**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

42 litraa kuukaudessa, USKOMATONTA! =) Kyllä kateellisena lueskelin Tyttösen viestiä kun itse saan hikisesti pumpattua 40-50ml/vrk. Mutta erittäin hienoa että olet tuota luovutusta toteuttanut, nostan siitä kyllä hattua sinulle :flower: Sairaalat ovat pullollaan pieniä ihmisen alkuja jotka kovasti tarvitsevat juuri tuota äidin maitoa mutta eivät voi sitä omalta äidiltään syystä tai toisesta saada. Silloin tarvitaan juuri tuollaisia hyvä sydämisiä ihmisiä kuin Sinä :heart: :heart: :heart: Eikä tuo rahakaan varmasti pahasta ole :LOL:

Hippuli totta kai mukaan mahtuu, eli TERVETULOA! Nyt vaan aktiivisesti kirjoittamaan mitä nyt lapsenlta kerkeää. Kiva kuulla, että masuvaivat ovat paranemaan päin. En tiedä onko täällä tällä hetkellä muita diettaajia mutta itse siis olen tarkalla dieetillä ja pois ruoastani: maito, soija, muna, naudanliha, vehnä, ohra ja ruis. Aika rankkaa mutta viimeisen parin päivän sisällä on näkynyt vähän valoa tunnelin päässä ja neiti on voinut selvästi paremmin :) Mutta olen siis lääkärin valvovan silmän alla näillä dieeteillä joten muistuttelen sua (voi toki olla, että oletkin asiasta tietoinen mutta kaiken varalta), että syöthän kalkkia purkista? Ihan ehdottoman tärkeää jos jätät kaikki maitotuotteet pois ruokavaliosta. Lue myös huolella tuoteselosteet sillä yllättävän useassa ruoassa on maitojauhetta. Itse ainakin saan kaupassa kulumaan helposti tunninkin selosteita ihmetellessä. Onneksi mies hoitaa sillä aikaa Ericaa kotona niin saan pällistellä niitä tuotteita mummojen kanssa kilpaa ihan rauhassa :kieh:

Muilla tiedoksi, että eilen oltiin kylvyssä ja oli ensimmäinen kerta kun Erica ei kylvyn jälkeen huutanut! Juuri kun pääsin siitä kirjoittamasta eli nyt vaan kaikki ongelmat tänne niin johan paranevat ja katoavat ;)

Itse pitelin eilen Ericaa mahallaan mutta ei siitä enää tule mitään kun neiti kääntyy ihan koko ajan takaisin selälleen. On se vaan hauskaa katsella kun sitten se on ihan että "mitä hittoa, missä mä mutsi nyt oon" :D Eikä se kyllä enää ole vain joku sattuma kun tämä tapahtuu joka kerta kun neidin laittaa mahalleen. Niin ne meidän vauvat vaan kasvavat ja kohta marssivat ekalla luokalle :LOL:

Oikein hyvää ja lumista viikonloppua kaikille! Etenkin stadissa olevat varokaa huonoja ajokelejä, ennustivat tosi huonoa ajokeliä iltapäiväksi. Taidankin pysyä hyvällä omallatunnolla kotona kynttilän valossa :)

Cummastelija & Erica tasan 8 vkoa
 
Mäkin "kateellisena" luin tota Tyttösen viestiä, 42 l !! Upeeta kun jaksat luovuttaa maitoa! Oma tuotanto kun on aika kehnonlaista...

Käytiin aamusella neuvolassa, poika sai ekan rotarokotteen. Paino oli sitten noussut 1500 g kolmessa viikossa, nyt 5700 g. Mulla on oikea pullapoika! :D Pituutta 57,5cm. Oma jälkitarkastus oli samalla, kaikki ok mitä nyt pukamat riivaa.

