synnytyksen jälkeen pahentunut ahdistuneisuus ja paniikki.cipralex

inu
Hei !
Onkohan täällä muita joilla ahdistuneisuus on pahentunut synnytyksen jälkeen?Minulla on ollut nuoruudessa paha paniikkihäiriö ja ahdistus,mutta se helpottui itsestään noin 19 vuoden iässä.Nyt olen 23-vuotias ja esikoiseni 6kuukautta.Ahdistukseni pahenee pahenemistaan kokoajan.Kävin lääkärissäkin (puolen vuoden mietinnän jälkeen) ja hän kirjoitti minulle 20mg cipralexia päivässä.Olen todella lääkekammoinen ja varsinkin tällaisen mieliala lääkkeen aloittaminen kauhistuttaa.Olen lukenut mahdolliset haittavaikutuksen ja en millään haluais aloittaa lääkitystä.Toisaalta taas haluaisin,koska olisi mahtavaa jos siitä olisi apua.Pelkään kokoajan että minulle tapahtuu jotain kamalaa,lisäksi olen kärsinyt nyt noin 4kuukautta nielemisvaikeudesta jonka vuoksi olen syönyt lähinnä sosekeittoja ja nutridrinkkejä.toivoisin kohtalotovereiden kertomuksia ja kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?ja muutenkin siittä kuinka olette selvinneet pahimman ahdistuksen yli?
kiitos jo etukäteen :)
p.s.mietiskelin ,että kannattaisikohan minun aloittaa lääkitys varovaisesti,5mg päivässä?
 
Hei vaan,
itse olen syönyt vuodesta 2008 Efexor depot 75mg paniikkihäiriöön. Kun aloitin ko. valmisteen käytön, olo paheni muutamaksi kuukaudeksi (efexorista saa tosi helposti sivuoireita aloittaessa ja lopettaessa vaikka menis miten varovasti). Mulla oli myös ollut nielemisvaikeuksia, joiden vuoksi laihduin ja painoin pahimmillaan vain reilu 40kg!
Mutta se tunne kun olet saanut apua lääkkeestä...!!
Kaikki psyykkiset oireet ei vaan "parane pelkästään ajan kanssa" , vaan niihin voi tarvita sen kemiallisen avun. Mulla kesti pitkään (vuosia) ennenkuin hyväksyin vajavaisuuteni tässä asiassa. Eihän kyse ole loppupeleissä kuin hormonihäiriöstä.

Kuulemieni kokemusten mukaan cipralex on varsin "kesy" lääke. Älä pelkää suotta :)
Toki lieviä sivuoireita voi tulla alussa, mutta nekin välttää kun tabletti on ositettavissa ja annostuksen aloittaa TOSI pienellä ja suurentaa viikkojen kuluttua hyvin varovasti.

Itsekin olen nyt uusien haasteiden edessä paniikkihäiriöni kanssa, koska sain tosiaan tietää juuri olevani raskaana ja tottakai suunnitelmissakin on lääkityksen lopettaminen ennen lapsen syntymää.
Pelottaa lääkityksen lopettaminen ja ahdistuksen takaisin tulo. Uskon kuitenkin että asiat menee omalla painollaan :)

Tsemppiä sulle!!
 

Yhteistyössä