Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Täällä olisi yksi kolmannesta IVF:stä plussannut onnellinen odottaja, viikkoja on jo kasassa 28+5.Sen verran taustaa, että meinasimme heittää jo hanskat naulaan koko vauvahaaveilun kanssa, yhteensä 3 vuotta tätä hoitorumbaa kesti.
Odotin ensin kaksosia, mutta toinen tuli ulos jo varhaisessa vaiheessa ja oli hiuskarvan varassa että tämä toinen vauveli sinnitteli massussa.Minulla on myös ollut hyperstimulaatio silloin raskauden alussa, mutta nyt kaikki näyttää hyvältä ja vauvallakin painoa jo reilun kilon verran!
 
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Sesty 1. IVF:n 1. PAS 25.5.
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Lutuliini 49 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku

Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Rose79 3. IVF
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen

 
Hei kaikille! Toivottavasti kaikki mammat ja masuasukit voivat hyvin. Itse aloitin tänään äitiysloman, virallisesti se on seuraavat 3 vk sairaslomaa ja siitä siirtyy äitiyslomaksi, mutta koska jouduin jäämään työn "vaarallisuuden " takia pois, kehoitti kouluni rehtorikin minua nyt nauttimaan lomasta. :)
Olin aluksi todella harmistunut, mutta nyt viikonlopun mietittyäni olen enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun. Tänään aion juhlistaa lomaa lähtemällä kaupoille ja käydä kahvilassa herkuttelemassa :p
Hyviä vointeja kaikille ja talvista maanantaita.
Kuunlilja 30+1
 
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Sesty 1. IVF:n 1. PAS 25.5.
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Lutuliini 49 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Kattinka 35 v 4. IVF 2. lapsi, kaksoset 19.6.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku

Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Rose79 3. IVF
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen


Päivitimpä vihdoin oman lasketun ajan tuohon listaan.

Tyttøjä tulee meillekkin ja kaksin kappalein.

Meillä on ollut perheessä surua kun pikkuveljeni esikoinen kuoli synnytyksen aikana. Ihan terve, täysaikainen lapsi. Synnytys venyi vain liian pitkäksi eikä pieni enkelipoika jaksanutkaan :'( . Tälläistä tapahtuu todella harvoin, joten älkää kukaan alkako pelätä. Tälläisiä juttuja ei pitäisi kertoa raskaus puolella, mutta valjeni perheen tragedia on ollut päällimmäisenä ajatuksena viimeisen 3 viikkoa ja oma raskaus on aivan unohtunut. Nyt alkaa kuitenkin jotenkin "hyväksyä", että näin kävi.

Itse olen antibiootti kuurilla poskiontelon tulehduksen takia. Selkä säryt jatkuvat ja olenkin sairaslomalla ja lääkäri oli sitä mieltä, että mulla ei ole enää mitään asiaa tøihin. Ihan ok mulle en siellä jaksaisikaan vanhuksia nostella ja pukea. Supistuksia tulee jo tuon 2-vuotiaan hoidosta ja ulkoiluttamisesta. Poikaa odottaessni olin koko 9 kk elämäni kunnossa. Mikään ei vaivannut, mutta nyt tuntuu, ettei ole mitään mikä ei vaivaisi. Eipä pidä valittaa sillä tämä olotila on ollut niin toivottu ja tavoiteltu.

Voikaahan paksusti ja "kuullaan" taas.

T: Kattinka + Silke ja Elke (mieheni keksimät nimet tytøille jotka minun yksipuolisesta päätøksestäni saavat jäädä tekonimiksi)
 
Hei kaikki!

Häät on selvitetty kunnialla, tanssin, söin ja nautin. Neiti häiritsi hääpäivän aamuna aamujumpalla kello 4. Muutenkin olisi uni ollut tarpeen niin eiköhän herättänyt. Sydänkin on kunnossa kun ristikuvio ja suonet suostuivat vihdoin näkymään ultrassa. Seuraavan kerran tarvitsee ultraan mennä vasta kuukauden kuluttua.

Tänään on neuvola ja sitten seurataan minun terveyttäni sisätautilääkärillä. Sokeriarvot on OK.

Potkuja tulee taas. Taitaa neiti tietää että lähdetään neuvolaan.

Terveisin

Saara ja Inkku 24 + 2
 
Heippa!

