**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

nuppu09 meil on kaikilta hymyt ja jokellus alkanu tulla jo 2 vk ikäisenä ja esikko kääntyi 2,5 kk ikäisenä selältää masulleen ja tyttö 3 kk ikäisenä..tämä olis kyl hiukan nopeempi. Muutenkin lähteny noi aikasten liikkkumaan....mut eihän tota taatusti tule joka päivä käymään koska muutenkin jotku päivät viel menee nukkues ja syödes, toisena päivänä taas jaksaa valvoa, jutella ja "touhuta" enemmän.
 
Meillä sippasi netti joten en ole vähään aikaan päässyt koneilemaan.. :/ Jokatapauksessa pikasta merkkailua vaan kun tuolta kuuluu jo heräilyn ääniä. Palaan myöhemmin kirjottelemaan lisää... hei vaan taasen..

Dindei + Mico 5vk 2pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
hei taas kaikille pitkästä aikaa. oli kova urakka lukea ja varmaan mitää jääny päähän. =) Ollaan tääl lasten kanssa kipeänä, miestä myöten. Pieninkin pärskii ja yskii, mut ei onneks pahasti.

Paljon on pieni kehittinyt. =) Ensimmäiset kunnon hymyt tulivat siin 2 vk iässä ja samoihin aikoihin alkoi juttelukin. =) Nykyään tulee, kuten mies sanoi "jo pitkiä lauseita". Lauseitapas hyvinkin mut ku nii pitkästi jokeltaa meneen et onhan ne pienen lauseita. =D

Sit täs ku oli tasan 7 vk kääntyi pieni ensikerran selälteen massulleen ja ny sitä kolmisen kertaa jo sattunut, toisinpäi on kääntynyt kyl aijemmin mut luultavasti vahinko kääntymisiä. =D Eli et on vain kaatunut ku masulteen ollut. Ihana seurata miten pieni koko ajan kehittyy ja kehittyy, eteneekö yhtä nopeeta ku isommat sisaruksensa jne.

Rintamaitoa saapi viellä täysin ja ainoastaan koska se tuntuu riittävän. Toivon mukaan riittääkin pidempään entä vaiks 3 kk.

Onko tääl muita joita hirvittää toi sikalunssa??? Jonkun miehellä (en muista kuka oli) ilmeisesti on ollutkin...mä nii lasten puolesta pelkään..

Isäinpäivälahjaksi painettiin isille t-paita johon tuli molempien vanhempien lasten käden kuvat ja sit pikkuisen jalan jäljet. =) Hitsi miten ne osaakin olla nätit. =)

tyttönen ihana ku oot jaksanu sitä maitoa luovuttaa. =) Ja sielkö ei saa luovuttaa ku 3 kk, tääl olisi saanu luovuttaa 6 kk, tai ainakin viimeksi ku luovutin sain luovuttaa siihen puoleen vuoteen saakka. Mutta nyt mentävä hoiteleen noit nuhaneniä ja vanhinta lasta ku tuol kuumeessa pötköttelee.



SIIS EKAT HYMYT JO 2 VKON IKÄISENÄ?? JA KÄÄNTYNYTKIN JO??
Ei voi käsittää..joko joku lapsinero tulossa tai sitten ollut tosiaankin väänteitä vatsassa ja vahinkokääntyilyjä..ei ole ikinä kuullut et noin huima ois ollut jo tuo kehitys tuossa iässä..???
:eek: :eek:


Meilläkin hymyili jo 2 vkon iässä ja nyt potkii itsensä kyljeltä mahalleen (4 vkoa) Pelästyin oikein yöllä kun heräsin sängystä ja yttö oli TAAS vatsalleen!. Aaa sydänklinikalla punnittiin ja mitattiin. Tyttö oli 4880 g ja 56 cm!!! (Syntyessään siis 50 cm ja 3580g) Hyvä kasvu!