Lähdetään tänään viikonlopun viettoon vanhempieni luokse, kiva kun pääsee vähän kotiympyröistä pois. Miehelle hankittu isänpäivälahjaksi Calvin Kleinin tuoksu ja kaulaliina sekä käsineet. Toinen on ihan tohkeissaan kun on isänpäivä. :)

Anu ja poika 6vk 2 pv
 
Heippa!
Vili koisaa parvekkeella ja rauha maassa... oli meinaan taas sellanen känkkäränkkä-aamupäivä... Huhhuh. Tosin se känkkäränkkä johtui nyt yhtälöstä nälkä+masuvaivat. Eli Vili söi tosi monesti, mutta vähän kerrallaan... Tais masuu vääntää aika rankasti. Laitoin sit yhteen annokseen taas sitä mallasuutetta, ja sen jälkeen kyllä pierut raikas! Nyt sain sen syömään 120ml ennen päikkäreitä... josko olis se mallasuute auttanu? Kakkaa ei ole tullu sitten eilisen alkuillan, vaik välillä on ähisten selkeesti yrittäny...

Mä juttelin eilen kaverini kanssa, joka on 4 lapsen äiti... Ja hän sanoi, että kannattaa kokeilla antaa sekä Tuttelia, että NANia... Siis sekaisin, tai vuorotellen. Heillä meinaan ollut ihan sama homma nuorimmaisen kanssa (hänen nelonen syntyi heinäkuussa).... Kun valitin, että Tutteli pierettää ja itkettää Viliä, ja nyt toi NAN alkanu sit tekeen noita kakkaongelmia...

GALLUP: Te jotka annatte pelkkää korviketta, mitä merkkiä menee? Ja kuin paljon kerralla, tai yleensä vuorokaudessa?

Meillä menee normi syöttövälein (3-4h) sellaiset 120-160ml... Yöllä menee 140-200ml, riippuu kauan on nukkunu putkeen... Nyt kuitenki Vili vetää välillä sillai tunnin välein vaihtelevia määriä. Ja viime yönä meni 3h unien jälkeen vaan 80ml... Mut keskikulutus vuorokaudessa on n.800-1000ml, siitä väliltä... Ollaan siis viikon verran pidetty kirjaa, johon merkataan kellonaika, paljonko annettiin, ja paljon meni viemäriin... Normaali suositus siis vissiin 700-1000ml vuorokaudessa, joten ei tuo ainakaan aliravittu ole :)

Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun kävin eilen Prismassa.. Ja kyselin elektroniikkapuolen myyjältä radiopuhelimia.. Ja yhtä mallia heiltä löytyi. Hän tarkisti hinnan (49,90 - ei paha) ja selitti niiden ominaisuuksia. Kysyin sitten: "Voiko niissä pitää jatkuvaa puheyhteyttä päällä, siis niinkuin itkuhälyttimen tyyliin, että kuulen omaan vastaanottimeeni kun poika nukkuu vaunuissa pihalla... ja jos itkee." Myyjä vastas suorilta käsin, että kyllä voi. Oliko mun kysymys jotenkin huonosti muotoiltu tai epäselvä, vai oliko myyjän kuulonymmärtämisessä jotain vikaa? Vai eikö sitä vaan kiinnostanut ottaa selvää? Meinaan kun kotona pakkaus revittiin auki, ja luettiin käyttöohjeet, eipä sitä voi käyttää itkuhälynä, pitää painaa sitä nappia jos haluaa puhua. Musta tuntuu, ettei Vili vielä osaa painaa sitä nappulaa jos itkettää! :LOL:
Ja miksi haluan radiopuhelimen? Tuo itkuhälytin (doro) on yhtä tyhjän kanssa pakkasella - ei sitä voi pihalla pitää ***kele!! :kieh: Nyt vielä uskalsin paketoida sen kyytiin, hautasin sen makuupussin sisälle, ja herkkyys täysille. Ihan hyvin kuuluu vaikka se siellä sisällä onkin, äskön just kuului kun vili narisi ja hekotti unissaan. :D
Noh, noi radiopuhelimet nyt vissiin jää meille, kun mies niistä niin innostui. "Niitä voi käyttää kun ollaan mökillä ja mä meen järvelle kalaan, ni sä voit huudella siihen radiopuhelimeen, että sauna on valmis tai ruoka on valmis tai..." Siitä voidaan sit keskustella, herra istuu päivät pitkät veneessä ja mä teen sapuskaa ja lämmittelen saunaa? :LOL: Voi hyvin olla, että lähen ite kalaan ja ukko jää pojan kanssa saunan lämmitykseen! :D

Jaha, nyt tuttipullot on kiehunu yli 20min kattilassa, eiköhän ne oo jo steriilejä?

