Syksyllä lapsettomuustutkimukset/hoidot aloittavat

Kirjottelenpa minäkin tänne! Eli ennen kesää oli tutkimukset, kesä luomuyritystä, mitään ei tapahtunut. Tutkimuksissa mitään poikkeavaa ei ole löytynyt. Eilen aloitin Clomit, vähän jännittää minkälaisia oireita se tekee.

Tällä hetkellä on jostain syystä todella epätoivoinen fiilis tän asian suhteen, vaikka ihan alussahan me koko hoitoruljanssissa ollaan. Tuntuu ihan mahdottomalle ajatukselle että voisi joskus vielä olla raskaana. Mutta yritän kahlata läpi muiden kertomuksia vaikeista yritysajoista ja onnellisista lopuista niin se tuo taas vähän toivoa :love:Yritystä siis takana vuosi.
 
Oiskohan tämä meille sopiva ketju? Kopioin tähän saman esittelyviestin kun tyrkkäsin jo toiseen ketjuun..

Moikka,
iski ihan sellainen olo että aivan pakko rekisteröityä ja päästä puhumaan jonnekkin!
Olemme 19&26 pari ja meillä on yritystä takana 2v (ya 8/14). Olen käynyt itse kaksissa tutkimuksissa, todettu pcos ja nyt tuoreimmissa tutkimuksissa sain reseptin letroihin jotka aloitan seuraavassa kierrossa (jolloin tulee asiaan kuuluvasti kontrolliultra). Jos letrot sopivat ja saadaan annostus kohdalleen niitä olis tarkoitus kokeilla 6kk ajan. Keväällä kokeiltiin teroluteja mutta niistä ei ollut mitään hyötyä. Aukiolotutkimus on tehty, ai jestas sitä tuskaa kun en ollut ottanut edes lääkettä - gyne keksi sen ihan yhtäkkiä. Taisin muutaman kyyneleenkin tirauttaa sen aikana ja ulista siihen malliin että ihme, ettei aulassa odottanut nainen luikkinut karkuun...

Mies menee antamaan spermanäytteen kunhan työkuviot sen mahdollistaa (epäs. työajat ja näyte pitää käydä antamassa eri kaupungissa).

Tässä lyhyt kooste, jäiköhän esittelystä jotain uupumaan? Nyt alan kahlaamaan tätä ketjua kyllä läpi! =)

Muoks. lisätään vielä, että pcos (?) myötä kiertoni ovat pitkiä ja epäsäännöllisiä, yleensä 35-42vrk pituisia. Vielä vuosi sitten ne huiteli reilusti yli 70vrk puolella. ONNEKSI ne on lähtenyt tasoittumaan tämän verran. Teroja koetettiin lähinnä tämän takia, mutta niillä ei ollut mitään vaikutusta.
Ovista oon tikutellut ihan pari kiertoa vaan koska se on tosi turhauttavaa :D Ultrissa on kuitenkin näkynyt, että ovuloin vaikkakin vähän myöhäisessä vaiheessa eikä selkeää ns. johtofolliikkelia ole..
 
Heips.
Mä oon ihan ulalla kaikista näistä jutuista, mitä täältä luin, mutta varmaan hiljalleen alkaa ainakin osa selvitä.
Meillä on tutkimukset alkamassa. Huomenna olis eka labrakäynti ja marraskuun alkuun eka lääkärikäynti.
Tammikuusta asti ollu vauva tilauksessa, mutta en oo onnistunu löytämään yhtäkään ovista ja kierrot on mitä sattuu (19-32).
6v takaperin 2v yrittäminen päätty eroon, eikä asioihin tullu silloin selvyyttä.
Mulla on itsellä 2 lasta (12/01 ja 10/06), miehellä ei yhtäkään. Esikoisesta en muista, miten nopeasti sai alkunsa, mutta kuopus ilmotti tulostaan 2. yrityskierrosta.
Lasten välillä (-03) tutkittiin pco epäily ja muistaisin Clomeja ja Teroja popsineeni, mutta sen kummemmin ei asiaa selvitelty, kun olin niin nuori (19v).
Olipas sekavaa, mutta oon tässä itsekin vähän sekasi, kun kaikkee uutta edessä.
 
Tämäpä on kovin hiljainen ketju :)

Tervetuloa ouzeii, hienoa, että sinua aletaan tutkia. Siitä se lähtee!

Täällä on sen verran etenemistä tapahtunut, että ensimmäinen letrokierto on alkanut ja huomenna kontrolliultrassa katsellaan miltä näyttää. Toivottavasti hyvältä, en haluaisi nostaa annostusta sillä jo nykyinen annostus aiheutti jonkin verran sivuoireita enkä muutamana päivänä pystynyt lainkaan normaaliin elämään :/
 
Tervetuloa Ouzeii! Pitääpä tässä itsekin terästäytyä tämän ketjun kanssa :) Minkälaisia oireita iitata sinulle tuli letroista?