 
Meillä ekat hymyt 3 viikon iässä. Nyt reilu neliviikkoinen ja nauraa niin että ääni kuuluu..ihanat hymykuopat tulee poitsulle. Osaa kääntyä hoitopöydällä vatsalta kyljelleen. Vauvat kehittyy niin eri tahtiin. Neuvolassa sanottiin että tämä meidän vauva on hyvin kehittynyt ikäisekseen. :heart:
 
Moikka

Tyttären kastajaiset oli tänään ja nimeksi siis tuli:
Jutta Elsa Fiona
Mieskin pääsi seuraamaan kastajaisia, sikainfluenssan jälkitauteja ei ole ollut nyt 1vk
Ai että oli mukava päivä :heart:
Juhlat loppu n. puol tuntia sitten ja tyttö nukahti aika nopeesti kasteen jälkeen ja hetken jakso olla seuraneitinä kunnes alko hermostuttamaa ja väsyttämää:D
Nyt täytyy mennäkki siivoomaa heissuli vei:)
 
Hellurei pitkästä aikaa :wave:

Meidän neiti sai nimekseen Sanni Jasmin 31.10.

Neiti on todella hyvin kasvanut 58,2cm ja 5130g. Sai rotarokotteenkin viime neuvolassa joka oli 6.11.

Tällä hetkellä itse olen kuumeessa mutta neiti on onneksi terve.

En oo kerenny juuri kirjottelemaan mutta jos nyt yrittäis välillä jotain kuulumisia laittaa =)

O&O+rinsessa 2kk2pvä
 
Tsau! Huh mikä sumu! Asutaan järven vieressä ja näyttää koko järvi kadonneen tonne sumuun..

Päätin eilen koittaa että suostuuko Ville nukkuun omassa kehdossaan vielä. On siis viime viikot nukkunut mun vieressä mun omasta halusta sekä siitä syystä että hänen kädet ottaa kapean kehdon laitoihin kiinni.. Hyvin näytti nukkuvan, mitä nyt heräs öisin sen perus neljä vai viis kertaa.. Meillä siis ei nukuta mitään kuuden tunnin unia vieläkään. Saa nähdä nukkuuko koskaan, kateellisena luen teidän muiden juttuja että rintamaidollakin/ täysimetykselläkin jotkut nukkuu niin pitkiä unia.

Oon jo ostanut liput yhdelle keikalle joulukuun alkuun ja se tulee siis oleen ensimmäinen kerta kun mä pääsen ulos tai muutamaks tunniks yleensäkään "rentoutuun" eli vähän irti pojasta..saa nähdä kummalle tulee suurempi ikävä (menee mummille siks aikaa) :LOL: mutta oon kyl niin innoissani..mun lempibändin keikka! Oon aatellut etten ala siihen pumppaamisoperaatioon välttämättä (kattoo nyt sit lähempänä) vaan annan mummille korvikkeet mukaan. Oon kuitenkin järkeillyt et tulee varmaan tekeen ihan hyvää päästä pariks tunniks aikuisten seuraan ja ihmisten ilmoille, sit jaksaa varmaan taas 100xparemmin vaikka nytkään en tosiaan oo väsynyt tms Villen kans olemiseen =) :heart:

jahas, tutin etsintään, nykyään siitä on apua tuolle pienelle himoimijälle kun hän koittaa alkaa nukkuun päikkäreitä.. :)
 
Heissulivei

Oltiin koko viikonloppu mummilla, eli siis mun äidillä joka asuu lähempänä
Emman mummi ja pappa, siis
He touhuivat Emman kanssa, sillä aikaa kun me oltiin yhdessä ystävien tupaantulijaisissa, pääsin hetkeksi miehen kanssa kahestaa juhliin.
Emma rakastaa niin paljon tuota vaunussa olemista, kun lähetään lenkille niin on tyttö simahtanut jo 10min päästä.
Hui ompa ulkona täällä päin kylmää, herrajestas ja pimeetä.
Ja nyt pitäis mennä ahertaa yhtä juttua opiskeluja varten kun otin sen vastaan vapaa-ehtosesti ja sen ohella tekemään ruokaa joten HEIPODEi
Ainiin onnea Aamutaivaanrannalle Jutta Elsa Fionan kauniista nimestä
 
Moi!

