Syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneet

Marraskuussa olen näköjään viimeksi tänne kirjoitellut. Enemmänkin tuonne monikkoperheiden palstalle on tullut raapustettua.

Ihanan moni on raskautunut. Onnea kovasti kaikille :flower:

helly74lle toivon kovasti voimia ja rohkeutta jaksaa surun läpi :hug: . Oman keskenmenon kauheuden muisto mielessani. Toivottavasti miehesi jaksaa kantaa sinua pahimman yli. Itselleni läheisen tuki oli ainoa turva ja sai lopulta uskaltamaan "vielä kerran".

Itselleni ei kuulu edelleenkään kummiakaan. Otukset ovat kasvaneet käyrillään tasaisesti emmekä ole käyneet missään punktioissa tai veriseuloissa. Rakenteet ovat ok eli kaikki kai hyvin.
Varovaisesti olemme ryhtyneet miettimään hankintoja ja lastenhuoneen remontointia.
Ehkäpä tämä tästä.

Sateesta ja synkkyydestä huolimatta päivät pitenevät ja valoa on luvassa meille kaikille.


juulia rv 20+6 :wave:
 
Moikka! :wave:
np-ultra oli perjantaina ja kaikki oli kunnossa! Ihanaa, nyt alan jo pikkuhiljaa uskoa että meille tulee vauva. :heart:
Hassua vaan että siitä tulikin sitten pieni paniikki että nyt siis oikeesti meijän elämä muuttuu täysin! miten me selvitään jne. ihan tyhmää.. :ashamed:
Tunteet pomppii ylös ja alas...
Neuvola oli tänään ja kyllä se syke (koppoti,koppoti,koppoti) piristi taas kummasti mieltä. =) :heart:

:hug: kaikille!!

Ines rv12+4
 
Hei vaan!

Ensinnäkin tervetuloa Miina-76!

Totta Ines että sykkeen kuuntelu neuvolakäyntien yhteydessä helpottaa. Kovasti siellä Inkun sydän pompotti. Kaikki OK. Joudutaan odottamaan vielä vähän aikaa lapsivesipunktiota, helmikuun alussa saadaan tulokset.

Paino ei ole mennyt ylös, vähän alaspäin, mikä ei kyllä yhtään haittaa.

Synkkä sää senkuin jatkuu, mutta muuten tuntuu olo hyvältä olla paksuna!

Saara ja Inkku 17 + 2
 
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 3.ovulaation induktio
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80 27 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen
 
korjasin oman lasketun päivän kun se muuttui ekassa neuvolassa 3.8 päivästä 2.8 eli päivän aikaisemmaksi se on kyllä ihanaa kun saa kuunnella neuvolassa sydän ääniä meillä vauvan syke oli 11+4 165 :heart: siellä se potki neuvola tätin dobleria välillä eli vauhti päällä
 
Lutuliini: Kiva kuulla että pahoinvointi viimeinkin helpottaa. Minua ei vaivaa kuin ajoittainen huimaus, kun verenpaine laskee vähän turhan alas. Hyvä että olet saanut apua mielenterveystoimistosta. Ymmärtääkseni monet kärsivät raskauden aikana ärtymyksestä ja masennuksesta. Minulla ei ole ollut muuta oiretta kuin ääretön hellyyden ja läheisyyden tarve.

Lapsen synnyttäneet ystävät ovat viimeaikoina kertoneet sellaisia kauhukertomuksia miten oma aika katoaa ihan täysin jne. Hölmöä kuunnella tuollaista etukäteen. Avioparit ovat erilaisia ja miehet osallistuvat eri tavalla lapsenhoitoon. Totta kai elämän muutos on tulossa kun yli nelikymppisenä saa lapsen ja totuttautumista on luvassa; mutta innolla odotetaan kumpikin muutosta! Onko teillä muilla "neuvojia"?

Saara ja Inkku 17 + 5
 
Heips!

Hellylle voimia. Itkien luin viestisi. Itse en tiedä miten ainakaan ton ekan kanssa olisin selviytynyt, mutta... ei löydy sanoja. Voimia.
:hug:
Käympä minäkin ilmoittelemassa, että mukana vielä ollaan. En olekaan kirjoitellut sitten ihan alkuraskauden.

