synnyttämään lähtö?

moniko on menny laitokselle pelkkien supistusten tulosta?vai ootteko odottanu et esim.lapsivesi menee tai limatulppa irtoo? tiedän kyllä et molemmat voi kyl "mennä vast synnytyksen aikana"..mut ku pelottaa et ei osaa laskee supistuksia oikein :ashamed: (kelloa kyl osaan :LOL: )mut on vaa uutta mulle ku esikko synty käynnistyksestä ite ku ei tarvinu suppareita laskee.
 
Esikoisesta lähdin ihan pelkistä kipeistä supistuksista. Limatulppaa en koskaan nähnytkään ja vedet meni sairaalan vessassa :D
Kakkosesta tuli vissiin jotain limatulpan riekaleita synnytystä edeltävänä päivänä, mutta taas lähdettiin sairaalaan supistuksista =) Vedetkin meni vasta kun kalvot puhkastiin pari tuntia ennen pojan syntymää.

Että ihan pääset supistuksillakin synnärille :D
 
jep,mä lähin kans supistuksista kun tuli 3 kertaa 10 min..ottivat sisään ja tyttö syntyi 26 tuntia sairaalaan tulon jälkeen..tosin kalvot piti puhkasta ja pillerillä vielä käynnistellä kun supistukset alko heiketä ja lapsivettä tuli tihkumalla.
 
nii ja tosin viikkoja on 40+3 :heart: jospa tota pääsis,tos päikkärit pojan kaa nukuin,tuntu välillä alaselässä sellasta lievää jomotusta ja masu kovettu vähän ajan päästä yli puol tuntia kesti mut sit nukahin \|O pisin väli (jos oikeen laskin)ni oli jotain 13min tai ehkä enempi.jospa tää vauva alkais syntyy tänää,voimistus vaa noi supparit :D helpommin kyl tietäs lähdön jos menis vedet tai limatulppa supistusten aikana.
 
Niin, tuosta limatulpasta vaan kommentoisin: limatulpan irtoaminenhan ei merkitse välttämättä mitään eikä sen irtoamisesta pidä lähteä sairaalaan. Itselläni se irtosi esim. rv 37+ ja synnytys jouduttiin silti käynnistämään vasta rv 42+.

Ainakin Naistenklinikan ohjeissakin sanotaan, ettei limatulpan irtoamisesta pidä edes soitella äippäpolille.
 
Mä menin sit ku supparit rupes olee kipeitä, vaikka niitä oli tullutkin alle 10minuutin välein jo pari tuntia. Lapsiveden menoja en ootellut ja onneks en ootellutkaan kotona, kun oli vihreetä (kalvot puhkastiin). Mulla kans esikoinen käynnistettiin.
 
Sitten lähdettiin sairaalalle kun supistukset muuttui kivuliaiksi. Kivuttomina niitä oli tullut melkein vuorokauden alle 10 min välein ennen kun muuttuivat kivuliaiksi.
Ja silti saatiin olla sairaalassa 12 tuntia ennen pojan syntymää.
 
mulla esikko syntyi yllättäen rv 35.

Kakkosta sitten jännittelin. Esikosta ku sit lopulta meni vedet ja tajusin suppareiden olevan aitoja, eikä harjoitus kuten aluksi luulin.

Toisesta tuli limatulppa aamulla. Pitkin päivää supisteli miten milloinkin ja väleistä ei tietoa. No illalla supistukset muuttuivat kireämmiksi ja puristavammiksi. No en osannut laske välejä... No päätettiin sit kuitenkin lähteä ku matkaa oli kuitenkin 50 km. No sairaalassa oli vajaa 3 cm auki ja kätilö kummasteli mitä uudelleen synnyttäjä jo nyt siellä teki. No tuosta kommentista meni 45 min ja kakkonen oli sylissä.

Eli jos tuntuu siltä että supistaa niin lujaa ettei kunnolla pysyt hengittää ja noita suppareita tulee tunnin sisällä useapi on ehkä syytä tarkistuttaa tilanne. ei mullakaan kipeetä tehny ku vasta sairaalassa tutkimuksen jälkeen ku vedet meni.
 

Yhteistyössä