Roona82ko se tuolla aikaisemmin kyseli että mitä korviketta syötetään ja minkä verran sitä päivässä menee... Arttu syö vuorokaudessa 1400ml NANia ja lisäksi 200ml Tuttelin maissivelliä iltaisin ennen nukkumaan menoa. Oon tosi tyytyväinen että juo tuon vellin sillä sen ansioista meillä on ensimmäinen unipätkä vakiintunut nyt 6-8h väliin ja se ainoa öinen herääminen tapahtuu aamuyöstä 03-05 välillä. Nyt kun itse vielä oppisi menemään ajoissa nukkumaan niin tää elämä olisi lähes täydellistä. :D

ONNEA KAIKILLE NIMEN SAANEILLE kun en ole aikaisemmin onnitellut. En mainitse ketään ettei jää kukaan huomioimatta.

Olkkis ja Arttu
 
Kiva kuulla olkkisksestakin taasen jtn :wave: meillä sama tuon vellin kanssa..nukkuu senkanssa sen ekan pätkän 5-6h putkeen ja maidon kanssa oli pahimmillaan jopa tunnin välein ja yöllä..se jos joku oli tosi rankkaa..kiitokset maissivellin..

Aikamoisia määriä monet vauvat jo vetelee tuota korviketta :whistle: meillä menee pikkasen vajaa litra (9.6 dl) päivässä+2dl maissivelliä iltaan..jostain luinkin että jos tuon korvikkeen määrä on yli tuon litra päivässä niin silloin olis jo ihan hyvä antaa velliä.. :/ mene ja tiedä taas..

Kyllä on nopesti kehittyviä vauvoja nyt liikenteessä.. :LOL: (kateellisena lukee juttuja...)
Meidän tsirpanat on ekat (kunnon oikeat, vuorovaikutus) hymyt aina väläytelleet vasta tuossa 5-6 vkon ikäisenä ja kääntyilemään alkaneet vasta 3-4kk ikäisenä siksi hämmästyin noita tosi hyvin ja aikasteen kehittyneitä vauveleita... :whistle:

Kuinka monella on niskat jumissa? :headwall:
Mulla ollut vauvan syntymästä asti ja pahenee vaan jos en käytä mobilatia ja särkylääkkeitä säännöllisesti..olenkin jos jonkunmoiseen (ala-vatsakivut, niska, selkä ja pää) kipuun suhtsäännöllisesti joutunut syömään huomenna 8 vkoa putkeen särkylääkkeitä..ei hyvä mutta minkäs teet kun kolottaa ja vauvan kanssa on jaksettava..
:( :( :(

Meillä Hyvinkään odottajissa on jo ollut ainakin kaksi tapaamista..siis äidit keskenään tapailleet ja minä myös yhden äidin kanssa..joten hyväähän tälläiset palstat vaan saa aikaiseksi..vertaistukea parhaimmillaan, sekä virtuaalisesti että naamatusten..kenelle muuten piti ilmoitella hesan tapaajiin täällä yksi kiinnostunut kun ei meiltä tule juna kuin 40 minsaa ytimeen.. :wave:

Palaan... =)

Äippä ja Kielon Nuppu 8 vkoa (huomenna) :heart:
 
Tässähän tätä listaa olisi taasen..

Ohjeelliset äidinmaidonkorvikkeen määrät

Lapsen ikä
Äidinmaidon-
korvikkeenmääräml/vrk
0 - 1 kk
500 - 600 ml
1 - 2 kk
600 - 800 ml
2 - 3 kk
700 - 1000 ml
3 - 5 kk
700 - 1200 ml
5 - 6 kk
700 - 1000 ml
6 - 8 kk
600 - 800 ml
8 - 10 kk
600 ml
10 - 12 kk
600 ml
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
nuppu09 meil on kaikilta hymyt ja jokellus alkanu tulla jo 2 vk ikäisenä ja esikko kääntyi 2,5 kk ikäisenä selältää masulleen ja tyttö 3 kk ikäisenä..tämä olis kyl hiukan nopeempi. Muutenkin lähteny noi aikasten liikkkumaan....mut eihän tota taatusti tule joka päivä käymään koska muutenkin jotku päivät viel menee nukkues ja syödes, toisena päivänä taas jaksaa valvoa, jutella ja "touhuta" enemmän.
Miten nopeaan tahtiin ovat sitten lähteneet liikkeelle? :eek: kyselee uteliaana..
 
