Synnyttäneiden kuukautiskivut

Mietiskelin tällaista asiaa, että onko yleistä, että synnytyksen jälkeen kuukautiset muuttuvat kivuliaiksi? Olen kuullut tällaista, vaikuttako se synnytys siihen mitenkään?

Itselläni oli nuorempana pahat kuukautiskivut, mutta e-pillereiden aloitus aikanaan lopetti kivut. Nyt meidän poika on jo 11 kk ja imetyskin loppusuoralla, joten menkat varmaan alkaa taas jossain vaiheessa normalisoitua ja pelkään, että tuoko taas mukanaan ne kamalat kivut. Mietin kyllä, josko aloittais pillerit uudelleen...

Kokemuksia, kiiitos!
 
Mä taas olen kuullut, että monilla synnytyksen jälkeen kivut helpottaa. Kakkosen yrityksen aikaa menkkakivut olivat paljon lievempiä, mitä ne joskus olivat vuonna yksi ja kaksi ennen pillereitä.
 
Samoin oli kivuliaat ja runsaat ennen pillereitä ja lasta, ja synnytyksen jälkeen pärjää välillä ilmankin särkylääkkeitä, tosin runsaahkot ovat edelleen. Harkitsetko ehkä hormonikierukkaa, sehän voi jopa lopettaa menkat? Ite en oo vielä kokeillut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee:
Samoin oli kivuliaat ja runsaat ennen pillereitä ja lasta, ja synnytyksen jälkeen pärjää välillä ilmankin särkylääkkeitä, tosin runsaahkot ovat edelleen. Harkitsetko ehkä hormonikierukkaa, sehän voi jopa lopettaa menkat? Ite en oo vielä kokeillut.[/quote

Minua ei jotenkin innosta tuo kierukan laitattaminen, päinvastoin inhottaa koko ajatus, mutta hyvä jos menkkakivut helpottaakin synnytyksen jälkeen. Ja pillerit ainakin sit auttaa, kun ei tuo toinen lapsi vielä ole suunnitelmissa...
 
Mulla oli ennen pillereita runsaat ja kivuliaat menkat. Pillerit vei vuodon niukkaan, mutta kivut kyllä säilyi, vaikka olivat yksi syy jonka takia pillerit hankin... :/ Synnytyksen jälkeen vuoto on jälleen runsasta, mutta kivuista ei tietoakaan! Ihanaa, että edes ne hävisivät. Toki tilalle tulivat (ilmeisesti) ovulaatio kivut. Kierron puolivälin paikkeilla on vatsa hellänä niin ettei pysty juuri kävelemäänkän, kun tärähdykset aiheuttaa lisää kipua..
 
Mullakin jäi kivuliaat kuukautiset jo esikoisen jälkeen synnärille! Sen jälkeen ei ole menkkojen aikaan särkylääkettä tarvinut :) Pillereitä söin jo kyllä 10 vuotta ennen lapsia, niillä ei ollut kipuihin mitään positiivisia vaikutuksia...
 
mun kivut taas paheni synnytysten jälkeen. samoin aloin ovuloimaan todella kivuliaasti. joskus ovulaatio on niin pahana, että en voi tehdä mitään muuta kun maata kippurassa.. onkos kellään samanlaista kohtaloa?

eka vuosi synnytyksen jälkeen oli menkoissa pahin, nyt ovat alkaneet kivut lievittyä. kai se kohdun herkkyys on vaan niin erilainen raskauden jälkeen joillain..
 
No mulla ei nyt ole kokemusta kuin yksistä varmoista menkoista jälkivuodon jälkeen.. Mutta ainakin nämä on paljon kivuliaammat ku ennen synnytystä, jolloin vain kuukautisten eka päivä oli yhtä Kipua :(. Ehkä se siitä sitten tasoittuu.. Toivon ainakin niin!
 
menkkakivut väheni synnytyksen jälkeen mutta sain ovulaatiokivut .eli kivut siirtyi ovulaatioajankohtaan jostain syystä....
no, tätä kakkosta ei sitten kauaa tarvinnut tehdä kun tiesin tarkkaan milloin on otollinen hetki :)
 

Yhteistyössä