Ollaan esikon kanssa täällä Suomessa mummon luona koko tammikuu kun au pair lähti joululta pois, eikä löydetty hoitopaikkaa, joten töihin en ois päässyt kuitenkaan kun mieskin on koko tammikuun poissa. Rakenneultran aika ois nyt mut en raaski mennä täällä Suomessa yksityiselle vaan varasin ajan vasta 5.2. kun olen silloin kotona.

Ei tunnu oikein missään tämä raskaus pieniä selkävaivoja lukuunottamatta vaikka kaksosia odotellaankin. Joskus yöllä unta odotellessa tulee mieleen et josko siellä jotain edes on kun liikkeitäkään ei kunnolla tunnu. Varma olo kuitenkin on ollut alusta asti et kaikki menee hyvin. Jännää miten tämä toinen raskaus on niin paljon huolettomampi. Ekan kans pelkäsin joka sekunti et jotain on pielessä, vaikka kaikki meni silloinkin tosi hienosti. Ekaa tehtiin kuitenkin se 6 v ja 5 hoitoo ja nämä kiinnittyi ekasta tuoresiirrosta.

Saarax
:ille sanoisin, et mä en ainakaan yhtään oo kaivannu omaa aikaa niin ihanaa tämä äitiys on. Valitsemme yleensä mieheni kanssa ottaa lapsi mukaan esim. syömään tai ostoksille vaikka hoitajakin ois tarjolla. Tottakai joskus tulee mentyä yksikseen kävelylle tai ystävien luokse, mutta en ole koskaan kokenut, että lapsi mitenkään rajoittaa. Tai no joskus kun pitäs jotain tehä eikä laps anna hetken rauhaa niin tuntuu et mihin ton laittas...

No taidan tässä koittaa lukea taaksepäin juttujanne kun en saanu luettua kuin 2 vikaa sivua.

kattinka + Tiku & Taku 18+5



 
Nosto!

Kattinka: Nuo selkävaivat tuntuvat tutuilta. Tänään jouduin tulemaan aikaisemmin kotiin harrastuksesta kun ei istumisesta tullut yhtään mitään ja seisominenkaan ei tuntunut hyvältä. Vaakataso oli ainut hyvä asento. Nyt siivoilin vähän ja sillä lailla verryttelin selkää, ehkä se siitä. Nuo hormoonit antavat kaikenlaisia kipuja niveliin. Lonkat ovat saaneet olla toistaiseksi rauhassa, mutta niitäkin kipuja kuulemma on odotettavissa. Entä teillä muilla?

Tänään väsyttää, taidan mennä petiin!

Saara ja Inkku 18 + 0
 
Bee
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 48 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80 27 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen


Heipsan!

Hellylle :hug: !!!!!! :( :'(

Omia kuulumisia pikaisesti kirjoittelen..
Np-ultra takana, kaikki oli normaalisti, ei turvotusta ja nenäluukin näkyi. Nyt sitten odotellaan rakenneultraa 26.02 (rv 18+3) ja seuraavaa neuvolakäyntiä 06.02.

Eilen tilasin oman mielenrauhani vuoksi kotidopplerin.. Onko muilla kyseistä laitetta??

Muuten kaikki hyvin. =)

Bee 13+6
 
Lutuliini: Hienoa että olosi on paranemaan päin ja onneksi olkoon hyvästä rakenneultrasta ja pojasta!

Onpas täällä muutoin ollut hiljaista. Itselläni on ollut työkiireitä että en ole ehtinyt kirjoitella. Meillä oli lapsivesipunktio vihdoin viimein joka meni hyvin ja nyt sitten odotellaan tuloksia jännittyneenä. Rakenneultra on ensi viikolla. Ensi viikolla voi sitten raskauden julkistaa ihan kaikille. Jotenkin olen halunnut pitää sitä salaisuutena siihen asti, kun mahakaan ei vielä ole kovin pömpöllään ja painokaan ei ole noussut. Noita hankintoja olemme ajatelleet myös tehdä vasta kun saadaan kromosomitestin ja rakenneultran tulokset. Tiedetäänhän silloin myös kumpi on, tyttö vai poika! Vaatteetkin tulee heti oikean väriset
:) !

Tsemppiä kaikille ja kertoilkaahan miten voitte? Itselläni ei ole mitään ihmeellisiä tuntemuksia ja en edes vielä tunne liikkeitä, vaikka Inkku aikamoinen tinttahäärä on aina ultrissa ja saa täydet pisteet pyörimisistä ja hyörimisistä.

