Synnytyksen käynnistäminen rv 42+

"vieras"
HUsin alueella synnytyin, käynnistettiin 42+2 yliaikaisuuden takia, vauva oli perusterve ja 3220g 50cm syntyessään :) Mulla oli vika yliaikaiskontrolli 42+0 tasan, päätettiin odottaa pari pvää ja näinpä tehtiin. Vauva ultrattiin normikokoiseksi ja olikin suht. pieni. Mulla tuli limatulppaa tasaisesti viikon ajan, joten odotus oli päällä. Se vaan, ettei sitä liian pitkälle mielellään päästetä kun napanuoran toiminta heikkenee ja vauva ei saa ravintoa jos venytetään liian pitkälle :)
 
Mulla käynnistettiin esikoinen 42+1, syntyi 42+2 ja kuopukselle sain käynnistysajan 42+2, mutta synnytys käynnistyi 41+6 ja syntyi 42..olin käynyt yliaikaiskontrollissa 41+4 ja kättärillä syntyi kummatkin.
 
kohta 18v sitten
Minä olin yliaikakontrollissa Helsingissä 41+4 ja 41+6. Käynnistys oli sovittu seuraavalle aamulle 42+0 mutta tyttö syntyi yöllä. Istukan ja napanuoran tilaa tutkivat ja sen perusteella päättivät käynnistää. Maanataina neiti täyttää 18v.
 
vmkalds
Mulla käynnistettíin 42+0. Olisivat halunneet pari päivää odotella koska voimme molemmat kuitenkin hyvin. Päätyivät käynnistykseen koska oli 23.12. ja seuraavana päivänä minimimäärä henkilökuntaa töissä. Vauva syntyi viidessä tunnissa. Tämä siis kättärillä.
 
"Meea"
Mulla oli toinen yliaikaiskontrolli 42+1, ja siitä mut lähetettiinkin sitten suoraan osastolle käynnistykseen vaikka sekä minä että lapsi voitiin hyvin ja olisin voinut vielä itse odotella. Lapsi syntyi seuraavana päivänä aamuyöstä.
 
"plop"
Mula oli esikoisen yliaikaskontrolli 42+0. Lähettivät vielä kottin, kun oli niin hollilla ja varmasti käynnistyisi itsekseen vuorokauden kuluessa. Saatiin kuitenkin 'varmuuden vuoksi' käynnistysaika. Loppujen lopuksi synnytyskäynnistettiin rv42+3, kalvojen puhkaisulla ja poika syntyi 7h sen jälkeen :D
Mun oma olo oli hyvä, ei supistellut tai ollut muuten tukala olo.
 

Yhteistyössä