Imetystukilistan sivuilta bongasin myös tämän hieronta/pumppausvinkin maitomäärän lisäämiseen:

Hiero rintoja ensiksi pyörivin liikkein, molempia yhtä aikaa. Tämän jälkeen sivele rintojasi liuuttaen kohti nänniä. Laita kämmenesi rinnoille "kupeiksi" ja ravista hellävaraisesti. Sen jälkeen pumppaa molempia rintoja 5-7min, ja toista tämä hieronta-sively-ravistus. Uusi pumppaus, ja uusi hieronta-sively-ravistus. Ja vielä kerran pumppaus. Tämän tekniikan on kehittänyt Chele Marmet, LLL Leader Californiasta. Tekniikan kerrotaan stimuloivan prolaktiini-tason nousua, mikä taas nostattaa maidontuotantoa. Monet tekniikkaa käyttäneet äidit ovat kertoneet maitomääränsä lisääntyneen.
Stressi on varmaan imetyksen yksi pahimmista vihollisista, joten koita olla murehtimatta ja luota siihen, että sitä maitoa tulee ja tyttö mahdollisella tiheällä imemisellä vain tilaa sitä lisää. Imettävän äidin rinta ei kuulemma koskaan ole tyhjä, vaan sitä maitoa erittyy aina, kun vauva imee ja mitä tyhjemmältä tissi tuntuu, sen rasvaisempaa maitoa (eli takamaitoa) se erittää, mikä taas pitää vauvan nälkää kauemmin loitolla ja nostaa painoa tehokkaammin kuin se vetisempi etumaito, joka mulla ainakin on väriltäänkin ihan erilaista kuin takamaito.

Meillä kans tytöllä kuuluu toisinaan noita lutsluts-ääniä, kun mulla tulee niin vuolaasti maitoa, ettei tyttö saa pidettyä imuotetta hyvänä ja nielee samalla ilmaa. :( Mut ollaan sitten sen jälkeen yritetty röyhäyttää ilmat ulos pitkän kaavan kautta, pystyasennossa ja mahallaan.

Taas meni imetysjutuiksi. :)

Me testattiin eilen ekaa kertaa tuttipulloa ja tyttö söi siitä ihan kiltisti mun lypsämää maitoa! Eli pääsen ehkä rauhallisin mielin jälkitarkastukseen, hammaslääkäriin, kampaajalle ja hierojalle. :D Pullo oli tuollainen MAM Ultivent, jossa 2-koon tutti. Aika paljon sieltä tuli kerralla, mutta ei kyllä läheskään samaa tahtia kuin omista paloletkuista...

Täälläkin nimiäiset vietetty viikonloppuna. Kivaa oli ja ruokaa on edelleen jääkaappi täynnä. :)

Rosehip ja typykkä 6 viikkoa
 
Huomenta.

ninja85: se on ihan valtakunnallinen käytäntö, että ei alle 6kk sitä anneta. Ainoastaan riskiryhmät, ja se käsittää mm. 6kk-3v lapset, ja raskaana olevat naiset... Tällai oon käsittäny ku oon uutisista seurannu. Ei kai normi influenssarokotettakaan anneta ku riskiryhmille. Tavallinen kausi-influenssakin tappaa varsinkin vanhuksia vuosittain. Ite en kyllä koe mitään tarvetta millekkään rokotteelle koska oon perusterve, enkä missään riskiryhmässä.

uneksija85: Pidittekö paussia ja otitte jäbää pois turvaistuimesta? Siinä istuimessa lapsi joutuu oleen niin epäluonnollisessa asennossa, eikä pysty edes liikkumaan... että kuulemma vähintään tunnin välein olis hyvä ottaa pois ja "jumpata"... Jospa se vaan kränäs tylsyyttään? Meillä ainakin jo reilu tunnin mökkireissu, saa loppumatkasta jo Vilin kiukutteleen... :)

Kyllä se ku miettii, niin varmaan aika ahdistavaa on, eikä varmana tee hyvää lapselle olla usein siinä asennossa lukittuna... Mietin vaan niitä, kun jotkut käyttää ihan vaunuina noita turvakaukaloita... :( Sääliks käy sellaista vaavia...

