Syksyllä lapsettomuustutkimukset/hoidot aloittavat

Kokeillaanpa löytyisikö täältä juttuseuraa samojen asioiden kanssa painivien joukosta :) olen 29v ja mieheni 31v meillä on kohta 2v täyttävä tyttönen ja toista lasta on yritetty nyt reilun vuoden ajan. Ensimmäinenkään lapsi ei saanut alkuaan helposti, mutta tulin kuitenkin luomusti raskaaksi lapsettomuustutkimusten aikana. Nyt uusia tutkimuksia aloitellaan muutaman viikon kuluttua. Olisi mukava jutella yhdessä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa..onko muita jotka ovat pian aloittamassa/juuri aloittaneet tutkimuksia ja hoitoja?
 
Moikka! Täällä aloitetaan hoidot marraskuussa. Taustatietoa sen verran, mieheni sairasti imusolmuke syövän 2012 ja siitä johtuen hänellä ei ole siittiöitä ollenkaan. Pakkasessa onneksi on, ei kyllä kovin hyvälaatuista, koska tauti oli siinä kohtaa jo niin paha! Elikkä meillä alkaa ICSI hoidot. Vielä pitäisi muutama kuukausi jaksaa odotella hoitojen aloitusta. Kaikissa tutkimuksissa, verikokeissa ja hoidonsuunnittelussa ollaankin jo oltu. Kamalat jonot vaan tonne tyks:iin. Oletteko Mamido menossa yksityiselle vai julkiselle? :)
 
Täällä ollaan! Mie ja mies 23~. Tänään käyty lääkärillä ja lähete saatu lapsettomuustutkimuksiin. Tutkimuksiin pitäis päästä nyt 3kk sisään.

Miestä ei tutkittu aiemmin lainkaan. Minuu tutkittu enemmän ja vähemmän v. 2013 eteenpäin (määrittämään endo (luultavimmin suolistosta piileksii), pco-tyyppisyyttä (ei dg, mutta maininta), mikroadenooma johon lääkitys. Yritys aloitettu 04/2014.

Julkiselle oltais menossa.. :)
 
Kiva, että teitä muitakin löytyy! Onpas teillä Jasmina rankat ajat takana, onko miehesi parantunut hyvin? Toivottavasti pakastettujen siittiöiden kanssa kävisi hyvin! Me ollaan yksityiselle menossa. Ajatuksena oli että tehtäis siellä tutkimukset ja mahdolliset inssit ja sitten kalliimpiin hoitoihin siirryttäessä (toivottavasti ei tarvii) vaihdettaisiin kunnalliselle..saa nähdä. Mä oon niin malttamaton ja nyt kun alkaa selvitä ettei tästä omin avuin mitää tuut niin en malttaisi oottaa enää hetkeekää!! Siellä varmasti kans aika matelee kun oottelee!

Hei spukka! Kukapa teillekin tulis pian aika, että pääsisitte eteenpäin. Onko sulla ollu millaisia oireita endosta? Mulla nimittäin myös siitä epäily kun kovia kipukohtauksia tulee ennen menkkoja. Miehellä todettiin sillon luomuraskauden aikaan simppatesteissä hieman alentunut liikkuvuus ja nyt sitäkin jännitetään mihin suuntaan siinä on menty...ääh. On tää tämmöistä tunteiden vuoristorataa :(
 
Mamido: Miulla jatkuvat kivut välillä koveten ja välillä pehmeten enimmäkseen selän puolelta, mistä säteilee vatsaan. Yhdyntäkivut (aiemmin veikattiin vulvodyniaa, mut tää kuulema ihan endosta johtuvaa), pahoinvointi ennen menkkoja ja jälkeen, väsymys..

Muita oireita ovuloimattomuus ja kierrot tosi epämääräset.

Minkähän hintasta ois inssit käydä yksityisellä? Tai siis netistähän näkee, mut meinasin että pitääköhän miten paikkansa hinnat?
 