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Roona: Meillä menee Tuttelia vuorokaudessa 700-1000ml!! Syömismäärä yhellä kerralla heittelee 60-200ml välillä... syöntiväliki heittelee tosi paljon, ku neiti yleens päiväl vetelee yhet megaunet pihal (4-5h)!! Yöllä syödään yhen kerran, ja se määrä on noin 100ml!
 
Roona Meillä on philipsin itkuhälytin ja se oli ulkona kun esikoinen nukkui yli 1,5v niin aina myö pakkasella! Eikä mitään oo tapahtunut, vaan sama hälytin toimii nyt neidillä edelleen:)
Hän on nyt nukkumassa tyytyväisenä ulkona.
Siinä hälyttimessä kyllä varmaan luki että ei kestä pakkasta, mutta miten sitä muuten käyttää talvella kuin laittaa ulos?

Tänne kuuluu hyvää, neiti nukkui viime yönä tosi hyvin ja heräsi vain kerran puol neljän maissa syömään ja jatkoi uniaan vielä seitsemään. Ihanaa kun sai itsekin nukkua vähän paremmin.

Nyt ei muuta, palailen alkuviikosta viimeistään. Silloin esikoinen lähtee mummolaan niin kerkeää varmaan kirjoitella paremmin.

Yonnazzz Mä lähetin sulle yksityistä, oletkohan saanut sitä?;)

Inka ja "Maisa" Tasan 5vko :heart: :heart:
 
Kovasti tyttönen on päässyt luovuttamaan maitoa! Paljos siitä tienaa sitten litralta? Kiva että joku jaksaa luovuttaa ja että maitoa tulee :) :)

cummastelija: juu kyllä olen muistanut kalkkia syödä, oonkin jo kalkkia syönyt läpi raskauden ja nyt raskaus ajan jälkeen. (anoppi kovasti kehoitti syömään sano että lapselle kasvaa vahvat luut kun äiti syö kalkkia raskausaikana :D )

Mekin ollaan pohdittu noita itku/radiohälyttimiä eli jos joku tietää hyvän ja suht halvan voi vinkata!

Mun piti tosta korvikkeesta kirjottaa, meillä siis välillä annetaan korviketta. Vaikka silloin kun neiti jää iskän kanssa kahdestaan. Meillä tuttelista tuli mielettömät yrjöt viimeksi, luinkin sitten netistä että joillekkin se aiheuttaa just oksentelua. Eli Nan ollaan käytetty sitten.

Mites onkos teillä jo vaavit hymyilly, täällä niin kovati odotellaan sitä!