Huomenta!
Viikonloppu meni taas ihan liian äkkiä!!! Mites meni isänpäivä? :( Meillä oli eilen kyllä niin mukava päivä... mieskin tuli tänään vielä aamulla viereen köllimään ennen töihin lähtöä, ja tokas että vois pitää toisen isänpäivän putkeen :heart: Mies oli koko päivän Vilin kanssa touhuten... käskin jättää kaiken ylimääräisen mulle. Käytiin hautausmaalla viemässä Vilin papalle, eli miun isälle kynttilä, sit ajeltiin Pyynikille, haettiin munkit ja limpparia ja kärryteltiin ympäri-ämpäri niillä lenkkipoluilla... Sit kotiin, ja mä kokkailin omatekoisia hampurilaisia kun ukot nukkui päikkäreitä :D
Mun NAN/Tutteli-kokeilu
Kerttuneiti. Oli kyllä ihan mieletön sumu siinä Pyhäjärvellä... Ei paljon Pyynikin maisemista päässyt nauttimaan... Aww.. no mut joo: mä oon kans miettiny, et johonkin keikalle olis kiva lähtee. En oo vaan saanu itestäni irti että tutkisin TRE keikkakalenteria...! Kyllä tää omakin olemassaolo tässä taas tasoittuu pikkuhiljaa.. Mulle olis kaverit järkkäämässä joulukuulle "polttareita", ja sit pitäs olla yökin pois kotoo. SAAS NÄHÄ kuin onnistuu! :/ Mut hyvä noi on jossain vaihees hoitaa... Siis lapsesta välillä erossa olot. Ainakin omasta mielestäni.

Olkkis! Teillä menee ihan mielettömät määrät! Herranen aika! Vilillä menee alle 1000ml päivässä, ja se on siis koko vrk laskelma. En oo kokenu, et meillä tarttis viel mitään vellejä antaa... Yöllä herätään kerran pullolle. Ei mikään paha.

Mun NAN/Tutteli-kokeilu tuotti vähän hedelmää... Tilanne siis: NAN ollut käytössä, kun Tuttelista tullut masukipuja ja ilmaa.. No nyt se NAN on alkanu aiheuttaan outoa "mutakakkaa" ja se on ollut tosi tiukassa. Kaverini suosituksesta ostettiin vaihteeks taas Tuttelia, ja alettiin blandaan niitä. Noh,... Ei sekään oikein tuntunut vaikuttavan mitenkään. Mutta nyt on oltu vrk pelkällä Tuttelilla, ja voi että, tänä aamuna tuli syönnin yhteydessä kakka! Ilman mitään itkua tai tunnin vääntöä ja ähinää! Vaippaan räjähti siis normaali keltainen sinappi... Ei mutaa! Eli nyt sit vissiin mennään pelkällä Tuttelilla. Heh, outoo miten noi voi tollai vaihtua? Kyllä mä olin onnellinen siitä kakasta!!! Pienestä lähtee ilo ihmisellä! :)

Tänään pääsen kampaajalle!
Ajattelin jopa meikata tässä kunhan Vili menis päikkäreille (tällä hetkellä täys tohina päällä... ) Siis aivan ihana saada itteensä vähän jotain eloa! Seuraavaks kosmetologin kautta laittaan ripset ja kulmat. Sit alkaa olla melkein inhimillinen olo :D

Nyt tuon touhupetterin kanssa leikkimään, ettei ihan yksin joudu "Kala-Erkkiä" huitomaan. Ainiin, ja Vili TARTTUI eilen ensimmäistä kertaa leluunsa! Otti siis helistimen miehen kädestä, ihan tarkoituksella. Ja monta kertaa. Nauroi, helisti, ja paiskasi päin miehen naamaa :LOL: Ja teki sen taas uudestaan.... Hihi. IHANAA kun nuo oppii!!!