Mamido, on onneksi mies tervehtynyt. Välillä uusiutumisen riski kuitenkin käy mielessä ja saa olemaan jotenkin varpaillaan.
Nyt vain hirvittävä odotus marraskuulle, mitenköhän jaksaa odottaa. :D Joka kuukausi (vaikka tiedän ettei ole mahdollista) kuitenkin toivon ettei menkat alkaisi, ihmeellisesti toimii ihmismieli ja nyt varsinkin kun lähipiirissä on raskaana oleva, niin huomaa miten tunteet vaihtelee ilosta katkeruuteen. :confused:

Spukka, kyllä lapsettomuushoitoihin ilmeisesti aika paljon kuluu rahaa yksityisellä, kun jokaikinen tarkastus maksaa mansikoita ja mitä olen ymmärtänyt, niin ihmiset ottaneet lainaa sitä varten. :) Itseä hirvittää yksityisen hinnat, niin päätettiin jaksaa julkisen jonoja. Meillä kun hoidot alkaa talvella, niin ensimmäisestä yhteydenotosta asiaa koskien hoitojen alkuun on mennyt vuosi...(n) Lääkärin sanoen "nuoria kun ollaan, ei ole kiire". Inhoan tuota lausetta :D
 
Jasmina, täälläkin inhotaan tuota lausetta :D Ihan kun heittäsivät myrkkyä päälle :S

Meille tuli aika ensikäynnille jo lokakuulle! :eek: Samalla kerralla ilmeisesti spermanäytteen tuloksia käydään läpi, koska tuli kuppi postissa :D
 
Moikka eskimopuikko! Teillä on vähän samantapainen aika takana niinkuin meilläkin kun mies sairasti. Onko teille sanottu palautuuko miehen siittiötuotanto? Minua myös huolestuttaa missä kunnossa pakkas siittiöt on, lääkäri kun sanoi että sekin oli todella huonoa, että tuleeko siitäkään mitään :(
Huomasin taas kun on ovulaatio ollut että toiveet on taas heräneet, ilmeisesti en hyväksy etteikö voisi myös luomuna tapahtua :D
 
Hei kuomat! Kiva, että tänne on eksynyt muitakin! Ihanaa eskimopuikko, että olette kaksi lasta saaneet, vaikka oottekin rankkoja juttuja läpikäyneet :) toivotaan kovasti, että tämän kolmannen kanssa menisi myös nappiin!

Täällä elellään dpo 7 ja piinailut voimistuu. Uskoa ei juuri ole näihin luomuihin, mutta silti ne toiveet aina jostain lisääntyy päivien myötä. Mulle tuli epätavallisen aikanen ovis kp14 yleensä 17-18. Tutkimuksen on klinikalla lähes tehty, enää alkukierron verikoe uupuu. Torvet oli onneksi auki eikä muutenkaan ultralla mitää löytyny. Eilen kävin oviksen jälkeisissä verikokeissa ja nyt niitä tuloksia ootellaan. Inssi varmaan häämöttää..jos ei seuraavaan kiertoon ehitä niin sitte syyskuulle.
 
Moikka! Täältä liittyy mukaan 3kymppinen nainen, mies 36v, ja meillä alkaa ensimäinen ICSI seuraavasta kierrosta Jyväskylän Fertinovassa oman kylän maksusitoumuksella. Hoitoon hakeutumisen syynä meillä on miehen kromosomihäiriö jonka seurauksena alhainen siittiötaso (1,89milj joista 2%eläviä). Nyt siis odotellaan kuunvaihdetta jännittynein fiiliksin kun pitäisi alkaa pistelemään.. Pää on aikas pyörällä kaikesta infosta mitä eilen klinikalla kuunneltiin ja pino reseptejä odottelemassa noutoa, mutta eiköhän tämä tästä.. :)
 
Hei, meillä aloitettu tutkimuksia jo viime vuonna. Takana yritystä puolitoista vuotta. Raskaus 10/14 luomusti, mutta keskenmeno rv 7+1. Kaikki mahd minusta tutkittu, kilpparin vajaatoiminta, muuten perusterve 29-vuotias. Mies 35 vuotta ja aiemmat kaksi lasta, ei tutkimuksia. Letrozol aloitettu nyt 5/15, kolme kiertoa mennyt. Täällä piinaviikko, jos ei menkat ala niin sitten miehen tutkimukset + inseminaatio. Käydään InOvalla Kuopiossa.
 
Moi! Täällä on siis myös aloitettu Jyväskylän Fertinovalla hoitoja. Ehkäisy jätetty pois jouluna 2014, aktiivinen yritys aloitettu 5/15, mutta heti hoitoihin koska en ovuloi pco tyyppisten munasarjojen vuoksi ollenkaan. Miehen sperma tutkittu ja todella hyvää tavaraa. Mulla ollut kesän ajan letrozolet/femarit (saman tyyppisiä kuin clomit), joilla yritetty saada ovulaatiota aikaiseksi mutta ei toimi mun kohdalla.
Nyt menossa viides päivä Menopur piikityksen kanssa ja ylihuomenna ultrataan ja katsotaan onko toiminut :)

Ollaan nyt siis yksityisellä hoidoissa, koska kävin viimeviikolla ensikäynnillä julkisella puolella ja se oli niin kamalaa, että mieluummin maksan mitä vain kuin menen sinne..
 
