**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Moikka

Koko päivä 08.00-16.00 yliopistolla, aloittelen pikku hiljaa opiskelua, kyllä eka päivä 4kk väsytti |O
Oli mukava päästä opiskelemaan takaisin, että asiat muistuu mieleen:D
Miehellä oli vapaata koko päivä, joten lastenvalvonta onnistui ;)
Opiskeluprojekti sain valmiiksi joten volaa.
Emma oli olli ollut todella nätisti koko päivän, ei ollut kuin kerran vikissyt nälkäänsä, onneksi oli maitoa, pumpattuna ;)
No nyt lähen koirien kanssa lenkille-->

VempulaVimpula ja Emma 2kk 1vk 6pv
 
Tervehdys tänne pitkästä aikaa!
On jotenki ollut sellasta hulinaa,ettei koneella jouda istuu laisinkaan,hyvä jos laskut saa ajallaan maksettua =)
Meillä vietettiin eilen ristiäisiä ja tyttö sai nimekseen Tiia Hilja Julia,Hilja nimi tulee miehen mummolta.
Koko tilaisuus pidettiin kotona ja kyllä meinas neliöt luppua totaalisesti kesken.Vieraita oli kolmisen kymmentä ja asutaan tälläsessä 80 neliöisessa kolmiossa.Mutta siitä huolilmatta,juhlat oli ihan onnistuneet ja vauva oli niin nätisti koko juhlan ajan,Kylki sylistä syliin ilman yhtään itkun tirahdusta =)

Meillä on tässä ollut niin paljon epäonnea viimeisen viikon aikana että huh huh.Kaikki hajoo käsiin.Sohva,kahvinkeitin,digikamera ja tänään sitten vielä autosta hajos moottori.Nii ja veli paino rsitiäisissä partsin oven lukkoo(jonka avoin on tietenkin kadonnut) ja piti sitten purkaa koko kahva pois,että sai lukko mekanismin pois... oikeen pelottaa,että mitä seuraavaksi.
Mutta onneks tuo kaikki on vain tavaraa,ja ihmiset on pysynyt terveenä.Esikoinen sai perjantaina sikainfluessa piikin,ja ei aiheuttanut mitään oireita,keksimmäiselle haettiin tänää, ja nyt ei ainakaan vielä ollut mitään ilmaantunut,toivottavasti ei mitään ilmaannutkaan.Ja itse tautikin pysyisi poissa,meinaa esikoisen koulussa kyseistä tautia on esiintynyt.
Onkos täällä kaikki säästynyt terveenä?

Huomena ajattelin soittaa ajan jälkitarkastukseen,unohtanut auliisti koko asian...Mutta en taida onneksi vielä myöhässä olla,eikö se pidä viimeistään 12 viikkoa synnytylsen jälkeen tehä?
Sitten olen miettinyt sellaista asiaa,ettävoiko ennen jälkitarkastusta mennä esimerkiksi uimahalliin?Ja mitenkähän tissien suhteen,jos menee uimahalliin.Meillä täysimetyspäällä ja mietin että tarviiko miun odottaa nyt imetyksen päättymistä ennen ku voi viedä esikoisen uimaan,kun onhan se aika noloa jos sielä alkaa maito valumaan... En tiiä... Mielipiteitä?

Onko täällä lahtelaisia äitejä kyselty?Täällä on meinaa myös yksi äiti lahdesta... =)

Jaahas,nyt on sen aikaa ollut makkarissa hiljaista,että taitaa olla pikkulikka onnellisesti untenmailla.On nyt useamman päivän ollut sellainen,että nukahtaa ja herää noin 5 min päästä ja ne unet oli siinä.Ja taas kohta nukahtaa ja herää heti jne jne...En tiiä mistä tollaon vois johtua?Ykskin päivä valvo päivä 12-ilta12 ja just tollasilla torkahtamisilla... No en tiiä...
Mutta nyt omille iltapuuhilla ja soittelemaan,koskahan se ukko meinaa kotiutua sen auton kimpusta...

Virtahepo ja Tiia 7 viikkoa 3päivää
 
Huh, tuon pojan kanssa !! Viime viikolla hän oppi kääntymään masulta selälle ja nyt jo pungertaa itseään istumaan !!! :eek: Jos on sylissä tai sitterissä, pääsee jo ihan kunnon istuma-asentoon ja pysyy siinä useita sekunteja. Ja jos makaa selällään, pääsee siitäkin suoriltaan lähes istumaan. apua :LOL: Niin ja eilen hän sanoi ka-kka :DDD !!

