SYKSYN 2008 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Arvatkaa mitä??!!mä yks kaks huomasin ,että mulla ei ole kiire enää mihinkään :) nyt kun alkaa pikkuhiljaa hyväksyyn sen että sitä nyt ollaan ja möllötetään kotona,niin ihana oikeastaan huomata se,et nyt mä kerkeän katsella esikoisen esityksiä(ja niitä riittää =) ), voin leipoa ja hissun kissun tässä pällistellä... tuntuu et aina se työ (vaikka osa-aikainen olenkin) oli mielessä,oli vapaalla tai ei...
eilen kävin pikkusen kävelemässä,tai siis vein neidin eskariin tuohon 200m päähän ja sit kävin tuossa lähi kioskilla,ja kun kotiin pääsin niin aah,mitä supisteluja,kiitos tuon mäen joka nousee meille,eikä tietenkään vaihtoehtoisia reittejä ole...eli pysyn täällä mäen päällä ja tyydyn vaan tuohon eskari ulkoiluun.ystäväni eilen soitti ja aiko tulla käymään,niin passitin sen tuomaan mulle iltasanomat,kun ei enää sit ite pääse tuonne kioskille....kaikki ilo viedään :kieh:
Muuten täällä menee ihan hyvin,kunhan tuo ukkokin tajuais ettei musta kenties ole kaupassa käymään,tai imuroimaan...esikoinenkin paremmin tajuaa,ettei äiti nyt ihan kaikkea voi tehdä(en tahdo sairaalaan makaamaan).maha-asukki pitää ainakin kovaa jöötä tuolla mahassa,ei voi puhua enää hyvällä tahdollakaan perhosen siipien hipaisuista ;) sunnuntaina tuntu potkut eka kertaa mahan päältä,ukko ei kerenny niitä tunetea mut esikoinen kylläkin.
nyt on ensimmäiset oudot kysyneet et odotanko,kiitos tuon kasvavan YLÄMAHAN,mitäpä tuota kieltämään,mut tulis tuo alamahakin samaa tahtia tuolta,kun ei tosiaankaan pullistu,kuin tuo yläröllö...paino on varmaan nyt alun jälkeen pudonnut(3kg tullut nyt),ruokahalu ei enää ole se karmea : nyt mulle ruokaa ja heti,koko ajan...koetan kans ettei 100kg mene rikki ees loppuajasta,mut ei oteta stressiä :LOL: ei ne ole pudonneet ne entisetkään raskauskilot,ees näin 6v jälkeen...mulla kun on ilona se et olin ylipainoinen jo ekasta ja tuli keisarinleikkaus,niin vaik laihdutin normaalipainoiseksi,niin se aah,niin ihana alareppu jäi roikkumaan,sanoinkin lääkärille et ens leikkauksessa jos tulee niin ottaa sit ihan rivakalla kädellä tuon eturepun pois,samoilla puudutuksilla kait sekin menis;)
mut nyt pakko lähtä laittaan tytsy eskariin... moi !
 
Hiljaista tuntuu tällä palstalla olevan.

Mites Ryhiksen supistelut? Ovatko rauhoittuneet? Täällä päässä niitä tulee edelleen, mut ehkäpä hieman vähemmän sairasloman takia kuin aiemmin. Bakteeritulehdusta ei löytynyt. Huomenna neuvolassa kuulee sitten loput testituloksista. Hieman jännittää huominen punnitus. Sairaslomalla on tullut vähän herkuteltua ja oltua liiaksikin paikoillaan, joten painoa on tullut varmaan aika kiitettävästi. Kunhan ei olisi tullut kuukaudessa yli 4 kiloa. Muuten alkaa tuo 100 kg lähenemään liian nopeasti.

Onko teillä muilla univaikeuksia? Tai estääkö maha nukkumasta? Jotenkin nyt jo tuntuu ettei tuon mahan kanssa meinaa millään saada hyvää asentoa sängyssä. Oon jo ottanut käyttöön jalkojen väliin sellaisen pitkän kapean tyynyn, jotta selän asento olisi hyvä, mut eipä sekään tunnu koko aikaa auttavan.