hipuli ja neiti 5vk 3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Roona Meillä on philipsin itkuhälytin ja se oli ulkona kun esikoinen nukkui yli 1,5v niin aina myö pakkasella! Eikä mitään oo tapahtunut, vaan sama hälytin toimii nyt neidillä edelleen:)
Hän on nyt nukkumassa tyytyväisenä ulkona.
Siinä hälyttimessä kyllä varmaan luki että ei kestä pakkasta, mutta miten sitä muuten käyttää talvella kuin laittaa ulos?
Niin... ainoo mikä tos ny huolettaa, on se näyttö... Ku taitaa olla nestekidenäyttö, ni tiedä miten se kestää kovimmat pakkaset. Mut eipä ny varmaan ihan millään megakovilla pakkasilla viitti pihalle lasta laittaakkaan! Toi ny onneks kuuluu tosi hyvin, vaikka survoinkin sen sinne makuupussin sisälle. Ja makuupussi on kyl tosi paksu, untuvatäytteinen fleece-vuorella, se jääkarhu-pussi... Ja Vili viel lämmittää siinä vieressä :) Noh, täytyy toivoo et pysyis ehjänä. Meillä kun ei oo edes tuuletusikkunaa tossa jota vois pitää auki, parvekkeen ovesta tulee vähän liian iso veto jos sen jättää auki!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Roona Meillä on philipsin itkuhälytin ja se oli ulkona kun esikoinen nukkui yli 1,5v niin aina myö pakkasella! Eikä mitään oo tapahtunut, vaan sama hälytin toimii nyt neidillä edelleen:)
Hän on nyt nukkumassa tyytyväisenä ulkona.
Siinä hälyttimessä kyllä varmaan luki että ei kestä pakkasta, mutta miten sitä muuten käyttää talvella kuin laittaa ulos?
Niin... ainoo mikä tos ny huolettaa, on se näyttö... Ku taitaa olla nestekidenäyttö, ni tiedä miten se kestää kovimmat pakkaset. Mut eipä ny varmaan ihan millään megakovilla pakkasilla viitti pihalle lasta laittaakkaan! Toi ny onneks kuuluu tosi hyvin, vaikka survoinkin sen sinne makuupussin sisälle. Ja makuupussi on kyl tosi paksu, untuvatäytteinen fleece-vuorella, se jääkarhu-pussi... Ja Vili viel lämmittää siinä vieressä :) Noh, täytyy toivoo et pysyis ehjänä. Meillä kun ei oo edes tuuletusikkunaa tossa jota vois pitää auki, parvekkeen ovesta tulee vähän liian iso veto jos sen jättää auki!!
No sit voi olla että se näyttö ei kestä. Meillä on tollanen ihan halppisperusmalli :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Roona Meillä on philipsin itkuhälytin ja se oli ulkona kun esikoinen nukkui yli 1,5v niin aina myö pakkasella! Eikä mitään oo tapahtunut, vaan sama hälytin toimii nyt neidillä edelleen:)
Hän on nyt nukkumassa tyytyväisenä ulkona.
Siinä hälyttimessä kyllä varmaan luki että ei kestä pakkasta, mutta miten sitä muuten käyttää talvella kuin laittaa ulos?
Niin... ainoo mikä tos ny huolettaa, on se näyttö... Ku taitaa olla nestekidenäyttö, ni tiedä miten se kestää kovimmat pakkaset. Mut eipä ny varmaan ihan millään megakovilla pakkasilla viitti pihalle lasta laittaakkaan! Toi ny onneks kuuluu tosi hyvin, vaikka survoinkin sen sinne makuupussin sisälle. Ja makuupussi on kyl tosi paksu, untuvatäytteinen fleece-vuorella, se jääkarhu-pussi... Ja Vili viel lämmittää siinä vieressä :) Noh, täytyy toivoo et pysyis ehjänä. Meillä kun ei oo edes tuuletusikkunaa tossa jota vois pitää auki, parvekkeen ovesta tulee vähän liian iso veto jos sen jättää auki!!
Meillä on ainakii kestäny, meil on doro hälyttimet olleet esikolla ja nyt on tällä kuopuksella ja on ollu pakkasella ja lämpimällä pihalla, hyvin toimii ja näyttökii on ehjä ja tarkka :)
 
Moikka

En oo kerinny tässä tulemaan viikkoon tänne, ku tä saamarin kone o ollu mäsänä :kieh:
No kastajaiset meni sunnuntaina mallikkaasti tytön nimeksi tuli
Emma Enni Elviira
Meilläkin on toi philipsin itkuhälytin, kyllä se on hommansa hoitanu:)
Nautittiin eilen lenkillä lumesta, joka oli hetken pakkaslunta, mutta tänään se suli ja tuli räntää ku viimest päivää-.-

VempulaVimpula ja Emma 1kk 26pv
 
Meillä menee korviketta 100ml kerta. Jos annetaan enemmän niin Erica kyllä juo sen mutta sitten tulee perään hirveä itku ja huuto eikä puklautukset ota ollenkaan loppuakseen. Ollaan sitten ajateltu, että parempi vähempi ja sisällä kun enempi ja kaikki paidoilla. Pelottaa meinaan ettei sieltä kerkeä mitään imeytymään. Ruokailu on aika tarkkaan 3 tunnin välein paitsi öisin jolloin välit ovat pidemmät mutta silloin imetän eikä korvikkeisiin kosketa. Veikkaan, että ollaan siellä ihan alarajoilla eli 700ml/vrk mutta eipä neidillä ole vielä tota kokoakaan paljon (viime punnitus 4.255g).