Meillä syödään edelleen kakkua viime lauantain nimibileistä. Sitä ois vielä varmaan kahellekymmenelle hengelle.. :ashamed:

Tässä vielä kuva juhlasankarista (joka juuri pinnistää kakkaa :D )



Minttu & Kaapo 2kk ja 1vko
 
Hei onkohan täällä muita jotka pläräilee korvikkeella?
Onko niissä jotakin maximi annostusta/vrk?
Alkaa tuntumaan oudolta..tyttö nyt viikon vedelly n.2dl annoksia, välil parikyt millii vajaa ja välil parikyt yli..eikä syöttävälit ole pitempiä kuin ennen vaan lyhyempiä!
Aiemmin söi 4-5,5 tunnin välein 1,5dl-2dl.. nyt syö 175ml-250ml 3-3,5 tunnin väleillä yleisesti niin et väliin saattaa harvoin eksyä 4 tuntia.
Äsken söi ensin 180ml, ja tunnin päästä huus taas nälkäänsä (tuttii yritin ensin kovasti ),
ja söi lisää 140ml :eek:

Mikä on liikaa, voiko sille antaa viel mitään lisäksi??

Dada ja tyttö 2kk
 
Olen kyllä laiska kirjoittaja! Kaikkia juttuja luen mielenkiinnolla, mutta koskaan ei jaksa kommentoida, vaikka aiheet on mielenkiintoisia.

Meille on muodostunut vihdoin jonkinlainen päivärytmi. Kellon tarkka rytmi ei ole, mutta päivät kuluu aikalailla samaan tahtiin. Nukkumaan puolenyön aikaan (äiti ja isi haluais nukkumaan jo aikaisemminkin :) ), aamulla Nooa herää isin kanssa noin yhdeksältä ja äiti jatkaa uniaan (minäkö laiska?!), sitten puolenpäivän aikoihin pihalle nukkumaan ja iltapäivä/ilta torkutaan miten millonkin. Nooa ei jaksa valvoa kuin max 2h putkeen kunnes väsykiukku jo tulee.

Nyrkki on löydetty ja se löytää suuhun usein. Tutti ei kelpaa vieläkään, vaikka yritän sitä nyrkin tilalta sinne laittaa. Leluihin tartutaan, mutta näyttää vielä suht vahingolta. "Asko-nallea", syödään ahkerasti ja sen kädet osaa kyllä jo ihan selvästi sinne ohjata. Ihana huomata kuinka pieni kehittyy!

Mahalta osaa pyörähtää selälleen, mutta ihan joka kerta se ei kuitenkaan onnistu, jolloin menee hermot. Selältä ei päästä vasta kun sivuttain, kun ne ärsyttävät käsi ja jalka ei vaan mene pois tieltä, että pääsisi mahalteen :)

Jälkitarkastus oli ja meni ja kaikki oli hyvin. Tuli kylläkin tutkimuksen jälkeen vähän verta alkkareihin.. Menkat ei ole vielä alkanut (hyvä niin!). Sain minipillerit, mutta en ole vielä aloittanut.

Imetys sujuu edelleen ja poika syö usein ja puklaa edelleen melko paljon.

Enemmänkin piti kirjoittaa, mutta enpäs ehdi kun kutsu käy!

uneksija85 ja Nooa
 
dada: Minkä verran teil menee vuorokaudes sitä korviket??? Ei kait siinä mitää ylärajaa oo... meil alotettii sillo joskus esikon kans tosi aikasin peruna, ku korviketta meni yli 2 litraa vuorokaudes. Sillo käskettii skipata kaikki vellit ja suoraan vaan perunaa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Hei onkohan täällä muita jotka pläräilee korvikkeella?
Onko niissä jotakin maximi annostusta/vrk?
Alkaa tuntumaan oudolta..tyttö nyt viikon vedelly n.2dl annoksia, välil parikyt millii vajaa ja välil parikyt yli..eikä syöttävälit ole pitempiä kuin ennen vaan lyhyempiä!
Aiemmin söi 4-5,5 tunnin välein 1,5dl-2dl.. nyt syö 175ml-250ml 3-3,5 tunnin väleillä yleisesti niin et väliin saattaa harvoin eksyä 4 tuntia.
Äsken söi ensin 180ml, ja tunnin päästä huus taas nälkäänsä (tuttii yritin ensin kovasti ),
ja söi lisää 140ml :eek:

Mikä on liikaa, voiko sille antaa viel mitään lisäksi??