Mahassa on tapahtunut valtaisa kasvupyrähdys, mutta edelleenkään ne kaksi kumpua eivät ole yhdistyneet ihan kokonaan. Lähellä alkaa jo olemaan.

En jaksa selata keskusteluja taaksepäin, joten pahoittelen jos toistan samaa - joudun rakenneultraan uudestaan. Sydämestä ei saatu kunnon kuvia, kun masuasukki oli hieman liian vikkelä liikkeissään, joten helmikuussa uudestaan rakenneultraan. Myöskään sukupuoli ei selvinnyt. Ultran tehnyt henkilö sanoi ettei kannata huolestua, mutta haluavat nähdä parin viikon päästä sydämen rakenteen kokonaisuudessaan, joita nyt ei saatu selville. Toivottavasti kyse on vain varmistuksesta eikä mistään vakavasta. Ja toivottavasti se sukupuolikin näkyisi ultrassa, tosin tärkeintähän on että lapsi on terve, mut uteliaana en malttaisi odottaa lapsen sukupuolen tietämistä syntymään asti.

Onko teillä muilla sukupuoli jo selvillä?

Melia ja Nuppu 21+6

 
Heippa pitkästä aikaa! Melialle sukupuolesta: eipä näyttänyt vauva kalleuksiaan meille viime tiistain rakenneultrassa. Olin niin odottanut saavani tietää! Malttamaton luonne kun olen. Mutta nyt on sopeutunut ajatukseen venata kesän alkuun asti, ja sehän on jännää! Kaikki muu oli varsin mallillaan ultrassa.

Nukkuminen on välillä vaikeaa täälläkin! Olen makaillut kyljellään tyyny masun alla. Sänky käy ahtaaksi tyynykasojen keskellä kun meillä on muutenkin normaalia vähän pienempi sänky ja meidän kissa nukkuu siellä myös... Vie aina parhaan paikan.

Selkäkivut ovat tosi järkyttäviä, onneksi ainoa oireeni tällä hetkellä. Ei siis supistele eikä ole huono olo. Jo puolen tunnin kävelystä/liikkeellä olosta esim kaupungilla iskee kovat kivut oikeaan kylkeen, selkään ja ylämasuun. Sitten pitää istua, mielellään löhötä tai maata tai kipu yltyy sietämättömäksi. Just viime viikolla lojuin laiskanlinnassa Stockan huonekaluosastolla vaikka kuinka kauan enkä olis ollenkaan halunnut nousta. Oon käynyt uimassa pari kertaa viikossa, veteen pääsy laukaisee selkäkivut heti. Mutta jatkuu taas kuivalla maalla..

Täällä on kaamea asunnon metsästys käynnissä, hädin tuskin mahdutaan meidän 40neliöön nyt. Viime viikolla nähtiin neljän päivän sisällä 7 kämppää. Helsingin vuokrahinnat ovat karmaisevia, meidän vuokra tulee nousemaan ainakin 300e nykyisestä. Oispa keinot hankkia oma kämppä, mutta kun oon vielä opiskelija/pätkätyöläinen ja meidän pesämunakin on aika vaatimaton. Riipaisee pulittaa tonni kaksiosta joka kuussa.
 