Saara ja Inkku 19 + 2
 
Kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa.... Eli ihan hyvin nyt on mitä ilmeisimmin mennyt, koska vuotoa ei nyt ole ollyt kolmeen viikkoon ollenkaan. Liikkeitäkin on jo ruvennut tuntumaan, yleensä vähän sen jälkeen kun olen syönyt jos maltan olla paikallani. 12.2 olisi rakenneultra.

T.Nala78 ja kaveri 18+1
 
Hei vaan!

Nyt on jännät paikat. Tähän asti olen malttanut kiltisti odotella lapsivesipunktion tuloksia, mutta tulen pöpiksi jollei huomenna tuloksia kuulu. Lääkäri lupasi soittaa kun ne tulevat. Rakenneultrassa kaikki OK, mutta joudun vielä lisätsekkaukseen parin viikon päästä kun sikiö on vähän suurempi. Inkku vipelsi jälleen kerran ja nyrkkeili linkkuveitsiasennossaan. Liikkeitä ei vielä tunnu, ei ainakaan selvästi, mutta ehkä sitten parin viikon sisällä.

Oletteko muuten huomanneet että olisitte epätavallisen hajamielisiä? Minulla on ollut muutama ihan hullu lapsus, olen jättänyt palavereita väliin ja tehnyt muitakin ohareita. Unikin on vähän katkonaista. Herään 4:n aikaan, käyn vessassa ja sitten on vaikeuksia saada unen päästä takaisin kiinni. Normaalisti minulla ei ole ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa ei illalla eikä aamulla.

Saara ja Inkku 20 + 0
 
Lapsivesipunktiotulokset tulivat ja onneksi terve tyttö on tulossa. Etiäiset ja muut taiat sekä oma intuitioni olivat oikeassa! Nyt uskallan kertoa kaikille että olen raskaana. Kivaa!

t. Saara ja Inkku 20+5
 
Onnea Saaralle terveestä tyttösestä! Nyt sitten hyvillä mielin eteenpäin =)

Ja Lutuliinille myöhästyneet synttärionnittelut!

Ajattelin itsekin vähän päivittää kuulumisiani... Meillä on pikkuisen kanssa mennyt oikein mukavasti, rakenneultra oli jo tammikuussa ja siellä kaikki näytti hyvältä. Liikkeitä tuntuu jo tosi paljon, oikeastaan aina kun istun rauhassa tai makoilen. Se on jotenkin niin suloista ja rauhoittavaa :heart: Oletko Bee muuten tykännyt siitä kotidopplerista? Nyt en enää tunne sellaista tarvitsevani, mutta alkuvaiheessa se olisi ehkä ollut tarpeen - olisin varmaan säästynyt monilta huolehtimisilta.

Noista neuvojista oli aiemmin puhetta... Tapasin tässä muutamana päivänä useita pienten lasten vanhempia, ja kaikki vaan kehottivat nauttimaan (pitkistä yöunista, matkoista jne.) nyt, kun vielä ehditään! Ihan kuin elämä loppuisi lapsen tuloon :eek: Itse kun vielä olen aika herkkänä näiden hormonihuurujen ansiosta, niin illalla piti sitten miehelle niiskuttaa, että miksei kukaan puhu kaikesta siitä ihanasta mitä vauva tuo mukanaan?? Itse kun odotan tätä pikkuista niin innolla, niin on vaikea ymmärtää sitä, että kerrotaan vaan kauhujuttuja ja vertaillaan koliikkikokemuksia. Hyväähän nuo neuvojat varmaan tarkoittavat, mutta meinasi alkaa masentaa :| Anteeksi avautuminen, mutta on tosi ihanaa kun tänne voi rauhassa purkaa näitä tuntemuksiaan...