Käytiin eilen neuvolalääkärillä, ja hyvää kuuluu. Pikkuinen kasvaa tasaisesti keskikäyrillä, ja syntymäpainon ennusteeksi saatiin nyt 3,5 kg. Kovasti on potkut tomeroituneet viime aikoina - mies ihan säikähti eräänä iltana kun pikkuinen pamautti oikein kipakan potkun hänen silittäessään masua =) Meillä ei ole tulokkaan sukupuolesta vieläkään varmaa tietoa, vaikka lääkäri eilen yritti miten ultralla katsoa... Ehkäpä tähän on tyytyminen. Onhan se toisaalta sitten ihana yllätys!

Rose79: onnea ja tervetuloa mukaan! Ihanaa, että toinen pikkuisista jaksoi sinnitellä mukana :heart:

Ja SaaraX: onnittelut tuoreelle rouvalle!

Voikaahan kaikki paksusti!

Tintti ja pikkuinen 25+6
 
Jopas olette hiljaista porukkaa...Pudotaan vielä vimeiselle sivulle.

Lutuliin: Esikoista odotellessani kävimme autolla Bergenissä (n5 tunnin ajomatka tosin siinä on kaks lauttayhteyttä välillä). Ei kai matkustelulle mitään estettä oo jos senhetkinen kunto on ok. Jalat voipuutua ja mulla ainakin oli lopussa tuolla alapäässä kolotuksia, mutta välillä kun jaloittelee niin mikä siinä. Muista vaan ottaa äitiyskortti mukaan..

SaaraX :flower:

Omat kuulumiset ei nyt taaskaan ole mitään ilon kiljahduksia. Mä jouduin pakkolepoon sairaalaan reilu viikko sitten. Tavallisessa raskauskontrollissa huomattiin kohdunkaulan lyhentynee 12 mm. Täällä maaten nyt sit varmistellaan että tytøt pysyy kelkassa mahdollisimman kauan. Kuinka kauan pitää täällä maata sitä ei tiedä kukaan ovat puhuneet kaikkea 4-7 viikon välistä. Tylsäähän tämä on, mutta mielummin makaan täällä vauvat kyydissä kuin juoksen kodin ja keskolan väliä seuraavat 3 kk.

Nyt tuovat lounaan (syøminenkin tapahtuu makuuasennossa). Kertokaahan muutkin kuulumisianne.

T: Kattinka ja tytøt 26+5
 
Täällä suunnalla aloitellaan huomenna viimeistä työviikkoa ennen äitiysloman alkamista.Enää siis 4 päivää töitä,raskaalta tämä onkin jo tuntunut..Aloitan siis varhennetun äippäloman 25.3.Työni on niin raskasta ja odotan oikein loman alkua, tässä vaiheessa ei halua enää riskeerata mitään kun näin pitkälle on päästy!
Minulle tuo automatkustelu ei enää oikein sovi ja parin tunnin autossa istuminen on jo aikamoista taivallusta, jos ei muuta niin koko ajan pitää tähyillä seuraavaa huoltoasemaa, että pääsee wc:hen..hih ja yöt ovat yhtä vessassa juoksemista, tässä sitä ikään kuin yövalvomiseen valmistautuu..
Niin ja meidän murun LA on 25.5, jos joku listaa päivittelee niin lisäisitkö tuon..
Toivotan nyt kaikille hyvää alkavaa viikkoa!!
 
Rose79llä ja Sestyllä näyttää olevan sama la 25.5. kuin meillä.
Kaksoset voivat hyvin ja kasvavat omilla käyrillää hienosti sekä ovat aktiivisia.
Jäin omasta toiveestani saikulle huomisesta alkaen. En halua oman urheuteni tähden riskeerata mitään vaikka oikein hyvin on mennyt ja töissä olen jokseenkin jaksellut.
Jalat ovat viimeisen viikon olleet kuin isot tukit iltapävästä alkaen. Kohtu painaa laskimoita eikä nesteet pääse kiertämään. On kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa.

Talo on täyden remontin kourissa. Toivotaan, etteivät nämä synny vielä vähään aikaan, että saadaan kaikki tältä erää valmiiksi ennen vauvojen tuloa.

Vaikka ei pitäisi huolestua, niin tuo Kattinkan veljen lapsen kohtalo kyllä mietityttää. Kumpa kaikki menisi hyvin ja henkilökuntakin olisi sen verran valveilla, ettei tilanne pääsisi pitkittymään tuohon pisteeseen. Ihan hirveän surullista.

juulia rv 30 :wave:
 
Huomenta täältä täyden palvelun hotellista.