Tervehdys kaikillE
Melia: on rauhoittuneet supistelut huomattavasti,ei ole enää niin kivuliaat,mutta jos jotain enemmälti pakertaa niin kyllä ilmoitus mahasta tulee...sanotaanko et kerran päivässä suppailee.Keskiviikkona on rakenneultra ja sitten kuulee tuomion,et onko minusta vielä töihin.täytyy kyllä myöntää et tähän laiskotteluun meinaa jo tottua :kieh: Mulla todettiin kusitulehdus(taas,marraskuussa viimeksi),muut bakteerijutut oli puhtaat.oon saanu vedellä lääkkeitä ylä ja alapäästä ihan urakalla tässä raskaudessa :LOL:
Mahastakin saatiin otettua jo valokuvia albumiin,on sen verran jo komeesti tuo pötsi kasvanut.verrattiin ukon kans esikoisen odotusajan valokuviin,niin mun maha vastas noin samaa kokoa kuin mitä se oli silloin 6v sitten RV29...eli norsu musta tulee tätä vauhtia...vielä on ylämaha isompi mitä alamaha,mut kyllä sen jo tunnistaa raskausmahaksi...
Joo,nukkuminen on kyllä vaikeaa.joka pyörähdykseen herää,ja saa maa heivata toiselle puolelle ja tukea tyynyllä.oletteko huomanneet ,et kun laittaa mahan alle tyynyn tukemaan niin pysyy vessahätä kauemmin poissa,ei tarvi koko yötä laukata enää vessassa...mulla kans käytössä tuollainen piiiitkä tyyny,ja sit kaikki peitot kasaan vielä sängystä jalkojen väliin.Joten ahdasta meilläkin ,kun esikoinen (6v)nukkuu samassa sängyssä =)
Mutta,siis ke saan kuulla sit enemmän,sukupuolta en kysy ellei sit jalkovälistä vilahda jotain.
Palailemisiin:Ryhis ja "Seppo"(la sepon päivänä) 20+5
 
Tutulle tuo sängyn ahtaus kuullostaa. Meiltä löytyy kaksi isoa ihmistä, kaksi kissaa ja kuusi tyynyä. Turha sitä tyhjää tilaa on edes sängystä etsiä :LOL: Kiitos Ryhikselle hyvästä ideasta. Pitääkin koittaa tuota mahanalustyynyä, jos vaikka yksikin yöllinen vessakerta jäisi väliin.

Mandelin viestiä lukiessa koin olevani onnellisten joukossa - ostimme omakotitalon joulukuussa, joten tilasta ei ole pulaa. Toisaalta on talojen ja asuntojen hinnatkin ihan toista kuin pääkaupunkiseudulla. Nyt ois tilaa tämän ensimmäisen jälkeen vielä yhdelle pakkassisarukselle. Joskus itse asiassa ihan pelottaakin miten hyvin tällä hetkellä on asiat. Parisuhde lujittui hoitojen aikana, molemmilla on vakituiset työpaikat, ostimme unelmiemme talon, lapsi tulossa vihdoin ja viimein 4,5 v odotuksen jälkeen. Ainoa pieni harmaa pilvi on miehen työpaikan lomaukset kevään aikana. Onneksi kyseessä on vain parin viikon jakso ja lomautus eikä irtisanominen.

Noita masukuvia oon miettinyt et pitäisi ottaa. Yritettiinkin jo äsken, mut kamerasta loppui akku. Ei tainnut olla kameralle tarpeeksi mieluinen kuva :LOL: Kävin eilen neuvolassa ja nyt painoa oli tullut kuukaudessa 2,5 kg lisää eli 90 kg meni jo rikki. Nyt pitää koittaa tarkkailla alas menevän ruuan määrää, jottei painoa tule liikaa. On tullut hieman mässäiltyä ja herkuteltua sairasloman aikana :ashamed: Pitää ottaa niskasta kiinni ja vähentää sokerin ja rasvan määrää.

Hyviä vointeja teille kaikille

Melia ja Nuppu 22 + 1
 
No niin,raskausultrassa tuli tänään käytyä.ri vilahtanut jalkovälissä mitään,mistä ois voinu päätellä kumpikos sieltä tulee ,eikä annettu lääkärille lupaa kertoa(vaikka mä olen yleensä niin malttamaton).Kaikki oli hyvin ja esikoinenkin sai olla mukana,paitsi sitä kiinnosti enemmän se UÄ laite mitä ne mahakuvat..."Sepon"painoarvio oli 383gr,niin tyttö sanoikin et se on kova syömään kun meijän äitistä on tullut nuin pullea :kieh: eli "sepon"syy,ei aijempien makkaroiden....sairasloma jatkui 1.3 asti,mutta nyt sain jo myönnytyksiä ,et kokeilla kävellä ja kannella,mut kuunnella sitä kroppaa kunnolla...Mulla on ylimääräinen UÄ RV28 kun istukka oli "epä"etiäinen,eli siis aika lähellä kohdunkaulaa(?)...mut sen pitäs kuulemma nousta tässä viikkojen kuluessa,mut se halutaan sit varmistaa tuolloin RV28,mut kuulemma näillä oletuksilla tähdätään alasynnytykseen(eka leikattu)...On se vinhan näköstä kun käsi siellä vilkutteli meille ja komeat kuvat saatiin mukaan,just ja just mahtu vielä kuvaan kokonaisena.Sais vaan sepon unipytmin erilaiseksi,se herättää mut JOKA aamu 5-6 aikaan ja sitten mä valvonkin sängyssä koko loppuaamun...toivottavasti oppii nukkumaan yöt läpeensä ennen kuin syntyy =)
Kävikö Kamilla UÄ:ssä tänään?mitäs näkyi?saitteko sukupuolen selville?
 