Dada ja tyttö 2kk
Dada, ootko varma, että huutaa nälkäänsä. Meillä tuli aluksi kierre. Luulin, että huusi nälkäänsä, mutta huusikin vatsaansa ja yrittää kompensoida kipua imemällä eli syömällä siihenpäälle lisää ja sitten on vatsa taas kipeä, enemmän. Me pidettiin vähintään vajaa 3 tunnin välit aikka se olis tarkottanut huuto, itkua ja kanniskelua.Nyt on tasoittunut, siis parissä päivässä ja ei itkeheti 40minsan päästä.Tosiaan kun ei vatsaan enää satu!

Niin ja meillä korvikettamenee 125ml per syöttö kerta ja sitä ennen yrittää aina tissistä jotain imeä.


Eilen neuvola:

57 cm
5480g
6 ½ vkoa
 
Piipahdettiin neuvolassa, 9 viikkoa, 60 cm ja 6330 g :heart:

Kauhee vaateahdistus päällä nimenantojuhlaan liittyen, pojan vaatteet ku löyty niin nyt ei oo itselle mitään päälle pantavaa. Tai siis mitään missei näyttäis läskiltä... :kieh: :LOL:

Anu ja poika 2kk ja 3 pv
 
mama-84: keskimäärin 1,5litraa/vrk.

yonnazzz: Uskoisin vakaasti ettei masuvaivoista kyse..niitä meil oli aiemmin ja touhu oli ihan erilaista vaikkakin silloinkin imemisen tarve lisääntyi.
Kun välillä syö tuon isohkon määrän ensin, ja sitten huutelee tunnin päästä lisää (vaipanvaihdon ja kunnon röyhtäytyksen jälkeen ) niin sen saatuaan on kovin tyytyväinen ja iloinen.
Noiden muiden ruokakertojen jälkeen, jotka jää siihen yhteen kertaan 3-3,5 tunnin välein, on kovin tyytyväinen,touhuava ja iloinen heti masun täytyttyä.
Eli nälkää se minusta on.
Tuon kolmen tunnin välin kuitenkin joko nukkuu tosi levollisen oloisesti tai sitten touhuaa sen ajan pirteänä.

Viime yönä jatkettiin taas 3 tunnin syöttöväleillä ja mieleeni tuli josko oliskin kyse "vain"
semmosesta tankkausvaiheesta vai miksikä sitä sanoisi?
Voikohan johtua siitä kun ihan viikossa alkanut myös puuhailemaan paljon enemmän,
samoihin aikoihin ku maitoakin alkoi menemään näitä suurempia määriä?
 
Heippa.
3kk neuvola takana, toka annos rotateqiä ja eka yhdistelmärokote... Saas nähä kuin käy... Ruoka meni ainaki hyvin alas ku tossa päikkäreiltä heräs... Nyt vähän itkustelee tässä sylissä.

Pituus 62,6cm (60,0)
paino 7,025kg (5,935)
pipo 42,4cm (40,07)

Seuraava kerta onkin 4kk lääkäri...

Meille annettiin neuvolasta joku lappu, missä oli ohjeet korvikkeiden määristä... Muistaakseni 700-1000ml suositus vuorokaudessa... ja jos reilusti menee yli niin sitten suositellaan lisäruokaa neuvolan ohjeiden mukaan...

Nyt sylihiiren kanssa viltin sisään ja töllöä katsomaan...
 
Moikka,

Jos nyt ennättäis kirjoittaa. Tyttö nukkuu taas pihalla. Meillä on selkeästi tullut päivärytmiin nuo päiväunet 12-13 aikoihin. Nytkin tyttö selkeästi halusi ulos.

Onko teillä jotka täysimetätte arat rinnanpäät? Musta tuntuu et mun nännit hajoo kohta. Mä olen rasvanut niitä nyt lansinohilla ja se tuntuu hiukan auttavan. Mut voi saakeli Ahdoet sattuu.

Virtahepo toivottavasti tuo epäonni nyt on jo mennyt ohi.

Miinumaija sinullhan etevä lapsi on :LOL: kävelee jo pian


Uneksija meillä kans puklataan edelleen tosi paljon, mut luulen et se tosiaan johtuu nosita mun rinnoista, jotka nyt on sitten sellaiset et niistä tota maitoa tulee.

Anu-Anrika: tuo vaateahditus on niin tuttu tunne :hug: Ahdistaa edelleen kun mulle tuli tota nestettä raskausaikan kauheat määrät ja nyt tuo nesteistä aiheutunut painonnousu on jättänyt ihanat makkarat reisiin, mahaan, käsiin ja aivan kaikkialle :kieh: no mut minkäs teet.