Juuliallekin
elä mieti sitä mun veljen vauvaa. Näitä sattuu Helsingissä 1-2 tapausta vuodessa maksimissaan ja vauva oli yli 4 kg. Sun kaksoset painaa ehkä yhteeensä sen. Hyvin kaikki menee. Ei mun tollasta ois pitäny täällä kertoo. :| .
Onko sulta muuten mittailtu jossain vaiheessa ultralla kohdunkaulan pituutta ja mikä se on ollut? Ihan vertailun vuoks kun mulla viikolla 25+3 oli enää se 12mm.
Ja tukki jaloilla pysyy ehkä paremmin tasapainossa ison mahan kans. Huono vitsi, mutta pyydä miestä (lue käske) iltaisin varovasti hieroskelemaan.

Rose 79 mukava kun pääset aloittamaan äitiysloman.

Minä täällä notkun nyt jatkuvaan kun ei oikein muutakaan tekemista oo. Voisinpa tallettaa tämän lepoajan ja ottaa levättyä aikaa sitten kun vauvat on syntyneet.

Esikkoa hieman käy sääliks kun aina täältä lhtiessään halii ja kysyy et viittikkø Mamma vielä tulla kotiin? Mitähän sen 2-vuotiaassa päässä liikkuu... No onneks mun mies on aivan huippu niin kodin kuin lapsenhoidossakin. Sen lisäks et se on Mies isolla M:llä. Lisäks me ollaan onnistuttu løytämään aivan upea au pair, joten mies pääsee sit taas pääsiäisen jälkeen tøihin.

:hug: kaikille. T: kattinka
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Elämä on haipakkaa sekä töissä että häitten jälkimainingissa. Nyt on kaikki häälahjat pikkuhiljaa paikallaan ja olemme järjestelleet talon huoneita uuteen uskoon pikkutulokasta varten. Inkku-neiti potkiskelee melkein koko ajan, kiva tunne etenkin nuo virtsarakkoon kohdistuvat potkut. En tiedä minkälainen tinttahäärä hänestä oikein tulee.

Vessassa käyn kerran yössä ja näen todella levottomia unia, joka yö jonkun painajaisen, viime yönä näin unta että rosvot estivät pissalla käymiseni, hihihiii... piti etsiä vanhasta talosta joku soppi johon pääsi pissalle. Toissa yönä tallasin liekkejä tulipalossa. Noiden vauvakirjojen mukaan pitäisi nyt nähdä lapsiunia tai synnytysunia mutta niitä en ole kyllä nähnyt. Herään noihin painajaisuniin aina tosi hengästyneenä, ei kivaa.

Kunto on muuten hyvä, sokeriarvoja seuraan ja ovat kohtalaisen kohdallaan. Virtsatietulehduksia tosin epäillään, niitä näköjään saan aina kiusakseni.

Kattinkalle tsemppiä ja jaksamista siellä sairaalassa. Minullekin povattiin että joudun ennen aikojani sinne, mutta tässä sitä ainakin vielä ollaan. Voin niin hyvin että voipi olla että saankin synnyttää ihan normaalisti alatietä, mutta se päätetään sitten kun on aika.
 
Kiitos tsempeistä. Ei tää sairaalassa olo niin hirveetä oo varsinkaan nyt kun oon saanu tän koneen...Pahinta tässä on kun ikävøi esikkoa, vaikka tiedän ettei Otolla ole mitään hätää isin ja aupairin hoidossa.

Ei ollut teksti kadonnu vaikka olin reilun puoltuntii pois kun minut yllättäen kutsuttiin ultraa. Kohdunkaula oli ennallaan, mutta haluavat pitää minut täällä sairaalassa vielä ainakin 2 viikkoa. Olin hieman toivonut että pääsis kotiin makoilemaan, mutta en pistä vastaankaan. Prempi maata täällä nyt kuin synnyttää keskoset, jotka sitten joutuvat olemaan täällä letkuissa kuukausi tolkulla.

Mulla on muuten vessassa käyntikerrat harventunu puoleen täällä sairaalassa maatessa. Ennen tuntu et juoksin koko ajan ja tuli vaan pari tippaa kerralla. Ilmeisesti makuulla ollessa virtsarakko saa paremmin olla rauhassa. Unia en oo nähny vauvoista tai synnytyksestä tämän enkä edellisenkään raskauden aikana. Sen sijaan ne vauvankaipaus ja ivf hoitovuodet oli täynnä unia että olin raskaana, synnytin tai adoptoin lapsen.