Yötyöläinen täällä kirjoittelee pikaisesti. Kopsaan tosta Pömppis-pinosta kuulumisia :whistle:
Eli täällä rakenne-ultra takana ja siellä kaikki hyvin! Jotkut mitat, kuten reisiluu oli edellä viikkoja ja taas pää oli vähä jäljessä. Kätilö sanoi että tässä vaiheessa perimä rupee näkymään ja koska isännällä on reilu 180 mittaa ja mulla 168 cm niin ei vaavistakaan varmaan tuu ihan pätkää. Hellyttävän näköistä oli kun vauva haukotteli oikein makeasti :heart: Taitaa olla aamu-uninen niinkuin mekin :) Sydän, aivot, munuaiset ym. oli niinkuin pitääkin, eli ei syytä huoleen ainakaan tässä vaiheessa. Tuolla tarkoitan sitä, että pieni murhe asustelee kuitenkin mielessä. Sain nimittäin eilen tulokset toisesta verikokeesta ja sen mukaan rokko olis sittenkin ollut vesirokkoa... Kaikkia oletuksia ja todennäköisyyksiä vastaan :( Ensimmäisessä verikokeessahan vasta-aineet oli negatiiviset mutta tässä toisessa ne olikin selvästi kohonneet. Huomenna taas verikokeeseen ja n. kuukauden päästä seuranta-ultra jossa katsotaan onko tauti vaikuttanut pikkuiseen. En oikein tiedä mitä uutta tässä uudessa verikokeessa voi näkyä, mut tehdään nyt niinkuin lääkäri määrää.
Harmittaa kun itse olen vesirokon "hakenut" kaverin luota. Mutta soitin kyllä ennen sinne menoa neuvolaan ja kysyin onko ok mennä. Kerroin että mulla on ollut (neuvolassa aikanaan todettu) vesirokko alle vuoden ikäisenä ja se on ollut lievä. Neuvolassa sanoivat että ei voi tulla uudestaan kun on kerran ollut mutta niin vaan tuli :kieh: Nyt pitää vaan toivoa ettei vaaville tullut kehitysvammaa/häiriötä tästä. Mahdollisuus siihen on onneksi vain 2-3 %, mutta tuntuu että mun säkällä se osuu kohdalle..
Ainakin tässä on soiteltu neuvolaan asian tiimoilta ja käyty eri lääkäreillä et en voi itteeni kovin syytellä. Soitin näpyistä neuvolaan heti samana päivänä kun ne tuli ja oon mennyt siitä eteenpäin heidän ohjeiden mukaan.
Yritän nyt vaan olla liikoja murehtimatta, eipä se asiaa kuitenkaan auta.

Kirjoittelen loppuviikosta lisää, nyt kovin omanapaista :ashamed:
 
Kamillalle :hug: ja jaksamista piinailuun. Toivottavasti uusintakoe olisi negatiivinen ja seurantaultrasta ei löytyisi mitään. Ymmärrän kyllä hyvin huolen vauvan terveydestä. Jokaisella raskaaksi tuleminen on ollut työlästä, joten kukaan meistä ei pidä vauvaa ja sen terveyttä itsestään selvänä. Pidetään peukut pystyssä, että kaikki olisi kuitenkin kunnossa.
Ja omanapaisuus on ihan ymmärrettävää. Sitä saa täällä palstalla puolestani ollakin -samanlainen toistemme tukeminenhan jatkuu samoin kuin hoitojenkin aikana.