Roona&Vili 2kk,3vk,5pv
 
Huomenia,

Tyttö nukkuu ja pääsin taas kirjoittelemaan.

Mulla on niskat ainakin aikas jumissa ja alaselkä. Oon vähän miehellekin yrittänyt vihjata.
Olen nyt antanut tota luumusosetta ja tuntuu auttavan. Mun edelleen Alexandra vääntelehtii ku yrittää pumpata taikka saada kakkaa ulos. Toivottavasti tästä nyt löytyisin meille apu.

Lauantaina oli hauska tapahtuma. Olin vaihtamassa tytölle vaippaa ja olihan sieltä tullu hiukan pumppakakkaa. No sitähän alko sit tulee oikein kunnolla. Mies siinä sitte tuli kans vessaa ku meille tää kakkaaminen on niin ihmeellistä. Hoitopöytä oli täynnä sitä itteensä ja mies sano et nosta tytö syliin ku se loppu. Paskat se mihinkään loppunut vaan Alexandra anto tulla lisää äidin kädelle. Ja se oli kyl sellasta jöötiä ettei mitään järkeä, ihan kuin olisi sinappituubista puristanut. Se oli siis tosi kiinteätä. No kaupanpäälisiks tyttö viel pissas mun päälle ja kyl sitä sitte naurettiinkin. Kameralla olis ollu tekemistä.

Meillä ei kyl ihan viel kääntyillä, mut seurataan kovasti mitä ympärillä tapahtuu ja pääkin kääntyilee jo todella mukavasti. Alexandra juttelee myös todella paljon ja kaipaa todella paljon huomiota ja hetkeksikään ei voi jättää yksin. Huomatessaa ettei ketään näy niin jo huutaa pienellä äänellä laumaa kokoon :LOL: Olen siis keittiössä metrin päässä.

Joo siis kyl mua ainakin hiukan ahdistaa tuo possuflunssa. Ollaan lähdössä vlopuksi kotipaikkakunnalle ja hiukan mietityttää et pitäiskö lähteä. No tulis nyt kunnon pakkaset ja pöpöt kuolit pois, ehkä... Yritän välttää juoksemasta kaupoissa useita kertoja viikossa pääasiassa ollaan kotona ja käydään lähimetsässä kävelemässä. En nimittäin halua maata paria viikkoa sängyssä niinkuin tuo eilen uutisissa haastateltu nainen :eek:

no mut nyt täytyy ryhtyä taas kotihommiin.

Jooseppi & Möykky 2kk 5pvää
 
Huomenta!

Roona, ootteko koittaneet Semperin korviketta? Eikös niilläkin ole jotain.. Hassua mustakin että miten voi noin vaihdella, et sopiiko NAN vai Tutteli vai mikä.

mullakin on niskat jumissa välillä mutta onneks ei mitään kestojumitusta! jaksamista Nuppu!

piti tarinoida enemmänkin mutta kutsu käy lelukaaren alta..jätkä nukahti TAAS näin kesken aamuleikkien sinne alle :LOL: :LOL:

kerttuneiti ja Ville

ps. aattelin hakea ens viikolla vakuutuksen vauvalle kun täyttää sen vaaditun 2kk. en siis ottanut aiemmin hänelle mitään.. riittääköhän neuvolan terkan todistus siitä että lapsi on ihan terve vai pitääkö olla lääkärin kirjoittama? meillä oli se lääkäri 1,5vkoa sitten mut enhän mä mitään tajunnut pyytää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
ps. aattelin hakea ens viikolla vakuutuksen vauvalle kun täyttää sen vaaditun 2kk. en siis ottanut aiemmin hänelle mitään.. riittääköhän neuvolan terkan todistus siitä että lapsi on ihan terve vai pitääkö olla lääkärin kirjoittama? meillä oli se lääkäri 1,5vkoa sitten mut enhän mä mitään tajunnut pyytää..
Meidän ei tarvinnu toimittaa IFiin muuta kuin "terveyskysely", joka täytettiin ihan ite.