Mukavaa illanjatkoa kanssasisaret!
Tintti ja pikkuinen 22+3
 
Ystävänpäivä terveiset kaikille!
Tintti; olen huomannut itsekin tuon saman asian josta kirjoitit. Aina kun kerrot jotain suunnitelmista tai odotuksista kun vauva on syntynyt, alkaa lauseet; "Voi kuule.... ja plää plää!! Tuntuu pahalta, kun itse olemme odottaneet monta vuotta kuin kuuta nousevaa tätä pientä ihmistä, kuulla lauseita odotapas vaan kun vauva on syntynyt... En keksinyt mitään muuta selitystä tälle ilmiölle kuin, että heille se kävi liian helposti, liian aikaisin tai sitten heille on syntynyt keski-iän varhaiskriisi.. :) Älkäähän nyt kukaan vain loukkaantuko tuosta määritelmästä...vitsiä vain!
Sitten omaa napaa, olen joutunut varsin hämmästyttävän ilmiön eteen, olen 34-vuotias lievästi ylipainoinen ihminen ja nyt sitten olen syynissä kun minun paino ei nouse!!!
Uskomatonta, mutta totta oli tilanne neuvolassa jolloin lääkäri kysyi, että syönkö tarpeeksi! :LOL: Tosiasiassa syön kaksin käsin tällä hetkellä, mutta raskauspahoinvointi toki kesti pari kuukautta jolloin laihduin..sekin hauskaa..aiemmin en laihtunut millään, raskaana kun ei saisi laihtua niin paino ei nouse...koomista! No vauvan kulkee vielä kasvukäyrällä keskiviivan alapuolella muttei paljon, sitä täytyy seurata ja minun syödä!
Lohikeitto odottaa hellalla ja mieskin tuli jo kotiin, joten hyviä vointeja kaikille!
Kuunlilja 27+5
 
Onnittelut Anjamaritalle myös minulta! Pikkutyttösiä kasvatellaan.

Minulla sokerirasituskokeessa arvot koholla, josta syystä nyt sitten mittailen kotona sokeriarvoja tarkkailun vuoksi. Aamuarvot olleet ainakin ihan kohdallaan. Juhlajärjestelyt (häät) painavat ja lepoon ei tahdo riittää tarpeeksi aikaa. Toistaiseksi vointi on ollut todella hyvä. Yöunet ovat pissahädän vuoksi pätkittäisiä, muuten torkun telkkarin ääreen aina kuin mahdollista.

Inkku voi hyvin ja sen kuin kasvaa. Mun paino nyt sama kuin raskauden alussa. Eli vähän on noussut viime kuukauden aikana.

t. Saara ja Inkku 22+0
 
Anjamarita, 39 v., 3. ICSI, esikoinen 24.7.
Bee 24v, 3.ovulaation induktio 26.7.
Frida74 33 v. 2. IVF, esikoinen 9.7.
hanka 26 v. 2.IVF esikoiskaksoset 16.6.
Helly74, 1. IVF, keskenmeno
Ines, ovulaation induktio,
Juuliallekin 38 v. 1. IVF/ICSI:n 1. PAS, kaksoset
Kaneliomena 31 v. 2. ICSI esikoinen
Kattinka 1. IVF 2. lapsi, kaksoset
Kuunlilja 1. IVF:n 1. PAS 11.5.
Lutuliini 49 v. 1. ICSI, ms luovutus 2. lapsi 16.6.
Nala78 30 v. 1. IVF, 2. lapsi, 7.7.
Nefeli, 2.IVF:n 1. PAS, elokuun alku
Saara 41 v. 1. IVF:n 2. PAS esikoinen 24.6.
Sesty 1. IVF/ICSI:n 1. PAS
Sipsuli 39 v. 3. IVF: n PAS esikoinen
Tiina80 28 v., 1.IVF:n 1. PAS, 2. lapsi 2.8.
Tintti74 33 v. 1. IVF:n 2. PAS, esikoinen, 13.6.
Tirpiainen, 1. inssi, esikoinen


ajattelin kopioida tuon listan tällekkin sivulle, eilen kävin neuvolassa kaikki oli hyvin vauvan sykkeet oli 150 :heart:
 
Meidän tarina:
Vuoden ensimmäisenä työpäivänä 2007 menin gynegologille, kun menkkoja ei ollut kuulunut ehkäisyrenkaan lopetuksen jälkeen 4 kk:een. Diagnoosina PCO ja hoidot aloitettiin heti. Terolut ja Clomifen käytiin läpi maksimiannokseen asti ja myös metformiini aloitettiin kesän alussa. Näillä ei saatu munasolua kypsymään, joten loppusyksystä aloitettiin Puregon-pistokset, ja pistin sitä reilun kaksi viikkoa ja irroitus Pregnylillä. Uuden vuoden kantissa oli ajoitetut yhdynnät ja positiivisen raskaustestin tein tammikuun puolivälin tienoilla. :heart:
Alkuraskauden ultrassa kävin kahdesti, kun antoivat ensin liian aikaisen ajan ja ultrassa näkyi vain musta möntti. Viikko kärvisteltiin ja mietittiin onko kyseessä tuulimuna vai myöhäisempi hedelmöittyminen. Seuraavassa ultrassa näkyikin sitten oma nallekarkkimme, jonka sydän hakkasi jo kiivaasti! :heart: :) Tunne oli mahtava ja loppupäivä meni sumussa ja hymyillessä. LA:ksi määriteltiin 25.9.