Me ollaan nyt sillä apteekin maidottomalla korvikkeella. Se on ärsyttävää kun sitä pitää sekotella kun on jauheen muodossa. Jokainen pieni hippunen kun tippuu pöydälle niin ahdistaa kun se on niin helvetin kallista ainetta. Pistää ihan vihaksi ettei siitä saa Kelalta mitään vaikka lapsi on sairas, murr :(

Meille ruvettiin antamaan NAN:ia jo sairaalassa. Sitä sitten käytettiin myös kotona ja ensimmäiset viikot menikin ongelmitta. Mutta sitten vatsanväänteiden takia siirryttiin ystäväni suosituksesta BABY SEMPERiin. Se oli loisto tuote ainakin meidän tytölle, suosittelen! Meillä se ainakin vähensi ihan selvästi vatsaväänteitä, tosin kakkakin rupesin tulemaan harvemmin mutta ei neiti siitä valittanut.

Meillä on tuollainen Aventin basic itkuhälytin ja ainakin toistaiseksi on pelittänyt parvekkeella ihan hyvin. Mutta myös mä mietin, että mitä sitten talvipakkasella kun ohjeissa se kiellettiin. Hitto, eihän sitä kesällä tarvi kerrostalossa itkuhälytintä kun voi pitää partsin ovea auki... nyt kylmillä ilmoillahan sitä nimenomaan tarvii!!! :eek:

Emma Enni Elviiralle onnea nätistä nimestä :flower:
 
Korviketta, meillä syödään kaikkea sekasin. Eli Tuttelia Nania, Nan-jauhetta, Semperiä ja tissimaitoa. Mahavaivoja ei ole ollut ! Ja ennen kun rupeatte testaamaan luumua, mallasuutetta yms. suosittelen kokeilemaan ensin antaa ihan pelkkää vettä ! Meillä ainakin hienosti auttanut 1-2 teelusikallista jos mahavaivaa/ummetusta on ollut. Ja muiltakin olen kuullut tämän auttavan.
Tänään just alettiin pitämään kirjaa maitomääristä, mutta veikkaisin että sellsen 1 litra vuorokaudessa menee. Meillä noi illat on kans sellasta pelkkää tankkausta. Kokoajan pitäis olla pullo jätkällä suussa. Olenkin miettinyt tota vellin antamista iltaisin. Netistä olen lukenut juttuja vellin annosta alle 3kk. Monessa paikassa luki että maissi velliä vois lantrata korvikkeeseen yli kaks kuisille jos korviketta menee yli litra päivässä. Aattelin kysäistä tätä vielä neuvolasta ja jos vaikka 3 kk ikäisenä aloittais sitten jo iltavellin antamisen.

Itkuhälyyttimeks
meille tulee kans radiopuhelimet. Stokkalla on niitä katellu, mut en vielä ostanut. Muistaakseni se oli kans joku Doro yms. Ja siinä luki joku "hands free"-ominaisuus, joten sitä voi käyttää itkuhälyttimenä. Kestää myös pakkasta joku -20.
Mä en ainakaan uskaltais pitää itkuhälytintä ulkona jos ohjeissa lukee ettei saa !! Niissä on palovaara: http://www.iltalehti.fi/tampere/200802167253249_te.shtml !!