Saarax: mulla oli jatkuvaan virtsatietulehduksia lapsuudesta lähemmäs kolmikymppiseks kunneks aloin juomaan karpalomehua laimentamattomana aina kun tuntui siltä ja välillä muutenkin ja nyt ei oo ollu tulehdusta ainakaan 6:n vuoteen enkä oo tarvinnut sitä mehuakaan. Myøs kamomilla tee pitäs olla hyvä lääke.

Eikøhän tässä oo romaania kerrakseen.

Voikaahan paksusti itse kukin.

T: Kattinka
 
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Sesty 1. IVF:n 1. PAS 25.5.
Rose79 3. IVF 25.5.
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset 25.5.
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen 10.6.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Lutuliini 49 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Kattinka 35 v 4. IVF 2. lapsi, kaksoset 19.6.
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
maleha 28v. 1.IVF 26.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Miina-76 3.IVF 28.8.
Habanero 25.9.


Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen


Katselin aikaisempia sivuja ja päivittelin puuttuvia tietoja.

anjamarita ja Sara 22+0
 
Kattinka!Joka kerta on kohdunkaulaa mitattu ultrassa ja ainakin viimeksi oli vielä kiinteä ja 5 cm. Eli ei sillä saralla mitään hätää.
12 mm. kuulostaa todella lyhentyneeltä ja syyltä täyslepoon.

Hiljaiset päivät koirien kanssa kotona ovat kummallisia. Ihan hyödytön olo. Laitan ruokaa ja siivoilen hissukseen sekä kudon parivaljakolle ensi talveksi lämmintä. Tämä on kai sitä slow lifeä, josta kannattaa nyt nauttia.

Mukavaa pääsiäisenaikaa kaikille!

juulia rv 30+2 :wave:
 
Moikkamoi pitkästä aikaa!

Vaikka kirjoittelu on jäänyt hetkeksi paitsioon, niin lukemassa oon käynyt teidän kuulumisia tasaisin väliajoin, joten suurinpiirtein vielä kärryillä ollaan =)

Heti kärkeen Saaralle suuret onnitteluhalaukset naimisiin menosta :flower: :heart:

Kattinkalle kovasti tsemppiä sinne sairaalaan :hug:

Tänään oli rakenneultra. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa, joten siltä osin voi huokaista vihdoinkin helpotuksesta. Masussa haukoteltiin ja rapsuteltiin poskia ja pakaraa - herääminen oli vasta käynnissä öisen potkimisen ja riehumisen jäljiltä =) Poika näyttäisi olevan tulossa, vaikka ihan satavarmasti sitä ei vielä voi sanoa, koska jalat oli suhteellisen tiiviisti yhdessä melkein koko ajan... Sen verran kuitenkin vilautti, että vinkkiä saatiin :D

Hyvää pääsiäistä jokaiselle :heart:

kaneliomena ja Elmeri 20+1
 
Kattinka: Minulla taas on niinpäin että aikaisemmin en ole koskaan sairastanut virtsatulehduksia, mutta nyt lapsettomuushoitojen ja raskauden aikana niitä on tullut. Ilmeisesti johtuu hormooneista ja immuniteetin muutoksista. Karpalomehua täytyy testata, persiljateetä kehuvat jotkut ja C-vitamiinia syön muutenkin että virtsan pitäisi kyllä pysyä happamana. Juominen ylipäätänsä on hyväksi. 2 antibioottikuuria olen jo syönyt tämän raskauden aikana, tylsää.

Kiitos kaikille onnitteluista! Tässä tämä arki jo koittaa vaikka noita hääkuvia onkin kiva katsella. Empirelinja onnistui peittämään masun niin hyvin että jollei puheissa olisi asiaan suoraan vihjattu ei raskautta olisi kuulemma huomannut, sitä kun on olen pullea muutenkin. Paino on yhä pysynyt aloillaan eli olen noin 3 kg laihempi kuin plussatessani... hyvä niin! Pääasia on että Inkku kasvaa ja voi hyvin. Neiti potkii aina kun istun liikaa paikallani.

Kaneliomena: onneksi olkoon hyvin menneestä rakenneultrasta! Aina nuo tutkimukset helpottavat oloa kun tietää että toivon mukaan kaikki on hyvin.