Maanantaina on ensimmäinen neuvola ja reilun parin viikon päästä taas ultra. Tuolloin mennään 12+4 ja jos kaikki on hyvin, pääsemme kertomaan ilouutisen vanhemmille ja kavereille. Olen kertonut muutamalle lähimmälle ystävälleni asiasta, samoille, jotka tiesivät hoidoistamme.

Olen päässyt kamalan helpolla oireiden suhteen. Rinnat ovat olleet koko ajan arat, mutta pahoinvointia ei juurikaan - jos muistaa syödä säännöllisesti. Muutama kamala päivä on mukaan mahtunut, mutta usein tulee mieleen, että onkohan kaikki hyvin, kun olo on näin normaali. Alaselkä on ollut alusta asti kipeä, ennen raskautta selän kanssa ei ole ollut ongelmia. Tätäkin asiaa olen välillä surrut, kun keskenmenon oireeksi joka paikassa sanotaan alaselkäkivut. :|

Summa summarun, vielä en osaa raskaudesta nauttia, pelot keskenmenosta ovat koko ajan niin suuret... :/

Habis ja nallekarkki 9+4
 
Hei! Neuvolassa käyty.
Paino noussut raskauden alusta 1 kg.
HB 133
RR vähän koholla
Pissa ok.

Minulla ti ja ke päivinä kauheasti rytmihäiriöitä, se oli sellaista että sydän löi noin 10 kertaa normaalisti ja sitten jätti yhden lyönnin väliin. Tämä on kuulemma normaalia näin raskauden aikana kun verimäärä lisääntyy. Vaikka on kuinka normaalia niin kyllä säikäytti kun ei tuntunut loppuvan ollenkaan. Nyt olo ok.

anjamarita ja Sara 19+2
 
Omalla kohdalla on vahingossa tullut icsi tuohon sen sais ottaa pois ja laskettu aika on 25.5.
Onko kenelläkään tullut veristä vuotoa tässä vaiheessa kun viikkoja on jo 27 ? Minä olen nyt sairaslomalla pari viikkoa vuodon takia joka ei onneksi ollut vakavaa.
 
Tervehdys vain kaikille!

Olen ollut tosi pasiiviinen kirjoittamisen suhteen, mutta nyt päätin ryhdistäytyä :)
Olen kyllä käynyt aktiivisesti lukemassa ketjua.

Minulla menossa viikot 25+3 ja sairaslomalla olen toistamiseen supistusten vuoksi.
Kohdunsuu on onneksi pysynyt visusti kiinni, mutta supisteluja on ollut useita päivässä ja inhoittavaa kiristelyä myös.
Olisi niin ihana touhuilla kaikkea ja nauttia vielä kun vatsa ei ole hirmu iso.
Minulle on tullut 6kg painoa(lähtöpaino oli 66kg) ja tuntuu kuin se kaikki olisi vatsassa.
Viikko sitten käytiin 4D-ultrassa ja vauvalla oli kaikki hyvin. Oli keskisuurta paljon isompi eli 800g. Helpottavaa tietää, sillä jos jotain sattuisi voisi pysyä jo hengissäkin.

Tähän ketjuun on tulossa monta tyttöä. Niin meillekin. Ehdin onneksi ennen sairaslomia ostella vaatteita alennusmyynnistä. Ja oli kiva kun tiesi sukupuolen varmasti, mekin kun käytiin istukkatutkimuksessa. Muuta en ole sitten ostellutkaan. Ajattelin, että paneudun noihin juttuihin huhtikuussa, kun jään töistä pois.

Sesty: On varmaan pelottavaa kun vuotoa tulee. Olen kyllä kuullut, että monilla sitä on ollut, mutta kaikki silti mennyt hienosti. Mutta kun ongelmia tulee, tuntuu että koko elämä pyörii vatsan ja raskauden ympärillä.

Kiva kun Lutuliini on päivitellyt listaa. Minullakin puuttuu sieltä la eli 10.6.

Hyviä ja parempia vointeja kaikille.

Sipsuli 25+3
 

Yhteistyössä