 
Heippa

Miehelle tuli sikainfluenssa, totta kai minä siitä pelästyin, lapset vein pois kun rokotusta ei ole vieläkää-.- He ovat nyt mammalla olleet jo 15pv:O
Mies on parantumaan päin, thanks gaad. Itse kun olen mennyt katsomaan lapsia olen aina vaihtanu vaatteet käyny suihkussa ja laittanut käsidesiä, en halua että lapset saa sen, ehkä olen vähän hermoheikko..?.
Ja tytön kastajaiset on isänpäivänä, mies ei nää tätä pv:( eikä voi viedä isänpv lahjaakaan, joudun yksikseni siellä ottamaan valokuvia:( En uskalla päästää miestä vielä liikkeelle mihinkää, ettei tule niitä jälkisairauksia
Nimeks alustavasti tulisi: Jutta [/u]Elsa Fiona
Elsaa mietitään vielä, miehen suvussa on paljon Elsoja niin tulisi sitten seki mun lapseni yhdeksi nimeksi

Mutta näkemisiin tältä pv

Aamutaivaanranta ja Jutta 1kk ja 15pv?:D
 
Miimumaija kauhea tuo sun laittama linkki, ihan järkkyä. Mut ei niitä itkuhälyttimiä sais laittaa vaunuihin sisälle, on sitten pakkanen tai no!!! Meillä ohjeissa lukee et vähintän 1 metri etäisyyttä. Eikä kyl muutenkaan tulis mieleen laittaa vaunuihin mitään missä on sähköä tai paristot, ainahan niissä on oma vaaransa.
 
Juuh, aikamoista toi luovutustouhu kyllä on, mutta jaksan sillä, että sitä tarvitaan kipeästi sairaalassa! Täälä Tampereella maidosta maksetaan 20e litralta ja kolme kuukautta saa luovuttaa. Hyvät rahat olen kyllä saanut ja ajattelin lapsille niistä laittaa säästöön ja kotiin ostaa jotain tarpeellista :)

Nannia minäkin antaisin, jos tarttis antaa korviketta. Esikoiselle sitä annoin 8 kuukauden ikäisestä eteenpäin.

Oikein hyvää viikonloppua teille kaikille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:

Itkuhälyyttimeks
meille tulee kans radiopuhelimet. Stokkalla on niitä katellu, mut en vielä ostanut. Muistaakseni se oli kans joku Doro yms. Ja siinä luki joku "hands free"-ominaisuus, joten sitä voi käyttää itkuhälyttimenä. Kestää myös pakkasta joku -20.
Mä en ainakaan uskaltais pitää itkuhälytintä ulkona jos ohjeissa lukee ettei saa !! Niissä on palovaara: http://www.iltalehti.fi/tampere/200802167253249_te.shtml !!
No huuhhuh! Mä taidan jättää sit suosiolla tuon itkuhälyttimen käytön kokonaan pihalla! Kuulostaa tosi turvalliselta!! :eek: Täytyy vaan vissiin yrittää ettii niitä radiopuhelimii mitkä toimii...! Täytyy siis vissii mennä stokkalle?
 
hei taas kaikille pitkästä aikaa. oli kova urakka lukea ja varmaan mitää jääny päähän. =) Ollaan tääl lasten kanssa kipeänä, miestä myöten. Pieninkin pärskii ja yskii, mut ei onneks pahasti.

Paljon on pieni kehittinyt. =) Ensimmäiset kunnon hymyt tulivat siin 2 vk iässä ja samoihin aikoihin alkoi juttelukin. =) Nykyään tulee, kuten mies sanoi "jo pitkiä lauseita". Lauseitapas hyvinkin mut ku nii pitkästi jokeltaa meneen et onhan ne pienen lauseita. =D

Sit täs ku oli tasan 7 vk kääntyi pieni ensikerran selälteen massulleen ja ny sitä kolmisen kertaa jo sattunut, toisinpäi on kääntynyt kyl aijemmin mut luultavasti vahinko kääntymisiä. =D Eli et on vain kaatunut ku masulteen ollut. Ihana seurata miten pieni koko ajan kehittyy ja kehittyy, eteneekö yhtä nopeeta ku isommat sisaruksensa jne.

Rintamaitoa saapi viellä täysin ja ainoastaan koska se tuntuu riittävän. Toivon mukaan riittääkin pidempään entä vaiks 3 kk.