Lyllertävä ja puuskuttava Melia (mitä lie parit viimeiset kuukaudet...)
 
Voimia Kamillalle uusien tietojen odotteluun! :hug: Hirveän pieneltä tuntuu onneksi tuo todennäköisyys.. Toivotaan parasta!

Melia, teillä tuntuu olevan unelmatilanne! Ihanaa kun voi todeta että unelmat täyttyvät hiljalleen ja alkaa nauttia siitä varovaisesti. Mun unelma olisi saada vihdoinkin tutkintoni valmiiksi ennen vauvan tuloa. Olen haaveillut että järjestäisin itselleni keväämmällä uudessa kodissa yhdistetyt valmistujaiset ja babyjuhlat juhliakseni oman elämän tämän hetkisten tavoitteiden saavuttamista... Muuten en tekisi niin suurta numeroa itsestäni, mutta kun näitä yliopistovuosia on takana 9 ja vauvanodotusvuosia 6 niin pitäähän sitä juhlia tosissaan jos kummastakin vihdoin suoriutuu voittajaksi ! B)

Vaikka eipä vielä nuolaista.. Toivotaan että tarmoa riittää. =)
 
Jotta kaikki ei olisi liian hyvin, oli tänään toinen rakenneultra. Ensimmäisen kerran vekara oli niin vilkas ettei oikein antanut kunnon kuvaa sydämestä ja nyt sitten tänään oli uusinta. Hoitaja yritti taas uudestaan ultrata, mut päätyi lähettämään heti perään lääkärin vastaanotolle. Näyttäisi, et sydämessä on jotain ehkä vialla, kun lääkäri halusi ultrata uudestaan ja lähetti samalla kuukauden kuluttua toisen lääkärin luokse. Lääkäri sanoi et jos sydämen oikeassa kammiossa on jotain, niin se ei ole mitään suurta, mut haluavat kuitenkin ottaa ultran uudestaan. Jäi hieman sellainen olo et jotain saattaa olla vialla, mut ei mitään vauvan eloa vaarantavaa. Ilo sukupuolen selviämisestäkin tässä toisessa ultrassa katosi kokonaan. Lääkäri ja hoitaja puhuivat koko ajan keskenään enkä oikein ymmärtänyt mitään koko puheesta. Sen ymmärsin, että molemmat olivat huolissaan samasta asiasta, joka pitää tarkistaa vielä kuukauden kuluttua toisen lääkärin toimesta. Lääkäri oli kuitenkin iloinen, että vauvan veri virtasi sydämessä molempiin suuntiin... Menin vain varmistuttamaan sitä ekan ultran tulosta, kun ymmärsin hoitajan puheista et se liian vikkelästi liikkunut vekara oli toisen ultran syynä. Itkuhan siinä pääsi, kun ehti jo miettiä pahimpia vaihtoehtoja. Onneksi olo on nyt rauhoittunut ja tietoinen et vaikka vauvan sydämessä olisikin jotain vikaa, se on todennäköisesti korjattavissa syntymän jälkeen. Eikä vauvan henki ole vaarassa. Mut ainahan sitä toivoo täysin tervettä vauvaa. Nyt vain sitten jännitetään vielä kuukauden ajan kolmatta rakenneultraa. No, pieni tyttö on ollut sitkeä, kun on selvinnyt siirrosta lähtien ja pysynyt kiinni, joten eiköhän se sama sitkeyskin jatku vielä.

Supistelut alkoivat eilen iltapäivällä uudestaan ja tänään aamupäivä oli jo taas aiemman toistoa. Laskin parhaillaan supistuksia minuutin välein 10 minuutin ajan. Ja muuten niitä tuli tasaisen epäsäännöllisesti heti aamusta lähtien. Olo alkoikin olla jo mitä mainioin, joten taas turhat kävelyt, normaali vauhtiin kävely ja kaikki ylimääräinen saa jäädä. Pitää vain yrittää levätä. En oikein vielä malttaisi jäädä eristyksiin kotiin. Jos supistelut aiheuttaisi stressi, niin voisi vaikka käydä lenkillä ja maalata vauvan huonetta, mut nyt kun niihin riittää pelkkä kävely ja tuolista nouseminen, niin tarvitse edes haaveilla kuntoilusta tai muustakaan touhuamisesta. Toivottavasti menisi pian taas ohi, jotta voin olla vielä töissä ja elää normaalia elämää lapsen syntymään asti.

