synnyttämäänkö... pöh!

Kävin ä-polilla toissapäivänä, rv 36 tasan, vauvan kasvukontrollissa. Minulla on raskausdiabetes ja vauva oli hieman viikkoja suurempi kuulemma, 2900g. Sisätutkimuksessa olin reilusti sormelle auki ja kanavaakaan ei enää oikeastaan jäljellä. Lääkäri sanoi, että kohdunsuulla on kypsä tilanne ja edistynee todennäköisesti pian. Antoi uuden ajan parin viikon päähän, mutta sanoi että se tullaan varmaan synnytyksen alkaessa pian perumaan. Olin tietenkin toivo täynnä! Lapsi on meille toinen.

Nyt viime yöstä mahalla oli omituinen tunne koko yön. Aamulla piti herätä ajoissa kun tuli kamala kakkahätä ja sen jälkeen alkoi supistaa n. 20 min välein hieman kipeästi. Kuukautiskipumaisesti. Vessassa jouduin myös juoksemaan useita kertoja... Aamupala ei maistunut ollenkaan, lähinnä oksetti. Sitten nukahdin sohvalle ja annas olla kun heräsin oli olo mitä mainioin. Ei supistuksia, ainoastaan pari vessareissua vielä. Maha löysällä.

Limatulppaa on irronnut päivän aikaan aina vessassa pyyhkiessä. Sitä on käsittääkseni tullut jo ainakin viikon ajan, mutta tänään varmistuin asiasta kun venyvää, katkeamatonta limaa tuli yhdellä kerralla niin paljon. Se on aivan keltaista, ei veriviiruista kuitenkaan. Kaiketi sitä tulppaa silti?

Miltä kuulostaa? Kauanko tässä saa vielä kotona kykkiä ja synnytystä odotella? Kertokaa pliis omia kokemuksia!!! Onhan näitä viikkoja vielä vähän (esikoinen syntyi rv 40+3) mutta mikä ettei vauva jo saisi syntyä!
 
Esikoisesta en nähny koko limatulppaa ja kuopuksesta kun meni limatulppa niin muistaakseni siinä meni 3 tai 4 viikkoa ja sitten käynnistettiin.. ja neuvolassa sanottiin että limatulpasta 1vuorokauden-4viikon aikana synnytys yleensä käynnistyy. =)
 

Yhteistyössä