"Sykähtelyä" ja "kutitusta" kohdunsuulla loppuraskaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja Minnasko
  • Ensimmäinen viesti
Minnasko
Hei,
onko kellään ollut vastaavaa loppumetreillä eli mulla sellaisia ihme tuntemuksia tuolla jossain emättimen ja kohdunsuun paikkeilla (vaikea paikallistaa) ja ne ei ole kipeitä, vaan sellaisia aaltomaisia vähän niinku sykähdyksiä ja ikäänkuin vähän kutittaa ne sykähdykset....onkohan se kohdunkaulan lyhentymistä, avautumista vai mitä?

t. Minnasko 38+3
 
Minnasko
Juu ei mä tunnistan hikan ja tämä on ihan eri, hitsi kun tuntuu, että kellään ei ole ollut vastaavaa. Tätä on jatkunut yli viikon. Ikään kuin aaltomaisesti alapäässä joku avautuisi ja sulkeutuisi, tai joku työntäisi sormella varovasti auki emättimessä jotain....Ja ei kivuliasta, se kun vauvan pää työntyy alaspäin tuntuu paineena ja sattuukin.
 
Heips Minnaska, joka aloitit,

mulla on ollut ihan samanlaista! Eikä siis hikkaa, senkin tunnen ja se taas on erilaista "naputtelua". Lääkäri vaan totesi, että on varmaankin kyse vauvan pään liikkeistä... ei ne ollut huolissaan, eikä mullakaan siihen mitää kipua liity, sellasta "sykkimistä" vaan... vähän hassulta tuntuu. Mulla nyt rv 38+5 jo.
 
Mullakin on tuollaista kutitusta. Olen ajatellut, että vauva sormiansa liikuttelee tai sitten päätänsä.... sitä kun ei tuntunut silloin, kun vauva oli kääntynyt perätilaan, mutta nyt kun taas on raivotarjonnassa, niin tuntúu tuota ihme kutitusta =)
 
balik harmailee
Täällä myös samanlaista kutittelua ja olen ajatellut että leikkii siellä pienillä kätösillään.

Viikkoja on vasta 25+ mutta kutittelua on ollut jo ainakin tuo 5 viikkoa, hauskan tuntuista :D
 
Nimettömät
Meidän vauveli on ollut rv17 asti pää alaspäin ja kerran näin ultrassa kun pieni käsi kulki kohdunsuun päältä ja samalla tuntui "räpläämistä". Ei satu, mutta tuntuu epämiellyttävälle.
 

Yhteistyössä