Miten muut äipät ovat voineet?

Melia ja Nuppu 23 + 2
 
Voi,että mitä uutisia Melia on saanut.Mutta hyvä asia on,kuten sanoit,että vauva voi hyvin ja lääkärin mielestä ei ole "niin suurta"ongelmaa.Mutta kyllähän sitä säikähtää ja huolestuu ensin kaikesta mitä ne puhuu,kunnes ottaa järjen käteen ja rupeaa ajattelemaan järkiperäisesti asioita,kuten ,et jos ois ihan tosi vakavaa ,niin ei ne ois laittanut uutta ultra aikaa vasta kuukauden päähän ja tosi hyvä,kun kysyvät toisenkin lääkärin mielipidettä...
Täällä on taas vietelty unetonta aamua...klo 5 loppui uni ja nyt sit tietty nukuttas kamalasti kun pitäs neiti herättää eskariin...hih,sänky kutsuu sit kun neiti on saateltu...
Sairalomaa viettelen edelleen,1.3 loppuu.saa nähä mikä sitten on tuomio,jatkuuko vai käynkö kokeilemassa töissä.Supistelut on rauhottuneet,mutta ei kärsi kuitenkaan mahdottomasti kävellä.tänään koetan et josko pääsis kaverin luona käymään kävellen,matkaa ois ruhtinaalliset 800m/suunta... :LOL: Kumma vaikka saikulla kotona niin ei saa mitään tehtyä...vauvanvaatteita oon pessyt ,mut sit tollaset siivousasiat on ihan retuperällä...täytyy petrata oman kunnon mukaan,kuulostella...
mut nyt menen neitiä herättään:)
Aamuterkuin:Ryhis ja "Seppo" 22+1
 
Mitähän tämän pinon naisille nykyään kuuluu? Aika hiljainen pino...

Sain tänään PAS:in tuloksena ystävänpäivälahjan eli plussan. Toivotaan, että tämä raskaus jatkuisi hyvissä merkeissä tuonne lokakuulle asti! Ainakin tässä vaiheessa on paljon positiivisemmat merkit ilmassa kuin tuossa syksyisessä raskaudessa, joka jo alkumetreillä päättyi keskenmenoon.
 
Onnea Ellastiina! Sait todellakin ihanan ystävänpäivälahjan.

Ja Melialle halaus :hug:
Jotenkin sitä aina toivoisi ettei näitä murheita tulisi, mutta tässä pinossa on tainnut lähes kaikilla olla jotain ongelmaa. Ehkä ne hankaluudet vielä korostuvat kun jo se raskaaksi tuleminen on ollut niin hankalaa.

Meillä kaikki suuu tällä hetkellä oikein hyvin. Pahoinvointi on loppunut jo kokonaan (kuhan vaan edelleenkin muistan syödä säännöllisesti) ja pahin väsymyskin on helpottanut. Ainoana ongelmana ovat olleet alaselkä ja pakara kivut. Ne alkavat jo pienestäkin liikkumisesta joten vähiin on tuo ulkoilu käynyt viime aikoina. Niin ja flunssa on vaivannut koko perhettä viimeiset viikot. Mutta sekin alkaa jo helpottamaan vähitellen.

Työmotivaatio on kadonnut jonnekkin, mutta toukokuun puoleen väliin asti pitäisi jaksaa olla töissä. Muutama päivä on onneksi vielä lomaa säästössä, joten pienen tauon saa jossain välissä.