Saara ja Inkku 26 + 2
 
Lutuniinille flunssankarkotus sä¨teitä. Nuha on raskaana ollessa tuplaten kauheaa kun muutenkin on limakalvot turvoksissa :snotty: .

Mites listalla olevat harvemmin kirjottelevat jakselee? Tulkaa kertomaan kuulumisia mulla on vaan aikaa lukea.

:hug: kaikille Kattinkalta
 
kuulumisia rakenne ultassa kaikki oli hyvin vauva kölli istukan päällä eikä suostunut kääntymään niin että ois nähty kumpi on mutta seuraavalla kerralla sitten mulla on ultria normaalia enempi kun sokerin kans ongelmaa sokeri rasitus ois viikon päästä
 
Taisitpa Lutuliini tartuttaa taudin minuunkin.

En ymmärrä mä oon tän syksyn aikana ollu parin viikoin välein enempi tai vähempi flunssainen. 2 viikkoo sitten lopetin antibiootti kuurin poskiontelon tulehdukseen. Joulun tienoilla søin 2 kuuria kurkkutulehdukseen. Näitä enne en oo koskaan tarvinnut antibiootteja kun ihan pienenä virtsaputkentulehduksiin.

No pääasia et vauvat voi hyvin ja samalla makoilulla tää menee. Alkaa kyllä olla jo koti-ikävä. Mies on mun täällä ollessa ostanu tytøille vaunut. Oispa kiva nähdä ne ihan luonnossa. Ois niin kiva päästä takaisin tuttuihin arkirutiineihin esikon kanssa.

Voikaahan paksusti.
 
Nosto

ja eipä mitään erikoista täällä. No news is good news!

Inkku potkii taas kun otin vähän iltapalaa, taisi tykätä kun verensokeri nousi hieman.

Tsemppiä kaikille flunssaa sairastaville!

t. Saara ja Inkku 27+0
 
Tsemppiä lutuliinille ja pikaista paranemista. Toivottavasti pöpöt talttuvat nopeasti.

Minulla myös jotain nuhan poikaista joka sai aikaan sokeriarvojenkin nousun, mutta nyt taas ollaan normaalilukemissa, onneksi. Ensi viikolla pitkästä aikaa ultra, kiva taas nähdä tämä sisuskalujani pommittava neiti. Nimi on ollut jo valmiina hoidoista asti, sekä tytölle että pojalle, mutta julkistamme vasta ristiäisissä...

Tänään ihailin minun vanhoja vauvanvaatteita joita löysin kätköistäni. Niistä löytyy ihanan retroja mekkoja Inkulle, kastemekko, myssy, tyynynliinoja ja laamapaitoja (joita ei varmaan edes mistään saa :)). Tänään saadaan pinnasänky. Petauspatja ostetaan kyllä uutena.

Mitenkäs teillä muilla, onko jo varustelut meneillään?

t. Saara ja Inkku 27+5
 
Bee
Heips!

Laitampa tännekkin muutaman sanan pitkästä aikaa..

Täälläkin ollaan jo "pitkälti" yli puolen välin! Onneksi!
Rakenneultran mukaan olisi tyttö tulossa (en muista olenko sitä tänne kertonutkaan..) ja muutenkin kaikki hyvin.

Itse olin toissaviikolla saikulla flunssan vuoksi ja nyt kuluneen viikon supistusten takia! Edelleen supistelee päivittäin, ei onneksi niin pahasti kuin esim. viime sunnuntaina. Pahimmillaan suppareita tuli kymmeniä päivässä. :x
Huomenna neuvola ja lääkäri, vasta.. Työterv.lääkäri ei suostunut tekemään sisätutkimusta ja neuvolaan oli 2 vkon jonot lääkärille. Yksityinen siis kutsuu huomenna, pakko päästä tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanne + tod.näk. jatkamaan saikkua. :(

Muuten odotus sujuu hyvin, massu on sopivan kokoinen, ei liian iso eikä turhan pienikään!

Varustelusta: Meillä on jo melkein kaikki babytavarat ostettuna, tuliterät vaunutkin nököttää olohuoneen nurkassa! :D

Hyvää vointia meille kaikille!!