Heippa! Täällä kans huutelee 21v neitonen ja 30v miekkonen. Meillä alkamassa ensimmäinen ivf/icsi syyskuun alussa ja sitä odottelessa aika menee hitaasti. Eskimopuikko kyseli BMI rajoista ja käsittääkseni se on sama julkisella ja yksityisella eli 35, ihan varma en ole mutta oletan näin. Itsekin huitelen siinä BMI rajan reunoilla. Motivaatioa on laihduttaa mutta ei saa aikaseksi. :/ Minulla on luultavasti PCO lääkäri ei oikeen sanonut selvästi että onko vai ei, kun ei saanut selvää. Miehelläni erittäin vähän siittiöitä, ei luultavasti tällä hetkellä ollenkaan. Niillä kuitenkin yritetään ja syytä ei ole löytynyt.
 
Haavetta pienestä: mitä olet tykännyt InOVasta? Me ollaan menossa sinne ekalle käynnille. Millanen tsh ja t4v sulla on? Itellä kans vajis, entiiä,mut meillä tärppäs ku tsh oli 1-2välissä. Aiemmin oli yli2.

Mua jännittää ku itelläki bmi siinä 35 rajoilla et mitä sanovat. Edellisestä raskaudesta jäi 8kiloa vielä ekstraakin.

Gonalia en oo käyttäny mut orgalutrania kyllä, mulle ei lääkkeet tehny mitää ihmeellisiä oloja tai kärttyisyyttä.kokemusta pitkästä ja lyhyestä kaavasta. Samoin punktio, menin minimi kipulääkkeellä. Taisivat kerran vaa laittaa vai lisäsköhä kerran. Pelkäsin sitä kun luin vaikka mitä tarinoita kivusta ja esim. Oman hormoonitoimimannn sammuttamisesta;oireista. Toki nämä yksilöllisiä. Mut joilla eka kerta niin omasta kokemusta voin sanoa et kauheinta on piinapäivät. :)
 
Iltaa! Täällä kirjottelee 22 vuotias nainen (mies 24)
Meillä lapsettomuus tutkimukset aloitettu maaliskuussa väestöliitolla. Minulta löytyi munajohdin tutkimuksessa kasvain kohdusta mikä täytyy poistaa ennen kuin voimme siirtyä insseihin.. lääkärin mukaan kasvain (polyyppi) vie niin suuren osan kohdusta ettei mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu mahdu kiinnittymään
Yritys aloitettu kesällä 2014, mutta ilman ehkäisyä jo 2012 tjot. Meiningillä...
Miehen siittiöissä hieman häikkää (suurin osa epämuodostuneita) lääkäri ei kuitenkaan ollut siitä huolestunut. Minulla vielä kilpirauhasen vajaatoiminta ja muuta pientä häikkää...
Kuhan polyyppi poistettu,niin eka inssi+lääkitykset voidaan aloittaa

Nyt on voimat niin lopussa ja aika tuntuuu menevän niin hitaasti...

Tsemppiä kaikki hoitojen aloitukseen
 
Haavetta pienestä: mitä olet tykännyt InOVasta? Me ollaan menossa sinne ekalle käynnille. Millanen tsh ja t4v sulla on? Itellä kans vajis, entiiä,mut meillä tärppäs ku tsh oli 1-2välissä. Aiemmin oli yli2.

Mua jännittää ku itelläki bmi siinä 35 rajoilla et mitä sanovat. Edellisestä raskaudesta jäi 8kiloa vielä ekstraakin.

Gonalia en oo käyttäny mut orgalutrania ja puregonia ym kyllä, mulle ei lääkkeet tehny mitää ihmeellisiä oloja tai kärttyisyyttä.kokemusta pitkästä ja lyhyestä kaavasta. Samoin punktio, menin minimi kipulääkkeellä. Taisivat kerran vaa laittaa vai lisäsköhä kerran. Pelkäsin sitä kun luin vaikka mitä tarinoita kivusta ja esim. Oman hormoonitoimimannn sammuttamisesta;oireista. Toki nämä yksilöllisiä. Mut joilla eka kerta niin omasta kokemusta voin sanoa et kauheinta on piinapäivät. :)
 
Heipsan, sopiiko liittyä porukkaan, kun samassa tilanteessa täälläkin ollaan. :unsure:

Eli meillä ehkäisy lopetettu 10/2013. Keväällä multa otettu verikokeet ja ultrattu, näissä näyttäisi olevan kaikki OK. Miehen spermanäytteen tulos oli "hedelmöityskyky huomattavasti alentunut". Jonka jälkeen lähete tays:siin ja sinne ensimmäinen käynti ensi viikolla (20.8.). Kovasti alkaa jo jännittämään tuo ensi viikon aika, kun ei yhtään tiedä mitä edessä on.. Mulla ikää siis 26v ja miehellä 29v.