Kannattaa kyl se hoitovakuutus ottaa... Me käydään tästä lähtien aina suoraan Koskiklinikalla oikeella lastenlääkärillä... On taas sen verran kökköö ollu toi julkisen puolen toiminta.

***
Semperii ollu pari purkkia. Mut jos noi kakkaongelmat jatkuu, täytyy ottaa niilläkin se vrk-kokeilu!
 
Semper oli meillä se toimivin maito, siis silloin kun sitä vielä voitiin juoda. Suosittelen! Ei ollut masukipuja, kakkaa tuli ja kaikki pelitti hyvin. Voih niitä ihania aikoja! Nyt apteekin korvikkeella kakkaa kyllä tulee useamman kerran päivässä mutta on ihan vetistä (ryynisyys kadonnut kokonaan) ja HAISEE AIVAN JÄRKYLLE :whistle: Siis ihan niin, et oksu kurkussa vaihdan toisen vaippoja. Voi reppanaa :heart:

Isänpäivä meni meillä aika tavallisissa merkeissä. Mies nukkui pitkään kun oli ollut edellisen yön duunissa. En voinut edes keittää kahvia kun ei tiennyt koska hän herää :kieh: Annoin ukkelin katsella rauhassa telkkarista lätkää (meillä Viasatin Hockey kanava) enkä urputtanut ollenkaan :LOL: Ja sitten illan ennen duuniin lähtöän oli Erican kanssa. Rauhallista mutta ihan mukavaa! Kokkasin tuoretta tonnikalaa, nams ja sitä sitten herkuteltiin hyvän salaatin kanssa. Pari leivosta ostin myös mutta menin itse toiseen huoneeseen kun hän veti ne nassuun. Tekee niin hirveästi mieli makeeta mutta kun on kielletyllä listalla :'( Noh, tekeepähän hyvää linjoille!

Luen kateelisena teidän juttuja pienokaisten nauruista ja leikeistä. Joo, eihän tämä mikään skaba ole mutta olis se vaan mukavaa jos oma kultakin naureskelis :ashamed: Meillä on vaan niin paljon noita vaivoja ettei siinä paljoa naurata tai leikitytä. Enemmäkseen lohdutellaan tutilla ja yritetään saada neiti rauhoittumaan :'( Mutta liikkeissä hän sentään on tomera. Pää pysyy hyvin ilman kannattelua ja siis tosissaan kääntyy aina masulta selälle :heart: :heart: :heart:

Ihan hirmuisia määriä [/b]korvikkeita teillä vedellään. Meillä menee hikisesti se 700ml/vrk.

Ähh, nyt pitää mennä kun neiti herää tuossa kantoliinassa

C&E 8vkoa ja 4pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Semper oli meillä se toimivin maito, siis silloin kun sitä vielä voitiin juoda. Suosittelen! Ei ollut masukipuja, kakkaa tuli ja kaikki pelitti hyvin. Voih niitä ihania aikoja! Nyt apteekin korvikkeella kakkaa kyllä tulee useamman kerran päivässä mutta on ihan vetistä (ryynisyys kadonnut kokonaan) ja HAISEE AIVAN JÄRKYLLE :whistle: Siis ihan niin, et oksu kurkussa vaihdan toisen vaippoja. Voi reppanaa :heart:

Isänpäivä meni meillä aika tavallisissa merkeissä. Mies nukkui pitkään kun oli ollut edellisen yön duunissa. En voinut edes keittää kahvia kun ei tiennyt koska hän herää :kieh: Annoin ukkelin katsella rauhassa telkkarista lätkää (meillä Viasatin Hockey kanava) enkä urputtanut ollenkaan :LOL: Ja sitten illan ennen duuniin lähtöän oli Erican kanssa. Rauhallista mutta ihan mukavaa! Kokkasin tuoretta tonnikalaa, nams ja sitä sitten herkuteltiin hyvän salaatin kanssa. Pari leivosta ostin myös mutta menin itse toiseen huoneeseen kun hän veti ne nassuun. Tekee niin hirveästi mieli makeeta mutta kun on kielletyllä listalla :'( Noh, tekeepähän hyvää linjoille!