Virtahepo: Muista JUODA! Mulla ainakin kuiva päivä vaikuttaa maidontuloonkin... Yks hyvä vinkki on kattoo oman pissan väriä: mitä tummempaa se on, sitä enemmän sun pitäs juoda. Sillä mitä tummempaa se on, on virtsa ollut rakossa pitkään kun ei ole kertynyt lisää nestettä sinne.

Täällä on ollut onnistumisen tunteet pinnassa koko vklp. Vili on imenyt rinnalta tosi hyvin. La-su annoin sen roikkua tissillä niin paljon ja usein kun halusi. Harmitti vaan kun iltaa kohden aina maidontulo alkoi hiipumaan. Taisin tankata liiann vähän nesteitä imetyksen jälkeen?

Roona&vili 2kk+5pv
 
Roona82 Poika, kun nukkui kiltisti koko matkan niin ei lähdetty sitten nostelemaan sitä pois siitä :ashamed: Tiedän, että se asento ei ole hyvä, mutta luin jostain että max 4 tuntia siinä voi pitää ja menin sitten sen mukaan.. Huh, kun tuli huono omatunto :ashamed: :'( Matkan jälkeen kyllä sitten jumpattiin ja leikittiin sekä pidettiin eri asennoissa, mutta ois varmaan kesken matkankin pitäny..

Meillä poitsu on alkanu jäämään yöksi viereen nukkumaan. Poden siitäkin huonoa omatuntoa.. Äitinä ei ole kyllä helppoa! On vaan niin mukava imettää poika heti, kun hän haluaa maitoa. Ei ehdi tulla kitinöitä ja nukahtaa aina niin hyvin siihen viereen syönnin jälkeen. Nukkuu myös pitempiä pätkiä vieressä kuin omassa sängyssä.

Nyt kutsu käy, joten pitää mennä!

uneksija85 ja poika
 
Moikka,

Mun äiti tuli kylään torstaina ja kyllä oli piristävää. Ihanaa kun oli joku muu seurana ja auttamassa näissä päivän hommissa. Tyttökin näytti nauttivan mummun seurasta.

Meillä oli eilen oikein kunnon känkkäränkkäpäivä. Huuto alkoi aamulla 7 aikaan ja loppu illalla vasta joskus 21 aikoihin. Multa ei ilmeisesti tullut tarpeeksi maitoa ja kun tyttö oli koko päivän hereillä ja halusi vaan roikkua tissillä koko ajan niin eihän se sinne ennätä noustakaan. Toine syy on varmasti se, että olen unohtanut ton juomisen ja nyt otinkin käyttöön tollasen 1,5 l juomapullon ja juon sellaisia ainakin 2 päivässä.

Esmeralda ihana nimi pojalla

meillä vähän riippuu missä milloinkin tyttö vihtyy. Välillä on mukava olla sitterissä ja välillä tossa aktiivimatolla ja joskus mikään asento ei ole hyvä paitsi iskän olkapäällä :heart:

Meillä tyttö nukkuu edelleen meidän vieressä. Normaalisti se nukkuu keskellä, mutta nyt vloppuna siirrettiin hänet toiseen reunaan, jotta saatiin itse olla lähekkäin :heart: ja täytyy myöntää et kyl se tuntui hyvältä.

Dindei: minäkin asun Espoossa. Olis tosiaan kiva saada lenkkiseuraa. Nuo ilmat eivät ole olleet mitkään parhaimmat vaunuttelulle vaan viime päivinä :(

Nyt meen keittää nuudeleita tuli kova nälkä

Jooseppi & Möykky 1kk 22pvää kyllä aika menee nopeasti
 

Yhteistyössä