Syksyn kauneutta ja takkatulen ja lyhytyjen kaunista loistetta

Pah!
Takassa tuli päivittäin, lyhtyjä pimeään aikaan yli puoli tusinaa pihalla ja saman verran eläviä tulia sisällä.
Piha siivottu, lehdet (niitä toki tulee koko ajan lisää) haravoitua eikä p-ä-t-k-ä-ä-k-ä-ä-n piristä!
Koko taloko tässä pitäisi tulee tuikata, jotta olisi sitä "kaunista valoa"?
Ja piha suihkuttaa jollain aineella, ettei kuoleman lemu peittäisi kaikkea...?

Valivalivali... ;)
 
vierailija
Jos sitä valoa ei saa sisäänsä, mieleensä, sieluunsa, niin eipä siinä oikein auta sitten ne ulkoisetkaan tekijät. Tämän minä ymmärrän ajalta, jolloin olin masentunut.

Nyt taas tuntuu siltä, että pimeydessäkin on viehätyksensä. Suunnittelen jo marraskuun mössöajaksi kaakaonkuumia retkiä lähimetsään ystävieni kanssa. Mennään vaan nököttämään sinne joksikin aikaa ja pomppimaan mättäältä mättäälle. Mitäs sitä Suomen talvessa muuta ;)
 
Jos sitä valoa ei saa sisäänsä, mieleensä, sieluunsa, niin eipä siinä oikein auta sitten ne ulkoisetkaan tekijät. Tämän minä ymmärrän ajalta, jolloin olin masentunut.

Nyt taas tuntuu siltä, että pimeydessäkin on viehätyksensä. Suunnittelen jo marraskuun mössöajaksi kaakaonkuumia retkiä lähimetsään ystävieni kanssa. Mennään vaan nököttämään sinne joksikin aikaa ja pomppimaan mättäältä mättäälle. Mitäs sitä Suomen talvessa muuta ;)
Minä olen inhonnut syksyä ja kaamosta aina.
Sairastumiseni myötä inho on kasvanut isommaksi, hipooo vihaa.
 
Mä inhoan elokuuta. Kesä on mätänemisvaiheessa ja pitää hyväksyä että se on kohta ohi. Vielä muutama uinti, mökkeily, jne.

Sit kun pääsee sen kipurajan yli eli syyskuuhun, alan hyväksyä syksyn.

Ja mikä oli äsken ollessa puutarhassa kun oranssit koivunlehdet kimalsi auringossa, tuuli tuoksui semmoiselle pehmeälle, siis sama tuoksu vähän kuin keväällä. Naapurin pellot on kullankeltaiset, syysasterit kukkivat, ah.
 
rakastan tätä aikaa vuodesta, kun ei ole enää paahtavaa hellettä, no tänä kesäna ei ole ollut, hämärät illat ja kynttilät ja lyhdyt ulkona ja sisällä. mikäs sen mukavampaa kuin istua illan hämyssä grillaamassa ja tuijottamassa järvelle, jos on sellainen ilma, että onnistuu, ei sinne vesisateessa viitsi mennä. mutta tänään näyttää ainakin olevan ihan kiva ilma tuollaiseen.
 

Yhteistyössä