Onko tääl muita joita hirvittää toi sikalunssa??? Jonkun miehellä (en muista kuka oli) ilmeisesti on ollutkin...mä nii lasten puolesta pelkään..

Isäinpäivälahjaksi painettiin isille t-paita johon tuli molempien vanhempien lasten käden kuvat ja sit pikkuisen jalan jäljet. =) Hitsi miten ne osaakin olla nätit. =)

tyttönen ihana ku oot jaksanu sitä maitoa luovuttaa. =) Ja sielkö ei saa luovuttaa ku 3 kk, tääl olisi saanu luovuttaa 6 kk, tai ainakin viimeksi ku luovutin sain luovuttaa siihen puoleen vuoteen saakka. Mutta nyt mentävä hoiteleen noit nuhaneniä ja vanhinta lasta ku tuol kuumeessa pötköttelee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
hei taas kaikille pitkästä aikaa. oli kova urakka lukea ja varmaan mitää jääny päähän. =) Ollaan tääl lasten kanssa kipeänä, miestä myöten. Pieninkin pärskii ja yskii, mut ei onneks pahasti.

Paljon on pieni kehittinyt. =) Ensimmäiset kunnon hymyt tulivat siin 2 vk iässä ja samoihin aikoihin alkoi juttelukin. =) Nykyään tulee, kuten mies sanoi "jo pitkiä lauseita". Lauseitapas hyvinkin mut ku nii pitkästi jokeltaa meneen et onhan ne pienen lauseita. =D

Sit täs ku oli tasan 7 vk kääntyi pieni ensikerran selälteen massulleen ja ny sitä kolmisen kertaa jo sattunut, toisinpäi on kääntynyt kyl aijemmin mut luultavasti vahinko kääntymisiä. =D Eli et on vain kaatunut ku masulteen ollut. Ihana seurata miten pieni koko ajan kehittyy ja kehittyy, eteneekö yhtä nopeeta ku isommat sisaruksensa jne.

Rintamaitoa saapi viellä täysin ja ainoastaan koska se tuntuu riittävän. Toivon mukaan riittääkin pidempään entä vaiks 3 kk.

Onko tääl muita joita hirvittää toi sikalunssa??? Jonkun miehellä (en muista kuka oli) ilmeisesti on ollutkin...mä nii lasten puolesta pelkään..

Isäinpäivälahjaksi painettiin isille t-paita johon tuli molempien vanhempien lasten käden kuvat ja sit pikkuisen jalan jäljet. =) Hitsi miten ne osaakin olla nätit. =)

tyttönen ihana ku oot jaksanu sitä maitoa luovuttaa. =) Ja sielkö ei saa luovuttaa ku 3 kk, tääl olisi saanu luovuttaa 6 kk, tai ainakin viimeksi ku luovutin sain luovuttaa siihen puoleen vuoteen saakka. Mutta nyt mentävä hoiteleen noit nuhaneniä ja vanhinta lasta ku tuol kuumeessa pötköttelee.



SIIS EKAT HYMYT JO 2 VKON IKÄISENÄ?? JA KÄÄNTYNYTKIN JO??
Ei voi käsittää..joko joku lapsinero tulossa tai sitten ollut tosiaankin väänteitä vatsassa ja vahinkokääntyilyjä..ei ole ikinä kuullut et noin huima ois ollut jo tuo kehitys tuossa iässä..???
:eek: :eek:
 

Moikka

Tänään ollaan Emman kanssa vaa löhöilty sisällä, kun mies on ollut töissä ja esikoinen isovanhemmilla.
Isänpäivähän on jo huomenissa, me ollaan tehty kortti esikoisen kanssa, siitä tuli miten nyt sanoisin KORISTElTU:D Ja tehtiin sillaiseen massaan jalanjäljet ja kädenjäljet eriksee molemmilta, voikun Emman jalat on pikkuiset, huomenna ollaan kotona, sitten myöh. iltapv minun vanhemille ja maanantaina miehenvanhemmille:D

VempulaVimpula& Emma 1kk 27pv
 

Yhteistyössä