Minä aloittelen tänään Clomifenit tupla-annostuksella, viime ultrassa näkyi ettei yhdestä tabletista ollut tarpeeksi vastetta. Pääsin silloin todella vähällä oireiden kanssa, taas jännittää et miten käy nyt kun tuo annos tuplataan. Jos tuplaamisenkaan jälkeen ei tapahdu tarpeeksi niin aloitellaan Letrot
 
Kiitosta vain. :)
Ekat labrat otettu ja ainakin perusjutut on ok. Muista en sit tiedäkään, kun ei ne kaikkia tuloksia tekstarilla lähetä.
Lääkäriaikakin siirty viikolla eteenpäin, kun lääkäri on just sinä päivänä koulutuksessa, mikä alunperin sovittiin. Viikosta sentään vaan kyse. Onneks päivät tuntuu menevän nopeesti. Ja onpa muutakin ajateltavaa, niin ei sitä vauva-asiaa koko aikaa märehdi.
 
Susu90, lähinnä päänsärkyä ja hillitöntä väsymystä. Oon tosin muutoinkin migreenialtis, joten lääkkeiden syönnin ajan kärsin jatkuvasti päänsärystä enkä pystynyt sen takia ollenkaan normaaliin arkeen.. Myös alaselkä meni aivan järkyttävän kipeäksi, en tiedä johtuuko letroista vai jostain muusta, nyt kun tähän kiertoon syöminen loppui ei ole sitäkään oiretta enää ollut.

Tänään oli ultra, ainakin yksi selkeä johtofolli kasvaa ja toinen melkein yhtä suuri :) Ovis olis su tai ma. Limakalvo ja muutoinkin kaikki näytti kuulema hienolta ja näkymien mukaan minun pitäisi saada nyt elämäni ensimmäinen "normaalipituinen" (28vrk) kierto. Tähän kiertoon söin 1x 2,5mg päivässä, mutta annostuksen voi kuulema nostaa 2x - taidan kokeilla ainakin seuraavan kierron, jos "oireet" pahenee palaan tuohon yhteen. Näillä eväin jatketaan 6kk eteenpäin, toivottavasti ei tarvitse vaan tulisi iloisia uutisia ennen sitä :)..

Verikokeissa pääsee taas käymään, katotaan hormoneista että olenhan varmasti ovuloinut. En itse pidä sitä tarpeellisena, mutta hyvä että viimein ovat oikeasti tosissaan tämän asian kanssa ja varmistavat, eihän siitä haittaakaan ole. Omat suonet on vaan jotenkin hankalat joten en hirveästi nauti pistotilanteesta kun se ottaa aikaa ja vaivaa myös hoitajalta :D Piikkikammo tästä vielä puuttuisi, onneksi sellaista en omista!

Tänään saapui myös satsi ovistestejä, testailen la alkaen ja katellaan miltä näyttää. Vähän huonosti meinaa menemiset taas mennä miehen kanssa joten voin joutua muuttamaan omia vklpsuunnitelmia ellei mies ole halukas lähtemään mukaani, muuten jäisi ovis hyödyntämättä. Tosi tyhmää kun aina oviksen aikaan käy näin :( Aina täytyy luopua jostain.
 
Niin alkoi yk 12 ja tutkimukset aluillaan. Mulle on siis tehty labrat ja seuraava askel on miehen tutkiminen. Alkuvuodesta olis edessä lähete lapsettomuuspolille.
Lueskelin sairaalan sivuja ja alotti pelottaan ja itkettään. Näinkö se nyt sitten menee?
Kaks ensimmäistä saanu alkunsa helposti, mutta kolmonen antaa odottaa itseään.
Kauhee itsensä syyllistäminen. Mitä oon tehny väärin, ettei vauvaa vaan ala kuulua?
Mun labrojen perusteella kaikki on kunnossa ja muutamassa viime kierrossa oon onnistunu tikuttaan oviksenkin. Voisi siis ajatella, että vika ei ole minussa, vaan miehessä, mutta silti pistän kaiken omaksi syyksi.
Noh, saa nähdä miten tästä edetään.
 
Moi kaikki!
En tiedä onko tämä viestiketju siirtynyt jonnekki muualle, jos on niin voisko joku linkittää sen mulle.

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Pettymyksen jälkeen sai koota itseään ennen kuin pystyi tänne palamaan. Meillähän kävi viimeisimmän hoidon kanssa niin että sekään ei sitten tuottanut tulosta. Hoidot jatkuu sitten tän kevään aikana, viimeistään huhtikuussa olis sit tarkoitus taas tehdä ICSI.

Olisi kiva lukea muidenkin kuulumisia.
 

Yhteistyössä