Lapsia syntynyt lähipiiriin kesän aikana useita, joista kaksi tulevaa kummilastamme. Halu saada oma lapsi alkaa olla valtavan suuri..
 
Nonii.. lääkereseptit saatu ja ens viikolla pistely hommiin. Täytyy soitella vielä naistenklinikalle et kuinka saadaan siittiöolki savoon. Huh ku kun jänskättää.

Onko muilla muuten entuudestaan lapsia? Entä icsi hoito tiedossa?

Kilpparivajiksesta kärsivät, millasia teiön arvot on? Mulla oli vajaa kk sit tdh 0.16 ja t4v 22, vähennettii työterkassa vähän annosta. Toiv se nyt tulis siihen 1-2väliin.
 
Eskimopuikko:
Täällä esikoisesta haaveillaan :rolleyes: ja noista kilppari arvoista, että minulla viimeksi otetut oli tsh 3.7 joka on liian korkea... pitää käydä kontrollissa ennen ensimmäistä inssiä!! Mut mikäs tässä ollessa kun kotkan keskussairaalassa on niin v**un pitkät jonot sinne leikkaukseen...:(
 
Eskimopuikolle tsempit pistelyhommiin ja toivottavasti saadaan iloisia uutisia :) meillä on pian 2v täyttävä esikoinen. Mulla oli kilppariarvot esikoisen raskauden alkaessa lähes 4 ja söinnkin raskauden ajan thyroxinia. Synnytyksen jälkeen lopetin. Eli 2v ilman lääkkeitä. Viimeksi keväällä ne oli vajaa 2.. Outoa, miten nyt pärjääkin ilman lääkkeitä ja ne noin heittelee?

Täällä pe viimeset labrat ja sit odotan hoitojen suunnittelukäyntiä!!
 
HEIPS!
Täällä minä 28v ja mies 30v ollaan viimevuoden elokuusta 2014 asti esikoista yritetty. Ollaan käyty jo yksityisillä ja mulle on tehty aukiolotutkimus, miehelle sperma-analyysi (kaikki ok).
Mulle on myös kokeiltu keltarauhashormonia (lutinusta ja teroja) sekä Pregnyl-piikkejä, tuloksetta. Yks epäily on että mun munasolu ei irtoa ajoissa, mutta ei ole ultrattu koko kiertoa niin ei voi sanoa varmaksi.
Verikokeiden kautta sain kunnalliselle (TAYS) ensiajan 8.10! Toivon, että hoidot alkais etenemään vauhdilla kun on jo yksityisenkin analyyseja alla... Eniten pelottaa että saadaan selittämätön lapsettomuus diagnoosiksi.
 
Hei voisin liittyä tännekkin kun mies vihdoin muutti mielensä hoitojen suhteen!

Minä 23v mies 24v. Toista lasta yritetty nyt 18 kiertoa. Esikoista yritetiin 28 kiertoa, jota ennen yksi varhainen km.

Tutkimuksissa käytiin väestöliittolla joulukuussa, josta diagnoosiksi saatiin selittämätön. Eilen lääkäri laittoi lähetteen julkiselle puolelle hoitoja varten, joten nyt vaan odottelen milloin ensikäynti aika tulee ja miten siellä halutaan edetä.

Tänään kp 14/28 ja ovistestikin näytti plussaa :)
 
Miulla on 2lasta aiemmasta liitosta, vuodenvaihteessa 7vuotta täyttävä poika ja 4-vuotias tyttö. Miehelle tämä olisi siis ensimmäinen ja meillähän siis icsin syynä miehen kromosomihäiriö. Eilen hain kaikki lääkkeet ja nyt odotellaan tuonne kuun vaihteeseen että uusi kierto pyörähtäisi käyntiin ja päästäisiin etenemään asiassa.. :) Jännää.. :)
 

Yhteistyössä