Tintinka ja Mölli 21 + 3
 
Ellastiinalle onnea minultakin :flower:
Täällä vietellään vielä sairaslomalaisen arkea.Viikon päästä ois neuvolalääkäri joka kahtelee sitten tuota työhön palaamis juttua...mut pakko myöntää:mua ei kiinnosta enää koko työ...motivaatio ihan hukassa.Supistelut rauhoittuneet kovasti,mutta jotta mua ei liian helpolla päästettäs niin liitos ja lonkkakivut vaivaa ja selkä ei kestä enää kauaa seisomista.Kyllä käy mielessä välillä,et taitaa meidän lapsiluku olla tässä,ei vanha enää jaksa :LOL: Tuttava sanoikin,että ne on niitä kuuluisia lauseita;ei enää koskaan,kummasti aika silottaa sit muistot...Meillä on 5 eri kertaan pakkasessa vielä värmeet sairaalassa...Oon joskus ilmoittanu tekeväni(juu,silloin kun luulin ,et se käy nuin vain) viisi lasta,huhhui...katellaan...ei nyt viittä taida kuitenkaan...
Olettekos paljon jo humputelleet vauvalle?Mä en ole vieläkään saanut itseäni raahattua sinne vauvanvaate puolelle kaupassa...kirpparilta ostin lakin,siinä se...ni juu,ja joulukuussa ostin kirpparilta 50e vaunut.sänky me ollaan annettu siskon vauvalle,joten se pitäs hommata,hoitopöytää en laita enää,jäi meillä käyttämättä,ni turvakaukalo autoon on hankita listalla...Kävin tytsyn kans kaupassa aamulla ja kateltiin tuttipulloja ja tutteja,"hieman"hinnat nousseet niissäkin,samoin kuin pilttiruokiissa...onhan siitä jo tovi vierähtänyt kun niitä viimeksi ostellut.samalla reissulla käytiin laittamassa tytölle korvikset,ja ajatelkaas,mä en uskaltanut laittaa yhtä korvista itelle vaik tyttö pyysi et laittasin.Lävistyksiä kyllä uskallan laittaa,mut en yhtä vaivaista korvista :headwall: se koneen paukautus on minusta niin kammo...
Nyt on pakko alkaa siivoon tää kämppä,koko viikonloppuna ole muuta tehty kuin hilluttu kyläilemässä ja pilkillä istuttu(saalis 5ahventa ja 2 rapatuikkia :LOL: ) .Kyllä meitä ainakin täällä pohjoisessa sää suosii,mahtava pakkaspäivä,puut kuurassa ja kaikkialla niin kaunista...mut siivous ennen huvia...
Pakkasterkuin :Ryhis ja "seppo" 23+5
Ps.viime ke laitoin kelan paperit vetämään,pakkausta odotellaan...
 
Kiitos onnitteluista! Ei tätä oikein itsekään vielä tajua... Lauantaina oli selkeästi huono olo, mutta nyt taas sitten oireettomampaa. Ellei sitten armoton kurkkukipu ole ollut raskausoire, sillä muuten flunssasta ei ole tietoakaan. Kyytiinhän lähti kaksi alkiota ja välillä onkin ollut sellainen tunne, että taitaa siellä kaksi olla edelleen, koska mm. pientä pahoinvointia oli ajoittain jo ennen plussaamista. Mutta... kolme viikkoa joudun odottamaan ultraa ja se on sitten seuraava piinailuvaihe.

Teillä on niiiiin pitkällä jo raskaudet, että taidan perustaa uuden pinon tämän vuoden lapsettomista plussaajille...
 
Onnittelut myös omasta puolestani Ellastiinalle :flower:

Jotenkin on tänne kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Lieneekö hyvä asia, koska silloinhan kaikki on hyvin meillä itse kullakin?