T.Bee 23+1
 
Terveiset täältä äippälomalta, kova siivous ja järjestely käynnissä.La ja su välisenä yönä jo kärvistelin kovien supistusten kourissa joten nyt yritän hillitä tuota siivousta,mutta kun jotenkin on saatava päivät kulumaan..Uutena vaivana (painon lisääntymisen myötä) sormenpäät ovat muuttuneet turvonneiksi ja tikuttelusta saa nyt kärsiä koko päivän..Kävin jo neuvolassa asian takia, mutta sanoivat sen vain kuuluvan asiaan..

Meillä täällä järjestelyt vauvaa varten jo lähes tehty, mietin tässä tarvitaanko sitä baby sitteriä laisinkaa..Oletteko muut hankkineet?

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Halloo!

Kolme viikkoa siellä sairaalassa sitten piti makoilla. Nyt olen siirtynyt kotiin makoilemaan, vaikka lääkäri ei ollut mielissään ajatuksessa. Kohdunkaulan tilanne pysyi kuitenkin koko ajan ennellaan ja esikoisesta oli niin kova huoli, kun mieskin lähti Osloon koulutukseen ja 2-vuotias jäi kotiin uuden au pairin kanssa. Hyvin saan täälläkin nyt maattua kun on tuo Natasha Ottoa kaitsemassa. Keskiviikkona uus kontrolli ja jos kaikki on ennallaan saan jo alkaa hieman liikkua ja voin jättää vertaohentavat piikit pois.

Olipa ihanaa kun täällä on käynyt näin moni kirjottelemassa. Mietinkin jo tuossa, että kuihtuuko tämä ketju ihan pois.

Lutuliinille edelleen parantavia säteitä.

Saarax multa ei ollut jäänyt mitään mitään vaatteita kun kaikki on lahjoitettu pois jo aikapäivää siitten. Oishan ne retrot makeita...


Rose 79: Meillä ei ollut babysitteriä esikoisella, enkä kertaakaan kaivannutkaan. Motoriikkakin kehittyy paremin lattialla. Ekat soseet voi yhtä hyvin syø¨dä kaukalossa ja eihän kiinteitä nykyään edes suositella paljon alta puol vuotiaalle.
Nyt oon kyl harkinnut joko sittereitä tai leikkikehää tai molempia kun on kaks tulossa ja esikoisen leikit ei aina oo ihan rauhallisia.

vauvatarvikkeista meille on hankittu vaunut ja turvakaukalot (toinen esikoisen käytetty). 50 cm vaatteita olen ostanut jonkin verran, mutten mitään suurempaa kun vauvat ovat todennäkøisesti syntyessään pikkuisia ja niita isompia saa paljon taas lahjaksi. Esikoisen pinnasänkyyn mahtuvat vauvat alkuun molemmat ja sitten kun tarvitsevat omat ostan pienemmät mallit molemmille. Suomesta on lähetetty marimekon tutit. Liivinsuojia pitää muistaa ostaa varalta kaappiin piahkoin jos joutuu vaik takas sairaalaan.

Eipä tässä kummempia. Onneks mies sai asennettua langattoman meille kotiin viikonloppu vapaallaan niin pääsen täältä sängyn pohjalta huutelemaan.

:hug: Kattinkalta ja tyttøsiltä rv 28+6
 
Hei taas!

Terveisiä ultrasta. Tyttö on kasvanut aivan aikataulun mukaisesti eli painoa on nyt 1260 g eli pari päivää on edellä kasvunsa perusteella. Pää on oikean rinnan alla, peppu vasemmassa kyljessä ja jalat polkee häpyluun päällä kivasti virtsarakkoa. Söpö jalanpohja nähtiin ja 5 varvasta. Sydän pompottaa ja kuukauden päästä on vasta seuraava ultratsekkaus eli kaikin puolin hyvin menee.

Me olemme saaneet babysitterin lainaksi, en tiedä tuleeko olemaan käyttöä, mutta olemme ottaneet kaiken vastaan mitä lainaksi/lahjaksi tai käytettynä halvalla saamme. Turvaistuinkaukalon ajattelimme ostaa uutena.

Ottakaahan kanssapaksuilijat iisisti ettei tule supistuksia eikä muutakaan ongelmaa raskauden kanssa. Itse olen vääntänyt töitä, mutta onneksi nämä minun työt ovat enemmän henkisiä paperitöitä ja välillä tämän tietsikan näpylöintiä. Inkkua kyllä välillä kyllästyttää se että istun paikallani liian pitkään ja sitten pitää vähän nyrkkeillä tuota napaa kohti...

Tsemppiä kaikille!

Saara ja Inkku 28 + 0
 

Yhteistyössä