Roona: kerrohan miten teil on nuo rokotukset vaikuttanut. me saadaan ensi viikolla kans tuo rokote ja 2 annos rotaa. Vähän jännittää tuo piikin anto. Onneks mies tulee mukaan neuvolaan.

Oletteko huomanneet et teistä olis tullut jotenkin herkempiä? Mä olen huomattavasti mä alan lähes itkeä kun kuulen surullista musiikkia ja jos nään et joku lapsi loukkaan itsensä ja alkaa itkeä oikein sydäntä raastaa. En voi katsoa kovin surullisia elokuvia ku alkaa ahdistaa nekin :LOL:

No joo tässä kaikki tällä kertaa

Jooseppi & Alexandra 2kk 21 päivää
:heart:
 
schnuller
Dada:Meillä pelataan lähestulkoon ainoastaan korvikkeilla, koska maidontulo on perinnöllisesti erittäin heikkoa.Tytteli on nyt 7vko eli ensi viikolla täyttää 2kk.Ruokaa menee kerralla 100-130ml ja ruokailuväli on päiväsaikaan 3 tuntia ja yöllä n.3-4tuntia.
Lähipiirin äidit, joilla on pitkä kokemus vauvoista, ovat sanoneet, että antaa vaan ruokaa niin paljon kun syö.Kyllä sillä vauvalla sitten lähtee taju kun on syönyt tarpeeksi ja loput puklaa ulos.Vauvat syö vaan niin paljon kun mahalaukku vetää.Välillä on tosiaan niitä tiheämmän imun kausia, että pitää saada ruokaa koko ajan, ja se puolestaan tietää kasvupyrähdystä. :)
En siis usko, että mitään syytä huoleen.Onko teidän vauva sitten aina syönnyt enemmän kuin suositukset on?Nan-purkin kyljessä lukee että 130-160ml 5-6kertaa päivässä, mutta riippuu vauvan koosta ja aktiivisuudesta, kuinka paljon syö.Itse myös pohdiskelin, että onko normaalia, että pitää antaa 130ml maitoa neidille, mutta nähtävästi samanikäiset täällä syö jo sen ja ylikin.Mä vähän epäilen, että meillä paino huitelee jo kohta siellä 6kg paikkeilla. :LOL:
Itse luin myös siitä, mitäRoona82 sanoi, että jos korviketta alkaa mennä yli 1000ml päivässä niin sitten voi syöttää jo velliä kaveriksi.Mutta neuvolasta sanoivat, että ei saa alle 2,5-3 kuukautiselle antaa velliä vielä, koska pienen munuaiset eivät vielä ole niin kehittyneet, että pystyisivät käsittelemään sitä sakkaa.Itse ajattelin velliä alkaa lantraamaan jouluna kun neiti on reilut 2,5kk.Mitä korvikemerkkiä muuten annat Dada?
Mä olen pohtinut, koska voi alkaa antaa Nan 2?
 
Korvikekeskusteluun...

Kauheen tasaisia syöntiannoksia ja välejä teillä! Meillä syödään välillä kyllä miten sattuu... 60-200ml, ja välillä menee 1,5h, välill 4h että on nälkä.... Ei mitään säännöllisyyttä! :LOL:

Mut joo, kyllähän näillä pullovauvoillakin on niitä tiheän imun kausia... Meilläkin tankattiin yhdessä välissä kokoajan kun tuo kasvoi niin kovaa vauhtia!! Mut ei kyllä ikänä oo menny 1500ml vrk!! :O Aikamoiset satsit vetää kyllä!!
Eikös siinä NAN2-purkin kyljessä lue koska sen voi alottaa? Meillä syödään Semperiä, ja sen Semper2 voi alkaa 4kk iästä eteenpäin... Luki siinä tölkissä kun kaupassa kattelin...

Me alettiin syöttään velliä viikon vajaa 3kk iässä kakkavaivojen takia... Ja perunasosetta 3kk-päivänä. Hyvin on sujunu ja masu toiminu.
 
Jooseppi, onhan tytön imuote hyvä? Huono imuote saattaa nimittäin rikkoa rinnanpäät. Tuo lansinoh on tosiaan hyvää kamaa. Bepanthen on toinen hyvä, mutta se tarvii kai pyyhkiä pois.

Ostettiin muuten kokeeksi Lidlin vaippoja ja tuntuvat tosi hyviltä!

En nyt jaksa kirjotella enempää, kun neiti vetää hirsiä kainalossa ja yhdellä kädellä tää on niiiiin hidasta. :xmas:
 

Yhteistyössä