Luen kateelisena teidän juttuja pienokaisten nauruista ja leikeistä. Joo, eihän tämä mikään skaba ole mutta olis se vaan mukavaa jos oma kultakin naureskelis :ashamed: Meillä on vaan niin paljon noita vaivoja ettei siinä paljoa naurata tai leikitytä. Enemmäkseen lohdutellaan tutilla ja yritetään saada neiti rauhoittumaan :'( Mutta liikkeissä hän sentään on tomera. Pää pysyy hyvin ilman kannattelua ja siis tosissaan kääntyy aina masulta selälle :heart: :heart: :heart:

Ihan hirmuisia määriä [/b]korvikkeita teillä vedellään. Meillä menee hikisesti se 700ml/vrk.

Ähh, nyt pitää mennä kun neiti herää tuossa kantoliinassa

C&E 8vkoa ja 4pvää



Koitahan jaksaa..Kyllä se Ericakin vielä sieltä sen hymyn ja heleän naurun päästää..kaikki aikanaan..ei meilläkään ole kuin muutama hymy vasta tullut ja muutama ääneen nauru..hyvin heleä sellainen.. :hug:
 
Meilläkin oli viikonloppuna ristiäiset. Neidin nimeksi tuli Venla Linnea Vilhelmiina.

Nyt on neiti ruvennut nukkumaan vaunuissa vielä lenkin jälkeenkin, aivan ihanaa. Ehtii itsekin tehdä jotain päivällä. Joskus jopa 3,5 tuntia.

En kyllä muista mitä piti kommentoida, kun en ole moneen päivään ehtinyt koneelle, joten luettavaa oli tarpeeksi.

Ristiäisistä vielä, että on hieman hankalaa arvioida paljonko tarjottavaa tarvitaan 20 vieraalle. Joten mies sai viedä yhden täytekakun tänään töihin ja minä kävin näyttämässä vauvaa töissä ja vein sinne toisenlaisen kakun mennessä. Tuli siis leivottua hieman liikaa.

Helinä ja Venla 8 vko
 
Roona82
siis järkkääkö kaverit sulle polttarit nyt jälkikäteen???etkös sinä mennyt naimisiin odottaessa ? ;)

Me päätettiin mennä naimisiin. Kuopiossa järjestetään ensimmäinen joukkovihkiminen kirkossa 1.1.2010 ja sinne ilmottauduttiin...huoh...on onneks kahvit ja kakut sitten kirkon puolesta...niin ei tarvii järjestellä...illalla sit lähdetään juhlimaan ystävien kesken!

Täällä kanssa jumitellaan niskoja välillä,mut johtuu ihan noista imetysasennoista.
aina tekee mieli kattoo jäbää kun se syö niin on niskat aina kenollaan :)

Täällä ei mene kuinn.1,5dl korviketta päivässä kun muuten täysimetän.

esmeralda- & Veetu 2kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
nuppu09 meil on kaikilta hymyt ja jokellus alkanu tulla jo 2 vk ikäisenä ja esikko kääntyi 2,5 kk ikäisenä selältää masulleen ja tyttö 3 kk ikäisenä..tämä olis kyl hiukan nopeempi. Muutenkin lähteny noi aikasten liikkkumaan....mut eihän tota taatusti tule joka päivä käymään koska muutenkin jotku päivät viel menee nukkues ja syödes, toisena päivänä taas jaksaa valvoa, jutella ja "touhuta" enemmän.
Miten nopeaan tahtiin ovat sitten lähteneet liikkeelle? :eek: kyselee uteliaana..
7 kk ikäisenä ovat kävelleet tukea vasten ja 9 kk ikäisenä keikuttu jo sohvilla ja juostu, mut lapset ovat yksilöllisiä, ja onhan niit vauvoja jotka on jo aijemmin kävelleet tukea vasten. =)
 

Yhteistyössä