(.) Supistelujen takia jouduin toiselle 2,5 viikon jäähylle ja 3 päivää niitä tuli kivuliaina. Raskausajan diabetes diagnoosi on myös tullut mukaan kuvioihin. Onneksi selviän sokereita seuraamalla ja ruokavaliota tarkkailemalla. Mieluummin ottaisin kyllä Puregonia vatsanahkaan kuin mittaisin verensokereita sormenpäistä, mutta minkäs teet. Ikävää ja ärsyttävää hommaa. Selkä kipuillut, kädet puutuvat ja niitä hoidatan parhaillaan fysioterapiassa, joka on auttanut tosi hyvin. Kyseessä on OMT-fysioterapia, jossa manipuloidaan rankaa. Kahdella eri lääkärillä oli vastakkaiset mielipiteet manipulaatiosta, mutta luotan fysioterapeuttini ammattitaitoon. Hänen mielestään yläselän ja niska-hartiaseudun manipuloinnista ei ole haittaa. Ja kuten mainitsin niin parissa kerrassa oireet ovat hävinneet. Tosin selkäkipu on nyt toisella puolella kuin aiemmin, mutta sekin saatanee parilla hoitokerralla kuntoon. Töissä ollaan taas ja on IHANAA OLLA IHMISTEN ILMOILLA! Pitää vain ottaa hieman rauhallisemmin, jottei taas joudu "jäähylle". Onnistuin myös saamaan Noro-viruksen mikä oli aika "hauska" tauti - oksensin 20 tunnin aikana 17 kertaa ja lisäksi ripuloin 8 kertaa. Voitte vain kuvitella mikä olo. Vatsa on liian iso Idon halailuun, joten wc-pöntöllä istuskeltiin sitten ämpärin kera. Toivottavasti ei enää ikinä uudestaan tule vastaavaa kokemusta kokeiltavaksi! Edellisestä olikin 22 vuotta aikaa...

Mites rattaat ja turvakaukalot? Joko olette ostaneet niitä? Mitä merkkiä ja mallia? Itse päädyin Brion Happy yhdistelmiin ja Britax/Römer Baby Safe Plus turvakaukaloon ja jalustaan.

Joko olette pakanneet laitoskassia? Onko hyviä vinkkejä sisältöön, jota ei löydy Neuvolan antamasta opuksesta?

Hyviä vointeja teille kaikille kanssasisarille! :heart:

Melia & Nuppu 28+3
 
Hengissä täälläkin ollaan.Missäs muut,kun aikas hiljaiseksi on tämä meidän lista mennyt?Kirjoitelkaa muutamakaan rivi niin tiedetään,et kaikilla menee ees suht.hyvin...

Mä ostin jo joulukuussa kirpparilta vaunut.Vannoin etten enää osta mitään yhdistelmiä,kun ovat niin lyhyt ikäisiä,mut kun halvalla sai niin piti ostaa =) Turvakaukalon osto menee varmaan toukokuulle...SAa ny nähä,josko sitä lähtis käymään Haaparannassa ja kävis siellä katselemassa.Ostan varmaan sen ostan varmaan sen peruskaukalon,ellei nyt kamalan hyvää tarjousta kävele vastaan nuista jalustallisista..Mut onpahan syy sit koluta ikea ja karkkikauppa ,jos lähtee metsästään tarjouksia Jalasta... :LOL:

Huomen aamulla ois sitten sokerirasitus ja ylimääräinen ultra.Katsovat istukan paikan,kun rv20 oli vaan 2cm päässä alhaalta,niin nyt katsovat oisko noussut.Mut mitä tuossa RV20 ultrassa sanovat,et näillä näkymin tähdätään alatie synnytykseen...(eka keisarinleikattiin).Sit vielä on se synnytystapa arviointi rv36,et saa tässä juosta ultrissa,mut ei se haittaa,kivahan se "seppo"on nähä =) Sairaslomalla oon ollut siitä RV19 asti,enkä usko et enää töihin menen.Mulla on selkä aivan susi.Parhaimmillaan kun olen kävellyt ulkona niin mummot vetää rollaattorilla ohi...

Synnytyslaukkua mietin aamulla aikani kuluksi,niin ajattelin ainakin et pitää laturi kännyyn ja kameraan muistaa ottaa.ja deodorantti(viimeksi hikoilin karmeena)...Täytyy varmaan perehtyä tässä lähiviikkoina aiheeseen... =) :headwall:

Mut nyt täytyy alkaa soitteleen sairaalaan,saatiin huolestuttavia uutisia lähiomaisesta :(

Kevätpäivä terkuin : ryhis ja seppo 28+4
 

Yhteistyössä